Actualitate

În ce variantă s-ar putea face Centrul intermodal pentru care deja s-au cheltuit 100.000 de euro de la buget

Primăria Bistrița a cheltuit peste 100.000 de euro pentru proiectul Centrul intermodal de transport la care actuala administrație vrea să renunțe. Totuși, ar exista și 1% șanse ca el să fie dus mai departe însă cu unele modificări legate de accesul la autogara suspendată.

Într-o emisiune la Bistrița Express, primarul Bistriței, Ioan Turc, a spus că renunțarea la Centrul intermodal este urmare a unei analize ”cât se poate de apronfundate” cu arhitectul care a făcut Planul Urbanistic Zonal (PUZ), urmarea unei deplasări la fața locului, dar și după discuții purtate cu șeful ADR Nord-Vest, Marcel Boloș.

”O pasarelă prin care să se realizeze relația între strada Gării și strada Tărpiului poate fi salutată în principiu, dar, când privești la ce efecte creează această construcție, trebuie să fii corect cu tine și cu cetățenii, iar răspunsul trebuie să fie în concordanță cu interesul gteneral”, a răspuns Turc întrebat fiind de ce vrea să renunțe administrația la acest proiect.

El a explicat că, potrivit proiectului, Centrul intermodal era conceput ca o autogară suspendată pe o clădire cu câteva etaje, un loc de tranzit pentru autocare și autobuze în care mașinile de transport ar fi urmat să urce pe o parte și să coboare pe alta. Urcarea ar fi urmat să se facă de pe strada Gării, la sensul giratoriu de la Winmarkt, iar coborârea pe strada Tărpiului, ceea ce ar fi însemnat că locatarii blocurilor de pe str. Gării ar fi avut pe la ferestre un pod, iar cei care au case pe Tărpiului s-ar fi trezit cu ele sub pod.

”Pe de altă parte, nu se rezolvă o problemă de trafic. Zona Gării, care e oricum aglomerată, ar fi cu mult mai aglomerată. (…) Avem treceri la nivel cu calea ferată în Piața Decebal, Slavici, Drumul Dumitrei Vechi, iar mergând în partea de jos pasarela nouă. Problemele de trafic nu s-ar simplifica, iar zona Gării și Tărpiului ar deveni străzi sub pod. Peste tot aceste străzi nu sunt salubre. Nu poți discuta de un urbanism curat în aceste perimetre. Trebuie să găsim soluții să aerisim zona Gării. Sunt de acord cu necesitatea de a avea o legătură între strada Gării și Tărpiului, dar nu cu acest cost”, a spus Turc.

El a explicat că, prin realizarea acestei pasarele, carosabilul de pe strada Gării ar fi ”mult diminuat”, pilonii reducând mult suprafața de rulare.

”Eu cred că avem două soluții. Una este să rămânem la ideea de intermodal, dar urcarea și coborârea să se facă de pe Arțarilor pe Industriilor, străzi paralele cu calea ferată. O pasarelă de pe Arțarilor nu ar afecta locuirea, nici pe Industriilor. Acolo sunt o casă, două. Pe actuala formulă locuirea e afectată urât. Varianta corectă e realizarea unui pasaj subteran. Prin anii 80, s-a realizat un pasaj subteran pietonal. Noi nu suntem în stare acum cu bani de la UE să găsim o soluție de finanțare pentru un pasaj pe sub calea ferată, pasaj care decongestiona traficul? Strada Gării ar rămâne configurată cum o știm, iar pe de altă parte nu i-am mai încurca pe oameni. Cine ar fi de acord să devină vecin cu un pod? Liniște nu mai ai, de vândut nu mai poți”, a mai spus Ioan Turc.

Edilul a spus că va discuta cu participanții la licitația deja organizată.

”S-a organizat licitația pentru Centrul intermodal, dar nu s-a atribuit contractul. Eu voi discuta cu cele două societăți comerciale (care au depus oferte -n.r.), le voi explica care este punctul meu de vedere și sunt absolut convins că oamenii vor fi cât se poate de înțelegători. Adică nu mă aștept la acțiuni prin instanță pentru că, până la urmă, singurul lucru pe care l-ar putea solicita ca daune este valoarea documentației cu care s-au prezentat la licitație. Eu prefer răul cel mai mic, adică municipalitatea să piardă cei o sută și ceva de mii de euro cheltuiți până în acest moment legat de proiectul Centrului intermodal, decât să realizăm această investiție împotriva intereselor orașului. Ar urma urma, pe de altă parte, să cofinanțăm acest proiect cu 4,4 milioane de euro din bugetul orașului. Este o sumă! Nu sunt alte consecințe. Am discutat despre proiect cu domnul Boloș, directorul ADR Nord-Vest, acum două săptămâni. Când a ascultat punctul nostru de vedere, ne-a dat dreptate. Am aflat de la angajații municipalității că și proiectantul, aflat la un moment dat în Primărie, într-o pauză, ar fi spus că lucrează dacă are comandă, dar că strada Tărpiului este îngustă, acolo s-ar fi sufocat traficul. S-a mers pe o soluție improprie pentru acel loc. Insist pe varianta pasajului subteran”, a spus el.

Întrebat dacă mai sunt bani europeni pentru astfel de investiții, el a răspuns că ar existape componenta Siguranța circulației, iar pe aceasta vrea Primăria Bistrița să depună un proiect. ”Într-o pondere de 99% vom renunța la acest proiect”, a conchis Turc.

https://www.facebook.com/BistritaExpress/videos/249051613523999

16 comentarii

  • Dupa stiinta (nestiinta) mea nicio solutie a unei probleme nu rezolva alte probleme. Proiectul Centrului intermodal avea un scop foarte clar si era solutia unor probleme din zona. Niciodata un proiect nu rezolva toate problemele. Sunt aproape sigur ca putina lume din acest oras cunoaste semnificatia cuvantului „intermodal” si ce se intelege in limba noastra cea romana prin centru intermodal. Asteptam ca domnul primar sa explice oamenilor la ce era bun acest centru. Dar nu , d-l primar ne spune numai ce-i convine adica dezavantajele proiectului dar uita cu desavarsire sa ne spuna avantajele. Citind ce spune , ti se pare ca echipa de proiectare a fost formata din niste tampiti iar dansul este eminenta cenusie. Pai d-le primar , acei oameni au facut un proiect care raspundea unei teme de proiectare foarte precise.Ce propuneti D-vs. este un simplu pasaj pe sub calea ferata care ar permite masinilor sa treaca din zona strazii Garii spre zona industriala , si cam atat. Dragilor , trebuie sa stiti ca un UN PASAJ SUBTERAN NU ESTE UN CENTRU INTERMODAL , asa cum vrea d-l primar sa va induca in eroare. Proiectul existent este aprobat , beneficiaza de fonduri europene asigurate prin grija echipei tehnice din Primarie si mai mult este licitat. De ce se renunta la el ? Pentru simplu fapt ca Primaria ar trebui sa achite partea sa de costuri si pentru faptul putin mai „complicat” ca a fost propus de „ciuma rosie”… In niciun caz din cauza interesului fata de cetateni. PRIMARUL ARE INSA MARE GRIJA DE BANUL PUBLIC ! De aia nu face nimic! Pentru strada Tarpiului nu sunt bani , se asteapta de la guvern , pentru surpatura de pe strada Jelnei nu sunt bani , se asteapta de la guvern etc. etc. Dar unde naiba sunt banii din impozitele achitate de cetateni? Dupa parerea mea , este clar ca nefacand nimic , se economisesc banii cetatenilor. Dar o fi bine oare sa nu se faca nimic ? Au trecut totusi sase luni de la inscaunare si d-l primar ne spune zi de zi ce nu face si apoi ce are de gand sa faca , dar se vede de departe ca inca NU A FACUT NIMIC …Asta este din pacate , realitatea trista. Denigrand ce au facut altii , nu cred ca te ridici in ochii cetatenilor onesti si fara apartenenta politica. Asa cred si astept cu nerabdare ca d-l primar sa ne explice ce inseamna centru intermodal si de ce s-a proiectat. Campania electorala a trecut demult insa d-l primar se afla inca in campanie electorala pentru realegere in fruntea partidului care l-a propulsat. De aia , toata gargara politica. Sub umbrela partidului poti spune orice bazaconii. Daca partidul muta umbrela , s-a gatat cu tine !

    • A fost echipa care a proiectat o pârtie de schi profitabila , o piata agroalimentara etajata, etc.

    • In sfarsit un pas spre normalitatea acestui oras napastuit dupa 12 ani de psd.
      In locul domniei sale as trage la raspundere pe toti aia care su avut vreo tangenta cu realizarea acestei aberatii. Sunt direct raspunzatori dandu-si acceptul pentru asemenea atrocitate si pentru simplul fapt ca nu au avut curaj sa spuna stop, fostului primar. Se simte de la o posta nevoia schimbarii a tot ceea ce exista acum la primarie, avand in vedere mentalitatea si viziunea comunista, imbatranita si obosita, cu atat mai mult cu cat este vorba despre asa zisele proiecte.
      Bistrita care a fost candva un oras frumos, a devenit o epava, datorita atat primarului care nu s-a mai dat dus dar si datorita sefilor care au fost mana in mana cu el.
      Rusine celor implicati in toate dezastrele orasului!

    • Înainte de toate trebuie construită ȘOSEAUA RAPIDĂ PE LÂNGĂ CALEA FERATĂ în caz contrar orice fel de investiție în trecerea dintre str. Gării și str. Tărpiului va trebui să fie demolată ceea ce înseamnă alți bani și timp pierduți.

    • Ăștia de acum sunt vai de mama lor nici măcar niște semnale luminoase la trecerea de cale ferată de pe Slavici nu sunt în stare să pună dar voi vreți să facă internodale și alte lucruri complicate.

    • @ Leonard, :o) No comment :o) du-te la vândut parfumuri împreună cu viceprimarul tău că sunteți pe dinafară amândoi ….

  • Primarul Turc e jalnic nu o sa faca nimic o sa piardă bani si o sa faca alte studii cu bani grei care la timpul lor cînd o sa aiba finanțare no sa mai fie primar si o sa fie anulate si la bistrița mai rau ca in ultimul cătun din țară doar studii Bistrița oraș 000 vai de noi

  • De ce sa faci cand poti sa nu faci? Poi domnule primar, asta se face pt viitor si pt a dezvolta transportul in comun ca tot ne aglomeram cu masini personale peste tot. Daca nu incepi de undeva cum sa dezvolti aceasta latura? Ai fost in Madrid sa vezi ce inseamna aceste centre intermodale, pe 3-4 etaje ? Sau in Austria sau Elvetia, etc? La noi nu, mai bine nu se face ca doar la ce sunt bune autobuzele si trenurile.

  • O solutie ar fi desfiintarea liniei ferate catre bargau.
    Ca oricum, nu se mai fura lemnul cu trenul ci cu tir-urile!

  • In varianta fostului primar Ovidiu Cretu, centrul intermodal de transport nu-i decât o platforma de beton cocotata peste peroanele de tren si reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la cateva trenuri de călători. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma betonată deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucat străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

  • Cum se joaca alesii nostri cu banii nostri si nu ii ia nimeni la intrebari. Cheltuim peste 100.000 de euro pe proiecte dupa care renuntam la ele. Sunt curios daca si cu banii personali procedeaza la fel.

    • Domnule Leo, domnul primar nu este in campanie dar pentru acest prioect se pare ca a fost elib autorizatie.
      Lucrarea s a urcat pe Seap inainte de plecarea primarului Cretu, urma licitatia lucrarii.
      Cum ar trebui sa se procedeze?
      Sa stea cu mainile incrucisate?
      Sa dea 4 milioane din bugetul local pentru o bazaconie a lui Cretu?
      Aveti habar cum trebuie sa se procedeze pe lege?
      De ce cretu a tinut acel proiect 2, 3 ani pana inaintea plecări lui?
      A ajuns si el la concluzia ca e o mare prostie si a pus-o in cârca altora.
      Aici ar trebuii sa radpunda fei de la proiecte europene, tehnicu, urbanismul.

  • Nicu , de ce n ai pus acea intrebare primarului cel Creț proiectul este a lui si a doamnei Cocesiu de la europene pentru care se presupune ca unii au încasat fara numar.

  • Pentru toti cei care „au apreciat” spusele mele . Stiu despre ce am scris . Stiu ce inseamna un centru intermodal . Stiu ce inseamna lupta pentru obtinerea unor fonduri europene si cate eforturi a facut echipa tehnica din cadrul Primariei pentru accesarea acestora.Ce nu stiu , este motivul pentru care d-l primar a scos la licitatie lucrarea si apoi a dat inapoi. Cine sau ce l-a determinat s-o faca ? Renuntandu-se la lucrare se renunta implicit la centru intermodal despre al carui rost nu-si da nimeni cu parerea , pentru ca putini stiu la ce se refera. Inca o data o spun , sa priceapa cine poate : UN PASAJ PE SUB LINIILE CF NU ESTE UN CENTRU INTERMODAL. In rest , numai de bine si fiecare sa se bucure cum poate.Cu cat se vor face mai putine lucrari cu atat se vor face mai multe economii…Dar cu banii de impozite , platiti si de D-vs. „cetitorii” , nu ati vrea sa stiti ce se intampla?

    • UN PASAJ PE SUB LINIILE CF NU ESTE UN CENTRU INTERMODAL, dar nici o autogară suspendată pe o plarformă de beton peste peroanele de tren si un pod desfăsurat între Winmarkt și strada Tărpiului, care in loc să simplifice crează atât complicatii suplimentare de trafic cât si si de estetică urbană. Potrivit definitiei, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care facilitează utilizarea in mod succesiv a cel putin două moduri de transport.

  • Pun pariu cu voi ca se va face acest centru de circus in alta locatie. Observam usor cum proiectele cretiene trebuie sa dainuiasca 1000 de ani . Restul este gargara administrativa .Simt eu treaba asta din plin .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.