Actualitate

Încep studiile de teren pentru drumul Dej – Bistrița, care include centura ocolitoare

Demarează studiile de teren pentru drumul expres Dej – Beclean – Bistrița, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului. Se vor face investigații arheologice, geotehnice, topografice.

”Dăm start studiilor de teren pentru realizarea proiectului care include centura ocolitoare a municipiului Bistrița. Studiile pentru realizarea drumului de mare viteză Bistrița – Baia Mare, Lotul 2 Bistrița – Dej, cuprind investigații arheologice, geotehnice, topografice și operațiuni de deminare. Un proiect necesar pentru fluidizarea traficului și reducerea aglomerației, un pas important către o infrastructură modernizată și eficientă!”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Traseul agreat (începând cu centura Bistriței spre Dej) este următorul: Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej.

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2: 8.376.369,89 lei fără TVA. În ceea ce privește Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului, s-au făcut investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Acest tronson va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. 

Etichete

27 comentarii

  • Când noi o să avem autostrăzi și centuri ocolitoare…. Nemții o să zboare cu drone 🤣🤣🤣. Avem o grămadă de drumuri de pământ în Bistrița, și noi visăm la centuri ocolitoare

    20
    44
    • „Fără o Centură prin afara Bistriţei, fără o Autostradă, fără un Aeroport , fără toate acestea Bistriţa va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume”.

      Pentru a ieși de pe poziția de ultimul oraș şi județ din Ardeal ca dezvoltate trebuie ca aceste lucrări care erau necesar să fie făcute de acum 30 de ani să se facă foarte rapid cu viteza lumini dar ar fi posibil.
      Baftă !

      38
      2
    • Un studiu dureaza 2 ani, apoi se face alt studiu si altul…si tot asa. In 10 ani nu vor fi nici incepute lucrarile, asta daca vor fi bani pentru a scoate la licitatie acest drum, apoi daca nu vor fi contestatii…si tot asa. Daca ai nostri conducatori ar fi fost PRO poporul roman, in 35 de ani de la Revolutie puteam sa avem tara asta ca o panza de paianjen, plina de autostrazi si sa nu ne pierdem timpul in trafic atunci cand vrem sa mergem in concediu sau delegatie.

      15
      19
    • Când se va găsi CD-ul cu PUG-ul orașului!!!
      Pălărie-ntr-un picior, Ghici ciupercă ce-i? 😉

      11
      2
    • Aşteptăm de 35 de ani o nouă centură la Bistriţa.
      Traseul ale este foarte bun sper din suflete să se facă cât mai repede.

      60
      5
  • …fa te ca lucrezi!
    Ce le o spus?
    – Iesiti ma pe teren sa va vada….prostii!!!
    -Sefu, dar ati platit sa iesim doar odata la patru ani!!!

    37
    7
  • Au ieșit la munca de propagandă toți aplau-dacii lui Ponta. Orice om cu ochi de vazut și neturmentat de propaganda partizana pe care o desfasoara intens cartelul uns cu politica, vede ce enormitate de polonic este desenat pe hartă în jurul Bistriței în locul traseului direct de la Sintereag la Livezile. Nici un argument rational nu poate fi luat în considerare în sprijinul traseului incovrigat pe langă Domeniul Transilvania. E mai la distanța de Bistrița, e cu cel puțin 20 de km mai lung. Dealurile peste care trebuie sa treaca sunt mai inalte si traseul e mai fragmentat. Doar mangleală politică.

    40
    61
    • Nu trebuie să se invoce nici-un interes naţional pur şi simplu specialiştii au decis că pe teren plat pe valea Budacului traseul este mult mai rapid şi construcția centuri este mult mai uşoară.

      54
      4
    • @ Alexandru

      Aia am vrut sa spun si eu, bine ca nu au facut-o prin Sighisoara, e la 20 de km de Bistrita cel putin. Dar da de se face naibii odata asa cum e, ca deja ne e pana in gat rahatu.

      11
      23
    • Ar fi fost mult mai direct să ducă centura de lâgă Monariu la Şintereag pe lângă Sărăţel şi Şieu Măgheruş decât prin Sigmir.
      Însă dacă tot schimbă întruna traseul nu o să avem cetură niciodată.

      46
    • @Inginer de drumuri. Nu pretindeți că ați fi ce nu sunteți. Nu au stabilit specialiștii ci politrucii locali adunați în conclav la crama Jelna. Cautați articolele căci au apărut comunicate dupa meetinguri. În urmă cu 10 ani „specialistii” dadeau ca cea mai buna varianta de traseu, traseul Nord, fireste dipa cel prin padurea Codrisor care li s-a impus atunci politic. Mai precis, au fost comparate variantele pe la Monariu și pe la Blajeni si le-a ieșit mai buna aia Nord. Specialiștii pot să propuna variante pentru orice condiții. Mai ales în vremurile noastre.

      Cea mai mare prostie care se vântură este ca pe la Budac terenul ar fi plat. E ceea ce vad oamenii odata ce au trecut peste Dealul Jelnei, uitand că au trecut Dealul Jelnei. Ce să vezi, dealul care desparte șesul Jelnei de Livezile este și mai înalt decat Dealul Jelnei, este și mai înalt decat Dealul Budacului. De aia s-a și facut pârtia de schi pe el. Traseul de coborare de la Ghinda la Livezile este mai abrupt, mai lung, mai sinuos, dealul fiind mai fragmentat și cu probleme de alunecari de teren. N-ați știut asta? Nu?! De ce credeți ca n-ati stiut asta? Pentru că nu este drum! Pentru ca nu s-a facut unul ca lumea în 700 de ani. Pentru că dealul ăla e mult mai nașpa decât dealul Dumitrei și decat Dealul Jelnei.

      Mai pune pentru traseul stabilit de bossi psd, doua poduri peste trecerile peste calea ferata si doua poduri peste raul Bistrița. Cel puțin, apoi treceri peste valea Budacului și casele din Jelna. Ce ziceți, domnu’ „inginer”? Vedeți acum tabloul întreg?

      26
      36
    • Începeţi construirea Centuri votate de Bistriţeni la Referendum.
      Cetățenii Bistriţei şi-au exprimat legal voința la Referendum că vor o Centură pe malul Bistriţei. Această Centură are toate actele necesare , are toate avizele necesare, contestatari ei au pierdut toate procesele. Această Centură a fost revalidată atunci când a fost revalidat PUG Bistriţa.

      41
      6
    • Dacă tot ocolește atât , ar putea sa includă și Reghinul saau măcar Teaca-Posmus -Budacul de Sus :))

      7
      21
    • @ inginer
      „… specialiştii au decis că pe teren plat pe valea Budacului…”
      Vorbesti de aceiasi „specialisti ” care au decis ca terenul , peste dealurile Sigmirului ,Blajenilor si a Viisoarei, e mai plat ca terenul de la Sintereag la Sarata , pe cursul Sieului?
      Pe voi va plateste cineva sa spuneti tampeniile astea sau chiar atat va duce capul ?

      11
      20
    • Stii tu de ce!!
      Fata de solutia politica din sud eu cred ca si tu ai un interes …dupa cum te stiu …pentru solutia nordica!!!
      Ai voie sa comentezi la ora asta pe salar de bugetar?

      22
      3
  • Partea bune e ca PSD urmareste ce se discuta pe TimpOnline. La articolul de zilele trecute Primarul Lazany mentiona ca sunt ceva obiectii la traseu si nu parea sa aiba un raspuns exact. A fost prins cu garda jos chiar minicuni as zice iar prin comentarii au inceput nemultumirile. Drept dovada PSD incearca un Damage Control, hai sa iesim cu ceva in presa sa linistim prostimea.

    Ce nu mentioneaza PSD in comunicatul de imagine e un termen asumat: pana la data X o sa avem finalizat studiul, estimam inca 12 luni pentru a identifica o sursa de finantare, inca 12 luni pentru licitatie/constestatii.
    Maramuresul o sa forteze un acces rapid spre Autostrada Transilvania, si-au dat si ei seama ca Nordului nu mai are sanse in viitorul apropiat.
    Bistrita ar trebui sa marseze spre legatura cu Dej + Centura.

    Tot ar fi util un comunicat oficial de la CNADR, poate ii prindem iar cu minciuna pe pesedisti.

    12
    23
  • Desi am fost adeptul traseu sud ,care totusi are o buna legatura spre Tg Mures , uitandu-ma pe harta se vede clar ca varianta nord e mult mai scurta.
    Eu zic sa ramana cea pe’ sud , si pe viitor poate ne lovesc astia cu : Livezile-Sintereag 4 benzi si ar impusca doi iepuri : ar scapa zona Bistrita de traficul din nord , ei ar mai face un purcoi de bani.. pam pam

    6
    21
  • Daca traseul era pe la Sieu Magherus se justifica trecerea pe la Budac, asa cum este acum configurat, prin Sigmir, era mai logic sa se faca direct de la Sintereag la Livezile. Era mult mai ieftin si oricum mai important este traseul catre Baia Mare si Cluj dpdv economic decat distanta de la Bistrita pana la centura. Din pacate este traseul politic , nu logic , ca tot ceea ce face PEEEEESEEEEEDE si cu PEEEEENEEEEELE 🙂

    8
    24
    • Alexandru tu eşti de-a lui Georgescu care numai bagă beţe în roate.
      Cei ce au propus varianta bună a Centuri pe la Budac au fost ecologişti iar PSD-ul, PNL- ul, USL-ul consideră şi ei că este cel mai bună traseul pentru Centura Bistriţei.

      12
      3
  • Se fac studii de teren pentru… In text scrie ca pe trinsonul Bistrita -Vatra Dornei s-au facut investigatii de teren pt realizarea studiului de fezabilitate. Oare este vreo autoritate competenta care sa ne explice tehnic nu politic toate etapele si stadiul lor pe portiuni? Altfel totul mi se pare o abureala care o sa tina pana la alegerile prezidentiale , care i sa se reia peste patru ani , la viitoarele alegeri

    10
    6
    • Mai citeşte odată textul care spune ce ne interesează pe noi că pe lotul Bistriţa – Dej pe care este şi centura au început studiile pe teren iar pe lotul Bistriţa – Vatra Dornei studiile pe teren sunt gata.

  • Specialistii lui peste fac studii de pe google maps.
    Nu este prima data.
    O sa fie ca pe A3 zona Nadaselu unde se surpa dealurile.
    Parca sunt din faina.
    Apoi sa nu ne infierbantam prea tare.
    Miroase a iz electoral.
    Ar trebui sa schimbe sloganele cu „Am dat bani pentru…”, „Am inceput proiectul…”, „Incep studiile …”, „Am semnat pt cutare proiect” cu
    „Am dat in functiune”, „Proiectul X este functional” si vorbe concrete.
    In rest doar 1 Aprilie.

    5
    1
  • Au inceput postangii de servici sa apuna ca ba e bine ba nu e bine pe unde trece … mah privepeti odata majoritatea a decis … oricum sunteti in minoritate restu si se va face pe unde s a decis aia e … ca de trei decenii jumate aceeasi garagaragii ne trag inapoi oricum … a uma mergem inainte … spor acolo si cat mai repede.

  • despre aceste studi și acest traseu o să auzim la următoarele alegeri peste patru ani,exact cun în campanea nu demult era în discuție dealu Dumitrei,a mai auzit cineva ceva de atunci?
    nimeni.

    3
    2
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui liviu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.