Actualitate

Inspectorul general Aurelia Dan: Siguranța rămâne o prioritate, dar învățarea trebuie să continue

Inspectorul școlar general Aurelia Dan a transmis, la prima ședință cu directorii din acest an școlar, care este viziunea sa legată de sistemul de învățământ din județ și prioritățile pe care le are în vedere. Mesajul inspectorului general al început de an școlar a fost următorul: ”siguranța rămâne o prioritate, dar învățarea trebuie să continue”

”Începem atât eu, cât și dumneavoastră, cu viitorul în minte și în suflet, un viitor pe care nu îl cunoaștem încă în acest moment, dar care poate să cuprindă viziunea școlii, poate fi o sursă de inspirație pentru o proiecție managerială realistă. Gândiți-vă la ceea ce doriți să lăsați în urmă. Deviza cu care începem activitatea este: se poate și altfel. Nu înseamnă că distrugem un fundamentr, ci că schimbăm o perspectivă. Strategia ISJ menține țintele pe termen mediu și lung așa cum au fost proiectate în documentele de prognoză din anul trecut școlar, doar că le vom concretiza în obiective pe termen scurt realiste și realizate gradual. Am gândit o strategie pe patru componente și anume cei patru piloni bazați pe realitatea din sistem: elevii, cadrele didactice, directorii și comunitatea”, a spus Aurelia Dan.

ELEVII: Ne dorim ca ei să nu se mai simtă musafiri în școlile lor.

”Elevii sunt beneficiarii direcți ai învățării și ai sistemului. Ne propunem ca principiul fundamental conform căruia fiecare copil contează chiar să se concretizeze. Punem accent pe fiecare pentru că o școală nu există dacă nu există copii. Ei au interese, nevoi, așteptări care este foarte bine să fie cunoscute. Ne dorim, împreună, să le descoperim povestea ca să-i facem mai buni și – de ce nu? – să știe mai multe. Egalitatea de șanse trebuie să devină un obiectiv realizabil, ceea ce înseamnă că ne propunem să acordăm o atenție deosebită elevilor aparținând grupuri vulnerabile pentru a diminua astfel riscul de abandon și absenteismul. Ne propunem o strategie județeană-cadru care să contribuie la egalitatea de șanse și concomitent să putem contribui la reducerea decalajului între urban și rural. Ne dorim ca elevii să nu se mai simtă musafiri în școlile lor. Vă îndemnăm să-i cooptați în structurile consultative, să respectați desemnarea reprezentantului elevilor în consiliul de administrație al unității pentru liceu, să le încurajați acțiunile, să-i ascultați ca să dobândească o atitudine pro-activă pentru că degeaba discutăm despre spiritul civic dacă elevii nu știu ce înseamnă acest lucru și nu îl exersează atât în mediul formal, cât și nonformal. Să rog și vă încurajez să cereți și să acceptați feedback din partea elevilor, a cadrelor didactice, a partenerilor educaționali. Feddback nu înseamnă evaluare și critică, ci are un caracter reglator. Ne ajută să ne analizăm propriile acțiuni și să le corectăm. În calitate de profesor și inspector am solicitat feedback constant și am ținut cont de el, dar am observat în ultimii ani că, din păcate, nu avem o cultură a feedback-ului dezvoltată corect.

CADRELE DIDACTICE: Să devină, din ce în ce mai mult, facilitatori ai învățării

”Susținem dezvoltarea acestei resurse umane indispensabilă sistemului. Ne dorim însă să completăm profilul cadrului didactic cu rolul său de facilitator. Cadrul didactic este nevoie să devină, din ce în ce mai mult, facilitator al învățării și nu canal de transmitere a informației. În colaborare cu CCD și cu alți furnizori de educație încercăm să identificăm nevoile reale de formare. Intenționăm să organizăm cursuri de pregătire pentru definitivat și titularizare și un program de mentorat pentru debutanți cu sprijinul mentorilor voluntari. Există deja un grup al profesorilor-mentori de inserție profesională. Vă rog să încercați să identificați acei colegi care pot să schimbe destine și înțeleg că succesul este rezultatul unei munci de echipă. În structurile consultative ale ISJ sperăm să aibă acces din acest an și alți colegi pe care să-i descoperium și să îi valorizăm. Și noi am fost descoperiți de cineva și sperăm ca astfel să valorificăm ce e bun în sistem”.

DIRECTORII: Concursul este deschis pentru toți cei care își doresc să devină lideri autentici și nu șefi

”Este valabilă organizarea concursului pentru directori. Toți cei care vor să participe la concurs o pot face. Intenția noastră este de a organiza un concurs corect. Aș vrea să vă rog să nu încercați să opriți sau să blocați înscrierea altor colegi la concursul de director. Ca directori trebuie să le eliberați documentele pentru depunerea dosarelor de înscriere. Concursul este deschis pentru toți cei care își doresc să devină lideri autentici și nu șefi, cei care își doresc să inspire, să fie creativi, să transforme școala în organizație care învață. Profesionalizarea funcției manageriale rămâne o prioritate și a MEN, și a noastră, a ISJ. Pentru directorii noi vom organiza o sesiune de instruire pentru a vă familiariza cu problemele specifice sistemului”

COMUNITATEA: Avem în vedere câteva mijloace: proiectele de service learning și voluntariat

”Școala este a comunității, așa cum sugerează un proverb: este nevoie de un sat întreg pentru a crește un copil. Ne dorim întărirea colaborării între școală și comunitate. Avem în vedere câteva mijloace, pe două le voi menționa acum: proiectele de service learning și voluntariat. Ne propunem ca proiectele desfășurate în perioada anterioară și care au fost evidențiate prin rezultatele obținute să poată fi extinse și la nivelul altor comunități. Data de 5 Octombrie, Ziua Educației, se va desfășura în acest an sub deviza Voluntar pentru educație”.

”Și în acest context greu generat de criza sanitară, siguranța rămâne o prioritate, dar învățarea trebuie să continue. Învățare și siguranță sunt cele două componente pe care le vom avea în vedere”, a spus Aurelia Dan.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=333929085088453&id=104912991323398
Etichete

4 comentarii

  • Vaaaaiiii, „duamna general”, nu vreți să vă dovediți capacitățile în privat, pe bune? Că la „Isejău”, unde tot ce ați făcut a fost să ați purtați trena „Tăbăroaiei” și a lui „Muri-manivelă” pentru un post călduț (cu indemnizație de conducere și gradație de merit incluse), nu e pe bune, e „pă politichie”.

  • Atac grobian, al unui “urs” și “ pletos” pe deasupra. De ce nu lăsați persoana să-și probeze competențele în funcția de conducere și nu să o judecați în funcție de deciziile altora? Orice persoană are nevoie de timp și echipă ca să își dovedească meritele într-o funcție publică! Apoi, o vom putea critica sau lăuda noi, cei din sistem, dacă și-a îndeplinit sau nu atribuțiile. Predecesorii doamnei au avut ani la dispoziție, dânsa este la început. Răbdare!

    • @Tiberiu Cămăraș
      „Duamna general” s-a înscris anul acesta în PNL. „Duamna general” a primit postul respectiv. E clar că este „pă politichie”.
      Dacă nu pricepeți, asta este.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.