Profesorii interesați să ocupe funcții de directori și de directori adjuncți în școli se pot înscrie, începând cu 15 septembrie, la concursul care va fi organizat de Ministerul Educației Naționale o lună mai târziu. Până atunci însă, școlile vor fi conduse de directori numiți cu delegație, unii în 9 ianuarie 2021, alții acum.
”Până în luna iulie, mai precis 27 iulie, încă mai existau un număr de directori și directori adjuncți care erau sub mandat. După 27 iulie, la nivelul județului Bistrița-Năsăud, toate posturile de directori și directori adjuncți sunt vacante. Pe aceste posturi, începând cu data de 1 septembrie a.c., trebuie detașați alți profesori care să aibă calitatea de directori până la momentul organizării concursului. Dacă e să iau considerare situația în acest moment, pot să spun că toți aceia pe care în 9 ianuarie a.c. i-am numit, i-am detașat pe funcțiile de directori, cu unele excepții, rămân în continuare. Excepțiile sunt cei care și-au exprimat în scris sau verbal dorința de a nu mai continua. Avem 22 de persoane – directori sau directori adjuncți – care nu doresc să fie detașați în continuare după data de 1 septembrie până la momentul organizării concursului. În rest, cei care au primit detașare la 9 ianuarie 2021 o să primească în continuare. Aceasta este situația legată de directori, o situație absolut legală. Reamintesc tuturor că legea educației spune că, pe posturile rămase vacante, inspectorul școlar general detașează cadre didactice în funcția de directori până la momentul organizării concursului”, a declarat inspectorul general Mihai Mureșan pentru Timp Online.
Printre cei care nu au mai vrut să continue în funcții de conducere sunt directorul de la Clubul Copiilor Beclean, directorul Centrului Școlar de Educație Incluzivă nr. 2 Bistrița, directorul și directorul adjunct de la Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” (ulterior adjuncta a revenit asupra deciziei), directorul și directorul adjunct de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, directorul adjunct de la Liceul cu Program Sportiv Bistrița, directorul Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” Bistrița, directorul adjunct de la liceul din Căianu Mic, directorul Școlii Gimnaziale Chiochiș, directorul Școlii Gimnaziale Ciceu Giurgești, directorul Școlii Gimnaziale Galații Bistriței, a școlii din Ilva Mare, din Miceștii de Câmpie, a Școlii Gimnaziale nr. 1 Leșu. Directorul școlii din Lunca Ilvei a renunțat și el, dar a acceptat să rămână totuși până la concurs, dar i-a spus inspectorului general că, sub nicio formă, nu se va prezenta la examen.
”La Grădinița cu program prelungit nr. 1 Năsăud a renunțat, la Parva și Petriș au renunțat. La Clubul Copiilor Sângeorz-Băi, de asemenea, a renunțat, iar la Școala Gimnazială din Sângeorz-Băi a renunțat și directorul, și directorul adjunct. La Telciu a renunțat directorul adjunct. Acestea sunt situațiile. Deși am insistat în discuțiile cu unii dintre ei, mi-au spus că nu mai vor, s-au săturat. Invocă diverse situații personale, unele legate de boală, dar eu nu sunt foarte convins. Cred că în acest moment nu mai doresc să se ocupe de problemele care există la această dată în unitățile de învățământ, cele mai multe legate de pandemie. A fost o provocare pentru toți și a trebuit ca, din mers, să găsim cele mai bune soluții la nivelul ISJ de monitorizare, de implementare a unor măsuri, de ținere sub control a respectării măsurilor contra infectării cu virusul acesta, ori lucrurile acestea au suprasolicitat pe toată lumea și din unitățile de învățământ. Până am ajuns la starea de urgență, au fost lipsurile de natură materială cu care să se poată lucra online. Treptat, am depășit această fază, iar copiii au intrat în posesia tabletelor. Apoi, nu e ușor pentru directori ca zilnic să poată monitoriza desfășurarea acestor activități de acasă și multe alte probleme”, a spus Mihai Mureșan.
Întrebat dacă a găsit profesori care să fie interesați să ocupe funcțiile acestea pentru o lună până se va organiza concursul pe posturi, Mihai Mureșan a răspuns: ”Mai am câteva școli care sunt descoperite”.
”Mă voi duce începând de azi în toate aceste școli în timpul rămas până la 1 septembrie. Mă voi duce peste tot pentru că directorii trebuie să se ocupe de pregătirea unităților de învățământ din ambele perspective: fie că școala va începe normal cu elevii în sălile de clasă, fie că va începe activitatea, chiar dacă parțial, online. Și atunci fiecare unitate trebuie să fie pregătită, să avem din nou acele proceduri care să prevadă circuitele obligatorii pentru tot personalul școlii, să existe dezinfectanți, distanță între bănci, măști, etc.”, a declarat el.
Printre școlile care nu au conducere în acest moment se numără și Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” din Bistrița: ”Am mâine o întâlnire cu cadrele didactice și să sperăm că va exista și acolo o soluție fiindcă vorbim totuși de colegiul fanion al județului și acolo lucrurile trebuie rezolvate cât mai bine cu putință. Provocările acolo vin pe linia organizării procesului de învățământ în schimburi, contractul de reabilitare a Corpului A e gestionat de Primărie”.
Mihai Mureșan a spus că, în afară de cazul conducerii de la Școala Gimnaziale Sângeorz-Băi – unde a existat o altercație între elevi, o fată căzând și lovindu-se la cap – nu a cerut niciunui director dintre cei numiți cu delegație să plece din funcție: ”Noi am făcut acolo o verificare, am văzut cum a fost posibil să se întâmple ce s-a întâmplat și, în consecință, acolo efectiv am considerat că nu e cazul să îi mai dau delegație doamnei Mureșan până la data organizării concursului. Sigur că, dacă se va prezenta la concurs, nimeni nu o va opri și va face cum crede dânsa de cuviință”.
Pentru a participa la concursul pentru ocuparea funcției de director sau de director adjunct, cadrele didactice vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții:
a) Sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;
b) Sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
c) Au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;
d) Au calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;
e) Nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f) Nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;
g) Sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
h) Nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“
14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.
Calendarul concursului
15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.
27 – 29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere.
30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
15 octombrie – Desfășurarea probei scrise
15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
15-17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă
18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
21 – 27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize
suplimentare.
15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu
16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.
20 – 22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)
Foarte bine că au renunțat. Unii dormeau de două mandate încoace!!!
Mi-e greu sa cred ca doar la Sîngeorz trebuia schimbat directorul. Sunt directori care au avut plangeri la isj si au fost numiti iar, fara a se verifica daca acele plangeri sunt fondate. Pupincurismul e in floare. Unii ar face orice doar sa nu isi piarda functia. Halal conducere! Vai de el invatamant!
Verifica cineva abuzurile directorilor în functue? Cate plângeri au fost ascunse sub preș?
PLEACA AI NOSTRII ,VIN AI NOSTRII,NOI RAMANEM TOT CA PROSTRIII
DOMNULE PROFESOR ,FOST LA LICEUL INDUSTRIAL 1 , VA AMINTESC ,CA A TI FOST UN PROF ,FARA UN IQ FOARTE DEZVOLTAT ,UN PROFESOR VENIT DE LA TARA , MA UIMESTE PARCURSUL DUMNEAVOASTRA INAINTAND IN FUNCTII ,MA INTREB ?PE CUNOASTERE ,SAU PE CRITERII POLITICE.VA DORESC UN PARCURS LIN…..