Actualitate

Intersecțiile din Bistrița în care au fost 25 de accidente într-o lună și jumătate

În două intersecții din Bistrița s-au petrecut, într-o lună și jumătate, nu mai puțin de 25 de accidente rutiere, a atras atenția reprezentantul  PER Virgil Marton la ședința din 30 mai a.c. a Consiliului Local Bistrița. El a cerut municipalității să intervină pentru fluidizarea traficului și siguranța circulației. Pe multe străzi se parchează în spic, a spus și Antal Atilla de la UDMR, potrivit căruia autobuzele nu pot trece din cauză că aceste artere sunt foarte înguste. Iată ce le-a răspuns primarul Ovidiu Crețu lor și altor consilieri care au ridicat probleme din trafic.

Virgil Marton (PER): ”Am avut o discuție cu un domn polițist și sunt două intersecții în oraș în care, într-o lună și jumătate, s-au întâmplat 25 de accidente. E vorba de str. Petru Isprirescu – str. Andrei Mureșanu și str. Zimbrului cu Bulevardul Decebal. Un ultim accident a fost recent. Vizibilitate redusă, nesemaforizare Ispirescu, deci acolo trebuie găsită o modalitate prin care să se fluidizeze traficul. Apoi, în jurul orei 7.30-7.40, mașinile de gunoi circulă printre blocuri în timp ce toată lumea pleacă la școală. Str. Ursului a fost blocată într-o dimineață timp de 15 minute de o mașină de gunoi”.

Mioara Seica Gaga (PNL): ”De nenumărate ori v-am tot atenționat legat de marea cârpeală. Se pare că e o modă, dar puneți-vă în situația traficanților, a participanților la trafic. În Bistrița trebuie să facă slalom. În afară de faptul că șoselele sunt cârpite, imaginați-vă cât de frumos se circulă când capacele de canal sunt mai jos decât statul de asflat de pe șosea. Se circulă foarte frumos. Legat de marea cârpeală, vreau să vă spun că în partea de jos, pe Panait Cerna, Sergent Major e dezastru. Ar fi bine să faceți o vizită în zonă. În zona de containere e dezastru. Nu e suficient că Supercom, minunata Supercom ia gunoiul când îl ia și cum îl ia. Suntem și containerele semiîngropate care miros îngrozitor, ca să nu vă spun că put. Aș vrea să faceți o incursiune pe la spațiile de joacă din oraș. Pe 1 Mai e un loc de joacă plin de tufe, de bălării. Când plouă e noroi, când nu e plin de frunze și de iarbă. Să ne gândim și la copilașii care locuiesc acolo și care nu au unde să se joace decât în scara blocului”.

Antal Atilla (UDMR): ”Pe Intrarea Turturelelor e o lampă care mișcă și din această cauză nu funcționează. După sesizări, a fost reglată, dar după asta, în două zile a fost spartă. De cel puțin 3-4 săprtămâni nu e nici lampă, nici lumină. Lângă centrala electrică de pe str. Iasomiei există o parcare aglomerată, iar în mijlocul mașinilor se află containerele unde se adună gunoiul. Chiar lângă parcare a existat un chioș care a fost desființat și ar fi posibilitatea ca, în locul chioșcului, pe o platformă betonată să fie mutate containerele ca să se recupereze acea parcare. Referitor la parcarea de pe strada Panait Cerna, ar trebui ca mașinile să parcheze paralel cu trotuarul și cu strada, dar parchează total invers. Mai ales când vin autobuzele se circulă greu. Poate ar fi sancționaeză cei care parchează așa. Știu că e aglomerat orașul, dar e strada blocată”.

Primarul Ovidiu Crețu a răspuns: ”Referitor la intersecțiile menționate de domnul Marton, ambele intersecții sunt în proiectul de amenajare a străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu și Năsăudului. Sperăm să se rezolve și aceste probleme. În ce privește mașinile de gunoi, vom discuta cu ei și, în zona de dimineață în jurul orei 8.00 să găsească alte soluții fiindcă, într-adevăr, orașul tinde să se blocheze. Referitor la marea cârpeală – dacă asta este cea mai bună denumire pentru programul inițiat de domnul viceprimar Niculae de a asfalta din bordură 47 de străzi – mă rog, ziceți-i cum vreți. Eu cred că este o chestiune bună, un program bun pe care o să-l realizăm. Am reținut spațiul de joacă de pe 1 Mai. O să vedem despre ce e vorba. Nu au apucat să cosească peste tot. Eu am cerut recent să dea prioritate la spațiile de joacă. Am reținut și problema lămpii de pe turturelelor, dar mutarea containerelor semiîngropate nu cred că e posibilă, eventual să facem parcare pe zona unde a fost chioșcul respectiv, dar cert este că mutarea lor e costisitoare și nu știu dacă nu sunt cabluri pe dedesubt. Parcările în spic se practică din ce în ce mai mult pentru că nu sunt spații de parcare. Orașul începe să fie sufocat de mașini”.

18 comentarii

  • Referitor la mirosul și ridicatul gunoiului. Normal ar trebui să fie ca în țările dezvoltate, gunoiul se aruncă la tomberon pe inserat iar firma ce ridica gunoiul lucrează pe timpul nopții! Doar la noi se aruncă gunoiul pe timpul zilei, în zilele călduroase te omoară mirosul, și se ridică cand se poate…
    Primarul habar nu are de nimic, e un tâmpit plătit bine de alți tâmpiți!

  • Cu speranța că acest comentariu va fi citit de cineva cu putere de decizie:

    – pe strada Colibiței, proaspăt renovată, containerele de gunoi sunt plasate chiar în stradă, ocupând o bandă de circulație, în vreo 3-4 locuri. Consecința imediată este blocarea traficului (deocamdată destul de redus, fiind închisă trecerea de cale ferată de pe Drumul Dumitrei Vechi), dar în timp această situație va duce cu siguranță la accidente.

    • iesirea colibitei in petre ispirescu e CATRASTROFLA….ma mir ca nu au deviat-o pe calea ferata!

  • 25 m pentru masini…DAR PRIMARIA SI-A PERMIS SA AMENAJEZE STATII DE AUTOBUZ LA MAI PUTIN DE 25M DE INTERSECTIE
    spital
    han
    electro
    lama
    stefan cel mare
    ..peste tot unde a hotarat primaria

  • Faceți sensul giratoriu de la intersecția Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetății până nu este prea târziu, acolo vizibiliatea este redusă si traficul mare.

  • Intersectia Aleea Iasomiei cu Panait Cerna masini parcate in intersectie, Nu poti sa te asiguri cand iesi sau intri pe strada. La fel si Aleea Iasomiei cu St. O . Iosif. Si multe altele din oras.

    • primaru cand ajunge acolo…la cat e de aiurit si visator in partie….se lanseaza pe orbita si poate scapam de el….o sa-l salute prietenii odata la 24 de ore cand il vad pe cer….”satelizand”!

  • taranul sef spune asa: „Referitor la intersecțiile menționate de domnul Marton, ambele intersecții sunt în proiectul de amenajare a străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu și Năsăudului. Sperăm să se rezolve și aceste probleme. ……. Orașul începe să fie sufocat de mașini”.

    1) si noi speram ca tu n-o sa mai apuci proiectul ala.
    2) serios?!?! ai observat tu asta?? tu care ai îngropat milioane de euro pe proiecte fantasmagorice în loc sa faci niste chestii utile pentru oras? niste parcari din alea cum are Clujul în centru – zona zero, de exemplu?
    unde poti lejer sa „ascunzi” pe 4-5 nivele mia de masini golind astfel strazile pe o raza de 1 km?

    PS: am putut sa observ ca ati putut sa treziti mai de dimineatza un politist local care sta frumos la trecerea de nivel de la Apollo si nu mai trebuie sa opreasca soferii sa se asigura; probabil ca ati observat, dar a disparut instant coloana aia de masini care se forma pe Crinilor si de multe ori se prelungea pâna în fata prefecturii.
    V-as felicita pentru chestia asta care e o dovada ca totusi va pasa de plebea care „v-a dat-o” la alegeri, daca n-ar fi doar un gest aproape izolat.

    • acum ce ai cu noi bistritenii care circulam prin acele intersectii?
      ce ti-am facut eu, un biet contribuabil d ela etajul 2 pe de starda crinilor ca acolo locuiesc si trebuie sa trec prin aceste intersectii ?
      de ce ma jignesti?
      eu de exemplu daca iti spun ca esti prost tu te superi ca stii ca adevarul supara, daca te fac prostanac iar te superi ca stii ca e sinonim cu prostu…atunci cum sa te fac…GANSAC?

  • da ia mai cascati ochii cand conduceti si respectati regulile de bun simt sa vedeti ca se poate. Dar cand doar tu esti smecher si trebuie sa pleci de pe loc in tromba ca n-ai rabdare…..poc!!! te-ai si urcat pe altul!!!

  • ATENTIUNE !!!Asistati sociali si analfabeti functionali la volan ! asa ar trebui sa scrie pe semnele de circulatie din intersectii !

  • Ce n-am vazut la sedinta sau in comentarii este situatia zonelor cu indicator . De unde au aparut aceste ” ZONE ‘” ‘? care este utilitatea lor ? Cine isi trimite copii in strada sa se joace, ca doar au voie conform indicatorului ? Cine conduce masina cu 20 km / ora in aceste locuri ? Poate daca are caruta… E greu de inteles cu cita iresponsabilitate arunca administratia cu solutii fara acoperire si fara sa se asigure ca sint puse in practica si lumea le respecta. Incercati ca pieton sa circulati pe str. Dragos -voda, pe carosabil ! Ar fi bine sa va faceti asigurare de viata mai intai ! Si sa nu va enervati cind sinteti injurati de soferi care nu stiu semnificatia sau n-au vazut indicatorul de ! Legat de locurile de parcare Primaria a gasit o solutie ” desteapta ” ! Pun indicator , nici macar . N-au pe stoc altele ! De exemplu, pe Aleea Salciilor au pus pe ambele sensuri de circulatie , plus indicator . Deci daca locuiesti acolo si ai masina n-ai voie sa opresti ! Te duci frumos la Kaufland, lasi masina, iei bagajele si treci bulevardul Independentei pina la domiciliu. Dupa care te intorci sa cauti un loc, bineinteles neamenajat, pentru masina. Atit au putut cei de la Primarie sa ne ofere. ” Multumim” administratie PSD.

    • nu inteleg de ce cuvintele indicator ZONA REZIDENTIALA nu apar in textul anterior….

    • Pun indicator OPRIREA INTERZISA, nici macar STATIONARE INTERZISA . N-au pe stoc altele ! De exemplu, pe Aleea Salciilor au pus pe ambele sensuri de circulatie OPRIREA INTERZISA , plus indicator ZONA REZIDENTIALA .

  • Nu există plan articulat de transport care să înceapā să adreseze problema traficului global.
    Administrațiile par că nu cunosc nevoile de deplasare a bistrițenilor din BN şi a celor care tranzitează zona.
    Nu e greu de dresat un portret cu anchetele origine destinație şi cu data mining pe datele din aplicațiile waze, google map,uber.
    Dar nivelul academic atins e la astupat gropi acolo unde au devenit prea mari.
    -nimic despre opțiuni viabile de transport comun inclusiv şcolar. 1 autobus egal 40 maşini scoase din trafic la o oră de vârf. Plus poluarea evitată, dacă autobuzele sunt hibride sau electrice
    -nimic despre opțiuni alternative gen biciclete. Păi aici unde sunt unde sunt angajatori oferă 5 dolari pe zi dacă te deplasezi cu bicicleta la servici. (Câştigă în productivitate mărită plus ambianță la lucru).Poți să împrumuți biciclete trotinete Uber are serviciul Jump.etc. Primăriile oferă credite pt biciclete electrice, copiii de la 8 ani merg singuri la şcoală( pe piste amenajate) cu bicicleta însoțiți de un supraveghetor mai vârstnic(12 ani).
    – evitarea traficului se poate face şi prin ofrirea de servicii pt cetățean în linie. Ştampile prafe hârtiuțe nu necesită deplasări fizice.
    Etc.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.