Cultură

Învăţătoarea Nicoleta Toma a ales legendele ca să îi înveţe pe elevi istoria oraşului

După ce anul trecut a editat cu bani de la bugetul local o carte de colorat pentru elevii din ciclul primar, învăţătoarea Nicoleta Toma de la Şcoala Generală nr. 1 Bistriţa îşi continuă demersul de educare a copiilor din ciclul primar în spiritul respectului faţă de oraşul în care locuiesc. Anul acesta ea va edita un manual de cultură şi civilizaţie locală.

Manualul va fi de folos elevilor din clasele a III-a şi a IV-a la opţionalul de „Istoria Culturii şi Civilizaţiei Locale” care se poate organiza la nivelul claselor din ciclul primar. Materialul cuprinde 20 de teme obligatorii şi 10 studii de caz selectate din cadrul istoriei locale de specialiştii în acest domeniu. Este vorba de istoricul Corneliu Gaiu (şeful Secţiei de istorie din cadrul Complexului Muzeal Judeţean Bistriţa-Năsăud), Vasile Duda (istoric de artă şi profesor la Liceul de Arte Plastice Corneliu Baba din Bistriţa), Günter Klein (istoric implicat în studierea istoriei locale din perspectiva saşilor bistriţeni).

De asemenea, autoarea va consulta şi alţi specialişti din domeniu atât de la Inspectoratul Şcolar Judeţean, cât şi de la Universitatea „Babeş-Bolyai”. din Cluj-Napoca.

„Lecţiile se vor structura pe două pagini care cuprind texte sub forma unor legende şi ilustraţii adaptate vârstei copiilor, realizate în cadrul unei colaborări cu Liceul de Arte Plastice Corneliu Baba. Materialul va fi realizat si in format electronic pentru cadrele didactice de la clasă. Costurile proiectului acoperă cheltuielile de tipărire a materialului, iar conţinutul acestuia se realizează prin voluntariat de către toţi cei implicaţi în acest proiect”, a declarat Nicoleta Toma.

Potrivit sursei citate, grupul ţintă al proiectului îl reprezintă toţi elevii din ciclul primar de la nivelul municipiului Bistriţa cu circa 2800 de elevi, iar cadrele didactice care lucrează la clasă şi părinţii acestor elevi devin beneficiari indirecţi ai proiectului.

„Materialul se poate aplica în mod special la nivelul claselor a III-a şi a IV-a, la care se poate aplica prin programa şcolară un opţional de Istoria culturii şi civilizaţiei locale, iar materialul tipărit se poate aplica în special la aceste clase cu circa 1400 de elevi, dar materialul se parcurge o singura dată, fie la clasa a III-a, fie la clasa a IV-a în funcţie de programul opţional aprobat la fiecare şcoală în parte”,a  mai spus autoarea.

Proiectul se deruleaza prin parteneriatul dintre Şcoala Generală nr.1 şi Liceul de Arte Plastice Corneliu Baba care introduc acest opţional la nivelul claselor de ciclu primar, dar se urmăreşte extinderea acestuia la majoritatea şcolilor din municipiu. Proiectul se derulează între 1mai 2012 -10 noiembrie 2012.

Cristiana Sabău

1 comentariu

  • „Materialul se poate aplica în mod special la nivelul claselor a III-a şi a IV-a, la care se poate aplica prin programa şcolară un opţional de Istoria culturii şi civilizaţiei locale, iar materialul tipărit se poate aplica în special la aceste clase cu circa 1400 de elevi, dar materialul se parcurge o singura dată, fie la clasa a III-a, fie la clasa a IV-a în funcţie de programul opţional aprobat la fiecare şcoală în parte”,a mai spus autoarea.

    De prea multe ori „se poate aplica” in exprimarea, fie si orala, a autoarei. In aceste conditii sunt interesata cine a scris legendele care vor aparea in manual. Elevii fac primele ore de istorie la clasa a IV-a, prea putin despre romani, mai mult despre europeni. Cum sa avem pretentia sa stie despre cultura si civilizatie? Doamna la ce clasa preda?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS