”Am văzut tot felul de tâmpenii, lucruri mai puţin plăcute făcute de către puterea judeţeană, puterea locală. M-am uitat peste megaproiectul ”Dezvoltarea turistică şi a domeniului schiabil pe Valea Bârgăului”. Citeam şi mă întrebam: oare pe ce lume trăiesc aceşti oameni? Oare cui se adresează ei, unui popor de handicapaţi, unor analfabeţi? Totuşi suntem în Transilvania, nu în Teleorman sau Olt, suntem aproape de Occident. Iar tu spui că prioritatea pentru Bistriţa-Năsăud este realizarea unui asemenea megaproiect, domeniu schiabil, parc de aventură Dracula, centre nautice, parc acvatic şi tot felul de tâmpenii. Acelaşi autor spune că principalele surse de finanţare sunt cele europene, dar că trebuie să aşteptăm să vedem ce se va reuşi. Nu poţi să lansezi un proiect fără să indici şi sursa de finanţare. Păi cât să aşteptăm? Aţi identificat în România din 1990 încoace un asemenea megaproiect, de asemenea dimensiuni, din resurse europene? Nu, vă spun eu că nu. Ne mai spune acelaşi conducător nestimat că primele construcţii vor apărea în câţiva ani, ca şi autostrada, din 2020 încolo”, a spus Oltean într-o conferinţă de presă.
Ioan Oltean a declarat că administraţia ar trebui să se gândească mai întâi la proiecte de infrastructură. ”Mă întreb: chiar nu putem avea nişte oameni care să gândească faptul că judeţul are încă nevoie de infrastructură? Păi putem merge la Colibiţa pe megaproiectul ăsta pe drumul care este acum? Păi Colibiţa are canalizare, are curent peste tot? Jumate Colibiţa nu are curent, are apă potabilă Colibiţa toată? Ce, la Tihuţa e altceva? Putem să ieşim de la Tihuţa spre Colibiţa? Nu credeţi că înainte de a gândi asemenea proiecte ar fi bine să ne ocupăm de infrastructura judeţului? Când ai infrastructură şi toate celelalte asigurate, vom avea şi oameni interesaţi să facă asemenea proiecte”.
El a precizat că PDL, prin consilierii săi judeţeni, se va opune ”în mod categoric” unui asemenea ”megaproiect”. ”Este doar o hartă asemănătoare cu cea a autostrăzilor, este o aberaţie, un lucru despre care vom putea vorbi poate peste 20 de ani, nicidecum acum. M-aş fi bucurat dacă cei ce au gândit un asemenea megaproiect ne-ar fi spus că vor finaliza drumul Leşu – Ilva Mică, lucrările pe celelalte drumuri judeţene, comunale, că vor aduce apa în toate comunele, în aşa fel încât să creăm toate condiţiile pentru a se dezvolta turismul. Sunt de acord, turismul şi agricultura sunt două domenii fundamentale pe care România le-a neglijat şi ar putea să le dezvolte, iar judeţul are o predispoziţie spre aceste domenii. Înainte de a face turism, trebuie să asigurăm infrastructură”, a menţionat vicepreşedintele PDL.
Oltean a fost întrebat despre faptul că şi candidatul PDL la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, Vasile Borş, a venit în campanie cu un proiect pe turism. ”Vasile Borş a fost candidat, când eşti candidat poţi să vii cu proiecte, dar cu unele pe care poţi să le pui în practică. Era un candidat, nu ştiu să fi avut el un proiect de asemenea dimensiune. Sunt pentru turism, şi în Munţii Bârgăului, şi în Munţii Rodnei, dar noi vorbim de un om în exerciţiul funcţiunii. Mi-aş dori ca acei care conduc să vină cu proiecte pe termen scurt şi mediu, înainte de a vorbi de un megaproiect, să spună că se asfaltează şi canalizează Colibiţa, că se modernizează drumurile judeţene”.
Chiar asa, cand noi nu avem dupa ce mere la buda, drumurile is ca dupa razboi, tineretul ii plecat tot dincolo, jumate din judet is numa pensionari muritori de foame si bolnavi, investitori si locuri de munca ioc… vine USELEU si ne sfatuieste: FACETI-VA TURISTI… :))))) DEEEEZAAAAAAAASTRU!
Ei bine, nu e chiar asa. Oltean face o regretabila confuzie intre strategie si proiect. Prin definitie, termenul strategie inseamna planificarea, organizarea și conducerea unor actiuni sau operații, (de regula militare). In sens larg, strategia este arta de a folosi cu dibăcie toate mijloacele disponibile în vederea asigurării succesului intr-un anumit domeniu. Cu alte cuvinte si in domeniul dezvoltarii turismului in judetul Bistrita-Nasaud este nevoie de o strategie. Numai astfel proiectele ce vor fi derulate in acest domeniu pot sa aiba o anumita finalitate. Chiar daca strategia de dezvoltare turistica a judetului se refera la domenii aparent izolate precum: domeniu schiabil, parc de aventură Dracula, centre nautice, parc acvatic, etc., strategia are rolul ca in final, proiectele pe aceste domenii sa fie integrate intr-un mod unitar. Intr-adevar pentru proiecte e nevoie de surse de finantare, numai ca aceste proiecte nu se vor executa toate deodata. Intr-adevar pentru turism e nevoie si de infrastructura. Si exista Strategia de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020, in domeniul infrastructurii de transport in care se remarca unele aspecte deosebite. Astfel, atat de controversata centura ocolitoare a Bistritei este conceputa pe la nord si avand traseul Livezile – Slătiniţa – Tărpiu – Blăjenii de Jos, cu iesire in DN17 la Sintereag, avand mai multe avantaje. In primul rand include in traseu localitatea Tarpiu cu Depozitul ecologic al deseurilor din judet, spre care se indreapta un important segment de trafic. In al doilea rand preia tranzitul de pe DN17C in apropiere de Dumitra, fara ca acesta sa mai urce Dealul Targului. In al treilea rand reduce distanta dintre Dej si Vatra-Dornei cu cca 20 km. Strategia judetului are in vedere si tranzitul de pe DN15A. In acest sens legarea capetelor soselei Monariu-Jelna cu DN17 prin intermediul unor bretele de prelungire, creaza o a doua centura Bistrita-sud, ceea ce scoate total traficul de tranzit din oras. Prin urmare, Ioan Oltean ar trebui sa fie putin mai rezervat cand vine vorba de critici. Mai trebuie vazute si lucrurile bune, chiar daca acum acestea sunt doar in faza de bune intentii.
[…] http://www.timponline.ro/ioan-oltean-strategia-de-dezvoltare-turistica-e-o-aberatie-o-tampenie/ […]