Actualitate

Ioan Turc: O altfel de abordare pentru drumurile de pământ

Prin programul ”Reparații” al Direcției de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistrița, pe strada Secundară 5 din localitatea componentă Sigmir, cu o lungime de circa 500 de metri și o lățime de 6-7 metri, zilele trecute a fost executat un strat de macadam, iar apoi a fost aplicat tratament bituminos.

”Pentru a conferi rezistență pe termen lung acestei lucrări, în primăvară va fi turnat aici și un strat de asfalt. De altfel, tot de atunci vom demara un proiect amplu pentru asfaltarea drumurilor de pământ din intravilanul municipiului”, spune primarul Ioan Turc.

5 comentarii

  • Solutia anunţată pentru asfaltarea drumurilor de pământ din intravilanul municipiului Bistita înseamnă bani risipiți aiurea. Cu atât mai mult cu cât metoda a fost aplicată si de fostul edil Ovidiu Cretu la celebra găselniţă numită asfaltarea „din bordură-n bordură”, care sa dovedit un esec. Prin anul 2015, s-a făcut asfaltarea din bordură-n bordură pe strada Industriei, fără să se intervină asupra fundației drumului, ci doar asupra covorului asfaltic, turnat pe o infrastructură veche cu denivelări și infiltrații, iar la mai putin de doi ani strada arăta deplorabil. Cu toate astea operatiune a continuat si pe alte străzi, cu rezultate asemănătoare. Dacă pe străzile deteriorate care au fost odată asfaltate aceste interventii, care nu sunt altceva decât un fel de „cârpeală” ,nu au rezistat in timp, cu atât mai mult este de asteptat să nu reziste pe străzile de pământ fără să se intervină asupra fundației drumului.
    Cu atât mai mult, pe străzile de pământ ar trebui să se intervină si la retelele de utilităti inainte de asfaltare. In plus, ar trebui amenajat sistemul de colectare a apelor pluviale, având in vedere că si anul acesta orasul Bistrita a fost serios afectat de ploile abundente.
    La Bistrita sistemul de colectare a apelor de precipitatii este învechit și oricum a devenit nefuncțional astfel că apa de ploaie in exces se scurge pe trotuare, în curți sau în parcări. De aceea, odata cu lucrarile de asfaltare ar trebui refacuta si canalizarea pentru apele pluviale, care in conditiile schimbarilor climatice a devenit o prioritate si pentru orasul Bistrita:
    https://www.timponline.ro/directorul-aquabis-sandru-pana-face-santuri-garda-ploaie-bistrita/

    9
    3
  • Buey …abordarea e intr o alta paradigma filozofica…nu mai tot comentati…Domnu ,,doctor” in stiinte filozofice va baga in kintesenta gandirii administrative de tip nou.Apropo’ doktoratu e ca al lui Ciuca?

    5
    1
  • Pe strada Izvorul Rece din mun. Bistrita pe cand domnule primar?poate peste 20 de ani cand o sa apara masinile zburatoare….atunci nu o sa mai fie nevoie sa o asfaltati….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS