Președintele PMP Bistrița-Năsăud, deputatul Ionuț Simionca, a făcut un apel către primarul Ovidiu Crețu și consilierii locali legat de o problemă importantă din viața de zi cu zi, precizând că va iniția și o petiție online pentru bistrițeni: ”Siguranța pietonilor bistrițeni trebuie să fie prioritatea zero a primarului și a tuturor celor din administrația locală”.
”Aș vrea să fac un apel către administrația locală. Domnule primar Ovidiu Crețu, vă rog să vă concentrați atenția asupra lucrurilor importante pentru orașul nostru și să găsiți soluții cât mai repede pentru semaforizarea tuturor trecerilor de pietoni din apropierea instituțiilor școlare, din toate intersecțiile aglomerate ale bulevardelor municipiului.Siguranța copiilor noștri trebuie să devină prioritatea zero a primarului și a tuturor celor implicați în administrarea orașului nostu. Nu mai putem să stăm cu mâinile în sân, apar prea multe accidente stupide! Nu mai cheltuiți bani inutil, pe tot felul de studii și proiecte care nu fac altceva decât să îmbogățească clientela politică a PSD. Cheltuiți banii noștri într-un mod util! În campania pentru alegerile locale toți candidații la primărie și la Consiliul Local au garantat că vor face consultări sau dezbateri publice, dar toate acestea au rămas până acum la nivel de intenție. Amintesc consilierilor locali și d-lui primar Crețu că au fost aleși să reprezinte interesele bistrițenilor, nu pe cele personale. În acest sens, lansez către bistrițeni o invitație: să ne spună pe Facebook sau aici în presă unde cred ca ar trebui semaforizate trecerile de pietoni. Cred că este oportună o consultare publică pe această temă. Aceste semafoare vor fi foarte utile pentru siguranța pietonilor cât și pentru fluidizarea traficului. Am să deschid pentru asta și o petiție online pe pagina mea de Facebook, unde aștept părerile cetățenilor”, a spus Ionuț Simionca într-o conferință de presă.
În bugetul local pe 2017 au fost alocați bani pentru lucrări de semaforizare la trei treceri de pietoni: de la intersecțiile străzilor Gării – Rodnei, Bd. Independenței – Iosif Vulcan, acolo unde va începe și construcția unui pasaj pietonal, și pe DN 17 în Viișoara. În aceste zone vor fi montate semafoare cu buton, costurile ridicându-se la 85.303 lei. Patru treceri de pietoni vor fi iluminate cu 24.752 lei: Petru Maior – Pescarilor, Rodnei – Dumbravei, CR Vivu – cimitir, CR Vivu – Valea Jelnei.
Trebuie realizata neaparat o trecere de pietoni semaforizata cu buton pe Drumul Cetatii in dreptul terenurilor de tenis.
Acolo copii nostri care vin la atrenamente pe jos sau cu bicicleta. Deoarece trotuar exista numai pe cealalta partea a strazi ei sunt nevoiti sa treaca strada printr-un extrem de periculos.
orasul asta are mare nevoie de 3 parcari supraterane in zone cheie: BIG, Prefectura, Zona Garii.
daca incompetentilor care ne macina banii de peste un sfert de secol le pasa de viata noastra nenorocita faceau aceste parcari.
uite asa se scoteau de pe strazile pe care nu ai unde arunca un ac darmite un pieton cateva sute, poate chiar mia de masini care ne ocupa spatiul vital.
dar cui sa-i pese?
unui taran ale carui vise de orasean parvenit au fost o partie de schi si o trambulina peste râul Bistrita ?!?
Foarte multe accidente pe trecerile de pietoni au fost pe independentei la BT, cat și la kaufland! Foarte folositoare ar fi niște semafoare la aceste treceri.
Pe șoseaua de centura vizavi de Flamingo ar fi ideal
Ionuț Simionca și PMP-ul au luat-o pe panta populismului politic.
Reacționează exagerat fiecare mic incident care tulbură liniștea burgului adormit și fac din țânțar armăsar, petiții fără noimă și sens.
Măsura propusă e cam habarnistă, fără un studiu anterior global care să identifice problemele de securitate rutiere pe puncte specifice în municipiu, costurile aferente, impactul măsurilor propuse la nivel real(poți să pui semafoare o mie, dar dacă blochezi tot traficul aduci poluare, nervi inutili, deplasezi problema în altă directție, viteză excesivă pe porțiunile nesemaforizate, dar traversate de pietoni).
Cele mai simple, eficace și cost redus ar fi măsurile de prevenție școlară, prevenționiștii de la Poliție ar putea pe lângă activitățile PR să ia fiecare 2 ceasuri anual(doi ani consecutiv să spunem cu aceiași elevi) cu fiecare clasă de elevi care au ajuns la vârsta când sunt lăsați singuri de părinți să meargă acasă și apoi să-i plimbe în lumea reală, explice pericolele, cum să se asigure, care sunt obiceiurile proaste(căștile în urechi, neasigurarea de câteva ori). Adică le formează deprinderi viitorilor cetățeni pietoni.
Educația. Atât a pietonilor cât și mai ales noilor automobiliști care în loc să le fie prezentate tablouri și imagini statice, moarte cu semne de circulație și texte de memorat …, poate ar trebui să aibă în programul de pregătire vizionări obligatorii cu capsule video cu semnele respective și consecințele negative a nerespectării semnelor respective…campanii de sensibilizare cum se fac pe la alții.
Apoi se pot aplica alte măsuri, cocoașe de cămilă pe străzi, în zona școlilor, prezență sporită a poliției plus toleranță zero la orele când oamenii traversează străzilor împotriva celor care circulă periculos și nu respectă regulile de circulație.
Concluzionând, politicile publice se fac după ureche mai degrabă, vin politicienii sar pe un subiect cald pe care presa îl relatează, sunt în mod reacție încercând să capteze emoțiile publicului în scop politic desigur, se propun măsuri nerealiste și irealizabile , urmează petiție semnată fără consecințe reale, decepția publicului se instalează la următorul accident*că doar nimic nu a fost făcut* iar politicienii se trezesc că sunt urâți. Electoratul sare din tabăra populistă la următoarea promisiune stea a politicii. Și în viața reală problema nu e adresată. În plus aplicarea unor măsuri populiste, chiar dacă unele pot fi bune pe un segment adresat, creează în alte segmente probleme mult mai mari.
Adică o analiză științifică a unui fenomen, propunerea celor mai bun ansamblu de măsuri practice care din punct de vedere statistic și-au dovedit eficiența pe plan internațional și sunt confirmate de mai mulți actori . Trebuie o strategie care nu se face cu petiții , legi votate de pe azi pe mâine, ci cu studii și măsuri aplicate specific cu cap.
Bai ăsta” măcar lui Simionca îi pasa de noi de bistrițeni! Tu sti sa critici dar ce faci pentru orașul Bistrita? Lasă criticile si fa ceva constructiv pt bistrita. Ce e greșit ca omul vrea ca trecerile de pietoni semaforizate? Ai copii ? De câte ori ești la servici cu gândul ca ai copii in drum spre casa de la școala?
Amice,
Personal nu răspund celor care încep o propoziție cu Bă, am observat tendința acelor persoane de a fi prea familiare cu propria familie și uită repede că sunt în context public și nu unul în care își permit cam orice . Ba își mai cheamă părintește și duios copchilu -bă io te-am făcut , io te omor.
Astea fiind lămurite, trecem la următorul punct.
Ceea ce fac criticând cu subiect și predicat, plus argumente e util pentru politicienii care uită rapid de unde au pornit și care ar trebui să le fie calea.
Ori dl Simionca după vacanța prin State a fost în mod reacțiune și politicianist în opinia mea. Că nu e însușită de dvoastră, ok pot să înțeleg. Eu văd că dânsul nu a ACȚIONAT PE SUBIECTUL SIGURANȚEI RUTIERE ÎN MOD PREVENTIV, adică înainte că ca mass-media să semnaleze că a avut loc un accident și un copil a fost rănit, adică își ordonează prioritățile politice în funcție de subiectele de actualitate, ceea ce personal detest la un politician care vrea să se cheme vizionar și cu strategie, agenda lui politică va fi întotdeauna reactivă și în funcție de subiectul șocant din actualitate…mai puțină strategie și gândire calmă, ordonată pe termen mediu și lung. Genul acesta de gândire, în opinia mea se numește politici populistă singurul beneficiu probabil va regăsi oameni care nu înțeleg ceea ce s-a întâmplat pe bună dreptate și sunt indignați împotriva situației.
Dar la nivel critic și analitic, trebuie să treci peste emoții și să identifici adevăratele cauze și cele mai bune soluții pentru o problemă în comunitate.
Problem solving.
Ori în optica asta, dacă vă referiți la copiii dumneavoastră, care trec străzile la risc poate ar trebui să reflectați, oare un semafor plantat e ceea mai bună soluție?
Vă garantez, din cunoștință de cauză că un semafor poate fi o soluție dar că sunt soluții mai bune. Argument-contra argument.
Primul argument că nu e ceea mai bună soluție, e faptul că zilnic în lume, sunt sute de copii care sunt implicați în accidente chiar și unde sunt semafoare, din simplul fapt că nu evaluează corect riscurile. Deci semaforul ca și instalație protejează pe cei care trec pe verde pietonier, dar nu protejează pe cei care decid să fugă pentru că sunt întârziere pe roșu(verdele automobiliștilor). Sper să aveți un răspuns logic la acest argument.
Al doilea argument e faptul că semafoarele necorelate și implantate oricum creeză probleme adiacente, poluție, trafic , bușoane. Un semafor care implantat pentru a adresa o problemă care se petrece în orele precise în care elevii merg la școală, dacă e activat și restul zilei e o problemă pentru automobiliști. Veți avea părinți stresați în trafic care sunt în căutarea copiilor care merg la școala din centru, părinți care sub stress câteodată vor apăsa pe accelerație doar pentru a recupera timpul pierdut la cele 3 semafoare precedente și odată ajunși în fața școlii reprezintă un pericol rutier. E un argument care ține de natura umană.
În cazul acesta care ar fi soluția alternativă eficientă?
Printre primele ar fi educația.
Elevi supersensibilizați la riscurile din trafic și conștienți de acele riscuri. Părinți, educatori , învățători polițiști prin repetiție pot întări acest comportament de evaluare a riscurilor rutiere de către copil. Să nu aibă căști pe urechi, să se uite în stânga și în dreapta, să-și atenționeze colegii care se pun la situație de risc…etc.
Apoi, în opinia mea un alt mijloc eficace ar fi brigadierii școlari. Cum dumneavostră nu trăiți într-un oraș occidental, cel puțin în videoclipul pe care vi l-am pus la dispoziție puteți remarca că în Franța există oameni care asistă copiii la ora de intrare la școală, prin oprirea traficului. Adulți cu veste bine identificate și vizibile fluorescente care se asigură că acei copii trec în condiții de siguranță. Tot în opinia mea sunt mult mai eficienți decât un semafor, deoarece pot să se adreseze elevilor cu comportament la risc, pot să rețină conducătorii *numerele de inmatriculare , mașină model cu cumportament la risc. Prezența lor nu e obligatorie 24 din 24 ci la orele de vârf, în care elevii intră și ies.
Ori pentru acei brigadieri școlari, se pot găsi în comunitate.
Pensionari voluntari, persoane angajate de poliția locală plătite 2 ore , persoane condamnate pentru infracțiuni minore și fără legătură cu infracțiuni contra persoanei, părinți cu copii să spunem care au luat amenzi de parcare, nu și le pot permite și care conform unei sentințe judecătorești ar putea face munca de brigadier în mod responsabil după o selecție riguroasă bineînțeles. Bun poate unii pot sau nu pot fi de acord, dar priviți, în viață sunt oameni care au reușit cu un trecut problematic dar au ales calea cea bună apoi.
Și tot spre informarea dumneavostră, ai copii în drum spre casa de la școală- propoziția asta într-o societate care grijă de copiii ei, s-ar aplica doar în cazul copiilor mai mari de 12-13 ani, adică copii suficient de maturi pentru a acționa-deplasa singuri. Știu că nu e cazul în România, copiii chiar foarte mici sunt lăsați de capul lor cu o cheie de la apartament…dar aici e o altă discuție.
Un tânăr căruia îi pasa si care face politica pentru cetateni! Tine-o tot așa Dle Simionca Ionut si felicitări pentru activitatea politica.
Plus un mic video emoționant realizat de Luc Besson
https://youtu.be/eo5SUFVobEw
Treceri de pieton semaforizate sunt obligatorii pe bld Independentei Kaufland, bld Independentei cu strada Iosif Vulcan, bld Republicii la Colegiul Liviu Rebreanu, la Colegiul Andrei Muresanu
Construirea noi Variant Ocolitoare ar descongestiona traficul auto din Bistrita si atunci si pietoni ar circula mai in siguranta.
D-le Deputat ; Primarul are grija pt. pietoni. Cum sa nu aiba grija si una foarte mare. Face loc pt. masini si pe bistriteni ii va obliga sa se catere pe pasarele suspendate. Astfel pasarela de pe B-dul Independentei va semana ca si cele din gara APAHIDA sau DEJ – TRIAJ. Vi se pare ca va fi frumos si credeti ca se rezolva problemele privind accidentele ? Unde mai puneti ca persoanele cu afectiuni loco- motorii nu vor avea si o rampa pt. a se deplasa singuri. Cu siguranta in orele tarzii din noapte dar si dimineata devreme multi vor ocoli aceasta aberanta de pasarela si vor trece pe sub ea .
Iata ca se poate. Domnul depurtat Ionut Simionca demonstreaza in fiecare zi ca-i pasa si ca incearca sa-si puna capacitatile in slujba comunitatii care l-a trimis in Parlamentul Romaniei si in slujba cetatenilor romani prin initiativele din comunitate si din Parlament.