Liderul PMP Bistrița-Năsăud, deputatul Ionuț Simionca, a susținut o conferință de presă alături de președintele executiv al partidului, deputatul Eugen Tomac.
”Am susținut în comisia de transporturi proiectul de lege privind instalarea de bariere la trecerile la nivel cu calea ferată. A primit în unanimitate aviz favorabil, a trecut de Senat, 90% legea este trecută, urmează cred ca săptămâna viitoare să intre în plen. Este o lege prin care salvăm vieți, o lege care îi obligă pe cei ce guvernează să pună bariere pe drumurile europene și naționale cu grad de risc ridicat”, a spus Ionuț Simionca.
Proiectul prevede că toate trecerile la nivel cu calea ferată pe drumurile europene și pe drumurile naționale cu grad ridicat de risc trebuie să fie semnalizate luminos, acustic și cu bariere. Totodată, proiectul impune celor de la CFR curățarea pe cel puțin 150 de metri în stânga și în dreapta de la centrul trecerii, iar dacă nu se conformează vor primi amenzi de la 50.000 la 250.000 de lei pentru neinstalarea barierelor și semnalelor și de la 30.000 la 150.000 de lei pentru necurățarea spațiului.
Ionuț Simionca a menționat că a trimis tuturor primarilor din județ câteva întrebări: ”Am vrut să văd care este situația în comunitățile locale în cee ace privește apa, canalizarea, unde se situează cu infrastructura. O să văd ce pot să fac pentru a-i ajuta. Ținând cont de criza lemnului de foc, i-am mai întrebat ce păere au și câți ar fi interesați de racordarea la gaz, să vedem unde se poate. Avem nevoie de soluții”.
Eugen Tomac a prezentat obiectivele politice alșe partidului și și-a exprimat ”indignarea și îngrijorarea în privința instaurării în România a dictaturii PSD”: ”Nici Stalin nu-și executa tovarășii așa cum o face liderul suprem al bolșevicilor români astăzi. Modul de gândire și acțiune a lui Dragnea reprezintă un pericol pentru democrația din România. De aceea, vom lupta cu și mai multă hotărâre pentru revenirea la alegerea primarilor în două tururi și pentru reducerea numărului de parlamentari la 300. Din păcate, suntem singuri în această bătălie. PSD și PNL nu susțin aceste proiecte”.
”PSD demonstrează tot mai mult că se îndreaptă cu paşi mari spre transformarea sa într-un ONG care are un singur obiectiv: să promoveze cultul unui mic dictator. Am văzut un Congres al PSD în care cuvântul democraţie este pur şi simplu scos din vocabularul celor care conduc astăzi acest partid, care guvernează. Observăm că tot ceea ce înseamnă mediocritate în politică este promovat în PSD, este un lucru care ne îngrijorează profund. Spun asta cu simţul răspunderii, pentru că observăm că vând mai multe minciuni, spun că sunt de un an la guvernare, în condiţiile în care din mai 2012 PSD conduce. Asistăm la ora actuală la o politizare fără precedent a tuturor instituţiilor statului. Toate aceste lucruri ar trebui să ne îngrijoreze profund ca societate pentru că, atunci când un om promovează doar nulităţi în funcţii cheie ale statului, acest lucru devine un pericol pentru toată societatea, pentru că România, în mod automat, este condamnată la subdezvoltare”, a comentat Tomac.
Dragnea e autoritar in partid dar de aici pana la regim autoritar e cale lunga. Sa nu ne jucam cu cuvintele pentru ca atunci cand va veni un regim autoritar adevarat acest termen va fi lipsit de continut.
Felicitări pentru inițiativă! E o dovadă că, cu interes și perseverență se poate face ceva și din opoziție. Este un pas.
Din păcate, propunerea nu va rezolva problema trecerilor la nivel fără o implicare serioasă a Guvernului și Ministerului Transporturilor. Formularea avizată în Senat e o formă de a pasă responsabilitatea. E neinspirată plasarea, la modul restrictiv, a realizării semnalizarii și amplasării barierelor în sarcina administratorului Caii Ferate. În felul astă în loc ca municipiul Bistrița să rezolve rapid situația trecerilor cu probleme din oraș din bugetul propriu, realizarea barierelor se blochează întrucât conform completărilor aduse de proiectul de lege, obligația revine administratorului caii ferate. De frica Curtii de Conturi municipalitatea nu va mai face nimic. După ce tocmai ne lamuriseram că – bariera si semnalizarea – pot fi făcute și de administratorul drumului, dupa adoptarea modificarilor la lege acest lucru nu va mai fi posibil.
Apoi „bemolul” cu „grad ridicat de risc” este începutul unei discuții fara sfarsit dpdv juridic. Care e „gradul ridicat de risc”, cine îl masoară în ce interval și începând de când? Motive suficiente ca să nu platească amenzi administratorul Caii Ferate care oricum e aproape de faliment.
Apoi, noile prevederi vin sa blocheze definitiv si perspectiva semnalizarii corespunzatoare a trecerilor la nivel de pe DN17 de pe Bargaie. Acolo administratorul caii ferate e un privat care in lipsa subventiilor ar opri trenul in 48 de ore. Ala n-are bani de semnale si probabil ca va prefera sa se judece pe motivul „gradului de risc” sau sa plateasca amenda care e mai ieftina decat bariera. Solutia in cazul trecerii de la intrarea in Livezile era ca investitia ca fie facuta de administratorul drumului – CNAIR – ul, drumul european fiind mult mai important in cazul asta fata de prapadita de cale ferata si administratorul avand mai multi bani decat privatul. Mai mult decat atata responsabilitatea in privinta sigurantei traficului nu poate fi pasata de la Stat (care administreaza drumul) particularilor. O situatie similara e la iesirea din Dej mergând spre Cluj. Responsabilitatea semnalizarii trecerii la nivel, si acolo, mi se pare ca ar trebui sa fie a CNAIR-ului data fiind categoria, importanta si traficul pe infrastructura principala care este indubitabil drumul nu calea ferata.
Până acum le era permis și administratorilor drumului să realizeze semnalizarea dacă aveau primii lucrări în zona căii. Desigur, cu aprobarea administratorului căii ferate. E posibil de asemenea ca administratorii privați ai sectoarelor de cale ferată să renunțe la operarea unor trasee.
În concluzie, e bine ca s-a făcut vorbire despre problema semnalizării trecerilor la nivel cu calea ferată. Să nu ne facem însă speranțe prea mari. Pronosticul meu e ca lucrurile vor rămâne cum sunt și e posibil să fie chiar mai rău decât în prezent. Până când, un executiv responsabil își va propune să abordeze și să rezolve chestiunea cu alocare de fonduri și un program pe un an în care semnalizarea să fie realizată complet în toată țara. Păcat de inițiativele locale care vor fi blocate.
Când ești specialist in zootehnie nu ai cum sa fii priceput în domenii care necesită o competența profesională pluridisciplinară. Mă miră faptul că echipa de consilieri a domnului deputat nu a fost atenta la detaliile care for duce la blocarea aplicării măsurilor ce se doresc bune. Munca cu heirupul, doar că sa ieși în fața, chiar și prost, de multe ori face mai mult rău. Îl rog pe domnul deputat ori sa se limiteze la oi și terase ori să-și schimbe echipa, că altfel va face mai mult rău.
Nu inteleg de unde atata invidie in mintea unor oameni care pot fi salvati datorita modificari legii pe care o blameaza!?!?
Accidentele la nivel cu calea ferata se produc din doua motive: fie nu este atent soferul, fie vizibilitatea este redusa (un exemplu poate fi calea ferata de la Livezile inspre Rusu Birgaului). In urma cu vreo 6 ani chiar un autobus plin de calatori a fost implicat intru-un accident acolo. Realizezi pericolul care poate fi evitat prin amplasarea barierei?
Vorba zicale: rade ciob de oala sparta, iti doressc atentie maxima in trafic