(FOTO-VIDEO) În noua fabrică Leoni, construită în zona fostului CPL, se vor produce cablaje complexe pentru ultimul model Mercedes Benz E-Klasse, nume de cod W213, care va fi lansat la mijlocul lunii ianuarie la Salonul Auto de la Detroit sub sloganul ”Masterpiece of Intelligence” (Capodoperă de inteligență).
”Anul 2015 a fost marcat de investiții într-o nouă fabrică pentru a sprijini lărgirea portofoliului de proiecte și o absorbție importantă de resursă umană. Decizia construirii noii locații a venit ca urmare a creșterii complexității și conținutului cablajului pentru noua generație E-Klasse. Datorită acestora, bordurile și implicit liniile de asamblare sunt mai mari decât cele folosite la actualul model. Avem procese noi cu echipamente de ultimă generație. A fost o muncă de echipă cu eforturi considerabile, dar cu o foarte bună sincronizare între toate companiile implicate în construcția acestei clădiri. Din punct de vedere financiar este un efort considerabil, parte din el diminuat de subvențiile aprobate de către Ministerul de Finanțe. Cel mai impoprtant este faptul că Leoni Bistrița, prin investițiile făcute aici, este un pilon central în strategia de dezvoltare pe termen lung a grupului. Am devenit Best in Class în procese de producție, resurse umane, IT, logistică, etc. Prin inovație și pasiune am ajuns la excelență”, spune Marius Cotor, Managing Director Leoni Wiring Systems Bistrița.
Recepția lucrărilor la noua fabrică este preconizată pentru prima parte a anului. De la începutul lunii noiembrie 2015, angajații Leoni lucrează în noua fabrică, în cadrul proiectului BR 213. ”Mai întâi am dezvoltat cablajul prototip împreună cu Mercedens Benz, ai cărui reprezentanți ne-au vizitat de nu mai puțin de zece ori. Apoi am lucrat împreună cu colegii din Kitzingen la conceptul de producție. Odată făcut acest pas, s-a început construcția noii noastre fabrici cu o suprafață totală de producție de 16.500 mp. Acolo vom fi circa 2.000 de oameni și vom avea toate facilitățile necesare întregului proiect pentru care avem contract până în anul 2024. BR213 este unul dintre cele mai avansate autovehicule pe care Mercedes le-a avut vreodată din punctul de vedere al tehnologiilor utilizate și bineînțeles că acest lucru se reflectă și în complexitatea cablajului nostru”, a precizat George Diaconu, Plant Section Manager (PSM) E-Klasse BR 213.
Noul E-Klasse nu va mai avea cheie, ea va fi înlocuită de telefonul mobil (prin sistemul NFC). Autoturismul va putea fi deschis chiar dacă telefonul este descărcat și va putea fi parcat fără șofer, acesta putând coborî și parca prin intermediul telefonului. Mercedes face și pasul către mașinile care se conduc singure pe autostradă, lucru posibil prin combinații de radare, senzori și camera de pe mașină.
Aici mai multe detalii despre secretele noului model Mercedes Benz.
Clienții Leoni sunt renumitele mărci BMW, Rolls Royce și Mercedes Benz. Prin proiectul EMO, Leoni se pregătește să ofere calitate și pentru seriile de mașini electrice și hibrid. Mașinile electrice sunt abia la început, însă cel mai probabil reprezintă principala direcție în viitorul industriei auto.
”La nivel european ne clasăm pe primul loc în domeniul cablajelor auto, iar la nivel mondial suntem pe locul 4. Prognozele ne arată o creștere de aproximativ 30-40% din perspectivă mondială și chiar și aici, în Bistrița, creșterea de volum și de business va fi undeva peste 40%. Anul 2015 a fost un an strategic, istoric, definitoriu în planurile noastre de dezvoltare. Mă bucur că am reușit să impregnăm un tip de cultură organizațională care a susținut o atmosferă de lucru ordonată, ierarhizată și ne-a propulsat unde suntem astăzi. Cultivăm o forță de muncă specializată, împreună cu care construim un centru de dezvoltare a competențelor Leoni, chiar aici la Bistrița”, a menționat Marius Cotor.
Leoni a ajuns la peste 8.000 de angajați în patru puncte de lucru, din care unul în Luduș (Mureș). Leoni ca și companie a fost înființată în 1917, prin urmare în 2017 se vor sărbători 100 de ani de la înființare.
În februarie 2015, firma Leoni a primit aproparea Consiliului Local Bistriţa să înceapă construirea unei hale de producţie şi a unor spaţii comerciale pe strada Tărpiului, în zona fostului Combinat de Prelucrare a Lemnului (CPL). Potrivit Planului Urbanistic Zonal (PUZ), suprafața are funcţionalitate industrială, respectiv hală de producţie, parcări şi spaţii verzi. În jurul halei, vor fi aproape 200 de locuri de parcare, inclusiv pentru camioane şi autocare. Capacitatea de producţie – 26.000 de cablaje/lună. ”Leoni are o investiție de peste 20 de milioane de euro, cu crearea a aproximativ 1.500 de noi locuri de muncă. Investiția este sprijinită de Guvernul Ponta prin Ministerul Finanțelor, pe schema ajutorului de stat. 10 milioane de euro vin din partea Guvernului României”, spunea anul trecut preșdintele CJ Radu Moldovan.
Sursă info și declarații: Revista Leoni
Adaugă comentariu