Autobuzele electrice au intrat în circulație pe Linia Verde (Linia 4) între Viișoara și Unirea, trecând prin centrul Bistriței, marți 1 iulie. Primele curse au pornit la ora 07.00 de la cele două capete de linie.
Primarul Gabriel Lazany a călătorit în prima cursă a Liniei Verzi între Viișoara și Unirea, pentru a vedea ce obstacole sunt pe traseu și ce probleme sunt de corectat.
Conducerea Transmixt a luat decizia ca Linia Verde să fie operată de doamne șofer. Cel puțin pentru început. Durata unui traseu este estimată la 40 de minute. Autobuzele au toate dotările necesare, inclusiv contor de pasageri montat la intrare.
De-a lungul traseului, șoferii care opresc vor fi avertizați în primă instanță și nu amendați, pentru că nu toată lumea a luat la cunoștință că Linia Verde este operațională începând cu data de 1 iulie, a precizat Gabriel Lazany.
Autobuzele circulă la interval de 20 de minute în zilele lucrătoare și 30 de minute în zilele nelucrătoare, în fiecare zi între orele 07.00 – 21.30. Prețul unui bilet este 3 lei. Acesta are o valabilitate de 60 de minute de la validare. Tot ce este deja aprobat ca gratuitate sau reducere pentru transportul public în comun la Bistrița se extinde și asupra acestei rute.
Introducerea Liniei Verzi nu înlocuiește niciuna dintre liniile de transport existente. Linia Verde este un serviciu suplimentar, care se adaugă opțiunilor de transport deja cunoscute. Toate celelalte linii vor funcționa în continuare după orarul și traseul obișnuit. Abonamentele deja achiziționate își păstrează valabilitatea și sunt valabile și pe Linia Verde.
Oprirea/staționarea autovehiculelor este strict interzisă (în afara locurilor special amenajate) la bordură/pe banda dedicată autobuzelor pe următoarele trasee: Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Unirii – Liviu Rebreanu – Dornei – Piața Centrală – Gheorghe Șincai – Bulevardul Independenței – Libertății – Calea Dejului – Viișoara – DN 17 (Linia Verde) și Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului (Axa de transport public). Parcarea la bordură atrage după sine amenzi de la 405 la 1.012,5 lei, între 2 și 5 puncte amendă, precum și ridicarea mașinii plus taxa aferentă de 416,5 lei.
Încă sunt maşini parcate chiar pe strada Şincai chiar sub nasul primarului nu era chiar necesar să ia autobuzul era suficent doar să deschidă geamul 🤣
Păi mașinile acelea sunt a celor din Primăriei ei au voie să parcheze oriunde ha, ha.
Chiar aşa primarul îşi mai lasă maşina în faţa Primărie pe locurile destinate vizitatorilor ?!
Până la Sărata, li se termina bateria?
Bravo Bistrița 👌🏻
Daca erai băiat deștept comandai și o cameră video pe autobuz pentru a înregistra toate mașinile parcate de pe traseu. Stai la birou și trimiți amenzi acasă la toți care nu respectă. Simplu.
E super 👍 vestea!
Fain!
Mai avem puțin și ajungem din urmă japonezii! 🤣 (Cu tehnologia)
Vizionează „3 Things in Japan that just make sense 🇯🇵” pe YouTube
https://youtube.com/shorts/ATMj5kN2XUg?si=dSxXs2qAjzXEtRXT
1.Oameni care așteaptă pe caroaabil în Stațiile de Autobus. Comportament periculos ce trebuie corectat. Nu e încă perioada şcolară , când ar fii copii , dar indică lipsă de educație.
2. Nu e clar dacă îmbarcarea se face primul sosit, primul servit în zonele de aşteptare.
3. Percepția Plată. Din video nu reiese că toți cei care au îmbarcat au achitat cei 3 lei. Serviciile de transport necesită achitarea prebizibilă.Cu contorul de pasageri ( număr de pasageri îmbarcați) vs sume încasate se poate determina rata de achitare a călătoriei. Deși politic gratuitatea pentru anumite categorii de vârstă( peste vârsta de pensionare) e o măsură electorală ce privează societățile de transport de sume destul de consistente ținând cont de rata de îmătrânire demografică…limitarea ei ar fi extrem de impopulară, totuși soluțiile explorate ar fi gratuitate limitată la o frecvență sau contribuție parțială redusă.
BN59BOR mașină ținând de Biserica Ortodoxă Română? Denotă mentalitatea raportului de putere membrii instituțiilor cultelor BOR se consideră deasupra Legilor în vigoare. Nu plăresc impozite 🙂 deși au asseturi și revenituri consistente. Și nici amenzi 🙂
Polțiștii au fost avertizați de turul Primarului ..se vedeau că sunt proactivi :).dar fiind 2 -3 vehicule pe.traseu decalajul ( privind întârzierea procesării în intervenție a datelor) i-au întârziat prin zona Spitalului..
Un camion de remorcaj acompagniat de mașina de poliție la.orele de vârf ca și număr de clienți va rezolva problema. Locatarii blocurilor din zona Spitalului/Armatei ( densitate demografică ) vor învăța după două amenzi repede noile reguli.
E.interesant că Poliția Locală, cel mai probabil au tolerat mașina BOR și s-au “atacat” la mașina străină “MM” plus că zona Armatei (corespunde cu cea a Unității Militare) erau mai multe vehicule…acum e de văzur cine sunt proprietarii…Armată Biserică ..concluzia logică există o formă de corupție..când polițiștii evită intervențiile în zonele respective o fac penteu că știu că la nivek practic, eforturile lor duc cam nicăieri ba riscă să fie reprimați “social” sau de către şefi. Dar rămâne o ipoteză.
“Adi, sună DNA la București”
Meme cu Adi ce pare a fi “le homme à tout faire ” le Secretaire” a actualui Primar în context .
Adi, o apă plată te rog…
Adi, scrie-mi îmi agendă să nu uit..
Adi, spune la Alexandra să facă un detour pe la Kaufland mi s-a terminat cafeaua..
Într-o societate normală , Adi ce a devenit subit un băiat de casă , temporar , ar fi trebuit respectat, notele și concluziile se făceau în afara camerei live.
Adică Poliția ar fi operat fără să vină ordinul de sus ” vine Primarul pe Traseu” Adi l-ar fi acompaniat pe Primar fără Live electoral.
Metehne din epoca comunistă.
Un oraș frumos, aerisit și curat !
În vacanță la ora asta nici puricii nu circulă.
Așteptați septembrie.
“Adi, adu-mi aminte”
Bravo se spune la măgari !
Mă tu nu te-ai săturat de atâtea sugiţături ?
Du-te mă pe dealuri cu “aerisirea” ta !
Gata,în următorii trei ani nu mai face nimic 8 voturi.
Foarte bine că nu o să mai facă nimic că cine ştie cu ce alte bazaconi ne vom mai trezi nu ne este de ajuns că Bistriţa şi căpătat reputaţia de Caracalul Ardealului.
Mah da macar si o platit biletu gratis daca au tot mintit ca e gratis?!
E ok.
Oare cind se va asfalta in Stefan Cel Mare cotidian.primaru nu trece pe acolo oare.?.un praf o mizerie de 2 luni e sparta strada ?Nimeni nu face sezizare toti tac nu locuieste nimeni de la primarie in zona aia ..de necrezut..Fara cuvine.
Stai linistit, pe strada Gradinilor este un sant de aproape un an în care deja crește iarba.
Ăia de la ocolul sivic dau cu mașinile zilnic în el și se pare că nu au pile la primărie.
Probabil au fost pedepsiți că n-au dat lemn de foc cui trebuie.
Incepe civilizatia,bravo, daca se vrea se poate. Ce ma nemultumeste, daca tot ne-ati plimbat prin oras , trebuie sa opreasca autobuzul ín fiecare statie,indiferent ca urca s-au coboara cineva, macar sa vedem unde sunt statiile. Sa strige lumea ca vrea sa coboare este cam nasol. Noroc ca sunt doamnele la volan ,ca de era dl Vasile auzeai de noroc.
O filmare a traseului,cu opriri in fiecare statie ar fi fost mai de folos decat ,,prezentarea” facuta de primar.
Primarul nostru iubeste mult sticla si urmeaza principiul : fie lucru cat de mic ,hai sa-l filmam un pic ,binenteles cu el in prim plan.
In rest atitudine de vehil, administrator de mosiei (mosia apartine de 1 an baronului RM)
Nu-i bai! Vrei sa cobori straga lá doamna sofer din cinci ín cinci minute. Vrei sa urci, faci cu mana iama nene! Corect ar fi fost sa opreasca ín stati daca sunt pe ruta . Ex sunt la primarie cu treaba. Vreau sa ajunga ín partea de sus s-au jos , unde astept autobuzul? Ok nu au oprit, ca nu erau calatori, dar macar sa fi specificat “aici este statie!” Cum au identificat masinile stationate!
Soluția adoptată în sistemele de transport comun pentru coborâre e un sistem cu cabluri/sonerii pe care călătorii le acționează în prealabil , gemerând un semnal sonor, pentru a semnala decizia de a descinde la Staţia următoare şoferului.
https://youtu.be/H_tu0zJHH80?si=X07IrxewwRhktH_t
Rsponsabilitatea ( interesul de a îmbarca clienții la stații) aparține șoferului după o validare vizuală dacă sunt oameni sau nu. Fugitul după autobus, sau tactica sunt în întârziere dar așteaptă-mă fluturând mâna de la 1 km depărtare….nu merge şoferul are de respectat un orar dacă o persoană e adormită, în întârziere și nu și-a prevăzut prezența la oră e problema ei, nu trebuie să-i întârzie pe toți ce așteaptă la stațiile următoare. Există următorul autobus oe traseu. Sistemele moderne de flote au RealTime Tracking System cu GPS care permit regularizarea pe linie, sincronizarea, detectarea problemelor de frecvență.
Condițiile în care a fost făcută filmarea au fost ideale în sensul că realitatea poate fi în trafic total diferită . Nu era oră de vârf. Orele de vârf pot aduce trafic suplimentar, mașini imobilizate pentru a debarca pasageri pe linia rezervată, circulație de mașini grele ..manevre, întârzieri.
Cât despre decizia de a oferi serviciul doar de doamne e discriminatorie , anticonstituțională conform Art 16 paragraful 3 Constituți Postul respectiv trebuie oferit atât femeilor cât și bărbaților la intern, nu poți trimite pe Vasile Şoferu pe rutele de pe Tărpiu de exemplu că e doar e bărbat. Din moment ce e capabil să conducă și ofere un serviciu clienților, e evaluat pe aceste condiții. Nu pe sexul la naștere.
“Adi, notează “
Pana nu se dau amenzi la cei care parcheaza din lene pe banda cu avariile nu o sa fie disciplina. Ar mai trebui unii soferi/bade de autobuz atentionati ca daca trag bine de volan incap in alveola destinata fara sa incurce traficul.
Benzile sunt prea late , ar mai incapea o banda daca se ingusteaza si la primarie si pe decebal ca doar nu avem autobuze de alea” turcesti mari 😅 nici trafic de camioane.