Actualitate

„Promovarea” judeţului cu tone de albume şi pliante, un moft de 200.000 de lei al lui Liviu Rusu

Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Liviu Rusu (PDL), a investit peste 200.000 de lei bani publici în editarea a diverse albume promoţionale, pliante şi alte materiale publicitare care au fost tipărite în mii de exemplare. Consilierul său Bogdan Rusu se ocupa de toată afacerea.

Potrivit unui raport de audit intern din perioada 2008-2012, până la preluarea şefiei CJ de către Emil Radu Moldovan (PSD), Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăuda  cheltuit peste două miliarde de lei vechi pe maculatura cu care, vezi Doamne, era „promovat” judeţul Bistriţa-Năsăud.

Astfel, a fost editat un „Album de prezentare  a judeţului” în valoare de 32.590 lei, lucrare realizată de SC Premiere Group Cluj într-un tiraj de 1.000 exemplare. Nu s-a făcut licitaţie, lucrarea fiind încredinţată direct firmei din Cluj fără a fi anexată oferta de preţ pentru realizarea serviciului. Din verificarea efectuata de auditori s-a constatat că acest serviciu nu a fost cuprins în Programul anual al achiziţiilor pe anul 2009.

De asemenea, tot în mandatul lui Liviu Rusu a fost publicat  „Albumul judeţului Bistriţa-Năsăud” în valoare de 20.832 lei editat de SC Sinteza Prod Com SRL Cluj-Napoca în 600 de exemplare.

„Auditorii nu au identificat documente privind modul de valorificare a celorlate 1000 de albume tiparite anterior”, se arată în raport.

Realizările judeţului Bistriţa-Năsăud 2008-2012”, o publicaţie în valoare de 79.980 lei a fost încredinţată SC Sinteza Prod Com Cluj-Napoca care a tipărit „opera” în 15.000 de exemplare.

Conform sursei citate, printr-un referat de necesitate întocmit în data de 09.02.2012 de către Bogdan Rusu, consilier al preşedintelui CJ BN, fără număr înregistrare şi aprobat de Liviu Rusu, s-a solicitat editarea unei cărţi sub tutela CJ Bistriţa-Năsăud sub denumirea de ,,Realizarile judeţului Bistria-Nasaud 2008-2012″ cu justificarea că „această lucrare a fost elaborată de mai multe consilii judeţene din România”. La contractul încheiat sunt  anexate „trei oferte neînregistrate la CJ”  prin care se ofertează servicii diferite atât din punct de vedere a denumirii lucrării care urmează a se realiza, cât şi din punctul de vedere al caracteristicilor tehnice. Nu s-a făcut caiet de sarcini. Banii s-au cheltuit fără respectarea legii.

O altă publicaţie a fost  ”Albumul judeţului” pe care s-au cheltuit 16.740 lei, ea apărând la SC Sinteza Prod Com SRL Cluj-Napoca în 500 de exemplare, comanda fiind făcută de acelaşi Bogdan Rusu care a invocat faptul că „albumele s-au dovedit a fi de un real succes în toate situaţiile în care au fost oferite drept cadou invitaţilor şi delegaţilor”.

Din verificările efectuate auditorii concluzionează ca serviciile privind ,,tipărirea de cărţi şi publicaţii,, s-a realizat fără respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice întrucât au fost achiziţionate prin cumpărare directă fără a se ţine cont că s-a depăşit pragul valoric de 15.000 euro (fără TVA) când trebuia recurs la cerere de oferte.

Tot în mandatul lui Liviu Rusu s-au tipărit şi „Cataloge personalizate” în cuantum de 9.990 lei de SC PASPARTU Timişoara. Din documente nu rezultă modul de utilizare a acestora. Cataloagele au fost comandate de către vicepreşedintele Luca Iancu fără să se ştie scopul pentru care le-a comandat.

Totodată, tot în mandatul trecut al lui Liviu Rusu, CJ a cheltuit peste 40.000 de lei pe materiale promoţionale astfel.

Klips Media – 8.182,76 lei – decembrie 2011;

Impres SRL Bistriţa – 3.174, 40 lei – august 2011 pt pliante;

Tourmont King SRL Bistriţa – 7.464,80 lei – august 2011 pentru pliante flyere, tricouri (pentru ATOP);

Asociaţia Călimani Club Bistriţa – 2.175 lei – august 2011, pentru 2.175 bucăţi;

Media Comunication SRL Bistriţa – 3.500 lei  – aprilie 2011, pentru 1000 de felicitări personalizate + 1.000 mape personalizate cu suma de 2.400 lei;

Sfera Advertising Cluj SRL – 14.038,14 lei – ianuarie 2011, pentru agende şi calendare fără a specifica destinaţia lor exactă.

Emil Radu Moldovan a declarat că, în mandatul său, se va face o analiză riguroasă legată de materiale promoţionale, iar dacă va fi nevoie, acestea vor fi cumpărate în baza legii.

Cristiana Sabău

2 comentarii

  • Daca firmele respective erau agreate de Emil Radu Moldovan nu era nici o problema !!!!
    O sa rezolve el problema cumva ca sunt o gramada de firme aservite lui.

  • Ioi, tulai Veta! Auzi cam de ce-o fost in stare fostul.

    Asta o zice actualul. Ca ii functioneaza bine claxonu’.
    In rest… cam impotent cand e vorba de vreo fapta…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS