(FOTO) Strada Colibiţei arată ca după bombardament. Vina locuitorilor din zonă este aceea că locuiesc în apropierea căii ferate, iar scuza veşnică a Primăriei Bistriţa este că nu poate obţine acordul CFR să se apuce de modernizarea ei. Între timp, gropile devin tot mai mari şi mai adânci, maşinile sunt parcate în noroi şi printre mărăcini spre exasperarea şoferilor care îşi distrug zi de zi maşinile.
Primăria Bistriţa a anunţat încă de anul trecut că vrea să creeze un acces auto între str. Arţarilor şi Colibiţei şi să o modernizeze pe cea din urmă (valoare estimată 3,7 milioane lei), dar cu atât a rămas. În bugetul pe 2015 au fost alocaţi 154.000 lei pentru obţinerea autorizaţiilor necesare de la Ministerul Transporturilor şi CFR şi începerea execuţiei, însă degeaba. Ca urmare, nu s-a mai făcut nimic pe cei 8.182 mp de carosabil, nu au mai fost amenajate nici cele 258 locuri de parcare promise, ca să nu mai vorbim trotuare. Pista de biciclişti a rămas şi ea un vis, iar cele două treceri de nivel peste calea ferată sunt mai rele ca niciodată.
Ca şi cum toate acestea nu ar fi de ajuns, un punct termic extrem de hidos tronează între blocuri, iar peste drum, altă clădire părăsită, aparţinând fostului Romtelecom, de pe care cade ţigla, întregeşte imaginea de coşmar pe care o văd zi de zi locuitorii din această zonă.
Recunoscânduâşi eşecul de până acum, anul acesta Primăria Bistrița a alocat din nou aceiaşi bani, 154.000 de lei, pentru ceea ce numeşte crearea accesului auto str. Arțarilor – str. Colibiței, inclusiv modernizarea str. Colibiței.
”Sistemul CFR este unul destul de închis. Încercăm, dar nu reușim să facem deschiderea. Poliția ne cere să venim cu două benzi dinspre Colibiței ca să putem face dreapta, însă CFR ne interzice să facem construcție nouă, drumul mă refer, că acolo pe cinstite n-am avut drum. Ne cere să dărâmăm casele care sunt acolo ca să putem face trecerea. Este aberant! Nu am abandonat”, a spus primarul Ovidiu Crețu la dezbaterea publică pe buget.
Bistriţenii care locuiesc pe strada Colibiţei nu mai au răbdare să aştepte „deschiderea” CFR. Întrucât sunt plătitori de taxe şi impozite la bugetul local, ei cer municipalităţii să adapteze proiectul, să asfalteze de urgenţă strada şi să le amenajeze locuri de parcare, inclusiv pe locul unde acum se află punctul termic.
ACTUALIZARE Muncitorii Direcţiei de Servicii Publice din Primăria Bistriţa au început să plombeze gropile de pe strada Colibiţei, însă soluţia e una temporară şi nu rezolvă nici pe departe problemele de aici.
De ani de zile se discuta despre o banala bretea de legatura intre str. Arțarilor si str. Colibiței, fara sa se intample nimic. Este inca un semn al incapacitatii administratiei Cretu de a urni lucrurile. Aratatul cu degetul catre CFR, ca spre singurul vinovat nu rezolva problema. Breteaua reprezinta doar o picatura intr-un ocean. Acolo lucrurile sunt mult mai complexe si ele afecteaza intreaga zona din jurul caii ferate. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului, asa cum s-a facut cu cativa ani in urma cu trecerea la nivel ddin str. Cuza-Voda. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto prin trecere la nivel cu calea ferata intre Strada Garii si Tarpiului. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona. Pe de alta parte la capatul dinspre strada Ioan Slavici , in prelungirea Strazii Eroilor se afla o suprafata generoasa de teren pe care a functionat fosta “Gara de Est” si care in prezent a devenit un fel de maidan, ocupat de linii ferate secundare dezafectate, peste care cresc tot felul de balarii, dand un aspect dezolant zonei respective. Aici ar trebui sa ramana doar linia ferata principala spre Bistrita Bargaului care ar putea fi mascata de un gard viu pe ambele parti, iar pe restul de suprafata ar putea fi amenajata “Piata Eroilor”, o zona de relaxare si agrement unde ar putea fi reamplasat Monumentul Eroilor, eventual prevazut si cu o “flacara vesnica”. Astfel in Piata Pertu Rares ar putea fi readusa statuia domnitorului de la care se trage numele pietei, corectand una din ineptiile comise de primarul Cretu in primul sau mandat, cand fara nici o logica a amplasat monumentul in fotma de Sula tocmai langa Prefectura, cu pretul demolarii statuii lui Petru Rares.
Las ca avem pietonal pe care nu poti merge și o sa avem si partie de schi fara zapada… Ce mai contează că nu avem strazi!?
Pe noi nu ne intereseaza „bretelele” d-lui Cretu ,dar stim cateva lucruri:
-de la Revolutie încoace,strada nu a fost reabilitata;
-cei 200 m cat are strada,deservesc aprox.420 de familii(7 blocuri x3 scari x 20familii/scara);strada Ulmului ,spre exemplu,situata in varful dealului ,deserveste doar cateva familii si are asfalt nou(sunt mai apropiati de dl primar).
Dupa articolul dvs.,cineva a astupat cu lopata gropile mai mari.Merita facute fotografii;”lucrarea „este execrabila.Multumim d-na Sabau,macar asa ne mai baga si pe noi ci in seama cineva…
Știe cineva de ce plătim în Bistrița impozite pe mașini mai mari decât în Cluj și București? Avem cumva mai multe drumuri decât acolo?Mie mi se pare o neștire a administrației, gata sa fure și ultimul leu din buzunarul bistrițenilor (aviz candidaților la primarie).
Erata:”nesimțire a administratiei”.Scuze!
Da doamna alina platim deoarece trebuie bani pentru partia de schii si alte fabulatii.