Sute de persoane și foarte multe mașini au participat în acest sfârșit de săptămână la un concurs de offroad organizat în Munții Rodnei, pe Valea Secăturii-Leurdă, spre Gersa, pe o pășune aflată în proprietatea Primăriei Parva. Mașinile de teren au săpat adânc în munte și au poluat întreaga zonă cu gaze de eșapament și au făcut un zgomot infernal.
Concursul, care nu figurează în niciun calendar oficial al Federației Române de Offroad, deci s-a desfășurat fără respectarea vreunei reguli, a permis oricui deține un astfel de autoturism de teren, modificat după bunul plac și posibil neautorizat, să tureze motoarele pe o pantă despădurită, cu mulți monticuli de alunecare, care, potrivit unor universitari consultați de Timp Online, se vor activa și vor fi noi alunecări de teren în curând.
Timp Online a încercat să ia legătura cu primarul comunei Parva, Ioan Strugari (PSD) pentru ca să aflăm cu ce scop a fost autorizat acest concurs și care sunt beneficiile pentru comunitatea locală.
De asemenea, am vrut să-l întrebăm pe primar dacă pentru această pășune se obține vreo formă de sprijin din partea APIA având în vedere că subvențiile se acordă cu respectarea unor condiții și pot fi sistate sau imputate proprietarului dacă acesta nu utilizează banii europeni cu scopul de a întreține terenul.
Primarul, care se erijează, cel puțin pe Facebook, într-un iubitor al naturii nu ne-a răspuns mesajelor.
Și mai grav este că, potrivit unor invitații care se transmit deja pe TikTok, la începutul lunii februarie a.c. va fi organizat încă un eveniment similar, probabil în aceeași zonă.
Asta dacă nu se vor deranja măcar de data aceasta instituțiile statului cu posibile atribuții în stoparea fenomenului – Garda de Mediu, Garda Forestieră, Poliția, Jandarmeria Montană, RAR – să intervină și să facă verificări în ce privește nivelul de noxe, de zgomot, starea mașinilor, întrucât nu avem nicio lege care să le interzică proprietarilor de mașini de teren și ATV-uri să le tureze în păduri și pe pășuni, așa cum au țările europene.
Georgestii!
Zii zău!.. ia vezi că Primaru cu pricina este de la PSD..
Ieri la Zărnești la un concurs similar s-au aplicat 11 amenzi în valoare de 33000 lei(3000 lei amenda). La Parva poliția doarme în bocanci.
De asta voteaza astia cu tictokul ca….europa nu i vrea asa!!!!!
Pot să și „are cu ele?
👻
Mutul pe gume merge pe drumuri.
Mașini străine se-aleargă-n județ,
Iar Mutul ne face visele, scrumuri:
Mutul izbește-n alt cap de podeț!
Prin codri umblă – mutul pe gume,
Sapă ogașe: — Salut, moș Martin!
Vino și joacă – te-așteaptă o lume,
Conon, Fyrydon off-road carpatin!
De ce nu ați mers la fata locului timp online, luați filmulețe de tik tok, de ce nu ați mers acolo sa întrebați „organizatorii” despre această adunare. Asa toți pune spune vrute și nevrute, ce e bine, ce e rău pentru natura ca oriucm nu se rezolvă nimic.
…in ucraina!
La toți inepții ăștia …”outdoor”.le recomand din filmul „Pentru Patrie” secventa cu ostașii _ românii în tranșee ‘ după ce au primit rația de pâine cu brânză…au început să dea tukaletii cu tunurile în ei ‘ dinspre Reduta Plevna …
Pietre moloz; pământ în ochi și în urechi!
Pe unul l^a apucat cakakaria în șanț] tranșeu!de față cu toți!!!
____voi?
Va dati Grande pe patru roți….în cerc????
V^as vedea eu în tanc sau …la baioneta! asa, papagalilor!pampalai
Mă voi ăștia care comentați nu am văzut nicăieri sa comentați când au venit străinii cu motoarele și v au furat pădurile la străini nu comentați Doar la Români așa e foaita Românească pe străini ii primiti cu brațele deschise când suntem Romani in epeti că Lelițele
Nici o institutie cu atributii de control nu va face nimic pentru ca toate sunt subordonate PSD-ului iar PSD-ul nu va intreprinde absolut nimic impotriva primarului pe care il sustine. Asta inseamna ca toate distrugerile au girul PSD.
Motoare mari,gaze si poluare distractie la maxim,la ce ne este buna pasunea doar noi nu pasunam, de restul nu ne interesaza asa am fost invatati din familie.
În plus: nefiind drumuri publice ,câte din acele vehicule sunt omologate,înmatriculate,verificate,numărate…etc!
Țara NIMĂNUI, sau a unora care se cred ca e țara lor și dispun cum vrea ,,majoritatea’’ care ,,o au’’!
Este unu care le tot fabrica componente modificate sus pe deal, pe ăla nu-l colinda nimeni. Vin aici tot timpul mașini mari ca-n poze, le văd din curte. E legal ce face?? Piese de contrabanda??
Oare instituțiile statului sunt conduse eficient sau totul este doar de fațada? In alta țara era poliția pe ei intr-o ora și fiecare primea amenda. Știrea asta e buna de dat la televizor sa vadă toată țara și poate așa se deranjează cineva sa se sesizeze ca a fost totul ilegal.
Amenzi se vor da ca tot au crescut amenzile iar statul are nevoie de bani la buget. Primarul tot se agita ca zona seamănă cu Elveția! Pardon dom-le primar, crezi ca in Alpi se aduna niște teribiliști și o pun de un concurs fără nici o autorizație ca așa vor mușchi lor? Vai de el primar habarnist. Statul se trage de izmene cu tot felul șmecheri de pe tik tok.
Amendă pentru ce să dea poliția?
Nici vorbă să vezi in Alpi așa ceva. Cunosc personal austrieci care pun mașinile de tren și motoarele pe platformă și vin in România și se dau cu ele.
Cat despre acest primărel cu aspirații de bucătar; in urma cu ceva anii se lauda că vrea să atragă în zona Parva câți mai mulți orășeni …se pare că reușește. Felicitări!
Ieși afară și da socoteală oamenilor care te-au ales.
Garda de Mediu nu va este rușine să stați complice la asemenea evenimente? Nu comentez pe ziare, dar citesc comentariile unora despre aceasta instituție și mă face să cred că au dreptate oamenii când spun că sunteți părtași, ineficienți și va luați salariile degeaba!
La articolul din timp online cu cariera din parcul Rodnei nu ați dat nici o declarație, probabil v-ați autosesizati și faceți verificări.
Acuma cu cele de la Parva poate faceți ceva. Nu de alta dar tind sa cred că sunteți degeaba
@astia pe 4 roți….
IN AFARĂ DE ” DISTRACTIE „? MAI AVETI CEVA IN CAP??😤
???????
VA TREBE ADRENALINĂ?
săriți cu parașuta! Sau înotați in copcă!!!! Deebililooor!
Le spunem noi otorităților, că nu-i secret:
Legea 61/1991
Articolul 2
25) tulburarea, fără drept, a liniștii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă; cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei;
Așteptăm ca zgarda de mediu sa constate ce a constat ziarul și să aplice macar o amendă! Sau cum să zic, nu cred că pot amenda că le tine lanțul șeful la Cj, îi asmute la primăriile PNL sau la agenții economici care nu fac ce li se spune la dictare.
Ministerul mediului e o gluma de prost gust asemenea angajați în teritoriu.
Micul ,, stăpân feudal ‘’ din Parva și-a arătat măreția în fața admiratorilor ! Sigur a primit acordul de la marele ,,șef roșu ‘’, fiindca suntem în Teleormanul Ardealului ! Era mai bine dacă făcea ,,turnirul’’ pe moșia proprie !
,,țara’’ fără STATut!!!
O altă imagine a Porții din dos a Transilvaniei ! Cocalari inclusiv din BN ( că sunt mulți) plus alți profitori de prostia omniprezentă din acest județ de zero barat. Regionalizare !
Am auzit ca marele ecologist Balan, se va duce sa se lupte cu mâinile goale cu descreieratii astia care violeaza cu salbaticie natura.
Iar la primavara înarmat cu un hârlet o sa împadureasca toata zona, asa …. de-al dracu ce e cu pesedistii astia, pe care-i lauda de vreo doua luni încoace.
Va multumesc pentru minusuri tuturor celor care NU IUBESC NATURA SI SUNT IPOCRITI CA ECOLOGISTII care dorm în izmene când ar trebui sa ia o pozitie ferma împotriva unora care o batjocoresc.
Bălane,unde ești atunci când ai putea fi și tu util? Că de comentat ești primul,tu și cu ilustrul MNP .Bați din gură în online, că real ești mielușel…Ecologistul lui pește prăjit…
Stimată Redacție Timp Online,
Am citit cu interes articolul publicat recent referitor la evenimentul offroad desfășurat în zona comunei Parva, pe Valea Secăturii-Leurdă, și dorim să venim cu câteva clarificări importante, în numele Comisiei Naționale de Offroad (CNOR) din cadrul Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS).
În primul rând, vă mulțumim că ați precizat faptul că acest eveniment nu s-a desfășurat pe teritoriul Parcului Național Munții Rodnei sau al vreunei alte arii protejate. Confirmăm că zona menționată este o pășune aflată în proprietatea Primăriei Parva, aspect confirmat oficial de autoritățile locale.
Cu toate acestea, tonul general al articolului și modul în care sunt prezentate informațiile aduc prejudicii de imagine întregii comunități offroad din România. De aceea, dorim să răspundem punctual la câteva dintre acuzațiile și interpretările negative prezentate:
1. Evenimentul nu a fost un concurs oficial și nu s-a desfășurat sub egida CNOR sau FRAS
Așa cum ați menționat, acest eveniment nu figurează în niciun calendar oficial al Federației Române de Automobilism Sportiv. A fost o ieșire prietenească, organizată de pasionați de offroad, fără caracter competițional sau oficial. CNOR nu a fost implicată în organizare, dar dorim să subliniem că susținem practicarea responsabilă a acestui sport și colaborăm activ cu organizatorii de evenimente pentru a respecta normele legale, protecția mediului și siguranța participanților.
2. Despre impactul asupra mediului
Afirmațiile potrivit cărora mașinile „au săpat adânc în munte”, „au poluat întreaga zonă cu gaze de eșapament” sau „au făcut un zgomot infernal” sunt prezentate fără o bază concretă sau date oficiale. Este important ca astfel de afirmații să fie susținute cu dovezi, nu doar cu opinii sau speculații.
Offroad-ul responsabil se practică respectând mediul, iar comunitatea noastră este dedicată protecției naturii. Ne dorim ca astfel de ieșiri să fie organizate pe terenuri legale, cu minimizarea impactului asupra solului și mediului înconjurător. Îndemnăm organizatorii să țină cont de aceste principii, iar CNOR este întotdeauna deschisă să ofere consultanță pentru a se asigura că astfel de evenimente respectă normele și bunele practici.
3. Termenii folosiți în articol sunt peiorativi și ofensatori
Utilizarea expresiilor precum „au poluat întreaga zonă”, „au săpat adânc în munte” sau „se vor activa noi alunecări de teren” transmite un mesaj de condamnare generalizată, care este nedrept atât pentru participanți, cât și pentru comunitatea offroad din România.
Mai grav, însă, este insinuarea că participanții reprezintă un „fenomen” care trebuie „stopat” de instituțiile statului. Aceasta este o generalizare periculoasă și o formă de stigmatizare a pasionaților de offroad, care nu reflectă realitatea.
4. Despre viitorul eveniment de pe TikTok
În privința unui presupus eveniment organizat în februarie, menționat pe TikTok, CNOR nu deține informații și nu este implicată. Însă, vă asigurăm că susținem doar evenimentele organizate legal, cu respect pentru mediu și comunitatea locală.
5. Un apel pentru dialog, nu condamnare
Ne exprimăm dezamăgirea față de tonul ostil al articolului, care pare să pornească de la o poziție de condamnare, nu de înțelegere sau dialog. Offroad-ul este un sport care promovează camaraderia, aventura și respectul pentru natură, iar generalizările negative aduc prejudicii întregii comunități.
CNOR este deschisă dialogului și dorește să colaboreze cu autoritățile, presa și organizatorii pentru a promova offroad-ul responsabil, care să respecte normele legale și să minimizeze impactul asupra mediului.
De asemenea, solicităm ca, înainte de publicarea unor materiale care implică sportul offroad, să consultați CNOR pentru a obține o imagine corectă și completă a situației.
Concluzie
Sportul offroad din România are o comunitate vastă de oameni pasionați care respectă natura și legile, iar tonul ostil și generalizările nefondate din articolul dumneavoastră aduc prejudicii întregii comunități. Vă rugăm să sprijiniți promovarea unui dialog constructiv, bazat pe fapte și pe colaborare, și să evitați stigmatizarea celor care practică acest sport.
Pentru orice clarificări sau detalii suplimentare, vă stăm la dispoziție.
Cu respect,
Bogdan Constantinescu
Președinte CNOR
Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS)
Cat de pervers poti fi!
Tu nu ai ce cauta in Federatia unui sport cu astfel de declaratii sa ceri dovezi …cand se vede clar ca sunteti in afara civilizatiei!
…
Daca ati montat o suprastructura omologata de R.A.R. pe un autovehicul, trebuie sa va prezentati la R.A.R. pentru a se mentiona acest lucru in Cartea de Identitate a Vehiculului. Pentru a face aceasta trebuie sa faceti mai intai o programare telefonica la R.A.R. din localitate….
De ce nu citesti comentariile sa vezi ca nu este nici unul favorabil voua?
Si eu am o astfel de masina dar o folosesc STRICT SA AJUNG scopului ce a stat la baza achizitiei
Mai bine taceai!
Bună seara, domnule Bogdan Constantinescu, la o simplă căutare pe platforma TikTok, veți găsi nenumărate dovezi că tonul acestui articol este blând, nicidecum ostil. Nu am încărcat excesiv platforma noastră cu toate filmele care au invadat mediul online, realizate de tineri din Parva, din care reiese cum s-au modificat mașini pe ultima sută de metri, în curți locale, nu în ateliere autorizate. Sper, totuși, că FRAS nu are de gând să aplaude astfel de practici ilegale și incorecte.
Mai sper totodată că același FRAS înțelege că hărmălaia creată de toți acești ”camarazi” în vârf de munte, unde nu s-au teleportat, face ca animalele sălbatice, cărora niște neaveniți le-au invadat teritoriul, să se îndrepte zonele locuite în loc să trăiască departe de așezările omenești, în aria protejată.
Mai sper că același FRAS pricepe că pădurile României nu aparțin unei minorități care nu are nicio fărâmă de respect pentru mediul înconjurător.
În condițiile în care încălzirea globală a creat secetă cumplită și în zona noastră, în condițiile în care iarna avem la Bistrița 12 și 15 grade, iar temperaturile vara ating frecvent 40 de grade Celsius, vă rugăm să ne scuzați, dar nu ne interesează ”pasiunile” unora care se cred piloți și continuă să agreseze mediul înconjurător nu doar în Munții Rodnei, ci prin toate pădurile din jurul orașului, distrugând drumuri, albii de râuri și păduri.
Vom sesiza instituțiile statului și vom face toate demersurile pentru ca accesul acestor așa-ziși piloți prin munți și prin păduri să fie interzis prin lege, la fel ca în toate țările civilizate.
Daca susții că nu poluați mediul înconjurător hai sa punem la un test mașinile care au participat sa vedem daca macar una este in normele legale de poluare : mașini fără AGR sau catalizator. Ești fățarnic să susții asemenea bazaconii. Vă puteți tura motoarele și la Buzău.
Ma nene
Stii ce zic eu,aceeasi marie cu alta palarie….ori offroad ori offshore tot voi sunteti,ca si C.G.-istii
Lasa ti d….lui vrajelile,ca in strainatate sunt pe locuri special amenajate si se lucreaza pe bani grei si avize dure,nu smechereala de Romania.
D na Cristiana Sabău are mare dreptate.
Punct.te gasisi tu sa aperi smecheria
Se duc prin paduri,pe terenurile oamenilor cu stiinta padurarilor si a politiei,veniti pe Teaca si Ocnita,nu i verifica nimeni,coruptie la nivel inalt!
Toate intr un cuvant!
Toți care fac off road poluează și arunca gunoaie în natura, aprind focuri sa își prăjească Slănină în locuri neamenajate și după ei rămân pet-uri și doze de bere!
Ogasele făcute va sunt semnătura!
Sunteți niște burtoși și în ceea ce prezentați, cuvântul sport nu are ce cauta!
Pe lângă asta, masina mare = putză mica, de când lumea!
Evazioniștii, sau mai bine zis odraslele evazionistilor pare că se plictisesc si nu au ce face cu banii. Dar de ce ar face chestii utile? :)) de ce n-ar face chestii caritabile, de ce nu ar investii banii în acțiuni umanitare sau ecologice sau alte chestii? Păi simplu nu le pasa de mediu, de oameni, decat să își arate fala. Cam asta e nivelul de cultură.
Mă întreb oare de ce nu ar vrea să se dea cu mașini înmatriculate și să facă adunare legal, cu autorizație cu marcaje pe unde ai voie etc. ah stai, daca ai mașina înmatriculata trebuie sa plătești taxe nu?? Daca vrei autorizație trebuie sa plătești taxe:)) pai nu le place legea, nu le plac taxele și nu le place sa respecte pe nimeni, că așa sunt învățați de părinți. Daca nu au ce învața de la părinți decât cum sa faci chestii ilegale și să scapi cu basmaua curată.
Ăștia clar îs cu Georgescu că nu le plac taxele. Că așa se fac banii evitand taxele :))
Autoritățile se fac că dorm, că e poliție, că e garda de mediu, că e primar, toți sunt complici și părtași la ce se întâmplă. Ei vor să iasă la pensie fara prea mult de lucru și prea multe incidente.
Daca le-ar da cineva peste nas cum e într-o țară civilizată nu ar mai avea atât tupeu să facă ce vor. Dar fiind nepedepsiți din păcate nu se vor opri. Nu zice nimeni sa nu ai hobby-uri dar pare că nivelul lor de cultura e mult prea jos sa înțeleagă ce nu fac bine. Dacă legea nu se aplica și toți stau și nu intervin, păi la ce plătim nene atâtea instituții care stau degeaba??
La noi evaziunea se face exclusiv cu sustinere politica si acoperirea institutiilor statului. Altfel nu se poate face. Mai este o categorie de evazionisti facuti din pix de catre finante, antifrauda ori politie dar ei sunt cei in privinta carora s-a luat decizia sa fie eliminati din piata iar evaziunea este doar pretextul pentru ca executia lor se face din alte motive, de regula de natura politica. Prin urmare cei care fac evaziune in fapt nu sunt blamati public (si nici cunoscuti) niciodata iar cei acuzati de evaziune sunt aparitii meteorice carora li se imputa sume fictive ce nu vor fi incasate niciodata. Cum evazionistii nu vor purta niciodata aceasta eticheta, nici copiii lor nu vor fi cunoscuti ca atare.
Mereti ma…. bine o făcut.. toți sunteți niște frustrați ca voi nu puteți.
Ce ar fi să-ți turezi mașina-n curte și să te învărtești până ce te-n îmbeți de cap de plăcere , inhalare de gaze și motoare turate.
La ceilalți, nu vă gândiți?
Dați-vă cu săniuța dacă tot vreți senzații tari.
Putorilor.
În România, organizarea unor competiții de off-road sau evenimente similare pe terenuri naturale este reglementată, iar responsabilitatea pentru avize și autorizații implică mai multe instituții.
Instituțiile care ar fi trebuit să dea avizul?
1. Consiliul Județean (CJ)
• Responsabil pentru administrarea terenurilor publice din județ și pentru reglementarea utilizării acestora.
• Trebuie să aprobe activități care implică utilizarea terenurilor administrate de județ.
2. Prefectura:
• Rol de supraveghere și verificare a respectării legalității actelor administrative, inclusiv pentru autorizarea competițiilor pe terenuri publice.
• Poate interveni dacă alte instituții nu respectă legea.
3. Primăria locală:
• Dacă terenul aparține UAT-ului (Unității Administrativ-Teritoriale), autorizațiile primare trebuie obținute de la primărie.
• Responsabilă pentru notificarea altor instituții.
4. Agenția pentru Protecția Mediului (APM):
• Aviz obligatoriu pentru activitățile care pot afecta mediul.
• Solicită studii de impact asupra mediului dacă activitatea se desfășoară în natură.
5. Romsilva/Administratori de arii naturale protejate:
• Dacă terenul face parte dintr-o arie protejată sau pășune publică, este obligatoriu un aviz de la administratorul terenului (Romsilva sau altă entitate responsabilă).
Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU):
• Aviz de siguranță pentru evenimente cu public sau activități care implică riscuri.
Există legislație în România pentru astfel de evenimente?
Da, România are legislație care reglementează activitățile cu impact asupra mediului, inclusiv organizarea competițiilor în natură:
Legea nr. 195/2005 a protecției mediului:
• Obligația obținerii unui aviz de mediu pentru activități care pot afecta ecosistemele.
Legea nr. 407/2006 a vânătorii și protecției fondului cinegetic:
• Interzice accesul motorizat neautorizat în zonele naturale, inclusiv pe pășuni și drumuri forestiere.
Ordonanța de urgență nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate:
• Reglementează activitățile din arii naturale protejate. Sunt necesare avize stricte de la APM și administratorii ariei naturale.
Codul Silvic (Legea nr. 46/2008):
• Interzice distrugerea pășunilor și drumurilor forestiere fără autorizație legală.
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică:
• Reglementează utilizarea terenurilor publice.
Problemele posibile în acest caz?
• Lipsa unui studiu de impact: Dacă activitatea s-a desfășurat pe pășune naturală, era obligatoriu un aviz de la APM.
• Neimplicarea autorităților: Primăria Parva și alte autorități județene (CJ) ar fi trebuit să asigure respectarea legii.
Ce ar trebui făcut în continuare?
• Sesizarea Gărzii de Mediu pentru investigarea cazului (autosesizare?).
Bravo!
Garda de Mediu nu dorește de amendeze, nu dorește să găsească vinovații, ei doresc încasarea salariilor și a altor beneficii provenite din privat!
Țineți minte că acolo e un cuib de oameni ce fac mai mult rău mediului decât să îl protejeze, eu când am făcut sesizări au spus că nu pot veni acuma că au timp, când am zis că aduc presa nu le-au pasat că fac rau mediului, acolo e totul pe pile și pe partid.
De fiecare dată când am depus reclamații acesti domni erau plecați pe teren, dar nimeni nu a dorit sa vina cu mine să prindă în flagrant anumite persoane ce au făcut rău mediului!!!
Înțelegem preocupările legate de protecția mediului, dar considerăm că tonul și conținutul articolelor dumneavoastră duc la generalizări periculoase, alimentând ura și stigmatizarea unei comunități întregi, fără a analiza faptele într-un mod obiectiv.
1. Ipocrizia acuzațiilor de distrugere a mediului
Afirmațiile conform cărora „camarazii” offroad-ului ar distruge mediul înconjurător ignoră realitatea multor alte activități umane, de la defrișări ilegale și exploatări forestiere masive până la poluarea generată de gropi de gunoi ilegale, construcții necontrolate sau exploatarea resurselor naturale. Comparativ cu acestea, impactul unei ieșiri de câteva zeci de mașini, pe o pășune privată, este nesemnificativ și nicidecum motivul pentru care animalele sălbatice se apropie de așezările umane.
CNOR și comunitatea offroad respectă mediul și promovează practici responsabile. Fiecare participant își asumă să urmeze reguli stricte care să minimizeze impactul asupra naturii. Totuși, să blamezi o comunitate întreagă pentru schimbările climatice globale sau pentru migrarea animalelor sălbatice este nu doar o exagerare jurnalistică, ci și o formă de manipulare care incită la ură.
2. Încălzirea globală – o problemă complexă, nu o scuză pentru blamare
Afirmațiile conform cărora temperaturile de 12-15 grade iarna sau cele de 40 de grade vara ar fi cauzate de offroad sunt absurde și nu au nicio bază științifică. Încălzirea globală este rezultatul unui cumul de factori globali, precum emisiile industriale, transporturile masive, arderea combustibililor fosili și defrișările masive – toate acestea având un impact incomparabil mai mare decât activitățile recreative de tip offroad. Să folosim aceste teme pentru a acuza o minoritate care practică un sport legal și pasional este o lipsă de onestitate jurnalistică.
3. Discursul de ură și efectele negative ale articolului
Articolele publicate și răspunsurile dumneavoastră alimentează un discurs de ură și intoleranță la adresa comunității offroad. Dovezile sunt mesajele pline de ură și insulte apărute în spațiul online, de multe ori sub pseudonime sau identități false, care sunt direct încurajate de tonul editorial adoptat. În loc să deschidem un dialog constructiv, astfel de mesaje nu fac decât să polarizeze și să instige.
Mai mult, tonul folosit, precum „nu ne interesează de pasiunea voastră” este ofensator și lipsit de respect față de o comunitate care contribuie activ și pozitiv la societate.
4. Offroad-ul și contribuția sa pozitivă la comunitate
Vă invităm să accesați pagina de Facebook a CNOR pentru a vedea câte acțiuni umanitare au fost realizate de comunitatea offroad din România doar în ultimele zile – de la distribuirea de alimente și ajutoare în zone greu accesibile până la sprijinul oferit în situații de urgență. Aceste acțiuni umanitare sunt o tradiție care durează de peste 15 ani, în fiecare Crăciun și Paște.
Mai mult, comunitatea offroad este un partener activ al autorităților în acțiuni de salvare și intervenție. Platforma Rescue4x4, formată exclusiv din voluntari din comunitatea noastră, participă la peste 400 de intervenții pe an – sprijinind autoritățile în situații de urgență, de la salvarea oamenilor blocați în zăpadă sau noroi până la intervenții în zone greu accesibile.
Acestea sunt doar câteva exemple ale contribuției pozitive pe care comunitatea offroad o aduce societății. Însă, din păcate, astfel de acțiuni trec neobservate, în timp ce articolele preferă să arunce cu noroi în această comunitate, ignorând complet implicarea și dedicarea sa.
5. Offroad-ul, o activitate legală și reglementată
Dorim să subliniem că offroad-ul practicat sub egida CNOR și FRAS este o activitate legală, bine reglementată și desfășurată cu respect pentru mediu și comunitățile locale. Evenimentele oficiale sunt organizate cu autorizații și respectând normele legale și de mediu. Dacă există cazuri punctuale care nu respectă aceste reguli, ele trebuie analizate individual, nu extinse la întreaga comunitate.
6. Propunere pentru un dialog constructiv
CNOR dorește să colaboreze cu autoritățile, presa și organizațiile de mediu pentru a promova offroad-ul responsabil și a combate orice practică ilegală. Totuși, vă solicităm să adoptați o abordare echilibrată în articolele publicate, evitând generalizările și tonul ostil. Scopul nostru comun ar trebui să fie protecția mediului și promovarea unui dialog bazat pe respect și fapte, nu pe acuzații și ură.
Vă invităm să ne contactați pentru o întâlnire sau o discuție deschisă, în care să explicăm mai detaliat activitățile și regulile comunității offroad și să explorăm soluții constructive pentru a preveni orice impact negativ asupra naturii.
Cu respect,
Bogdan Constantinescu
Contribuiti pozitiv in societate? Cu ce anume? Poate ne dati niste detalii…
Uitati o mica selectie doar din evenimentele din Decembrie 2024
https://stirileprotv.ro/stiri/social/gestul-membrilor-unui-club-de-offroad-ce-i-a-facut-fericiti-pe-oamenii-izolati-din-munti.html?fbclid=IwY2xjawHnyBNleHRuA2FlbQIxMAABHR-Ba7Seh7pEXz2c8hWm1wAlU-j1IUdbkJwgoeeG_qgpvXMibE11Y22ClQ_aem_MaNOTrvzeseZQAOuK_n9vg
https://www.facebook.com/WestAlpineOffRoad/videos/1312211903065304
https://fb.watch/wWEFE0nVLM/
https://fb.watch/wWEGcK9-_G/
https://fb.watch/wWEGS8XqwN/
https://fb.watch/wWELUsUiqQ/
https://www.facebook.com/share/1AzGpWZmPP/
https://www.facebook.com/share/v/1HB3H979MN/
https://www.facebook.com/share/1DxKa4SZtX/
https://www.facebook.com/share/v/1Eq4Ej4Me1/
https://www.facebook.com/share/v/148QTk2Rym/
Anul 2024 a fost un an plin de provocări, dar și de satisfacții! 💪 Iată câteva cifre care reflectă munca comunității noastre:
✅ 11 intervenții venite prin 112/ISUBIF, DSU
✅ 33 intervenții solicitate de IGPR pentru căutări persoane dispărute
✅ 364 solicitări venite din partea cetățenilor
🙌 Un total de 408 solicitări.
Le mulțumim tuturor partenerilor noștri, voluntarilor și membrilor pentru implicare !
Ne-am unit forțele pentru a fi acolo unde a fost nevoie, pentru a face o diferență reală în comunitate.
https://www.facebook.com/share/p/1GnZSieLYo/
…hai sictir!
Stimate utilizator anonim,
Răspunsul dumneavoastră – „hai sictir” – este, din păcate, exemplul perfect al rezultatului articolelor agresive și tendențioase de genul celor publicate recent. Atunci când presa folosește un ton violent și acuzator, fără dovezi clare și fără o analiză echilibrată, rezultatul inevitabil este incitarea la ură și la violență, fie ea și verbală.
Ceea ce este cu adevărat trist și dezamăgitor nu este doar lipsa de respect față de comunitatea offroad, ci și faptul că cei care adoptă acest ton nu au curajul să își asume identitatea, așa cum am făcut-o eu, semnând fiecare comunicare cu numele meu complet și funcția pe care o reprezint. Este ușor să ataci din umbră, fără să te expui sau să îți asumi responsabilitatea propriilor cuvinte.
Acest tip de discurs nu face decât să polarizeze și mai mult comunitățile și să împiedice dialogul constructiv. Dacă aveți argumente reale și valide, vă invit să le expuneți civilizat, cu respect și deschidere. Noi, în comunitatea offroad, suntem mereu dispuși să ascultăm opinii diferite și să căutăm soluții. Însă răspunsuri precum cel pe care mi l-ați trimis nu fac decât să confirme că există o problemă mai mare: lipsa dialogului respectuos și a bunului simț.
Vă încurajez să vă reconsiderați atitudinea și, dacă doriți să contribuiți la o conversație constructivă, să reveniți cu un mesaj care să reflecte respect atât pentru mine, cât și pentru comunitatea pe care o reprezint.
Cu respect,
Bogdan Constantinescu
hai sictir nu e rezultatul articolului si nici ceva agresiv….E RASPUNSUL MEU ACTIUNII CARE IMI LASA UN GUST AMAR….. A LEHAMITE (consulta dexul)
Insist cu…hai sictir…..tot asa cum tu inca mai crezi ca actiunile tale sunt PERFECT LEGALE!
1M
https://www.youtube.com/watch?v=XE1rMPcmsQg
hai sictir e placut fata de ce vad!
tI-AM MAI SPUS, AM SI EU MASINA PTR ASA CEVA…DAR O FOLOSESC UNUI SCOP ECONOMIC asa cum tu pretinzi ca distribuiti ajutoare!
Distribuirea de alimente, medicamente NU -TI DA DREPTUL SA TI BATI JOC DE VIITORUL NEPOTILOR MEI!
Este Oug 34/2013 care interzice accesul atv și jeepuri pe pășuni și pajisti! Contravențiile, dacă nu cumva faptele sunt chiar infracțiuni având în vedere distrugerile produse, se constată de către polițiști, jandarmi și alte persoane imputernicite de către primari! Dar ultima variantă e mai puțin plauzibilă pentru că acolo ăla e chiar în fruntea lor, în primul jeep, niciodată nu lipsește de la aceste manifestări animalice!
dacii liberi recuceresc munții cu tigăi pe 4 roți și softuri făcute de vericu’, dacă tot o au mică măcar motoarele să huruie, adrenalină tată de la hellu ăla zis și băutura zeilor, vai și amar de județul ăsta cu IQ majoritar egal cu temperatura din cameră
Soluția pentru a oferi generațiilor viitoare o natură curată.
Off -Roadul trebuie reglementat drastic și ar trebui limitat la activități pe proprietăți private, unde accesul se va face contra cost .
Iar Statul prin instituții ar supraveghea ca norme de protecție a mediului să fie respectate.
Domeniul public trebuie protejat.
Accesul la natură și spațiul public permis doar pentru activități antropice cu impact neglijabil. Plimbare cel mult acces ciclist.
Restul, acces limitat .
Că vor dl Constantinescu și membrii federației să se plimbe nestingheriți pe coclauri apăsând leneș o pedală..e problema lor.
Colectiv banarea accesului vehiculelor motorizate în pădurile și pășunile publice e investiția cea mai rezonabilă și durabilă.
Bariere anti-auto, autorizare acces de la distanță direct de la o structură de protecție a mediului , semnalarea și pedepse drastice cu confiscarea vehiculelor în infracțiune.
România nu trebuie să devină țara mediocrilor puturoși.
Vrei natură, să respiri aer curat etc?
Imersează-te fizic , prin propriul efort fizic.
Fă un efort personal.
Nu-ți purta burta nici jegul de mașină poluantă acolo unde natura a lucrat mii de anii să asigure un echilibru.
Nu ma miră faptul de nimic, în romînia orice e posibil ” cu ceva timp în urmă prin vară un cioban șia făcut un mic drum pentru a ajunge la stînă: au apărut autoritățile iau aplicat o amendă grosolană, au amendat inclusiv și firma care a egzecutat lucrarea cu 4000 euro, pedeasupra a trebuit să acoperă și drumul cum a fost. Iar aici de ce nu se întînplă nimic? Am ajuns să ne batem joc și de munți,, iam golit de păduri, acum îi și distrugem. Rău din partea primarului, fiindcă se lăuda că e și un bun gospodar.
Civilizatia si respectarea legilor in partea de nord, nord-est a judetului BN este la nivel de Somalia .
Pe cine au spaguit șpagării debilii?
🚙🛺🚘 Și-au făcut damblaua acolo PE GRATIS?
Nu exista sa „te dai off-road” pe munți fara să achiți niste taxe/șpăgi pe undeva? La careva ?
–––
Pe de altă parte, niste treburi de-astea plimbări off-road- costa scump/ per zi. Găsești oferte pe net. De ex:
Traseu off-road Baiului Trail – Tur de o zi – First Gear Club:
„Selectează Pachetul de Tur:
Package 1
€ 500 ;
un sofer, 1 no;
Icon1 vehicul
Package 2:
€ 900 euro;
2 soferi, 2 non soferi
Icon2 vehicule
Sursă:
https://firstgearclub.com/tur/Baiului-Trail-668d91aaa5007a3259499e24/
…avem un nou cod silvic, care interzice circulația prin păduri cu auto, chiar si pe drumurile forestiere, fără un motiv , avem legislație rutieră pentru drumurile publice, avem și legislație pentru mediu, avem de toate pentru a controla fenomenul
Nevoia de andranalină este evidentă, de ce nu se găsește o cale legală pentru practicarea acestui moft, că sport nu cred că este.
Foarte bun comentariul „Legi sunt”! Acești indivizi cu masini” tunate”,care deranjează liniștea orașelor,prospețimea aerului din păduri,traiul viețuitoarelor,ar trebui să-și canalizeze energiile spre zone vulnerabile ale societății ,unde este nevoie de ei! Este doar o părere despre un hobby, care nu aduce nimic util pentru comunitate!
Bogdane ,primare din Parva, autoritati din BN , APM si Garda de Mediu toate la un loc = needucati, dezinteresati, toti trebuie desfintati de presa si cetatenii care se opun la aceste distrugeri si intreceri intre idiotii functionali care numai motoare au in cap si propriile placeri care distrug mediul.
Sa va fie rusine la toti !
Trebuie amenajat un traseu (circuit), omologat, îngrădit, administrat de către o firmă privată.
Participanții închiriază pista, plătesc cel putin 500 lei fiecare pt a participa la eveniment.
Spectatorii plătesc 50 de lei pentru a asista la acest spectacol.
Traseul să poată fi localizat pe Google Maps, așa cum poți găsi orice obiectiv (stadion, pârtie de schi).
Adică să vă dați cu mașinile într-un singur loc, nu oriunde și oricând, așa spontan.
Nu doresc interzicerea, nu doresc haos prin păduri, ci omologare a traseelor și amenajarea lor în perimetre restrânse, prestabilite.
Te dai acolo și doar acolo!
Să amenajeze cineva o pârtie la Parva și toți bistrițenii să se dea acolo, și doar acolo. Nu în celelalte păduri.
O sută de nimeni, pregătiți de start,
Vin ca să îl spargă un ținut nespart.
Unii se admiră, alții-și fac trei cruci
Și-n Parva miroase, tare, a bursuci
Ce-și întrețin blana cu unt de limax
Și se cred eroii unui film – Mad Max.
O sută de nimeni, sosiți pentru circ,
Suie în mașină, se aruncă-n smârc.
Caravana trece — iar de după porți
Câinii nu îi latră, că de frică-s morți,
Că după petarde trăiesc alt coșmar
Și nime nu știe unde-i domn primar!
Domnule …escu (ah, iarăși Escu!)
Pe la Salvae, Parva, Nepos Romuli, circulă o o expresie, sugestivă, referitor la ce faci când n-ai treabă : ci că ”te bagi ca musca-n kuru calului!”
De vreme ce nu asumați nicio implicare în eveniment, de ce găsiți necesar să-i scuzați pe sălbaticii aceia care s-au manifestat mai rău ca în junglă ?
Dacă nu știți – oficial- nimic despre ce și cum a fost, de ce vă atribuiți autoritatea (de!, șef!) de a comenta – atotștiutor – despre ce și cum a fost, aburindu-ne cu mărețele realizări ale organismului ce cu ”onoare conduceți” ?
De ce nu v-ați delimitat ferm, în numele entității conduse, de orice abateri sau încălcări ale normelor legale în astfel de situații (și în oricare altele de acest gen) ?
Mai e mult până departe.
Mai mult ca la început.
Aceste MAȘINI ar trebui interzise fără autorizații speciale și fără examinarea deținătorilor din punct de vedere a protecției mediului !
Statul Român NU DISPUNE DE FONDURI de îmbunătățiri funciare în cazurile de erodare naturală!
Iar această PLĂCERE DE DISTRUGERE A SOLULUI FORMAT ÎN ZECI SAU CHIAR SUTE DE ANI ESTE NECONTROLATĂ!
Din păcate NU AM VĂZUT NICI O INIȚIATIVĂ LEGISLATIVĂ ÎN DOMENIU!
Ministerul Mediului cred că nici nu are habar!
Pe dealurile atât de frumoase – fie pășune, fie pădure SE INIȚIAZĂ CU ACESTE DISTRUGĂTOARE DE TEREN viitoare văi de torente și de surpare a solului foarte distrugătoare a mediului ambiant !
Se merge pe câștigul efemer al unor firme de turism și se uită că MEDIUL AMBIANT ESTE DOAR UNUL SINGUR ȘI POATE FI COMPLET DISTRU DE ASTFEL DE MAȘINI (DISTRUGĂTOARE ALE MEDIULUI) !!!
…terenul distrus din poze ar fi fost hrana a cel putin 100 de mistreti pe un an de zile,
…trufe nu au gasit?
Hoo primarului din Parva !
De Boboteaza sa iti inghete capul sa nu mai dai aprobari din astea care distrug natura.
Hoooooooooooooo !!!
Da bravo.1
Interziceți off road,quad uri și atv pana și pe cei cu enduro.
Doar ei știu și vad zone unde se defrișeaza la greu,ca doar drujbele ce răsună n codru și cei ce aduc lemnele jos cu tafu ..nu poluează..
2 Și nu îi mai aplauda nimeni când urca cu bidoane de apa sa stingă focuri din zone izolate unde doar ei pot ajunge.
3 Legea sa își facă treaba..cum sa dai sancțiuni și amenzi..la tine acasă ,când toată Europa vine la tine la vânătoare ilegal,când vin cu trailere și remorci de jeep uri și atv ,mai ales enduro..
1 luna de ar putea cei cu enduro sa filmeze în „asa zise „parcurile și rezervatile ocrotite de mediu ,a ți vedea adevărată distrugere a naturii,a faunei și a florei..
Domnule Bogdan Constantinescu
Cu tot respectul, dar ori nu vedeti realitatea din teren , ori nu vreti sa o recunoasteti. Si asta nu doar la evenimentul cu pricina. Să includeți respectul pentru natură printre valorile împărtășite de membrii comunității pasionaților de off-road e de-a dreptul sfidător. Cel mai probabil ca sunt și pasionați care nu își bat joc de natură atunci când ies in ture, dar realitatea din teren este cu totul alta. O pantă mai abruptă devine o provocare – care ajunge mai sus, o poiană e terfelită cu drifturi, o zonă mlăștinoasă aparuta in cale trebuie neapărat străbătută ( nici nu mai contează ca acolo sunt specii de amfibieni periclitate si vulnerabile) si lista poate continua. Parcuri naționale sau zone protejate unde accesul cu vehicule motorizate este total interzis – pe cine intereseaza…Si toate astea pentru că cei care ar trebui sa aplice legea nu o fac asa cum ar trebui, iar în plus de asta, prin toate evenimentele si concursurile de off-road, fie ele oficiale sau nu, sunt tolerate sau chiar încurajate de autorități, iar cu un public pentru care respectul pentru natură este zero, nu creați decât premisele pentru un exemplu (ne)demn de urmat.
„Aho,Aho voi capi-patrati,
stați puțin și nu mai Mișcați!…
……etc etc
Si
🥂🥂sa sperăm că n-o sa mai fie intru „Mulți Ani!”🧤🥂că sa distrugeți voi pământurile!!!
Unde va erau cupele de spumant ? In portbagaje?
Sursa:FRAS a onorat invitația la Gala Campionilor
Sursa: https://fras.ro/fras-a-onorat-invitatia-la-gala-campionilor-farm-2024/