Actualitate

Master Planul de Transport, tema unei dezbateri organizate de Asociaţia Bistriţa Civică

Asociaţia Bistriţa Civică invită autorităţile locale şi judeţene, parlamentarii, reprezentanţii marilor societăţi comerciale din zona industrială a oraşului şi ai firmelor de transport şi turism la o dezbatere publică privind Master Planul de Transport al României 2014-2030, programată vineri 6 februarie.

”Asociaţia Bistriţa Civică invită demnitarii din judeţul nostru, parlamentari, prefectul judeţului, preşedintele Consiliului Judeţean, primarul municipiului Bistriţa la dezbaterea privind proiectul Masterplan Transporturi, pentru a armoniza punctul de vedere privind modul de acţiune, astfel încât autostrada Satu Mare – Dej – Bistriţa – Suceava (chiar dacă în prima fază se va construi doar un drum expres) să rămână ca alternativă de legătură rutieră între Transilvania şi Moldova/Bucovina. Invităm la dezbatere reprezentanţii marilor societăţi comerciale din zona industrială a oraşului, reprezentanţi ai firmelor de transport şi turism”, informează Asociaţia Bistriţa Civică, preşedinte Adrian Florin Chereji.

Bistriţa şi judeţul Bistriţa-Năsăud riscă o mare nedreptate, izolare şi intrarea într-un nou con de umbră. Conform Legii 363/2006 este prevăzută construcţia unui tronson de autostradă prin judeţul Bistriţa-Năsăud, parte a autostrăzii Satu Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava. Traseul este consacrat ca legătură rutieră tradiţională între Transilvania şi Moldova/Bucovina. Bistriţa ar fi conectată astfel la marile reţele rutiere ce străbat Europa (culoarele paneuropene nr. 5 şi nr.9). Traseul acestui proiect este pe ruta drumului european E58 având toate condiţiile de a fi finanţat cu fonduri europene nerambursabile. Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul Masterplan Transporturi din care este exclusă autostrada Satu Mare-Dej-Bistriţa-Suceava, rămânând doar un drum expres de la Satu Mare la Bistriţa. Astfel, legătura noastră rutieră tradiţională este abandonată. Masterplanul prevede preluarea traficului rutier din Moldova spre Transilvania pe alte două autostrăzi (Iaşi-Tg.Mureş şi Bacău-Braşov). Nici una dintre aceste artere rutiere nu se află pe un traseu de drum european. Cum s-a întâmplat cu autostrada Transilvania, care nu a primit nici un Euro de la Comisia Europeană tocmai pentru că nu reprezintă drum european, aşa se va întâmpla şi cu cele două autostrăzi din Masterplan. Sper să nu fim vitregiţi de această arteră rutieră vitală pentru dezvoltarea judeţului şi oraşului nostru”, spune Chereji.

Dezbaterea va avea loc vineri 6 februarie, începând cu ora 18.00, în sala de conferinţe a Hotelului Bistriţa.

Conform listei de priorităţi ale infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016, prezentate de Ministerul Transporturilor, Bistriţa-Năsăud apare cu un drum expres între municipiul reşedinţă de judeţ şi Dej, în lungime de 60 de km.

3 comentarii

  • Sunt de parere sa nu ne atingem de drumul existent Bistrita- Vatra-Dornei! E un drum acceptabil, cu un peisaj mirific si o panorama de vis… Va dati seama ce ar insemna sa ne apucam sa largim , sa taiem , sa alungam animalele, sa poluam.. ?.Pe zona de campie, poate…

  • Acest drum expres, care vad ca apare mai nou in programul guvernantilor, nu-l vad nici inceput mai repede de 10 ani si finalizat peste 15. Nu vad de ce atata agitatie din partea unora, numai ca sa se bage-n seama.

  • Intr-adevar pe lista priorităţilor infrastructurii rutiere incluse in Masterplanul de transporturi actualizat figureaza pentru anul 2015-2016, un drum expres intre Dej si Bistrita. Avand in vedere faptul ca prin dfinitie, drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate, acesta nu se poate suprapune pe traseul actual al DN 17, care trece prin localitati. Ba mai mult, este necesara si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei, intrucat un drum expres nu poate trece prin padurea Codrisor la 2 pasi de parcul orasului si pe la poarta spitalului TBC. Pacat de banii irositi pe proiectul centurii 2 Sud, pentru care cineva trebuie sa dea socoteala.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.