Actualitate Recomandări

Ce măsuri vrea să ia Primăria pentru Centrul intermodal de transport. ”Este absolut necesar”

Primăria Bistriţa are în derulare proiectul ”Centrul intermodal de transport public str. Gării – Tărpiului – Industriei” în valoare de 7.800.000 euro ,care va fi depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional.

În Consiliul Local va fi dezbătut din nou, după ce prima dată nu a întrunit un număr suficient de voturi pentru a fi adoptat, un proiect de hotărâre care vizează aprobarea unor măsuri pentru declararea de utilitate publică a unor terenuri proprietate privată aparținând CFR Marfă și SNCFR, în vederea exproprierii, în acest sens urmând să fie alocate 292.200 lei fără TVA.

În proiect se arată că:

”Centrul intermodal de transport public face legătura între partea nordică și partea sudică a orașului peste liniile de cale ferată existente în zonă, fiind o pasarelă suspendată. Orașul Bistrița este fragmentat de calea ferată care divide municipiul în două zone majore cu ponderi ale suprafețelor de circa 30% în nord-vestul orașului (preponderent zonă industrială) și 70% în sud-vestul orașului (preponderent zone de locuire, activități comerciale și instituții de interes public). Pentru traversarea auto a căii ferate există 3 treceri la nivel cu calea ferată pe arterele Sigmirului, Cuza Vodă și I. Slavici. Conform studiului de trafic, cererea estimată de trafic de traversare a căii ferate, însumează la nivelul unei zile circa 33.400 vehicule echivalente în ambele sensuri. După o analiză a ciculației în zonă s-a constatat că circulația din zonă este gâtuită, zona fiind foarte aglomerată. Poziția Autogării foarte aproape de Gară, suprafața relativ mică a Pieței Gării, faptul că accesul la și de la gară și autogară se face prin aceeași intersecție (str. Gării cu str. Rodnei), depozitul de containere a Societății Naționale CFR Marfă SA, aglomerează foarte mult circulația auto din zonă. Din aceste motive este absolut necesară o fluidizare a circulației auto în această zonă, o descongestionare a acesteia și astfel scurtarea timpilor de călătorie pentru transportul în comun.

În vederea asigurării conexiunii transportului feroviar de călători cu cel auto, precum și restructurarea și descongestionării traficului din zonă se dorește realizarea unui centru intermodal situat pe o platformă supraterană care să lege cele două zone separate de structura feroviară și care să asigure legătura între transportul feroviar, a întregului transport în comun local cât și cel extern, să facă o legătură directă și facilă între partea de NE și partea SV a orașului cu o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului, un obiectiv de mare importanță pentru întreg orașul.

Pentru rezolvarea problemelor mai sus menționate, din lipsa spațiului, este necesară realizarea unei platforme supraterane CF, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV strada Gării, strada Rodnei, aleea Trandafirilor şi zona de NE strada Tărpiului, strada Industriei. Aceasta platforma va fi conectată la rețeaua stradala prin doua rampe de acces.

Este necesară exproprierea a două terenuri în suprafață totală de 1.378 mp”.

15 comentarii

  • Mega investitie cu mega bani, oare de ce nu se putea face un parteneriat cu SC Heniu pentru o autogara moderna’centru intermodal”??, oare de ce nu se putea achizitiona in zona industriala o fabrica dezafectata si sa se faca acest obiectiv??.Sa spanzuri o platforma la 20 m de la sol , pentru ce??oare de ce nu se face o trecere la nivel cu calea ferata sau folosi pzsajul subteran de trecere cu masini mici si realizare locuri de parcare??Bani pot fi folositi cu cap.
    Nu stiu a vui este ideia dar este foarte proasta si costisitoare.. O sa va judece urmasi si o sa ramaneti in istorie numai cu aberatii si lucruri fara gandire urbanisyica si arhitecturala.
    Cei de la urbanism si integrare europeana ati distrus orasul doar pentru interese. Nu pot sa spun decat ca imi este mila de cei care vor urma.

  • Pe linga pasarela planificata pe independentei la intrare in oras, acest proiect este cel mai pagubos fata de aspectul oarasului. Probabil o fac doar ca sa aiba de unde sifona fonduri europeene in buzunarele mafiei politice locale.

  • Mare prostie,la numarul de locuitori nu se justifica, nu are Cluj-Napoca asa ceva.Este o mega prostie vazuta de primarul si arhitectul orasului undeva in strainatate, posibil in Franta si vor sa faca si ei aici, intr-un oras asa de mic. Zona respectiva este suficient de aglomerata. Ar trebuie sa faca ceva sa fluidizeze traficul nr prostii.

  • Viziunea edilului este paralela cu necesitatile orasului. Parca omul acesta nu este inginer, ci mai degraba un cheltuitor de bani pe proiecte fanteziste si meglomanice avand in vedere costurile . In urma a tot ce gandeste primarul se creaza o mare harababura fix pe locurile gandite de el. Centrul intermodal nu se justifica atata timp cat numarul masinilor detinute de cetateni a explodat. CFR calatori merge aproape gol, cursele de Cluj , Mures, Oradea sunt ocupate 50, 60 %. Romanii pleaca in lume adica din sase , trei vor sa paraseasca tara. Pensionarii nu au bani si chef de plimbari cu INERMODALUL. Cu fondurile acestea Europene se pot gasi multe alte prioritati. Totusi daca administratia tine sa sparga atatia bani, locatia trebuie schimbata, undeva mai in sus de gara Bistrita .

  • Este „absolut necesar” pentru o minte creata. In rest o prostie. Vor fi afectati toti locuitorii din zona, de la cei cu case pana la cei din blocurile de langa autogara. Oriunde in Europa o asemenea aberatie arhitectonica nu ar avea nici macar cea mai mica sansa sa ajunga in discutie, cu atat mai putin sa se realizeze. Pacat. Vorba cuiva de mai sus, or sa ramana in istoria orasului ca si niste mutilatori arhitectonici, si o sa le multumeasca precum le multumesc deja generatii de bistriteni celor care au avut minunata idee sa bage tiganii in centrul vechi!

  • Vedeti „Marea Gara”cu ff multi bani reabilitata si este mai mereu goala.
    De ce nu s a putut face o asfel de gsra la Saratei unde este nodul Bistrita -Bucuresti, Iasi-Timisoara, nu in Bisttita unde nu este nimeni, este goala.
    Asa si cu aceasta platforma spanzurata unde urca 10 autobuze, doar sa nu credeti ca va fi ca in poze asa cum au fost si pozele de la blocul de pe Lucian Blaga iar realitatea este trista, fara spatii verzi, fsra locuri de parcare suficiente la nr de apartamente, cu un acces la dubsol de aprox 2 m latime, dezastru urbanistic , doar pe interese.
    Asa va fi si cu aceasta platforma, un mastodont urias cu multi multi bani csre ar putea fi folositi in alte scopuri. Doar ca acesti bani sa nu fie ca si la partie, bani europeni si pe urma sa se scoata din bancii deosrece aceasta investitie nu cred ca este fezabilal, sa fim iarasi aburiti cu minciuni.

  • Pe vremuri se dorea constructia doar a unei simple pasarele peste calea ferata. Era planul lui Vasile Moldovan, dar cum acesta a pierdut alegerile nu s-a mai facut nimic.Poate pentru timpurile de acum ar fi mai utila acea pasarela, iar o noua autogara sa fie costruita pe locul unde e macaraua de containere a CFR sau modernizata vechea autogara daca se poate(sau un proiect comun).

  • cand esti prost de mic, ajungi mare le pui in practica pacat de banii irositi, orasul are nevoie de alte prioritati o aberatie de proiect la fel ca restul proiectelor important este feedbackul banilor in rest nimic

  • Nu este vorba despre niciun transport intermodal. E vorba de o pasarelă pretențios denumita, cu totul inoportuna, care va aglomera si mai mult circulația în zona Gării. Toată motivația proiectului este falsă, în încercarea de a obține finanțare din fonduri destinate pentru altceva.
    Cu privire la acest proiect ecologiștii s-au pronunțat în campania electorala.
    „La fel ca si in cazul centurii ocolitoare care nu ocolea nimic, vorbim despre un centru intermodal de transport fară sa avem transport. La limită daca chiar vrem sa vorbim în termenii astia pretentiosi despre o gara prin care trec trei trenuri si o autogara care n-are nimic de-a face cu proiectul sau cu atributiile in materie de transport ale Primariei Bistrita ele sunt deja legate de pe vremea lui Ceausescu. Pentru a fi mai “intermodal” legate decat sunt ar fi suficient sa facem un trotuar rulant. Ambițiile primariei sunt cu totul disproportionate in raport cu obiectivul anuntat si vizeaza realizarea unui pasaj (ca cel dintre strada Sigmirului si Liberatii) care ar urati in mod catastrofal zona centrala a orasului. Pentru ca pacaleala sa fie completa publicului i s-a prezentat in permanenta proiectul ca avand un rol de decongestionare a traficului in zona Autogarii ca si cand pajsajul ar fi unisens. In realitate construirea pasajului va conduce la supra-aglomerarea catastrofala a zonei întrucat în mod inevitabil o parte din traficul de pe strada Tarpiului se va varsa in infernalele ore de varf direct in strada Garii. In locul acestui proiect administratia ar trebui sa-si concentreze atentia asupra rezolvarii intersectiei dintre Strada Tarpiului si Drumul Cetatii intersectie care se blocheaza de cateva ori in fiecare zi.”
    https://www.timponline.ro/mircea-archiudean-un-primar-un-oras-si-un-viitor-ecologist-pentru-toti-bistritenii-video/
    Pentru acest gen de „proiecte” ar fi necesară consultarea cetățenilor prin referendum așa cu ecologiștii au propus și pentru proiectul de amenajare a Piaței Centrale.
    „Cei care castigă alegerile nu primesc un vot in alb pentru toate proiectele prezentate sau nu alegatorilor si ei trebuie sa asigure protectia si reprezentarea corecta a intereselor tuturor cetătenilor Bistritei.” Astfel încât proiectele publice pe care în final le realizeaza Primaria să fie în acord cu nevoile reale ale celor interesați si nu împotriva intereselor acestora.

  • O pasarelă simplă ar merge acolo… sau chiar un pasaj subteran, măcar pt autoturisme. Ar trebui dechis traficul auto si pe strada Romană, cu limitatoare de înălțime, să nu se bage camioane și dube pe-acolo. Dar să ridici o autogară la nivelul etajului 3, asta e ceva ce doar o minte creață putea să găndească…

  • Domnule Toniuc, niciun cetatean din blocurile si casele care vor fi afectate sa conteste acest proiect sau contestatii la Agentia de Mediu.
    Inseamna ca
    totul este OK.

    • N-am înțeles întrebarea. Agenția de Mediu n-are nicio competența în a opri proiectul, zona Gării din Bistrița nefiind rezervație naturală sau o zonă de protecție specială.
      Eu sunt un cetățean din blocurile afectate care contestă. Înseamnă că nu este OK. Contează? Dvs., dl. intrebare?

  • Ati asfaltat pe decebal gropile dar v-a fost lene sa asfaltati si gropile din sensul girator din fata de la winmark… ce oameni???

  • Am si eu o intrebare .Cînd se asfaltează groapă de pe str. DORNEI cu B.dela vrancea .De doua săptămîni îmi rup masina . Oare autoritățile chiar nu vad aceasta problema .Poate ar trebui si tăiate panglici pt . aceasta groapă ………. Ca oricum asa este la.moda ….

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui gicu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS