Economie

Modernizarea Pieței Decebal din Bistrița, peste 79 de milioane lei

Consiliul Local Bistrița a aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea Pieței agroalimentare Decebal.

Costurile investiției pentru care lucrările ar dura doi ani sunt estimate la 79.604.822,73 lei (circa 16 milioane euro), bani din bugetul local și dintr-un credit deja contractat de municipalitate.

Sunt propuse prin proiect: regim de înălțime = S+P+2E și S+P, suprafața construită = 2.220,48 mp, suprafața construită desfășurată = 9.389,23 mp, suprafață loc de joacă = 56 mp, suprafață spații verzi = 1.529,95 mp.

Viitoarea construcție va fi împărțită în zone distincte pentru producători locali și comercianți, fiind prevăzute și spații special amenajate pentru depozitare, vânzare de produse industriale, refrigerate și congelate. Proiectul include zone destinate copiilor, precum și o parcare. De asemenea, se dorește reconfigurarea platoului pieței și crearea unei suprafețe acoperite mai ample, cu spații verzi.

Aici studiul de fezabilitate.

18 comentarii

  • O clădire industrială urâtă cu aspect de hală comunistă! Dezamăgitor! Oricine poate să facă o comparație a proiectului actual cu cel propus acum 10 ani și să tragă concluziile:

    https://timponline.ro/studii-de-fezabilitate-pentru-proiecte-cu-bani-europeni-piata-medievala-cetatea-medievala-piata-decebal/

    Poate dacă fac un tunel până la groapa din Decebal să mai remedieze ceva în sensul că vizitatorii nu vor vedea exteriorul dizgrațios. Vor ajunge direct la hala de pește prin măruntaiele pământului.

    Nu-i vorbă că nu se va face nici asta. Doar cu groapa ne vom alege după administrația Turc.

    32
    24
    • Informatia este foarta buna. Trag concluzia ca din zece in zece ani (sau poate cam la fiecare alegeri), se fac niste proiecte (se sifoneaza niste bani) si cam atat.

      48
      4
    • Aspectul e cea mai mică problemă (unora le place aspectul futurist, altora clasic, altora de hală, sâc!). Problema majoră e că nu rezolvă necesitățile mari, iar ăstea ar fi:
      – locuri de parcare – oare de unde atât de puțină lipsă de viziune? Dacă tot te apuci de spart pt subsol, de ce să nu mergi 2-3 niveluri în jos? mai ales în zona aia unde sunt atât de multe blocuri!!!
      – separarea producătorilor de vânzători trebuia făcută deja!!! nu o să-i separi mai bine într-o clădire? câte verificări ați făcut la „producători” care de pe un hectar vând sute de tone roșii, vinete, castraveți? Câte verificări ale pesticidelor și ale limitelor îngrășămintelor?
      – să le fie interzis nespălaților să facă vânzări în piață!
      Iar dacă tot faci ditamai construcția de ce (mai ales că ești liberal?) să nu folosești util terasa pt o grădiniță de exemplu? Sau de ce să nu folosești privatul (bănci, firme mari)? Aceștia să vină cu bani iar la final vor avea fie spații proprii, fie zone în care să aibă reclame?

      29
      2
  • Încă sunt șanse ca zona Decebal să devină ce ar trebui să fie: zonă rezidențială, nu ghetou.

    Însă, pentru ca asta să se întâmple, trebuiesc mutate atât piața agroalimentară, cât și autogara în afara centrului orașului. O fi Decebalul un cartier muncitoresc, creat artificial pe vremea lu’ Ceașcă, însă, ne convine sau nu, geografic vorbind, se află în centrul orașului (este neplăcut să ai mizeria creată în centrul urbei, prin amplasamentul acestor două obiective).

    La astea adăugăm aglomerația, lipsa locurilor de parcare. Când o să se implementeze, pe Decebal, circulația exclusivă a autobuzelor pe banda 1, va fi vai ș-amar.

    Un om cu viziune și care, intr-adevar ar vrea să schimbe ceva în comunitate, asta ar face.

    Parcarea pe care Lazany o vrea în Eminescu poate fi făcută și pe locul unde acum se află piața.

    Aștept dislike-urile! 😘

    19
    43
    • Parc poți să faci pe acoperișul parcării, mergând pe ideea unei parcări pe mai multe niveluri. Că ne place sau nu, trebuie parcări, ca să nu le mai vezi parcate pe trotuar. Mai ales acuma, cu linia verde de Paris.

      Nu știu unde locuiești, dar poți da o tură pe Arțarilor (între blocuri), să vezi pârloaga. Cel mult, niște amărâte de locuri de joacă pentru copii, multe cu defecțiuni. Deci ar fi loc destul și pentru parcuri. Că nu interesează pe cine ar trebui să intereseze, e altceva.

      Oricum, ideea de bază e că o piață agroalimentară nu își are locul între blocuri. Era „bine” pe vremea lu’ Ceașcă, însă acum nu e nici estetic, și nici măcar practic. Nu mă încălzește cu nimic că mă duc pe jos la piață și când ajung acolo, nici nu am aer de aglomerație.

      Iar cu autogara, îi rog pe cei care sunt împotriva să conducă dimineață în zona Carrefour. Cetățeni coborâți din autobuze, fără minim respect (poate, chiar fără minime noțiuni) față de regulile de circulație, trec strada pe unde apucă etc, etc .

      16
      15
    • Nu stiu de ce ti faci probleme!!!
      Lazany a vb la misto!
      Toata politica din romania e la misto….
      Asa ca …felicitari ptr mistouri ca….sunt perfecte! Eu am propus sa demoleze politia si sa faca un parc mai mare in eminescu cu asfalt pe mijloc!
      CE…NU MERITA MIHAI EMINESCU UN PARC MAI MARE?
      MACAR CA A LUI DINESCU!

      8
      7
    • @ Decebalist, Locul Pieți este foarte bun, Piața este pentru oameni şi trebuie sã fie acolo unde sunt oameni unde vrei tu să o muți în Centru Vechi unde nu mai merge nimeni ?!

      24
      1
    • Mutarea Autogării în Piața Centrală este soluţia scoateri Centrului Vechi din faliment aşa cun sunt Autogările în oraşele civilizate şi funcționale din Europa şi aşa cum a fost şi la Bistrița înainte ca comuniştii să o mute lângă Gară.

      24
      8
  • Din proiectele de fezabilitate se fac cei mai mulți bani!!! Mai departe nu mai contează…Sunt mereu SF-uri explicate pompos la Consiliile locale,am mai văzut destule. Se potrivesc sau nu oraşului nostru, nu mai contează. Ințeleg că trebuie să evoluăm dar nu aşa, cu nişte clădiri care nu se incadrează deloc in peisaj. Clădirea propusă se va ” asorta” foarte bine cu dezastrul din oraş! Devii trist când ieşi, cu aşa o privelişte;fie că eşti sofer, fie că eşti pieton. Nişte edili cărora nu le pasă, deşi pretind mereu că DA.

    27
    2
  • Piata Independentei Sud de ce nu poate fi modernizata?Au mai ramas 3 randuri de mese in bataia vantului.Ar putea deservi o treime din oras.Nicio resedinta de judet nu are numai o piata inghesuita.

    24
    2
    • …ramane asa doar daca ajunge doamna sa o reabilteze in memoria zilelor pierdute (castigate) pe acolo!
      Memorialul durerii!

      5
      1
  • Ce vedem în imagini reprezintă o monstruozitate arhitectonica. O infecție, efectiv, in stilul anilor 90. Are mult mai multa personalitate hala actuala. De reținut și nesimțirea totala a proiectantului care în loc să facă , sa spunem, un racord cu acest loc al memoriei care e hala Decebal, o rade efectiv, punind in loc un coșmar nici măcar funcționalist. Arhitectura tip jaf in ochii proștilor. Arhitectura de tranziție, ar putea fi numit stilul Ion Iliescu, pdsr, consiliul Salvării naționale. Da, acesta e termenul.potrivit, nu e stil empire, e stilul Salvării naționale. Nino, nino, internați proiectanții și comanditarul pt. rele fapte și pt. combaterea gustului in arhitectură.

    • Hala nu aparține Primăriei este privată şi acei privați nu vor să vândă în nici-un caz primăriei aşa că tot acest SF este doar un SF cu OZN-uri .

      11
  • Tăntălăilor până vă scremeți voi să modernizați Piața Decebal redeschiţi mă tembelilor circulația auto pe două sensuri în spatele pieți pe strada Arțarilor că ați nenorocit oraşu cu groapa numită pasaj subteran şi alte prosti.

    19
    • Iar tu cu iiii-urile și non-nickurile tale? Pe strada Arțarilor se circulă în ambele sensuri de ceva vreme, dar cum tu circuli cu căruța, nu ai observat. Nu au nenorocit niciun oraș, dar tu, fiind semi-analfabet, nu ar trebui să îți dai cu părerea (care oricum valorează fix 0).

      10
  • Eu sunt de părere să mute şi Piața la marginea oraşului în Cocoşu fix lângă Bazinul Olimpic că acolo cu certitudine nu va fi aglomerație şi nici clienți 🤣.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.