Actualitate

Municipalitatea a solicitat acordul de mediu pentru parcarea subterană din Piaţa Eminescu

DCIM105GOPROG0078945.
Primăria Bistriţa, care a comandat la sfârşitul anului trecut elaborarea fazelor de proiectare pentru realizarea unei parcări subterane în Piaţa Mihai Eminescu, a depus la APM BN solicitarea de emitere a acordului de mediu necesar acestui proiect de care municipalitatea e ”la distanţă de câţiva ani”.

”Municipiul Bistriţa anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul “Parcare subterană în Piaţa Mihai Eminescu”. Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud, pe toată durata procedurii de mediu”, se arată într-un anunţ al Primăriei.

Deoarece Bistriţa este dificitară în asigurarea locurilor de parcare, municipalitatea vrea realizarea unei parcări subterane în Piaţa Mihai Eminescu. Terenul pe care este propusă amenajarea parcării are o suprafaţă de 9.274 mp. ”Pentru ca nevoia de parcări să nu afecteze zonele de spaţiu verde, cât şi dorinţa de a crea o nouă amenajare urbanistică a zonei fără parcări la nivel, municipalitatea are prevăzute prin planurile urbanistice şi în strategiile de dezvoltare locală construcţia unui parking subteran în Piaţa Mihai Eminescu”, este motivul prezentat de municipalitate.

Primarul Ovidiu Creţu, care a declarat că nu s-a găsit încă soluţia depunerii proiectului pentru finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional, a precizat în şedinţa Consiliului Local că ”suntem departe de parcarea subterană, poate la 4-5 ani de ea”.

Ecologiştii s-au declarat împotriva realizării acestei parcări în Piaţa Mihai Eminescu, consilierii locali PER propunând schimbarea locaţiei, însă fără succes. ”Dedesubt e apă, mlaştină, ca să nu mai vorbim de păienjenişul de cabluri şi conducte. Doar extratereştrii eventual ar putea să execute asemenea lucrări acolo. Suntem suficient de puternici să acţionăm în instanţă administraţia dacă se încalcă legea şi se face acea parcare”, spunea Marius Bălan.

Proiectarea parcării are patru componente: construcţia propriu-zisă; devierea şi/sau protejarea reţelelor subterane de utilităţi existente în Piaţa Mihai Eminescu; amenajările exterioare urbanistice la nivelul pieţei astfel încât aceasta să-şi recâştige atractivitatea pentru cetăţeni, cât şi pentru dezvoltarea potenţialului turistic al municipiului; construirea a două pasaje pietonale subterane pe sub b-dul Republicii şi strada Gării.

Suprafaţa destinata construirii parcării subterane şi circulaţiilor verticale auto şi pietonale este de aproximativ 9.000 mp şi trebuie să asigure construirea pe două nivele a unui număr total de locuri de parcare de minim 500, din care 450 pentru autoturisme iar 50 pentru alte tipuri de vehicule – motociclete şi microbuze cu capacitate de 16 locuri.

Parcarea va beneficia de minim două accese şi două ieşiri pentru autovehicule plus minim două intrări/ieşiri pentru pietoni. Intrările/ieşirile pentru autovehicule vor fi prevăzute cu: un limitator al înălţimii de intrare, corespunzător înălţimii autovehiculului cel mai înalt; sistem de afişare a capacităţii parcării şi locurilor de parcare libere; sistem de barieră automată şi eliberare tichete la intrare; sistem de supraveghere video. Intrările/ieşirile pentru pietoni vor fi cu scări şi vor fi dotate cu dispozitive pentru persoanele cu dizabilităţi (lift de ultimă generaţie).

14 comentarii

  • Când am observat că a dispărut mărul din parcul zona Eminescu mi-am zis că, sigur, primarul Crețu pregătește terenul pentru a interveni într-un fel sau altul pentru a-și realizarea proiectul parcării subterane. Pas cu pas, Crețu, deși nu este liberal, se încăpățânează cu acest proiect.
    Nu aș avea nimic împotrivă dacă parcarea subterană se va realiza fără afectarea spațiului verde, dar este puțin probabil.
    Ce spun cei de la mediu care au primit solicitarea pentru acord ? Ce spune legislația de mediu ? Are voie primăria să afecteze spațiul verde și să încalce legislația de mediu ? Din câte am auzit în comentariile ecologistilor, atât legea protecției mediului, cât și legea spațiilor verzi nu permite afectarea terenurilor care sunt înregistrate ca spații verzi. Oare agenția de mediu va încălca legislația sau garda de mediu va permite acest lucru?

  • am trecut azi prin „parcul” Eminescu, l-am masurat din priviri. Dupa estimarile mele, din suprafata „parcului” aprox. 80% reprezinta betoane: parcari si alei pietruite sau betonate si cu indulgenta as spune ca spatiul verde este 20%. Primarul spune ca dupa realizarea parcarii subterane, TOATA suprafata va deveni spatiu verde, parcarile de la suprafata disparand definitiv. Daca e asa, proiectul este extraordinar si ar trebui sa-l sustinem, nu sa tot bagam bete in roate cum o fac asa-zisii „ecologisti”, care nu fac absolut nimic constructiv, doar dau din cioc.

  • In poza respectiva se vede clar parcarea aproape goala. Dupa ora 16, cand angajatii MAI si SRI si ARHIVE pleaca de la program, asa arata parcarea. Daca APM da aviz de mediu, incalca cu buna stiinta doua legi de MEDIU odata. Este vorba de LEGEA 24 din 2007 a SPATIILOR VERZI si legea 5 din 2010. Cititi-le si D-vs. cei care acuza ECOLOGISTII. Ca si in cazul centurii, neocolitoare, care practic defriseaza padurea CODRISOR pe 3-4 HA, CONS. LOCAL a pierdut in instanta la CURTEA de APEL CLUJ, procesul itentat de cetateni, pt. avizul de mediu dat de APM . Asa ca tot de un proces vor avea parte cei de la APM, dar si cei din Primarie si CONS. LOCAL, tocmai pt incalcarea respectivelor legi. Daca D-vs. ca cetateni ati face ca cei din administratie, cu siguranta ati fi taxati. Solutii sunt, dar i s-a pus primarului o fixatie pe acest parculet. Avem deja 300 semnaturi, stranse impotriva acestei distrugeri. Solutii sunt, dar nu se vrea. Nu uitati, sunt 34 de puncte termice dezafectate, iar cu banii unei singure parcari subterane, extrem de costisitoare, se pot face alte 3-4 supraterane. Ca si in cazul NEWARLAND si a PARTIEI de SCHI f. scumpe administratia da cu nonsalanta cu piciorul in bani. Analizati D-vs. stimati cititori, cine are dreptate.

  • Domnule Balan, analizati si Dvs., macar vizual, parcul. Unde vedeti acolo spatiu verde? Vad doar parcari la suprafata (3 la numar), alei betonate, si ici-colo cate un copacel si un petec de iarba. Daca dl. primar se tine de promisiune, si dupa realizarea parcarii subterane TOATA suprafata va deveni cu adevarat „spatiu verde”, atunci toata lumea ar fi castigata. Am avea un PARC in adevaratul sens al cuvantului si in acelasi timp o parcare uriasa. Cu centura neocolitoare si cu neverlandul sunt de acord. Totusi nu-mi place cum va judecati voi intre voi, irosind banii contribuabilului.

  • O parcare subterana in Piata Eminescu nu se justifica. In primul rand, costul ridicat al unei astfel de investitii este corelat cu un numar mic de locuri de parcare, comparativ cu o parcare supraetajata unde cheltuiala este mai redusa iar numarul de locuri mai mare. In al doilea rand, cheltuielile de exploatare ale unei parcari subterane sunt destul de ridicate. Este vorba de sisteme permanente de iluminare si ventilatie, mari consumatoare de energie. Apoi trebuie prevazute sisteme de pompare pentru eventuale pericole de inundatii accidentale. Toate acestea duc la cresterea taxei de parcare facand neatractiva utilizarea parcarii. Evident, nu se pune problema construirii unei parcari etajate in Piata Eminescu. In apropiere exista solutii alternative de rezolvare a problemei parcarii. Spre exemplu, pe Str. Lupeni, in spatele Bisericii Catolice „Sf. Anton” exista un spatiu generos ce ar putea fi amenajat ca parcare etajata. Chiar si o parcare etajata bine gandita pe locul de alaturi situat fata trezoreriei ar putea asigura un numar mai mare de locuri de parcare decat o parcare subterana realizata cu pretul distrugerii parcului din Piata Eminescu.

  • Domnu Balan face opozitie de dragul de-a face opozitie. E suparat ca nu i-a emis primaria nu stiu ce hartie si acum tot bate din gura, ca atat i-a mai ramas. Daca tie si altor 300 de bistriteni nu va trebuie parcare subterana, nu inseamna ca proiectul trebuie oprit. Bistrita are 69.000 locuitori, conform ultimului recensamant, nu o gasca de 300 de „ecologisti”. Mai mult decat atat, sustineti niste ineptii, de mi-e mie rusine de rusinea dumneavoastra. Care spatii verzi domnule?!, UNde? In Eminescu?! 3 petice de iarba, folosite ca toaleta de cainii locatarilor din zona si cativa copac ei. In rest sunt numai betoane in Eminescu. Daca se muta toate parcarile in subteran, atunci o sa fie intradevar loc pentru a transforma Piata Mihai Eminescu in spatiu verde. Deci va rog eo, nu mai vorbiti prostii, ca veti o varsta deja, ce naiba! Comportati-va ca un adult responsabil!

    Cat despre poza respectiva, da, parcarile alea se mai sigolesc, dar asta se cam intampla sambata si duminica. In timpul saptamanii, pana seara, nu gasesti un loc de parcare acolo. Ori seara, nu mai am treaba in zona, deci degeaba se goleste parcarea.

  • Pt. toti care nu inteleg ce inseamna spatiu verde. Acolo sunt 127 de arbori si arbusti. SP. VERDE nu inseamna numai iarba simpla. Aici se ia in considerare si coronamentul desfasurat a unui copac. Oricum vreti sa calculati SP. VERDE este cu mult mai mare decat apreciaza unii care o tin cum vreau ei. Ca nr de MP. intrece de 3 ori asfaltul.

  • OK. D-le BORN : acuma in plina vegetatie, este suficient sa ne urcam pe acoperisul unui bloc de langa parc, si daca eu nu am dreptate, privind cantitatea de masa verde, nu mai scot nici un cuvant. Va trebui doar sa vreti sa va lamuriti, si sa faceti deosebirea intr-o luna de vara , nu de toamna-iarna cum arata poza. Este o mare diferenta acuma.

  • Tot nu o fi inverzit betonul si nici copaci sint mai multi in vara domnule Balan. Tot ce este inmultit sint merele din plastic. Am vrut chiar se va ajut in argumentatia si sa dezmembrez poza, se adun verde si beton in doua locuri si se vedem mai exact suprafetele exacte si care dintre ele este dominant.

  • Stimate D-le BORN. Cititi va rog pe internet LEGEA 265 din 2006, LEGEA MEDIULUI. Fiti va rog atent la articolul 62, 70, si 71. Nu vreti ca administratia, si consilierii locali sa respecte legea ? Ei pot sa o incalce ?

    • Domnule Balan, se pare ca fara sens scriu. Nu sunt pro si nici contra. Doar sint pentru o discutie cu argumente temeinice si doresc se aflu argumente si scopuri finale in legatura cu proiect. Legislatia ar fi un argument. Alt argument poate se fie substituirea spatiului verde pierdut, mutarea lui sau chiar si intrebarea daca parcarea aceasta are mai sens in relatie cu centru de transport intermodal unde, asa am inteles eu, vor fi locuri de parcare incluse. Alt argument poate se fie ca prin imbunatatirea transportului public, trasee de biciclete, linea verde etc. s-ar putea se numai fie nevoie parcarile astea pentru ca omeni inteleg ca e mai simplu si mai bun, mai comod se foloseasca alt mijloc de transport. Iar pe urma vedeti ca cu tot ca avem orasul plin de masini si lipsa de parcari gradul de motorizare este departe de valorea europei de vest si daca nu se va lucra la un concept viabil de transport in comun o se ne sufocam oricum in masini. Rolul dvs putea se fie se aratati alternativele, se veniti cu argumente pentru alternative si se convingeti pe omeni. Dar am impresia ca dvs doar punet deget pe rana, fara se aratati si alternative, pragmatism sau vointa de a intelege macar ce doresc alti si se veniti cu propuneri. Trebuie totusi se iesiti din gindirea aia ca „daca nu imi esti prieten si imparti parerea mea esti automat inamic” In sensul asta nu va deosebiti din gindirea de majoritate de restul politicieniilor sau ma rog si o mare masa de omeni simpli. Sint foarte putin care macar ascult argumente si revin cu argumente in loc de agresivitate asta de alb/negru. Imi pare rau pentru idea verde care se pare in Romania nu are viitor pentru ca cei care sustin idei verzi se cearta intre ei si unii sustin idei departe de idei care stateau o data la baza.

  • D-le BORN; argumente si solutii avem cu carul. Nu uitati ca avem in oras 34 de puncte termice desfintate, in total suprafata este de cateva hectare. Dumneavoastra nu vreti sa intelegeti, ca daca primaria se apuca de aceea parcare da de trasee grele de cabluri, canale . tevi de apa etc, si lucrarea este f. scumpa. Cu acei bani se pot face cateva parcari pe punctele termice, si nu una singura. Incapatanarea Primarului, este peste toate asteptarile, si va asigur ca ECOLOGIA nu se face si intretine cu oameni simplii si asistati sociali. Nu ei ne voteaza. Aici iti trebuie un electorat educat. Pt. mai multe lamuriri, astept sa ma contactati.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Balan Marius- Ecologist B-ta Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS