Primăria Bistrița a scos la licitație atribuirea contractului care are ca obiect serviciile de elaborare a documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivului de investiții ”Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 27 octombrie, valoarea estimată fiind de peste 700.000 de lei pentru expertize tehnice, studii geotehnice, studiu de trafic, studiu topografic, studiu istoric, documentație de avizare a lucrărilor de intervenție, proiectare, asistență tehnică pentru obținerea finanțării.
Proiectul vizează:
– o amenajare a străzilor George Coşbuc, C. D. Gherea, C. Porumbescu, Al. Vlahuță, N. Titulescu, M. Kogălniceanu, Țibleșului, Baba Novac, Vasile Naşcu, Dogarilor, Lupeni astfel încât să se asigure pietonilor și mijloacelor de transport nemotorizate prioritate în utilizare, prin crearea/extinderea unei rețele coerente de piste/trasee de biciclete, realizarea infrastructurii pentru piste de biciclişti, a infrastructurii tehnice aferente sistemelor de parcaj pentru biciclete, crearea/modernizarea unor trasee/spații pietonale sau predominant pietonale confortabile pentru pietoni, amenajarea de platforme de tipul „shared space” pentru circulația biciclistilor și a pietonilor și ocazional accesul motorizat pentru riverani, situații de urgență, aprovizionare și modernizarea platformelor carosabile, refacerea sistemului de semnalizare auto, bicicliști și pietoni, inclusiv marcaje pentru persoanele cu dizabilități
– o amenajare a pasajelor pietonale medievale, care fac parte din ansamblul urban fortificat care păstrează în zona istorică o tramă stradală și un parcelar original neschimbat din sec. XIII, după cum urmează: Pasaj II, Pasaj Alexandru Vlahuţă tronson 1, inclusiv parcarea adiacentă, Pasaj IV, Pasaj VII, Pasaj XIII Baba Novac, Pasaj IX , Pasaj X, Strada Vasile Alecsandri parțial, Piaţa Mică parțial, Strada Zorilor parțial, Ecaterina Teodoroiu parţial, prin creerea unor legături transversale prin vechile pasaje nord-sud, prin reabilitarea și punerea în valoare a acestora, înlocuirea suprafețelor de călcare prin folosirea pavajelor din plăci de piatră naturală, respectiv suprafețe de agregate compactate, stabilirea unor poli de atracție pentru zona centrală prin reabilitarea sau amenajarea unor zone publice care la această dată nu sunt valorificate și puse în valoare la adevăratul lor potenţial, amenajarea unor puncte de interes şi de atracție pentru locuitorii din zonă și turişti;
– o modernizare/ extindere a zonei exclusiv pietonale de pe str. Liviu Rebreanu până în Piața Centrală, unde traficul autoturismelor va fi restricționat, cu excepția vehiculelor riveranilor, de aprovizionare şi de urgenţă;
– amenajarea și remodelarea Pieței Centrale prin extinderea zonei exclusiv pietonale în corelare cu proiectele deja realizate (regenerare urbană axe turistice) sau în diferite faze de implementare (Linia Verde) contribuind în mod direct la reducerea emisiilor de CO2;
– îmbunătăţirea imaginii urbane a zonei din jurul Bisericii Evanghelice, a ansamblului Sugălete și a celorlalte monumente istorice adiacente Pieței Centrale, prin deschiderea câmpului vizual prin eliminarea blocajelor create de vegetația existentă şi alte obstacole, prin pietonalizarea pieţei şi reunificarea ei spaţială care să activeze reperele istorice şi tradiţii ale Bistriței, într-o formă contemporană strâns legată de viața oraşului, realizarea pe latura sudică a unor jocuri de apă, lumini și ambient (muzicală);
– revitalizarea și extinderea zonelor verzi prin asigurarea unui climat cât mai prietenos, acolo unde este posibil; amenajarea unui sistem de colectare şi evacuare a apelor prin rețea de canalizare pluvială separată de cea menajeră; iluminatul public inteligent și arhitectural stradal modern și eficient, cu sistem de telegestiune, inclusiv iluminatul festiv; realizarea de sisteme de monitorizare video bazat pe instrumente inovative și eficiente de management pentru siguranţa şi protecția cetățenilor, asigurarea unui sistem de canalizație pentru rețelele electrice și cele de telecomunicații; introducerea cablurilor aeriene în subteran;
– realizarea unei parcări publice de tip „Park & Walk” în apropierea centrului istoric, fie pe amplasamentul actualei parcări de pe str. Lupeni (pentru care se va realiza un PUD în afara proiectului, care va fi aprobat până la data depunerii documentației de autorizare), fie prin propunerea unei alte locații care permite construire, inclusiv modernizarea străzii ca acces pentru intrare/ieşire parcare; montarea de mobilier urban model istoric (coşuri de gunoi stradal, indicatoare stradale cu denumirea străzilor, amenajarea de locuri de șezut/ bănci prevăzute cu componente smart – încărcătoare USB și conexiune WIFI, cişmele, panouri de informare, borne, rastele de biciclete, staţii de încărcare pentru biciclete și trotinete electrice, conectori subterani pentru alimentarea cu energie electrică, echipamente pentru fitness în aer liber, piese speciale sculptate din bronz/piatră naturală, fântani arteziene).
Totodată, a fost scoasă la licitație atribuirea contractului pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivului de investiții ”Regenerare urbană a spațiilor publice degradate – zona Independenței Nord”, valoarea estimată cu TVA fiind de peste 200.000 de lei.
Detalii în materialul următor:
(Foto: Laurențiu Grec)
Înainte să faceți alte bazaconi care falimentează oraşul nu ar fi mai bine totuşi să asfaltați străzile de pământ că suntem ca la țară.
Cand ti-ai luat teren sau casa acolo nu reprezenta asta o problema?
Amenajarea și remodelarea Pieței Centrale ascunde intentia de aplicare a proiectului atât de controversat al fostului primar Ovidiu Cretu. Expresii precum „deschiderea câmpului vizual prin eliminarea blocajelor create de vegetația existentă şi alte obstacole, prin pietonalizarea pieţei” sunt preluate de Ioan Turc din „gândirea înțeleaptă” a predecesorului său.
De aceea, nu trebuie recurs la defrisarea vegetatiei pentru a face loc la unele amenajări sau functiuni fără a tine seama de posibilitatea distribuirii acestora in mod armonios in zonele adiacente pietei. In acest sens, Piata Centrala poate fi tratata ca parte integranta a Pietonalului Liviu Rebreanu prin refacerea pavajului pe locul unde se afla „Cortul de cultură” si astfel partea carosabilă devine integral zonă pietonală. Astfel, functiile comerciale ar putea fi repartizate pe Pietonal si in Piata Mica, iar functiile culturale in partea nord-estica a Pietei Centrale si pe Axa Artelor, care ar putea sa includă in viitor si Sala Omnia. Functia de baza a Pietei Centrale ar trebui sa fie cea turistică, avand ca piesă principală Biserica Evanghelică. De aceea, intreaga sistematizare a Pietei Centrale ar trebui facută astfel incat să pună mai bine in valoare Biserica evanghelică si parculetul din jurul acesteia. Nu e necesar ca toata suprafata pietei sa fie pavată cu piatră sau cu dale de beton, ci dimpotriva, este bine sa ramană cât mai mult din peluzele inierbate, combinate cu ronduri florale si arborii ornamentali care pot să confere mai multă diversitate zonei adiacente Bisericii Evanghelice.
Fara refacerea aliniamentelor stradale cu plantarea de arbori NU poate fi vorba de nici un coridor VERDE ci doar de o amagire mare.
Bistrita este mai saraca cu peste 1.000 de arbori cati au disparut in vremea primarului DRUJBA.
Cunosc cel mai bine situatia pt. ca am numarat toti copacii si pe stanga si pe dreapta pe cel mai lung traseu al Liniei Verzi(nume pompos total neadevarat)
Numaratoarea si inspectia este filmata notata pe traseul Infoel -Pasarela de pe Libertatii. si am aratat-o domnului Primar .