Actualitate

Municipalitatea vrea să amenajeze piste de cicliști la Slătinița cu 1 milion de euro din PNRR

Primăria Bistrița intenționează să depună pe Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) un proiect de amenajare a unor piste de cicliști în localitatea componentă Slătinița, investiție de peste 1 milion de euro.

Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, localitatea componentă Slătinița”, care urmează să fie aprobat în Consiliul Local, are ca scop amenajarea de piste pentru biciclete și alte vehicule electrice ușoare pe drumul județean172 B, care face legătura între Linia verde și Slătinița, pe o lungime de 5,054 km.

Pista pentru biciclete și zona adiacentă acesteia trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții:

– Se va asigura o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (Se recomandă că lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru asigurarea siguranței circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori).

– Asigurarea unei înălțimi de liberă de trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri;

– Se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m;

– Asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului;

– Asigurarea unui sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei;

– Pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h;

– Asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete.

– Proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă.

– Delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor.

– Se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.

Reamintim că Primăria Bistrița derulează un proiect european de amenajare a pistelor de cicliști pe 26 km.

15 comentarii

    • drumurile sunt perfecte in oras, iluminatul este la cele mai inalte standarde, orasul este dezolant de-a dreptul, dar facem piste de biciclete la sate…
      Cat de incompetent poti sa fii incat sa consideri o prioritatea amenajarea de piste…..

    • La fel cred si eu…Dar vad ca aici da spui ce crezi,adica faptul ca in PNNR trebuiau cuprinse obiective de infrastrictura economica ,cu prioritate avortonul seku se manifesta golaneste.Golanului trebuie sa i raspunzi la fel sau mai dur.

  • Decat sa iti arati boala psihica si sa postezi tampenii , iata ca ti se ofera posibilitatea sa faci sport si miscare.
    Oare ce e bun pentru unul ca tine un caz extrem de toxic si gretos cu nume ascuns din cauza marii frustrari pe care o traiesti. .Te urmaresc demult si esti unul groaznic intre toti cititorii.

    • Ce mai zici bah incornoratule :)))…urmareste pe cine iti pune coarne ,kakanare .Tu vorbesti de frustrari.Poi mai frustrat decat tine nu poate fi nimeni.Cand vezi ca ai un vecin retard di copilul tau seamana cu el e foarte dureros.

    • Un trotuar în localitatea componentă Sigmir nu are de gând să proiecteze “ stimata primărie” , deoarece este pusă în pericol viața pietonilor întrucât nu se poate circula numai pe DN 151, alături de autovehicule.

  • Ma intereseaza daca sunt piste ciclo sau….hipo!
    Consider ca in Slatinita sunt mai multe carute decat…biciclete.

    • La banii ăștia se poate mai mult: un telescaun sau chiar telecabină! Hai că are primăria experiență!

  • Intrucat la Slatinita „s-au introdus” deja apa curenta si canalizare iar instalatii de alimentare cu gaz metan „exista” demult , era normal sa se faca si piste de biciclete , elemente de civilizatie. Numai astea lipseau in Slatinita!… De mare mirare este faptul ca nu se stiu inca lungimile pistelor (or fi mai multe!) dar se stiu deja costurile.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.