Amplasamentul obiectivului propus se găseşte pe Bulevardul Independenţei, care separă ansamblurile de locuinţe Independenţei Nord şi Independenţei Sud, între strada Solomon Haliţă şi strada Iosif Vulcan, eventual în zona sensului giratoriu din dreptul străzii Panait Cerna.
”Independenţei Nord şi Sud sunt două cartiere importante. Se mai găsesc în aceste ansabluri subzone cu locuinte individuale, dar şi importante dotări sociale, comerciale si de cult, care generează fluxuri pietonale importante, inclusiv pe direcţia transversării Bulevardului Independentei: Piaţa agro-industrială Independenţei Nord, ansamblul Big cu spaţii comerciale, dar şi cu biserica Sf. Ana, şcoli, secţii ale Spitalului Judeţean şi nu în ultimul rând magazinul Kaufland. Amplasamentul pasajului pietonal suprateran sau subteran propus se doreşte a fi aproximativ în centrul de greutate al zonei dotărilor menţionate, astfel încât să preia fluxuri importante de circulatie pietonală, ce necesită traversarea Bulevardului Independenţei. Prin amplasare şi prin legăturile pe care le formează în cadrul tramei de trafic din municipiu, pasajul pietonal va juca un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei, evitarea concentrărilor excesive de trafic în această zona, scurtarea distanţelor de parcurs între zonele funcţionale, sporirea siguranţei circulaţiei şi eliminarea blocajelor”, se arată în proiect.
Cele două variante: pasaj subteran – 40 m x 8 m (320 mp), pasaj suprateran – 40 m x 6 m (240 mp).
Pasajul pietonal trebuie sa asigure traversarea Bd. Independenţei de către pietoni, în zona propusă, în condiţii de siguranţă şi fără a stânjeni circulaţia auto. În ambele variante se pot prevedea mici spaţii comerciale pe traseul pasajului ca puncte de interes, zone de odihnă, panouri de afişaj, etc. Scările de acces vor trebui ăa deservească, dacă este posibil, ambele direcţii de mers şi una dintre acestea va fi dotată cu o instalaţie pentru circulaţia persoanelor cu handicap locomotor. În varianta supraterană a pasajului, circulaţia pietonilor şi amenajările propuse se vor realiza în spaţiul util rezultat din înălţimea structurii de rezistenţă.
Valoarea estimată a serviciilor de proiectare este de peste 30.000 de lei.
Doriți încă un șantier la intrarea în oraș? Ne-am săturat de șantiere, noroi și muncă de proastă calitate. Dacă veți face un pasaj ca cel de la gara vă garantez că veți face un deserviciu oamenilor care nu circulă cu mașinile. Prin acel pasaj de la gară nu poți intra de mizerie, duhoare și din lipsă de siguranță.
Multe din proiectele inițiate de primărie sunt ciudate, neinspirate și de multe ori lipsite de logică (pârtia de schi, desființările de spații verzi și tăieri de pomi – vezi propunerea din Piața Centrală, săpăturile pe străzi și trotuare după ce au asfaltat și dalat, desființarea de trotuare în favoarea parcărilor, etc.). Cei care i-au decizii ar trebui să fie mai responsabili cu cheltuirea banului public.
Rog Bistritenii care tin la orasul lor sa vina la dezbaterea publica de la Prmarie in data de 19 dec (vineri) ora 12. Nu tine mult, merita sa veniti sa vedeti ce proiect de modernizare a comandat administratia, cu incalcarea legilor de mediu, privind modernizarea PIETEI CENTRALE.
O IDEE BUNA, DAR DEPINDE CUM SE REALIZEAZA , DACA SE FACE UN TUNEL INGUST ( CA PASAJUL SUBTERAN DIN GARA CE FACE LEGATURA INTRE PEROANE ) ATUNCI NU SE REZOLVA NIMIC…
CRED CA LARGIMEA PASAJULUI SUBTERAN TREBUIE SA FIE DE CEL PUTIN 20 METRI….