Struţii pictaţi au înveselit centrul oraşului începând de miercuri. Joi dimineaţa, au început să fie montate panouri cu imagini din cele şapte burguri medievale din Transilvania, inclusiv din Bistriţa.
Totul este viu, colorat şi atractiv aşa încât nu ne rămâne decât să aşteptăm cu sufletul la gură să vedem ce are oraşul mai bun şi mai frumos fiindcă se întâmplă de prea multe ori ca, din cauza grijilor zilnice, să uităm să ridicăm privirea şi să admirăm clădirile vechi, străzile înguste şi misterioase, statuile de pe clădiri şi multe altele.
Acum, cu ocazia primei ediţii a târgului turistic vom avea ocazia să aflăm ceea ce nu ştiam despre oraşul nostru sau să ne amintim lucruri demult uitate.
Struţii realizaţi din fibră de sticlă şi amplasaţi în centrul oraşului au costat 42.000 de lei, bani alocaţi de Consiliul Local Bistriţa miercuri seara, printr-o rectificare a bugetului pe anul în curs. Ei reprezintă mascota oraşului, care este struţul cu potcoavă în cioc, desemnată anul acesta în urma unui concurs de idei realizat de Primăria Bistriţa şi validată ulterior printr-o hotărâre a Consiliului Local din luna martie.
Atunci, aleşii locali au aprobat un slogan, o siglă şi o mascotă care vor fi folosite pentru promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa. Sloganul este „Bistriţa – Poarta Transilvaniei”, sigla e o reprezentare stilizată a Bisericii Evanghelice şi a Ansamblului Sugălete, mascota este struţul cu potcoava în cioc, variată propusă tot de Vasile Duda.
Potrivit acestuia, struţul se află în stema oraşului Bistriţa care a primit stema în secolul al XIV-lea din partea Regelui Ludovic de Anjou. Struţul cu potcoavă în cioc era ornament de coif al regilor din familia de Anjou şi e considerat simbolul care se opune nobilimii maghiare. În secolul al XVI-lea, comercianţii au considerat struţul simbol al poziţiei orientale între oraşele Europei şi potcoava un simbol al norocului.
Adaugă comentariu