Actualitate Recomandări

Nicolae Pavelean: Soluții pentru fluidizarea traficului. Crezi că merită să le testăm?

”Sunt de acord cu faptul că un nou Plan de Mobilitate Urbană ne va putea da soluțiile cele mai bune pentru fluidizarea circulației pe termen mediu și lung. Până atunci însă, avem nevoie de câteva soluții pe termen scurt care să descongestioneze traficul în creștere din municipiul Bistrița”, spune consilierul municipal Nicolae Pavelean, președintele USR Bistrița.

El a venit în ședința Consiliului Local cu două propuneri punctuale care ar putea ajuta la fluidizarea traficului din oraș pe termen scurt:

1. Vinerea Verde care implică gratuitatea pe mijloacele de transport în comun în zilele de vineri și încuraja folosirea acestuia ca alternativă la mașini. Este o metodă implementată cu succes la Cluj-Napoca.

2. Distanțarea trecerilor de pietoni de sensurile giratorii, care ajung să fie blocate de multe ori.

”Are sens să testăm și la Bistrița un program tip Vinerea Verde? Ar ajuta distanțarea trecerilor de pietoni de sensurile giratorii? Crezi că merită implementate? Vreau să știu părerea ta”, spune Nicolae Pavelean pe Facebook.

https://www.facebook.com/nicolaepaveleanusr/posts/752867998880893

19 comentarii

  • Prima soluție de fluidizare a traficul din Bistriţa este renuțare la bazaconile cu ” Linia Verde ” şi la îngustarea străzilor ” Gării-Decebal-Andrei Mureşanu-Năsăudului „.

  • Aşa cum spunea şi primarul Turc pentru a fluidiza traficul trebuie realizată o nouă axa de circulalție pe ambelele părți a căi ferate de la Pasarelă până la ieşirea din Unirea respectiv conectarea cu Drumul European. Asta se poate realiza prin asfaltarea străzilor deja existente şi construirea unor străzi de legătură pe porțiunile unde nu există.

  • Este o falsă concepție că Planul de Mobilitate Urbană dă soluți pentru fluidizarea traficul din numai două punte de vedere majore : 1. Cei ce elaborează acest studiu iau în considerare numai traficul existent şi nu iau în considerare traficul viitor. În oraşul nostru sunt nişte poli de dezvoltare care sunt în plină expansiune urbanistică exemple aici cartierele Subcetate, Cetatate ( Drumul Dumitri Vechi ), Henri Coandă, Valea Rusului, Compozitorilor etc… Aceste noi cartiere vor schimba mult configurația traficului din Bistrița. Aeste noi cartiere niciodată nu au fost luate în calcul de Planul de Mobilitate Urbană.
    2. Planul de Mobilitate Urbană ia în considerație doar străzile existente şi nu ia în considerație şi posibile străzi noi şi propune doar nişte improvizați de moment care doar dau impresia că se va circula mau uşor deoarece numărul de maşini va fi acelaşi sau mai multe şi vor cicula tot pe aceleeaşi străzi . Aceste improvizați de moment sunt trasformarea străzilor în străzi cu sens unic, intrerzicerea virări la stânga , eliminarea de treceri de pietoni etc.
    În cocluzie toate Planuri de Mobilitate Urbană în Bistrița sunt nişte eşecuri Monumentale. Singura soluție reală pentru fluidizarea traficului din Bistrița este construirea de STRĂZI NOI categoria a II -a şi a III -a.

  • O soluție este şi asfatarea străzilor la nivel de străzi de categoria a II-a şi a lll – a a Culoarul Nordulu: strada secundară Sigmir- Valea Căstăilor- Tărpiului- Matei Corvin – Drumul Dumitri Nou- Viile cu Pomi- Valea Slătiniței – DN ieşire din Unirea.

  • Pentru fluidizarea traficului sunt necesare amenajarea de noi treceri la nivel de cale ferată astfel nu toate automobilele vor fi silite să circule toate pe aceeleaşi străzi ca şi până acum.
    Sunt necesare amenajarea de treceri la nivel de cale ferată pe Gheorghe Bozga – Grigore Pletosul şi trecerea de la Valea Rusului.

  • Prelungirea străzii Zefirului până în strada Drumul Cetății ( vizavi de restaurantul Ardealu ) prin curtea fostei intreprinderi de drumuri județene.

  • Pasarelă pietonală peste calea ferată în dreptul străzi Florilor pentru copiii din cartierul Henri Coandă să poată merge în siguranță la şcoală.

  • Amenajarea şi luminarea pe timp de noapte a sensurilor giratori de la intersecțile străzilor Lucian Blaga cu Drumul Cetății respectv Calea Clujului cu Sigmirului.

  • Este necesară construirea unei trecere de pietoni cu buton pe strada Drumul Cetății la terenure de tenis unde vin mulți copii de toate vârstele şi a trotuarului pe lângă şanțul de gardă.

  • Realizati o axa noua de traversare a orasului, pe langa calea ferata, pe langa rau, pe unde vreti voi, pentru ca strazile existente nu mai fac fata si n-o sa le puteti imbunatati, oricate idei crete ati avea.

  • Hmmmm….din pacate Bistrită se poate dezvolta subteran prin ceva tùnele de trecere atat a masinilor cat si a pietonilor…..B-dul Decebal sens unic….la fel si B-dul Republicii….semaforizarea TUTUROR TRECERILOR DE PIETONI….sa treaca toti o data….dintr-un capat in celalalt al orasului…..ca în Cluj…. nu-i musai sa avem pe o strada 5-6 treceri de pietoni….imi lasi in Decebal o trecere cu semafir urmatoarea fara…ca apoi alta cu semafor…toate trecerile de pietoni sa fie sincronizate….si s-ar fluidiza traficul….largirea asa zisei…centuri la 4 benzi….cat si drumul din Unirea…ca loc este….succes…

  • Nici mama zmaului nu va baga in seama pana nu invatati ca ce propuneti voi trebuie discutat in dezbateri publice cerute de cetateni. Mai presus de toate trebuie sa aveti un nume si sa va asumati verbal sai in scris ce vreti. Cu impostura nu sunteti ascultati. Deci culcarea , beti o bere si mereti la Figa la soare. Lasati naibii administratia in pace ca de la comentaci nu iese nimic.

    • Bălane, Dacă aceste propuneri bune nu vor fi băgate în seamă de actuali administratori ai oraşului este fix problema lor. În câțiva ani vor veni iar alegeri şi între timp tot ei vor încasa scuipați pe strada. Aşa că ar fi bine să se gândească şi la aceste propuneri şi nu să facă numai ce le tună lor prin cap.

  • La chinezi , mult timp familiile aveau voie sa procreeze un singur copil .Motivul la vremea respectiva era legat de asigurarea necesitatilor de baza pentru acel copil.Legea era valabila si pentru familiile care ar fi putut sa intretina mai multi copii. In acest an s-a dat o noua lege care permite ca familiile sa poata avea cel mult trei copii. Motivul este simplu . Tara este in plina dezvoltare si exista mult mai multe sanse pentru asigurarea necesitatilor pentru o populatie in crestere.Prin analogie cred ca intr-o prima faza ar trebui ca fiecare familie care nu-si poate permite parcarea masinilor in garajul sau in curtea proprie sa-i fie permisa o singura masina care sa poata fi parcata pe domeniul public , in locurile de parcare cu plata si nu aiurea pe trotuare sau pe pistele de biciclete. Masura este foarte usor de implementat pentru ca exista o evidenta clara a masinilor inmatriculate.Totul este sa se vrea . Accesul masinilor in tranzit trebuie sa fie reglementat clar si verificat de catre politia rutiera la intrarea /iesirea din oras. Apoi , apoi , cand se vor realiza alte masuri de fluidizare a traficului si se vor realiza spatii noi de parcare mai putem vorbi de mai multe masini pentru membrii aceleiasi familii.Aveti material de lucru d-le Pavelean si ceilalti domni din Primarie. Succes in selectarea ideilor si aplicarea acestora in practica.

    • Când se construiesc clădiri noi indiferent publice sau private să fie obligați să facă locuri da parcare la subsolul acestora .de exemplu pentru fiecare apartament 2 locuri de parcare subterane obligatorii asta e singura soluție pe termen lung.trecerile de pietoni să fie mai puține pe anumite artere și toate semaforizate.ar fi multe soluții dar cine conduce(indiferent de culoarea politică) nu are interes pentru binele tuturor
      cetățenilor doar a unora

  • În fapt, cuiul principal în toată descongestionarea traficului rutier îl constituie firul de cale ferată care leagă Bistrița de Bârgău. Acest tronson care a cum 100 de ani a scos Bârgăul din ruralism, acum este o piedică în realizarea unor trasee eficiente pentru fluidizarea traficului rutier în toată zona adiacentă a municipiului Bistrița.
    Am observat că această veche infrastructură a devenit desuetă și ineficientă:
    – firma privată pe care îl poartă pe niște șine rămase montate pe traverse putrede, suge de la stat subvenții uriașe , intrucât aceaste subvenții se acordă pe tren-kilometru și nu în legătură cu numărul de călători transportați; prin urmare, deși pe acest traseu în loc să circule un tren cu sosire dimineața și unul de plecare spre Bârgău după-masa, circulă un număr de 6 perechi de trenuri, adică 12 dute-vino, unele fără a avea nici măcar un călător;
    – este nevoie de alocarea unor sume importante pentru montarea de bariere pe tot traseul;
    – zona Bârgăului este traversată de șoseaua europeană chir prin mijlocul localităților și este firesc ca oamenii să o folosească cu mașinile și nu folosind o mocăniță care circulă pe o cale ferată neîntreținută și periculoasă.
    – toți locuitorii de pe traseul trenului sunt deranjați de zgomotul asurzitor făcut în miez de noapte de niște autotrenuri achiziționate de prin Germania , la mâna a patra, precum și de claxoanele neîntrerupte ale conductorilor care își fac simțită prezența, mare parte din ei fiind pensionari.
    In final, se pare că trebuie acționat pe linie politică pentru eliminarea acestei căi ferate și inlocuirea ei cu o șosea care nu va fi o veritabilă centură ocolitoare dar va aduce un aport deosebit în îmbunătățirea traficului rutier din zona Bistrița-Bârgău.

    • Baaa imbecilule cum sa scoti o cale ferata istorica tu esti nebun calea ferata leaga Bistrița de Bargau si poate fi o alternativa pentru transportul verde, tu nu vrei Cale ferată ca vrei numai drumuri poluante ba handicapule

  • Circulați o lună ca pieton și o să vedeți cât încurajează primăria circulația nonpoluanta. Trotuare lipsă, trotuarele cele mai folosite pe o parte a străzi – trecerile de pietoni pe cealaltă (într-o intersecție cu mai multe intrari), trotuare blocate de autoturisme, etc etc.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.