Primii bistrițeni cu vârste peste 65 de ani, din categoria celor cu boli cronice sau angajați din domenii esențiale care au reușit să intre pe platformă vineri și să se programeze s-au prezentat luni dimineața la Centrul de vaccinare anti-Covid-19 deschis la Policlinica Bistrița. Oamenii s-au așezat la coadă și au fost invitați pe rând în incinta vechiului dispensar, unde personalul medical de la Policlinică le-a administrat prima doză.
Printre primii care și-au administrat vaccinul s-a numărat și fostul informatician al Spitalului Județean de Urgență din Bistrița, care ne-a explicat în ce a constat dificultatea la înscriere.
”M-am înscris pe platformă și eu, și soția, însă cu greu. Cei de la STS nu și-au făcut datoria, nu au deschis centrele de vaccinare pentru Bistrița-Năsăud. Eu am absolvit Informatica și știu ce s-a întâmplat. Nu au testat înainte să vadă dacă merge. Prima programare am reușit-o destul de repede, însă sistemul are o hibă, un bug, cum se zice. După ce mergi pe Beneficiar și mergi să te programeze apare pentru foarte scurt timp mesajul de Continuă și imediat vine tot așa și apoi dă mesajul Beneficiar necunoscut. Aici mai au de lucru. M-am grăbit să mă programez pentru vaccinare pentru că m-am săturat să stau în casă izolat, vreau să am puțin mai multă libertate”, a spus dânsul.
Fostul informatician al spitalului a reușit să se se programeze printre primii, însă pe soția lui, din cauza celor enumerate, abia după ora 15.00, așa încât cei doi vor mai face încă un drum și după-amiază până la Policlinică.
”M-am bucurat foarte tare că soțul a reușit să ne înscrie pe platformă. E adevărat că nu a fost ușor, dar niciun început nu este ușor. Important că e am reușit, sunt bucuroasă pentru ziua de azi. Pentru mine va fi o zi însemnată. Mă simt mai în siguranță chiar dacă această siguranță nu este foarte mare până vom începe să avem anticorpi, dar este un pas spre siguranța aceea totală”, ne-a spus soția domnului informatician.
Printre cei care au mai venit luni dimineața la vaccinare s-a mai numărat o familie cu patru membri, toți cu boli cronice, angajați din instituții sau firme cu specific medical.
Asistenta Mariana Mocan a declarat pentru Timp Online că între orele 8.00 și 9.00 au fost vaccinați 10 pacienți.
”Toată lumea s-a prezentat la ora programată. Am primit ieri suficiente doze pentru astăzi și vom avea și câteva pentru mâine. În cursul zilei vom primi și pentru mâine”, a spus ea.
Medicul Ștefan Pop, coordonatorul Policlinicii Bistrița, a declarat că procesul de vaccinare a început bine.
”Logistica e asigurată, în mare parte, de Spitalul Județean, doar tabletele prin care verificăm sunt asigurate de STS. Personalul este de la Spitalul Județean, medici, asistente, registratori. În principiu, dacă cei care s-au programat se prezintă la ora exactă, durează în jur de 20, maxim 30 de minute. E de știut că, după ce ajung la noi, le vom lua temperatura, vor completa un chestionar cu date medicale, vor fi văzuți de unul dintre medicii noștri și abia dacă nu identificăm nicio contraindicație le va fi administrat vaccinul, iar ulterior vor mai sta 15 minute în sala noastră de supraveghere înainte de a părăsi incinta. E bine să se vaccineze cât mai multă lume, însă deocamdată suntem limitați și noi nu de infrastructura noastră, nu de resursele noastre umane, ci de numărul de vaccinuri pe care le-am primit, 120 de doze pe zi. Avem deschise două fluxuri de vaccinare dintr-un posibil optim de trei. Avem deschis de luni până duminică între 8.00 și 20.00”, a spus dr. Ștefan Pop.
Medicul Anca Andrițoiu, directorul Direcției de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud, a explicat de ce avem doar trei fluxuri de vaccinare, două la Policlinica Bistrița și unul la Murivisan.
”Noi am pregătit mai multe centre, dar a apărut limitarea aceasta de vaccin la toate țările Europei pentru că Pfizer își reorganizează activitatea în ideea de a produce mai mult vaccin și a limitat în toată Europa numărul de doze pentru o perioadă. Din cauza aceasta și noi am putut deschide doar aceste două centre cu trei fluxuri a câte 60 de oameni. Inițial, trebuia să deschidem un singur flux, dar ne-am supărat tare și am insistat și până la urmă am obținut trei fluxuri. Le-am deschis pe cele din Bistrița pentru că erau gata pregătite cu echipă medicală, cu tot. Celelalte sunt pregătite, iar dacă azi se mai discută și ne dau voie să deschidem și alte centre pornim și în județ. Avem și la Năsăud, la Beclean, la Prund, la Teaca și la Maieru. Da, din câte am văzut eu, la Policlinică până în 4 februarie sunt ocupate locuri la maxim, iar dincoace la Murivisan până spre final de ianuarie sunt ocupate locurile. Vaccinul este asigurat pentru cei care s-au programat. De aceea ne-au lăsat cu așa de puține centre ca să fie vaccinul asigurat. Deci e în limita dozelor date pentru România și împărțirea pentru toată țara. Cei din județ care s-au înscris pe platformă deocamdată trebuie să vină la centrele de vaccinare din Bistrița. Atât am primit voie să vaccinăm într-o zi în județ: maxim 180 de persoane. Dacă primim voie să vaccinăm mai mult, noi deschidem mai multe fluxuri, nu e problemă, doar că atât e maxuim pentru Bistrița-Năsăud în acest moment”, a spus Anca Andrițoiu.
Conform prefectului Stelian Dolha, în județ sunt vaccinați în această a doua etapă 700 de persoane din centrele de bătrâni și sunt 17.000 de bolnavi cronici.
Până ieri, în Bistrița-Năsăud se vaccinaseră 2.022 de persoane (46 vaccinate în 17 ianuarie). Au fost aduse până acum în județ 2.340 de doze de vaccin.
România restricționează temporar numărul de noi vaccinuri anti-Covid la maxim 16.800/zi la nivel național, ca urmare a întârzierii livrării dozelor de către companiile farmaceutice producătoare.
Din nou probleme cu platforma de vaccinare. Platforma cu programări online pentru vaccinare anti-Covid a fost nefuncţională luni dimineață deoarece ”aplicaţia Registrul Electronic Naţional pentru Vaccinări (RENV) furniza date cu intermitenţe către aplicaţia de programare la vaccinare”. Ulterior, STS a anunțat că platforma este disponibilă și funcțională, în urma eforturilor depuse de către specialiştii STS în colaborare cu echipa tehnică ce gestionează RENV, astfel că toți cei care doresc să se programeze pot să acceseze aplicația.
Blah, blah. Cert e ca nu merge, am stat deja 2 ore sa introduc angajati si nu merge nimic.
E bine cand unii iau multi bani pe zero barat, iar altii au treaba in plus si nu reusesc sa o duca la bun sfarsit.
duminica tu nu sti ca e liber??? si… lunea nici iarba nu creste?!?!? Numarul de call center normal ca e ocupat, trebuie militarii sa-si sune potentialii cumparatori pentru masinile second care le au de vazare… potentialii cumparatori care au fost interesati in week-end!!!!
Urmareste de curiozitate portalul just.ro, unde e judecatoria Nasaud, sa vezi ca dupa-masa si noaptea nu functioneaza! – merge doar in timpul orelor de program!
Cred ca dl sau dna de la grupa info inchide serverul cand pleaca acasa…asta doar fyi…….
pe e-mail nu se trimite, primesti msg de la nr. 1863 ”Ai fost programat la vaccinarea impotriva COVID-19. Prima doza de vaccin va fi administrata la data de ….ora… si locatia aleasa.
E de bine ca autoritatile competente sunt pregatite pentru deschiderea altor centre dar mai ales ca asigura functionarea centrelor de la Policlinica – doua fluxuri (adica 2×60 cetateni) si de la Murivisan (1×60 cetateni). Platforma de inscrere / programare are niste chichite care desigur reprezinta secretul STS si care asigura o anumita proportie intre numarul cetatenilor cu varsta de peste 65 de ani si ai bolnavilor cronici fata de cei apartinand altor categorii de cetateni inclusi in asa numitele domenii esentiale care sunt admisi pentru programare. Dupa parerea mea in lipsa unor criterii de prioretizare clare , care trebuiau stabilite anterior , s-au facut modificari in soft ca sa nu fie nimeni suparat ca nu se poate inscrie/nu poate fi inscris pe platforma si asa s-a ajuns la situatia in care sunt suparati toti , in afara norocosilor.Totusi autoritatile recunosc ca programarile si procesul efectiv de vaccinare depind cel mai mult de existenta dozelor de vaccin si aprovizionarea ritmica a centrelor , tinand cont inclusiv de numarul dozelor necesare pentru rapel (dupa 21 de zile de la administrarea primei doze).Este de bun simt ca nu se mai discuta aiurea despre cei care refuza sa fie vaccinati , desi nu le-a cerut nimeni parerea si se discuta numai despre cei care sunt doritori si nu se pot inscrie.Bate un alt vant in societate! ESTE CLAR CA CEREREA ESTE MULT MAI MARE DECAT OFERTA! D-lui Aurel pot sa-i raspund ca daca nu a primit email de confirmare , programarea dansului a fost nereusita si trebuie sa mai incerce.
Se primeste programarea si pe e-mail, daca lasi adresa, daca nu, nu ai cum sa primesti. Eu am primit programarea pe e-mail.
AICI INTREBI ?SUNA LA SANOVIL CAP SEC. SE VEDE CA VA AFECTAT VIRUSUL PROSTIEI STATI PE FACEBOOK SI PE ZIARE ONLINE SI NU MAI JUDECATI
@Vasaleeeee tata!!!… de ce sa suni nu stie nimeni unde??? de ce la Sanovil? de ce nu la SJU, de ce nu la 112??? sistemul trebuie sa mearga!! nu sa ma puna pe mine sa sun nu stiu unde!?!!!! eventual sa ma duc dimineata \, fizic, la coada, sa-mi confirme personal inscrierea online!!!!
Am primit prin SMS prin 1863 urmatoarea notificare : „nu uita de programarea la vaccinare impotriva COVID-19 din data de 21.01.2021, ora 8:00 din centrul Spitalului Judetean de Urgenta Tg-Jiu”.
Nu am cunostinta de asa ceva. Nu m-am programat dar primesc mesaj sa ma vaccinez.