Actualitate Recomandări

Firmele de pe strada Odobescu ameninţă cu proteste. Ce îi nemulţumeşte pe patroni şi angajaţi

Firmele cu sedii pe strada Alexandru Odobescu din Bistriţa ameninţă cu proteste, supărate pe o decizie cel puţin bizară a administraţiei locale. Patronii şi angajaţii sunt nemulţumiţi că pe această stradă care are câte două benzi pe sensul de mers este interzisă mai nou parcarea în afara alveolelor. Oamenii spun că nu este corect ca administraţia să nu le asigure locuri de parcare sau, în caz contrar, să nu le permită să parcheze pe o bandă din cele două existente.

Companiile au trimis un memoriu municipalităţii prin care solicită asigurarea locurilor de parcare pentru activităţile ce se desfăşoară pe strada Alexandru Odobescu sau modificarea indicatoarelor de circulaţie montate pe stradă în sensul de a fi permisă oprirea/staţionarea pe banda de circulaţie (prima bandă, cea de lângă trotuar), cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

„Exercităm drepturi de proprietate şi/sau de folosinţă asupra imobilelor de pe strada Alexandru Odobescu din municipiu. Recent organe ale poliţiei locale ne-au atenţionat că s-au montat indicatoare de circulaţie de către instituţia dvs. cu semnificaţia oprirea/staţionarea interzisă pe partea carosabilă. Având în vedere că locurile de parcare special amenajate de pe această stradă sunt extrem de puţine (am identificat un număr de aproximativ 20 de locuri) şi că pe această stradă se desfăşoară numeroase activităţi autorizate inclusiv de dvs., respectiv unităţi de cult, blocuri de locuinţe, imobile cu destinaţie culturală şi cu un larg interes pentru public (Biblioteca), societăţi (birouri de copiat acte, sedii de firmă), Casa de Cultură a Sindicatelor, cabinete de avocaţi, cabinete notariale, birou executor judecătoresc, şcoli, unităţi de alimentaţie publică (restaurante, baruri, cafenele), proprietăţi ale persoanelor fizice şi juridice, magazine, se impune fie asigurarea locurilor de parcare de către administraţia publică, fie revenirea la reguli mai puţin stricte, respectiv cele anterioare.

Subliniem că niciodată circulaţia pe strada Alexandru Odobescu nu a fost îngreunată de modul de parcare (oprire/staţionare) pe această stradă, iar continuarea impunerii unor reguli atât de restrictive va face imposibilă desfăşurarea tuturor activităţilor de mai sus. Activităţile de mai sus presupun accesul unui număr însemnat de persoane la aceste activităţi, iar lipsa locurilor de parcare face imposibilă desfăşurarea tuturor acestora. Menţionăm că vom adopta orice formă de măsură de protest până la rezolvarea incovenientelor”, se arată în memoriul transmis Primăriei Bistriţa. Până acum, administraţia nu a dat niciun răspuns.

15 comentarii

  • Sa introducă sistemul de plată al parcărilor si in această zonă, avand in vedere ca sunt in apropiere de centrul istoric sa fie si tarife mai mari, asa cum au facut in Cluj- Napoca. Si apoi sa vezi minune, sunt suficiente!

  • Strada Odobescu a devenit destul de aglomerata sub aspectul circulatiei auto, avand in vedere ca acolo si circulatia pietinala este intensa datorita scolilor, bibliotecii, bisericii, etc. O solutie pentru descongestionarea circulatiei ar putea fi transformarea ei in strada cu sens unic – de la Posta veche spre Parcul Municipal, urmand ca sensul opus sa fie preluat de strada Dogarilor, pana la intersectia cu strada Gheorghe Sincai si revenirea in traseul de baza la sensul giratoriu de la Posta veche. In felul acesta, traficul auto pe strada Odobescu s-ar reduce la jumatate, fiind suficiente doar doua benzi de circulatie. Pe celelalte doua benzi disponibilizate s-ar putea amenaja un numar sporit de locuri de parcare, dar si o pista de biciclete care sa faca legatura intre cea de pe Bulevardul Independentei si cea din Parcul Municipal.

    • Intr-adevar, amenajarea de strazi cu sens unic reprezinta o solutie de fluidizare a traficului auto in oras. In plus , pe strazile cu sens unic este foarte simplu de construit si piste pentru biciclete.

    • esti unul la fel de cret ca primarul (a se citi idiot), strada aia face legatura inclusiv cu Budacu de Jos, când exista vreo solicitare de ambulanta sau Smurd în zona si aproape ca moare vreunul, tu vrei sa-l plimbi pe stradutele alea înguste si aproape blocate de câte-o scoala de soferi si altii care se misca ca melcul (ca daca nu stiai sunt limitari la 30 la ora pe acolo)

  • E mult mai bine sa se poata circula pe doua benzi pe sens, masinile trebuie parcate in locurile special amenajat. Cocalarii si pitzipoancele vor sa-si consume cocktailul din masina sau ce? La cum parcheaza baietii smecheri si fufele mai bine fara blocarea benzilor de mers. Trebuie sa ne invatam sa ne civilizam odata ce naiba…

  • Este prea aglomerat taficul pe Odobescu deja .Solutia cu circulatia doar pe doua benzi si parcari pe celelalte doua nu e buna.

  • In prima faza taxarea stationarii cu 10 lei/h ar rezolva partial problema. Ideea cu sens unic nu e rea, doar ca dogarilor nu are suficienta capacitate portanta. S-ar putea face parcare subterana SUB calea de rulare, simplu, ieftin si eficient. Chiar s-ar putea face parcari sub toate arterele principale, independentei, garii, odobescu, decebal… Cu aceasta ocazie s-ar realiza si o fundatie corepunzatoare acestor strazi.

  • Sa parcheze pe partia lui cretzu, ca acolo a ingropat banii cu care se puteau face parcari subterane, supraterane sau cum vreti voi ! Daca creier nu e…

  • Ar mai fi o varianta modificarea la 3 benzi, 2 pt sensul posta veche – tiriac (pe acest sens este aglomeratie) si o banda pt sensul tiriac-posta veche, amenajarea unor parcari in spic pe toata lungimea strazii. Actualele alvelole se vor uni intre ele, astfel se va crea un culoar de 1,5 m petru piste de biciclete. In acelasi timp se inverseaza sensul pe strada dogarilor, astfel incat sa se poata circula dinspre titulescu pana la bulevardul republicii langa conacul verde. Transformarea strazi dogarilor in drum cu prioritate, semnele de stop se vor muta pe strada G.cosbuc.

  • sau sa mai umble si pe jos, ca orasul este frumos. Sa nu va inchipuiti ca in alte tari toti cei care au masina au si locuri de parcare!!!! Orasele ar deveni niste parcari imense, fara trotuare, fara spatii verzi, si asta doar pentru ca suntem extrem de comozi.

  • Vin băeții jmecheri cu BMW-ul din dotare și cu pisi la braț și voi vreți sa parcheze nu știu pe unde ca nemernicii astia de la primărie nu-i mai lasă să parcheze unde vrea mușchii lor? Pai dacă parchează pe Titulescu cum mai vede lumea cum se dau ei jos din BMW-eu?

  • Utilizarea spațiului public în interesul public este o dilemă greu de rezolvat. Spațiul public nu mai are de mult nimic de-a face cu cetățeni plătitori de taxe și impozite, el este folosit după bunul lui plac, de cel care în loc să medieze stări de fapt, le impune, primarul. Am sediul firmei pe str. Parcului, dar nu am acces pe drumul public cu mașina proprietate privată. Explicația miliției primarului este că mașina este înmatriculată la adresa de domiciliu iar eu deși proprietar al firmei cu loc de parcare, nu am domiciliul la sediul firmei.
    Încă e bine, pe jos am dreptul să folosesc drumul public, mâine nu se știe.
    Sărut mâna domn primar, că încă ne dați dreptul să respirăm.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS