Actualitate

Ovidiu Creţu: Am pământ în zona traversată de centură, însă şoseaua ar trece doar peste un ar-doi

Primarul Ovidiu Creţu a recunoscut, într-o emisiune televizată, că deţine teren în zona pe unde va trece centura de sud, dar a spus că numai o parte mică din acesta se suprapune cu traseul şoselei, aşa încât îi va fi expropiat cel mult un ar-doi. El a menţionat că nu există deţinători mari de suprafeţe de teren în zonă cu excepţia lui Silivan Crăciun care deţine circa trei hectare de pământ.

La emisiunea Impact de la As Tv de luni seara, primarul Ovidiu Creţu a prezentat din nou traseul centurii de sud explicând că şoseaua va ocoli cartierele Viişoara şi Unirea, iar 60% din traficul greu care trecea prin aceste două localităţi componente ale Bistriţei va fi deviat. Edilul a arătat în detaliu porţiunea în care şoseaua trece prin Pădurea Codrişor şi a spus că e păcat ca, de dragul a „50 de copaci”, să punem „în pericol vieţile oamenilor din cele două cartiere”.

Primarul a explicat că majoritatea terenurilor peste care va trece centura sunt private, dar a spus că oamenii vor fi expropiaţi în mod protest RM 2corect de stat. Întrebat fiind cine sunt deţinătorii de terenuri şi dacă aceştia au suprafeţe mari, edilul a răspuns că cei mai mulţi au suprafeţe mici, sub 15 ari, cu excepţia lui Silivan Crăciun care deţine „între două şi trei hectare”. „Am şi eu o suprafaţă de teren peste care va trece centura, dar nu mai mare de unu-doi ani”, a recunoscut Ovidiu Creţu.

În ce priveşte casele care vor fi demolate, primarul a spus că oamenii vor fi despăgubiţi, suma totală pentru expropieri fiind de peste 15 milioane de euro.

Silivan Crăciun (foto centru) face parte din Asociaţia Bistriţa Civică şi, împreună cu Mariana Nacu, au acţionat în judecată municipalitatea contestând deciziile Consiliului Local ce vizau traseul variantei ocilitoare prin sudul oraşului. Ei au obţinut câştig de cauză inclusiv la Curtea de Apel Cluj. Acum, militează pentru salvarea Pădurii Codrişor şi împotriva amenajării şoselei pe traseul propus de primarul Ovidiu Creţu.

Sursa foto: Facebook

14 comentarii

  • una dintre problemele care duc la contestarea actualului proiect de centura este ca proprietarii(oltenasul roscat- seful consilierilor PDL dl. TUTA,;dl. CRACIUN;amaratul de Chereji etc) care vor fi despagubiti le este frica ca nu vor primi bani suficenti de la CNADR ……Sunt de acord si eu ca 1-3 Euro /mp este putin….

  • Nu-i prima data cand primarul recunoaste că poseda teren în zona pe unde va trece centura 2Sud. Iata ce declara acelasi individ inca in anul 2009: “Da, am acolo 45 de ari, cumpărați prin 2000-2001. Dacă va fi să îl vând la un preț bun, normal că îl vând. Soția l-a moștenit de la socrul meu, din câte știu sunt deja făcute actele de împroprietărire”. Cu alte cuvinte, in mintea primarului, prioritatea nu este rezolvarea traficului de tranzit prin soseaua de centura ci modul in care aceasta poate sa contribuie la cresterea valorii terenului pe care il detine. Restul nu conteaza. Singur recunoaste ca varianta 2Sud preia doar 60% din traficul greu, restul de 40% care provine de pe DN17C ramane in continuare prin oras. Nu conteaza nici faptul ca varianta 2Sud trece prin Padura Codrisor si aduce poluarea in zonele de agrement deja existente (Parcul orasului, Parcul Tineretului, Lacul de agrement MHC). In plus Dealul Codrisor este predispus la alunecari de teren, fapt pentru care aproape jumatate din suma vehiculata este prevazuta pentru consolidare. Cu acei bani de consolidari s-ar putea construi in plus, pe un alt traseu inca vre-o 10 km de sosea si astfel tranzitul ar putea fi scos total inafara orasului. Evident, cu mai putina ipocrizie si demagogie din partea primarului si cu mai mult bun simt.

  • Exista orase care nefiind strabatute de un curs de apa, au construit canale care sa le aduca apa mai aproape. Orasul Bistrita care este strabatut de la un capat la altul de un curs de apa este pe punctul de a compromite acest avantaj din cauza unor interese personale meschine, prin construirea centurii 2Sud, un drum de trafic greu tocmai pe cursul raului care da si numele orasului. Avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord si vest (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras.
    Trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
    Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

    • Si cu parcul industrial care se face in sud cum facem legatura? Daca accesul nu se face usor la el nu vine nici un investitor la noi. In felul asta se face legatura si cu wonderland fara sa mai fie tranzitat orasul. Sunt si alte motive care stau la baza alegerii acestei variante nu doar inversunare. Din cate mai stiu si eu, dar poate gresesc, primarul pune in aplicare hotararile consiliului local. Asa ca un primar poate avea influenta dar nu e Dumnezeul unui oras. Din acest punct de vedere nu inteleg de ce toata lumea trage numai in Cretu?

  • problema nu e exproprierea unui ar sau doi, problema e ce va face primarul cu ceilalti ari care i-ar ramane? ce ar construi acolo, fix langa noua centura, sau cu cat ar vinde comparativ cu ziua de azi s.a.m.d.?

  • Atata ta-tam s-a facut cu referendumul asta si atatea discutii dar nu am vazut nimic concret oe unde va trece centura asta.Padurea Codrisor,am inteles,si de acolo?Macar sa stim si noi ce votam,concret,trece pe acolo si pe acolo…Of Romanie,plai de dor

    • Traseul este la sud de fosta groapa de gunoi şi a cartierului Zăvoaie; peste str. Valea Budacului în dreptul primei curbe la stânga, imediat după ce începe urcuşul dealului, este prevăzut un viaduct peste drumul respectiv (drumul judeţean care merge la Budacu de Jos şi la noile cartiere: RAAL, Lempeş, Bobeica, Valea Budacului) la o înalţime de cca 16 m; acolo se va demola o casă cu etaj, în locul ei urmând să fie amplasat un pilon al viaductului; viaductul coboară apoi în pădurea Codrişor, deasupra caselor de pe strada Mihai Viteazu, aproximativ la mijlocul pădurii în acea zonă;
      Traseul ulterior este la limita cu proprietăţile de pe str. Ion Vidu, ajungând pe lîngă gardul dinspre pădure a ştrandului municipal; de acolo coboară spre râul Bistriţa, ajunge pe malul stâng al râului în dreptul stadionului municipal;
      Traseul continuă spre Podul Jelnei; deşi primarul afirmă că pe str. Viorelelor nu se va demola decât o casă, nu este spaţiu suficient pentru dorita variantă ocolitoare care trebuie să aibă 10 m lăţime + încă cel puţin 5 m pentru amplasarea panourilor fonoabsorbante şi a utilităţilor; toate casele de pe str. Viorelelor sunt la 10 – 15 m de malul râului, în consecinţă vor fi demolate 6 case în acea zonă;
      La podul Jelnei urmează să se construiască un sens giratoriu, care este prima ieşire de la Viişoara (până acolo nu mai este ieşire din varianta ocolitoare decât la parcul industrial de la Sărata); imaginaţi-vă ce ambuteiaje ar fi, dacă s-ar pune în aplicare acest proiect mostruos, în orele de vârf, cu traficul care merge spre Jelna sau spre Ghinda şi cartierul Valea Ghinzii;
      Traseul continuă pe actualul drum ce merge la Ghinda, prin faţa Staţiei de Ambulanţă şi a Spitalului de boli pulmonare (mai cunoscut Spitalul TBC) ; până la Staţia de Salvare vor trebui demolate încă cel puţin două case pentru a avea loc acest drum;
      În dreptul punţii care face legătura pietonală cu str. Tudor Vladimirescu, urmează să fie construit al doilea sens giratoriu, de unde să se desprindă varianta ocolitoare de drumul Ghinzii, variata ocolitoare urmând să coboare spre râu; urmează un viaduct de-a lungul râului de peste 300 m, apoi varianta ar lua-o spre lacul MHC, poligonul armatei şi apoi spre DN 17, între Unirea şi Livezile.
      Acesta este traseul propus a unui proiect megaloman, care nu ajută la dezvoltarea oraşului, ci, dimpotrivă, la sugrumarea sa între nişte limite artificiale;
      Mai mult decât acest lucru, nu scoatem traficul de tranzit din oraş, îl ducem chiar mai aproape de oraş, la 600 m de centrul oraşului şi la 100-300 m de cartierele CR Vivu şi Ştefan cel Mare;
      Noi milităm pentru construirea unei variante adevărat ocolitoare, după dealuri, astfel ca noxele autovehiculelor care tranzitează oraşul nostru să nu rămână pe oraş.

    • deci noaptea minţii….
      Ca să faci o simplă Variantă Ocolitoare o urci pe un deal de argilă extrem de instabil care este tăiat la bază de un râu, cu lucrări de stabilizare a dealului, mergi pe un mal de râu cu lucrări de stabilizare a malului (vezi malurile rupte pe Someş, pe Sălăuţa, etc -permanent!), deal şi râu efectiv lângă / în oraş, faci 2 poduri, 2 viaducte, demolezi din oraş, strici un spital, bagi trafic greu în vis a vis de parc apoi în oraş. N-am cuvinte….

    • …explicitare care, după cum observaţi, lipseşte cu desăvârşire din partea Primăriei Bistriţa. Oare de ce?
      Nu mai vorbesc despre o dezbatere sinceră în legătură şi cu alte trasee posibile, despre faptul că avem o singură variantă prinsă în aşa zisul referendum, despre faptul că am primit o scrisoare din banii noştri în care sunt prezentate minciuni şi fantezii drept argumente, despre faptul că la un referendum de interes administrativ-local USL-ul investeşte bani pentru a face reclamă PRO!?!?
      Apropo cineva din zona CR Vivu mi-a spus că nu a primit nici o scrisoare din partea Primăriei (de confirmat de cei de acolo). Prezenţa lor la referendum desigur nu este dorită…
      Halal Primar, halal Primărie…

  • Buna seara.Bunica mea are o bucatica de teren in Zavoaie,aproape de fosta groapa de gunoi,e tare ingrijorata ca va trece pe acolo drumul,oare sa fie adevarat?Multumesc anticipat

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS