Una dintre cele mai aglomerate zone din comuna Prundu Bârgăului are de acum un parking modern unde proprietarii de autoturisme pot să își parcheze mașinile fără a mai îngreuna traficul din zonă, anunță Primăria Prundu Bârgăului.
Construit în zona blocurilor RAAL, unde, până recent existau garaje din lemn și diferite anexe, noul parking auto este unul modern, cu o suprafață de peste 2.400 m².
“Am reușit să dăm o altă imagine zonei. Înainte era plină de garaje și anexe, era o zonă aglomerată și nu avea un aspect urbanistic plăcut. Am reușit să demolăm anexele și garajele și am construit, anii trecuți, alte garaje pentru a avea o imagine unitară a zonei. Acum am finalizat și parking-ul auto. Am realizat și o serie de lucrări de reamenajare urbanistică a zonei, am modernizat și amenajat accesul pietonal și dar și locul de joacă pentru copii”, spune primarul comunei Prundu Bârgăului, Doru Crișan.
Proiectul are o valoare de 1,3 milioane de lei și a fost realizat din bugetul propriu al Primăriei Prundu Bârgăului.
PRUNDU BIRAGULUI !!!!!!! a nu se confunda cu Bistrita…. Ca la Bistrita nu se stiu d-astea …n-or auzit Primarele care este si cu vicele care se vrea a fi …d-astea… Ai nostrii cu povestile …..cu idei ,creatii ,cumetrii, cu excursii cu Cosma prin toata lumea , partii ,struti ,
mere padurete ,oua impestritate, concerte de 2 lei , …etc.
Ce coincidență și ce noroc pe prundari, că s-a făcut și o sală de nunți lângă parcarea respectivă, aparținând doamnei primarului. Sau invers ?
Wanabiiii nu face parcari , el le va desfiinta!
Ii zice linia verde, verde de la padurar sau o fi de la ciuperci halocinogene.
Necuolaie a zis ca nu vrea sa mai vada masini parcate pe strazi, masinile trebuie tinute la Sarata si sa ne ducem in oras cu autobuzul ca e epidemie.
Construind parcări nu faci decât să aglomerezi și mai tare orașul. Indiferent câte parcări ai face, ele vor fi mereu pline. Parcările trebuie desființate, doar astfel încurajezi transportul în comun, transportul alternativ sau, de de nu, mersul pe jos. Exemplu: dacă vrei să mergi în centru și știi că acolo mereu găsești locuri de parcare, vei merge cu mașina. Dacă însă știi că nu ai unde parca, te vei gândi de două ori dacă să mergi cu mașina sau pe jos. Aceeași problemă și cu parcările la domiciliu: vă cumpărați tot felul de cazane cu 1500 de euro și apoi îl înjurați pe primar că nu aveți unde parca bijuteria de BMW pisicuță. Soluția pentru un oraș curat e simplă: desființarea locurilor de parcare din zonele centrale, taxarea cu 20 lei/ora a celor rămase, abonamentele de reședință să fie 1200 lei/an pt prima mașină și 3600 pentru următoarele. Interzicerea accesului în zonele 0 și 1 a mașinilor cu norma de poluare mai mică de euro6. Impozitarea mașinilor în funcție de norma de depoluare: 3000 lei/an pt euro6, 4000 pt euro5, 6000lei/an pt euro 3 si 4, 10000 lei pt euro 1 si 2. Din acești bani primăria să subvenționeze 100% tot transportul în comun, să fie gratuit. Doar așa vom avea un oraș curat, doar așa scăpăm de aglomerația produsă de toate jafurile de pe drum. Vrei mașină, plătește. Modelul danez e foarte bun, trebuie doar aplicat și la noi. Nu e obligatoriu să mergem cu mașina, se poate circula f bine cu autobuzul, bicicleta, trotineta sau cu 2-ul. Acum, haideți cu minusurile!
asta merge la Odense sau Kolding nu la Bistrita
crezi ca guvernul e prost ? vor fi pierderi mari la buget
nu vrei sa se inchida si pacanele pariurile si salile de joc ?
Ai dreptate, trump, la acest aspect nu m-am gândit :))) Mai puține mașini, mai puțin carburant vândut, mai puține accize, mai puține service-uri auto etc etc etc. Deci poluarea de fapt e pe locul 10, altele contează cu adevărat pentru guvernanți 🙁
Doru marcatoru,
ia zi mai baiatule, tu cu ce mergi la munca?
Cu ce mergi sa-ti faci cumparaturile?
cu ce iti transporti o ruda bolnava la medic?
Nu-i asa ca defapt aveti in famile 2 masini, dar te trezesti si tu vorbind ca sa ii ti partea lui Wanabe?
Dle Doru pe trotinetă, în general merg cu mașina la serviciu, dar doar pt că nu există niciun metru de pistă de biciclete și n-am nici transport comun rezonabil pt zonele mele de interes. Totuși când nu au copiii școală, merg cu bicicleta. Aș trimite copiii la școală cu bicicleta sau cu skateboardul, dar ghici, nici spre școală nu există niciun metru de pistă iar bdul Republicii știi cum arată dimineața înainte de ora 8: nici eu nu m-aș aventura, dar apoi să îmi trimit copiii între jeepurile conduse de mămici speriate. Cumpărăturile 90% le fac de la magazinul din cartier care aparține unei firme locale. Îmi cumpăr strict ce am nevoie și cheltui mult mai puțin decât la kaufland, de unde îți iei toate prostiile posibile, doar așa să fie. Totuși o dată pe lună merg și la supermarket, cu mașina într-adevăr. Ruda bolnavă o transport cu mașina. Astea sunt cazuri izolate. În parc, la ștrand, la terase pe centru, la spectacole etc mergem cu bicicletele sau pe jos. Nu am spus că trebuie desființate mașinile, ci folosite doar când e imperios necesar. Nu contează câte mașini avem în familie, dar dacă taxele ar fi cum am scris mai sus, cu siguranță am avea o singură mașină, și aia nu ar fi un jaf de golf3. Iar dacă nu mi-aș permite, aș circula cu autobuzul, mai ales dacă ar fi traseele optimizate și ar fi gratuit. Pt urgențe există taxi.
La Prundu Bargaului am făcut armata în 1990.Era al dracului de frig acolo. Un sat romanesc autentic cu oameni muncitori. Cu aceasta ocazie îl salut pe domnul căpitan Șandru Ianas. Nu as fi crezut ca voi mai auzi vreodată de Prundu