Actualitate

Partea carosabilă de pe str. Eroilor mai îngustă din cauza pistei pentru cicliști? Ce răspund autoritățile

Partea carosabilă de pe Strada Eroilor, pe care a început amenajarea pistelor pentru cicliști, ar fi mai îngustă după am,enajarea pistelor pentru cicliști, iar două mașini nu pot trece în condiții de siguranță una pe lângă cealaltă.

Acuzația îi aparține consilierului PNL Sorin Hangan și a fost făcută în ultima ședință a legislativului local într-un dialog cu viceprimarul Cristian Niculae.


”Pe str. Eroilor, unde ați amenajat acea bucată de pistă pentru biciclete, ați micșorat atât de mult banda de circulație încât nu am putut trece de o camionetă, efectiv nu am putut trece cu mașina pe lângă ea”, a spus Sorin Hangan.

În replică, viceprimarul Cristian Niculae a declarat: ”Lățimea carosabilului care rămâne între pista nou creată și partea cealaltă este de peste 7 metri, ceea ce permite existența a două benzi de 3,5 metri, cât e obligatoriu în cazul drumurilor județene, nu din interiorul localităților. Va fi suficient spațiu. După ce vom finaliza lucrările la pista de pe strada Eroilor, vom turna din bordură în bordură un strat de asfalt, iar pista va fi ridicată la maxim 6 cm de carosabil și nu va fi o bordură periculoasă, va fi o bordură care va proteja pista pentru cicliști”.

Amenajarea pistei de pe strada Eroilor face parte dintr-un proiect mai mare care se va derula pe 28 de străzi. Este vorba despre Proiectul “Amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa – Etapa 1” al cărui scop este ”dezvoltarea unui sistem de transport atractiv si eficient, prin amenajarea unei rețele coerente de piste/trasee pentru biciclete – o opțiune la utilizarea autoturismelor mai atractivă din punct de vedere economic și al mediului, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport”.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzător, pe 28 de străzi din municipiul Bistrița, în vederea îmbunătăţirii infrastructurii de circulaţie pentru biciclişti şi a creşterii siguranţei în trafic a acestora, respectiv a facilitării mobilității populatiei pentru reducerea numărului de deplăsari cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% dupa al cincilea an de durabilitate a proiectului.
  • Instalarea a 7 stații funcționale de închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații analogice/inteligente de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare, după implementarea proiectului.
  • Achiziționarea unui număr de 175 biciclete inteligente funcționale, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, cu 25.500 de persoane în primul an de după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane în al cincilea an de durabilitate a proiectului.

25 comentarii

  • În traducere liberă: șoferii se vor urca pe această minune de pistă,pentru că nu vor încăpea două mașini pe drum.
    Dorel sau Cristinel este același lucru.

  • Oricum pe Niculae il vedem in septembrie pe bicicleta in fundul gol prin oras, ca va pierde pariul cu Linca. Doamne ajuta, suntem curiosi sa vedem forma ideologica si fotogenica a lui Adam de bistrita fotomodelul de gropi.

    • Niculae nu se ține de cuvânt niciodată, slabe șanse să se țină acum. Doar dacă se ține de cuvânt îl votez :))

  • Toate lucrarile sunt facute asa in batjocura, asa pe final de mandat sa mai prosim un pic lumea, poate castigam mai stam 4 ani..

  • PSD va deconta la alegeri in 27 sept, ei acum cica fac digitalizare, pe modelul partiei si pistelor de biciclete cred…adica asa sa fie..

  • Este superb că în sfârșit se fac pistele de biciclete.

    Totuși ceva nu se potrivește aici pe primul troson Drumul Dumitrei Vechi-Eroilor-Romană-Dimitrie Cantemir ?!.

    Cum ajungi de la Drumul Dumitrei Vechi la Eroilor și în continuare mai departe?!

    Să nu îmi spuneți că pe Colibiței că acolo nu este pistă de biciclete acolo este trotuar, nu poți merge cu bicicleta acolo.

    Pentru a face tronsonul acesta funcțional pista de pe Drumul Dumitri Vechi trebuie continuată cu Drumul Cetății, Subcetate, Slavici care face legătura cu Eroilor și în continuare mai departe.

  • Tronson funcțional înseamnă să începe un tronson de la un CAPĂT SĂ AVANSEZI PE EL PÂNĂ ÎL TERMINI LA CELĂLALT CAPĂT, degeaba faci numai fâși întrerupte de pe care te sui și te cobori pe șosea atunci mai bine mergi numai pe șosea.
    Sunt un exemplu foarte prost cu autostrazile de la noi pardon cu autostrada de la noi că avem doar una restul sunt ciosvârte pe câmpie porțiuni pe care oricum mergeai si inainte drept si cu viteză relativ mare iar la mijloc unde este deal sau munte si se pierde majoritatea timpului nu faci nimic. Exemplu bizoni din Bucureștri care gonesc până pe Valea Prahovei unde se blochează și pierd o jumătate de zi numai ca-să ajungă cu 5 minute mai repede decât un șofer care circulă regulamentar. Concluzi faceți pistele de biciclete așa cum trebuie nu ca așa zisele autostrăzi din România.

  • Am si eu cai si trasura si as vre sa imi fca drum pentru trasura, suntem in Romania si avem drepturi, doara caii si bicicletele cat de mult au fost folosite in al doileea razboi mondial, dala naibi de masine ne intoarcem in timp in locul de cai de acces corespunzatoare ne facem ulitesi ceva cararui !

  • E praf omu..clar ca e mai ingusta ca inainte..unde mai pui ca sunt si masini parcate zilnic pe carosabil.pista d biciclete trebuia facuta deasupra canalului intre pomi si calea ferata..si asa mai latea si drumu si facea parcari.. e destul loc dupa copaci..dar unde nu e minte..pacat de noi ca trebuie sa traim cu incompetenta padurarului !

  • Asta e ideea, să îngusteze drumul, să desființeze locuri de parcare ca să descurajeze circulația auto. Dacă știi că drumul e îngust, stai mult în trafic și la destinație cu greu găsești loc de parcare, sunt șanse maxime să lași mașina acasă și să mergi cu autobuzul, pe jos sau cu bicicleta. Dacă se lățește drumul și se creează mai multe locuri de parcare, vor fi mai multe mașini în trafic, circulație și mai intensă, cu gălăgia, praful și poluarea aferentă.

    • Am scris eu undeva ceva de IMPUS? Nu mergi toată ziua „la cimitir” „cu bagaje” și nu îți interzice nimeni să mergi. Am spus doar că măsurile care DESCURAJEAZĂ circulația auto sunt binevenite. Și nu-ți mai da like-uri la propriile comentarii, că râde lumea de tine :))

  • Lucrări de mântuială marca Crețu & Niculae.. suntem obișnuiți, iar acum mai mult ca niciodată s au trezit că vin alegerile și au chef de lucru. Lucru de c.. c..t!!

  • Dle viceprimar (viitor primar), apucați-vă odată de Linia Verde, desființați parcările din centru, reabilitați axa Gării – Decebal – A. Mureșanu, desființați și de acolo parcările să obligați parveniții să își lase mașinile acasă! Dacă ați avea sânge în instalație, ați transforma și pe Republicii câte o bandă pe sens în piste de biciclete și skateboard. Copiii ar fi fericiți să meargă la școală cu bicicletele, nu cu gipanele de prost gust ale părinților! În Amsterdam s-a putut, la noi de ce nu? Mergeți în vizită de lucru la Amsterdam, discutați cu primarul de acolo și aplicați strategia lui la Bistrița! E atât de simplu!

    • Măi tu ești tare glumeț! :)))) Vrei să se piardă vicele în Amsterdam, să nu mai știe să vină înapoi?? Auzi :)) vicele în Amsterdam :)))))

  • Viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) nu are nici o treabă cu administratie. Fiind intrebat odată intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe, a dat un răspuns halucinant : „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
    Construirea pistelor de biciclete nu trebuie să creeze probleme suplimentare în desfăsurarea traficului auto prin îngustarea părtii carosabile a străzilor sau prin disparitia unor locuri de parcare. Pentru asta există solutii cum ar fi reconfigurarea de străzi cu sens unic care permit construirea de piste de biciclete, concomitent cu fluidizarea traficului auto.
    Concret, străzile Artarilor si Eroilor situate de o parte si de alta a căii ferate, ar putea fi amenajate ca străzi cu sens unic, cu conditia să mai fie amenajată o trecere la nivel si la intersectia căii ferate cu strada Romană. In felul acesta, pot fi amenajate atât piste de biciclete cât si locuri de parcare suplimentare fără a crea dificultăti in traficul auto.

  • Dar doi biciclisti / bicicliste , incap unul pe langa celalat (luati in considerare si bicicletele alea femeiesti, cu cos si trei roti ) ?

  • Cred ca pista de biciclete pe aceasta strada este o eroare. Nu numai ca a facut praf soseaua pentru masini, dar nu este functionala. Pe aceasta strada parcheaza si unii care vin la piata. Acum nu mai pot trece 2 masini una pe langa cealalta. Eu inteleg sa facem piste pentru biciclisti, dar nu in detrimentul traficului auto.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS