Actualitate

Crețu despre pasajul pietonal de 2,1 mil. lei: ”Nici Coloana Infinitului n-a fost acceptată la început”

Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unui pasaj pietonal suprateran pe Bulevardul Independenţei din Bistriţa a fost aprobat de Consiliul Local. Amplasamentul obiectivului propus se găseşte între ansamblurile de locuinţe Independenţei Sud şi Independenţei Nord, în zona străzilor Iosif Vulcan şi Panait Cerna.

Proiectantul (Pro Arcad Grup din Cluj-Napoca) a precizat că o astfel de pasarelă a mai fost schițată pentru orașul Agnita din județul Sibiu, investiția urmând să fie pusă în aplicare.

”Vom amplasa și un semafor cu buton în zona respectivă, care nu va mai fi practic necesar după construirea pasajului suprateran. Realizarea pasajului pietonal va dura minim doi ani, iar până atunci vom avea acel semafor cu buton. Nu este primul lucru care vine peste rutina zilnică și care nu este înțeles sau acceptat. Nici Coloana Infinitului n-a fost acceptată când a fost construită acolo. Administrația trebuie să aibă viziune, să vadă în viitor. Unii nu pot să vadă în viitor, alții nu pot, iar altora le e frică să vadă. Trebuie să prefigurăm viitorul, cetățenii au ales dinamism și dezvoltare, nu stagnare și băltire. Separarea pietoni – trafic rutier este tratată peste tot în lume. Că vrem sau nu, separarea pietoni – mașini e singura metodă pentru siguranța cetățeanului. Acest proiect este corelat cu Linia Verde. Vor fi instalate cadre de protecție ca să nu se trezească niște șmecheri să treacă strada în zona respectivă în varianta de acum. În ceea ce privește problema estetică, ea va fi tratată în proiectul tehnic. Varianta subterană nu e posibilă din punctul de vedere al costurilor și al deranjului pe care l-ar produce. Proiectul nostru încearcă să aducă Bistrița pe parametrii de circulație din lumea civilizată”, a afirmat primarul Ovidiu Crețu.

Camelia Tabără (PSD) a spus că, în calitate de locuitor al zonei, știe că și atunci când s-a construit Biserica Sf. Ana au fost proteste, lumea nefiind obișnuită cu schimbările. ”Este un imperativ, că ne place sau nu. Orice soluție este contestată. Nu e o variantă care să extazieze din punct de vedere estetic, dar e o soluție care fluidizează traficul. Varianta subterană este mai scumpă și deranjează în alt fel”.

Constantin Rus (PSD) a spus că o astfel de pasarelă este benefică pentru cetățeni: ”Pe noi trebuie să ne intereseze siguranța oamenilor”.

Liberalii s-au opus vehement realizării acestei investiții.

Ioan Peteleu: ”Asistăm cu stupoare la niște evenimente cum este și cel față, un proiect care va schimba definitiv și ireversibil fața acestui oraș. Nicăieri în studiu nu există o fundamentare a necesității unui asemenea obiectiv. Trebuie făcute măsurători de trafic. Cel mai mare trafic este în zona Coroana. Sunt doar povestioare în studiu”.

Florin Chereji: ”Acest pasaj ar urâți intrarea în oraș. Cum o să încapă pe acele trepte și pe pasarelă atâția oameni în momentele de aglomerație? E cea mai proastă soluție care poate fi gândit pentru realizarea acelei probleme. E nevoie doar de semafoare cu buton corelate. Mulți n-o să meargă pe acel pasaj, vor trece cum sunt obișnuiți și vor muri oameni”.

Mioara Seica: ”Mulți oameni sunt șocați de cum va arăta acel mastodont oribil în acea zonă. Chiar credeți că este o zonă de trafic ca pe Valea Prahovei?”.

Filip Moisil: ”Nu știu dacă funcționează așa ceva în Bistrița. Știu că este o ambiție din 2009-2010. Dacă ați locui în zona respectivă, ați proiecta așa ceva?”.

Au vorbit pe această temă și președintele Partidului Verde, Marius Bălan, și doi reprezentanți ai societății civile, care s-au declarat împotriva acestui proiect.

Înainte de ședință, în CL s-a votat ca intervenția fiecărui consilier să se limiteze la trei minute, astfel că Ioan Peteleu a fost oprit după expirarea timpului stabilit, lucru care a stârnit nervi în tabăra liberalilor.

Varianta aprobată în Comisia Tehnico-Economică a Primăriei este o construcţie cu structură metalică supraterană sub formă unui arc de cerc având următoarele date tehnice: lungime pasaj 65 m, lăţime pasaj 1,50 m, înălţime liberă 4,875 m.

Accesul pietonal se va face prin trei turnuri prevăzute cu scări, iar turnurile de la capete sunt prevăzute şi cu elevatoare hidraulice pentru persoane. Acestea asigură accesul la cota + 6,00 m pentru traversarea bulevardului. Regimul de înălţime al turnurilor amplasate la cele două capete şi intermediar este P+1E = 9,32 m. Pasarela şi turnurile sunt prevăzute cu o reţea de iluminat artificial şi instalaţie pentru protecţie împotriva şocurilor electrice.

Valoarea investiției se ridică la 2.118.309 lei (1.603.941 lei construcții-montaj). 365.000 lei au fost prinși în bugetul local pe 2017 pentru începerea execuției.

”Necesitatea investiţiei se datorează zonei în care se găsesc atât ansambluri cu locuinţe individuale cât şi importante dotări sociale, comerciale şi de cult, cum ar fi piaţă agro-alimentară, ansamblul comercial Big, biserica parohială Sfânta Ana, Şcoala generală nr. 1, Spitalul Judeţean Bistriţa – secţia Independenţei, etc.  Această zonă generează fluxuri pietonale importante, inclusiv pe direcţia traversării bulevardului Independenţei. Amplasamentul pasajului pietonal propus se doreşte a fi aproximativ în centrul de greutate al acestei zone, astfel încât să preia fluxuri importante de circulaţie pietonală ce traversează bulevardul, în vederea siguranţei cetăţenilor. Pe de altă parte, Bulevardul Independenţei asigura preluarea fluxurilor majore de trafic pe direcţia drumului naţional DN 17 care traversează oraşul, precum şi fluxuri mari de trafic pe direcţiile principale de legătură între zonele rezidenţiale şi funcţionale ale municipiului Bistriţa. Oportunitatea investiţiei derivă din următoarele beneficii: sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului, eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, reducerea costurilor de călătorie cauzate de uzură şi consum de combustibil, realizarea unui confort pentru participanţii la trafic, mărirea siguranţei circulaţiei, reducerea numărului de accidente”, explică Primăria Bistrița necesitatea investiției.

26 comentarii

  • Si cu partia de schi ati prefigurat viitorul, primaru lu’ peste ? Cu merele din oras, colivia din parc si cu toate proiectele astea care nu au alta menire decat sa toace multi bani in cat mai putine locuri?Culmea tupeului si a imbecilitatii acest om. Dar tacerea oamenilor e mana-n mana cu tupeul lor si daca le merge de 30 ani, de ce sa nu tot insiste…

  • De ce numai doua turnuri cu lift, sa puna la toate 3, daca tot face bijuteria asta arhitecturala 🙂
    Si sper sa faca lifturile mari sa incapem cu carucioarele si cu bicicletele copiilor. Tot din aceasta cauza, sa fie si latimea suficienta, sa incapa 2 carucioare pt gemeni una pe langa alta. Iar pe laterale sa fie inscriptionate cu litere uriase „Stima noastra si mandria, Strutul, pista, pasarela”.

    • mie-mi plac mult planurile astea prezentate aici în articol.
      la baza liftului se vad doi cetateni care îmbrobodesc o domnisoara ca sa-o ajute sa „urce” în ….. lift. 🙂

  • Gura mică, sunteți niște proști cu toții. Știe dom primar mai bine ca noi ce ne trebuie și ce ne place. Vă ascult dom primar, ce alte năstrușnicii mai scoateți din capul de inginer? Nu mă pot opri din admirație, fără geniul dvs. viața în orașul ăsta ar fi plictisitoare. Un crocodil în bazinul din parc?

  • O intrebare simpla: cum va proceda un parinte care se afla la baza turnului fara lift si vrea sa traverseze cu caruciorul? Acceasi intrebare, daca o persoana cu dizabilitati se afla la baza aceluiasi turn, cum traverseaza? Nu inteleg de ce complicati lucrurile in ultimul hal, cand un semafor simplu cu buton ar rezolva toate problemele?

  • Noi romanii nu ne recunoaștem geniile decât după moarte. Moartea lor, desigur.
    Așa a fost cu Brâncuși, dar și cu ceaușescu.
    Așa este și cu MS Crețu, un geniu înaintea timpului, neînțeles de-ai săi, ilustrând că nimeni nu-i profet în țara lui.
    Ca nu-l merităm e clar. Întrebarea e cât o să ne mai rabde.
    Dacă, prin absurd totuși , decide să nu mai candideze, ce ne facem ? Așa ne trebuie.
    Dacă totuși s-ar întâmpla, nu ne pierdem speranța, că are balta (PSD) pește înlocuitor, care în prezent este în stadiul de pițulă.

  • Si inca ceva, vreau sa aflu stadiul lucrarilor pe care domnul primar le-a anuntat, unele cu ani in urma, ca se vor realiza? Amintesc dintre ele: amenajarea strazii Lucian Blaga (800m); amenajare trotuar pe str. tarpiului; sens giratoriu la intersectia tarpiului-centura, centru intermodal pe str garii, amenajarea strazii Faleza, in continuarea podului care duce niciunde. Si or fi mai multe, poate mai completeaza altii. Ca de vorbit se tot vorbeste, dar n-am vazut sa se apuce cineva de treaba.

  • Uitați aici un exemplu de pasaj pietonal construit de către un primar socialist și care și-a dovedit inutilitatea : https://youtu.be/BlBm9QX8YVk
    Locația este Los Cristianos din insula Tenerife, un oraș cam de mărimea Bistriței, cu diferența că este vizitată anual de către 9.000.000 de turiști.

  • Propun acces de pe pasaj in blocurile din jur. De ce sa mai cobori scările si sa urci pe pasarelă ieși direct. Cred ca ar fi superb( la modul figurativ) desigur. Oare nimeni nu are cap din potentații zilei. Îți ia mai mult timp sa urci si sa cobori scările decât sa traversezi. Si asta doar ca cei cu mașini sa se creadă la raliu pe bulevard? Cum poate o persoană in vârstă sa urce atâtea scări? Daca mai are si ceva cumpărături sigur își da ultima suflare pe drum. Ca liftul sigur nu va funcționa. La prima ploaie se duce pe apa sâmbetei.

  • :))))) Auzi la el ce crede ca e…”coloana ïnfinitului””..acest Brancusi emanat de comunism…cata iubire de sine la acest creator de arta chicioasa,acest frate al firei din Bucuresti…

  • Daca este sa priviti in viitor cu acesti bani faceti si voi 2 statii de metrou, nu un rahat de pasaj unde o sa moara oamenii de cald si asa mai departe.
    Pentru o piata si 2 scoli voi faceti pasaj?
    Stiti ca oamenii cu handicap locali au de stat la cozi pentru cartele la lift?
    Stiti ca oamenii cu handicap NELOCALI nu au cum sa urce cu lifturile care o sa fie numai pentru localnici?
    In loc sa construiti un metrou pentru fluidizare, asa aveati si pasaje subterane si mijloc de transport (2 in 1).
    Priviti in Cluj (Aurel Vlaicu) este parapet si oamenii sar peste el si sunt zeci de accidente lunar.
    Ce rost ar avea un pasaj daca masinile nu circula cu o viteza relativ mare(90-110 kmh) ? Spun asta pentru ca peste tot sunt intrari in cartiere. Nimeni nu o sa mearga cu o viteza mai mare PENTRU CA NU ARE UNDE!!!!
    Toti bunicii isi duc nepotii la scoala…acum nu o sa mai poata pentru ca au de urcat 100 de scari…felicitari ! ati rapit si „bucuria” asta a oamenilor.
    BRAVO ! O INVESTITIE FARA CAP SI FARA ROST ! EU CRED CA VRETI SA FALIMENTATI BISTRITA …

  • Ce ziceti, oare se referea la al nostru Brancusi al pasarelelor suspendate, constructor de mare viziune si de renume national ?

    https://www.youtube.com/watch?v=ruu3xbOeZCU

    Acuma serios, cine cunoaste reporteri la TV -uri nationale, luati legatura cu ei, sa aparem la televizor inainte de marile investitii ale primarului nostru si a consilierilor aferenti.

    • Înconjurându-vă cu cele mai alese sentimente, concentrăm în urările pe care vi le adresăm din toată inima şi cu toată dragostea, admiraţia şi respectul nostru profund, faţă de dumneavostră, mult stimate şi iubite tovarăşe O. C. , strălucit erou între marii eroi ai istoriei Bistritei, evocăm cu imensă bucurie şi mândrie patriotică proeminenta personalitate şi glorioasa dumneavoastră activitate de făuritor al celei mai înălţătoare epoci din istoria noastră naţională, conducător înţelept şi vizionar al amplului proces de edificare a Bistritei spre comunism. La cârma vieţii noastre aflat cu neodihnă vă adresăm din nou, mult stimate şi iubite tovarăşe O. C. , cele mai vii mulţumiri pentru măreţele înfăptuiri obţinute sub strălucita dumneavoastră conducere şi pentru tot ce este proiectat să se înfăptuiască în viitor şi vă exprimăm recunoştinţa nemărginită pentru grija şi ajutorul neprecupeţit pe care ni-l acordaţi permanent, pentru uriaşa dumneavoastră contribuţie la făurirea Bistritei moderne şi prospere de astăzi.
      Va dedicam si o umila poezie:
      Dintr-un destin romanic de comunist şi om,
      El ştie să cuprindă şi-ntreaga ţării tihnă
      Şi rostul viu, de floare, al fiecărui pom.

      El singur ni-i oglinda curată pentru visuri
      Ş i-aşa cum peste lume roteşte un apel
      Să nu se prăbuşească pământul în abisuri,
      Înalţă-n demnitate un românesc drapel.

      Măsura noastră-n toate şi dragoste supremă
      Şi arhitect al păcii deschizător de zări,
      El lumii-intregi vorbeşte prin romaneasca stema,
      Şi-o face preţuită, ca ţară între ţări.

  • M-am saturat maxim de aroganta, nesimtirea si zbaterile tampe ale acestui primar care, dupa ce doua mandate nu a facut nimic eficient, in al 3lea sa da in spectacol cu orice prilej. Sesizez doza de sadism si placerea deca ne chinui vizual cum poate mai bine. Nu exista nimeni din primarie sa ii lase un biletel anonim cum ca ar fi mai bine sa mearga linistit in pensie si nu insotit de injuraturile celor care nu mai suporta ideile cel putin tampite? Dle primar, si sa fii cumpatat si sa asculti parerile celor direct implicati e o arta… invatati sa o stapaniti! Si sa admiti ca te-ai primit e mai bine decat sa duci o prostie pana la capat.

  • Pe mine ce ma uimeste votul „ecologistilor”. Archiudean & CO au votat pentru! In orice tara cu politiceni normali la cap, politicenii partidelor ecologiste ( cate ramuri or fi avut ei ) ei sunt primii care sar in sus impotriva unor asemenea constructii. Dar repet, intr-o tara cu politiceni normali la cap. Aici nu e cazul, intelegem. Aici ecologistii creeaza facilitati autovehiculelor sa circule mai repede, cat mai multe si cat mai usor prin oras.

  • D-le BONDARU. Va rog sa intelegeti faptul ca si la noi sunt diferente. ECOLOGISTI adevarati verzi si ecologisti festiti pe dinauntru in ROSU. Asa ca o LEBENITA .

  • Cretu e dus rau de tot cu sorcova. El compara „Coloana Infinitului” opera monumentala a lui Brâcusi cu o monstruozitate de pasarela suspendata pe care vrea s-o construiasca peste un bulevard din Bistrita. Probabil tot la Coloana Infinitului s-a gandit si cand a mutat statuia lui Petru Rares din piata cu acelasi nume, pentru a face loc monumentului in forma de Sula tocmai langa Prefectura (Ce are sula cu prefectura?).
    Daca tot se vrea o imbunatatire circulatiei pietonale in zona Bulevardului Independentei, atunci mai solutia cea mai potrivita ar fi construirea unui pasaj subteran, prevazut si cu scari rulante, in dreptul piațetei Sf. Ana care ar putea deservi si fluxul de elevi de la scoala gimnaziala nr.1.
    Argumentele primarului ca un pasaj subteran este mai scump, nu stau in picioare chiar daca in sprijinul lor au venit imediat consilierii PSD-isti Camelia Tabara si Constantin Rus, pe post de de topor ale lui Cretu.

  • Cretu recunoaste ca varianta subterană rezolva problema estetică, dar sustine ca aceasta nu e posibilă din punctul de vedere al costurilor mai ridicate. Cu alte cuvinte, estetica are si ea niste costuri suplimentare, pe care Cretu nu concepe sa le suporte. Pe de alta parte, acelasi Cretu a cheltuit inutil bani publici pe struti, mere de plastic, oua gigant si alte aberatii care uratesc orasul. Asta-i „gandirea” economica, de sorginte nord-coreana a primarului „Bistritei Europene”.

    • varianta subterana este mai frumoasa, dar s-ar transforma rapid si ireversibil, in wc public, loc de dormit pt boschetari, perete pt graffity. Vezi pasajul de la gara, nimeni nu a reusit vreodata sa curete jegul si sa scoata drogatii de-acolo. Deci, nu.

  • Oameni buni! Nu v-ati prins ca pasarela asta e „drumul matasii” pt veverite?! Dureros si din pacate, pe bani europeni, dar si pe banii nostri si ai copiilor copiilor nostri! Oare nu mai exista limite?! Iar daca nu, atunci poate exista „limitatori oficiali de ineptii”!…

  • Daca tot s-a facut o comparatie cu opera lui Brancusi, atunci sa si botezam acesta capodopera. Eu propun sa-i zicem URATENIA PAMANTULUI !!!

    • URÂȚENIA PĂMÂNTULUI exista, a noastra va fi botezată HÂZOȘENIA PĂMÂNTULUI !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.