Actualitate Recomandări

Pasajul din Decebal, aproape gata. Cum se va circula pe scările rulante

Rombat

Două dintre scările rulante au fost montate deja în pasajul pietonal subteran din Decebal, iar în zilele următoare vor fi și următoarele, așa încât, până la sfârșitul anului, să se închidă șantierul, iar din 2026, pasajul să fie deschis.

”Au fost montate deja două scări rulante, iar până la sfârșitul anului vor fi montate toate cele 4, așa încât, începând din luna ianuarie 2026, pasajul va fi deschis pietonilor. Se va putea coborî pe scări normale, pe cele rulante sau cu liftul. Va fi o scară rulantă pe fiecare intrare și vom vedea dacă va fi setată pe urcare sau pe coborâre pentru că, din punctul meu de vedere, la persoane cu probleme la mers este mai grea coborârea decât urcarea. Vor fi setate ori pe urcare, ori pentru coborâre. Vom vedea, oricum există și lifturile, deci oricine îl va putea folosi”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o emisiune la Tele 21 Bistrița.

În ce privește siguranța blocurilor din jur, primarul a spus că problema este rezolvată. ”S-au făcut acele injectări, probele de stabilitate a solului au ieșit conforme”.

În schimb, pasajul are un risc ridicat de inundare în caz de ploi abundente: ”Pânza freatică este sus. Sunt în permanență cele 7 pompe care scot apa din puțul făcut pentru colectarea apei”.

Lucrările la pasajul subteran pietonal din zona Decebal, Bistrița au început în toamna anului 2022 ca parte a proiectului de reconfigurare a axei de transport public (Bd. Decebal – străzile Gării, Andrei Mureșanu, Năsăudului).

Inițial s-au făcut devieri de utilități și săpături, iar șantierul a fost organizat în vara-toamna 2022.

6 comentarii

  • Dacă e mai grea coborârea decât urcarea de ce nu se pune și un tobogan?Poate fi și acvatic că apă se vede că e destulă.Singapore …ce să mai…

    11
    4
  • …am vazut ca muncitorii care au facut hidroizolatiile asunt aceeasi care parlesc porcii in perioada asta…nu avea cum sa iasa o impermeabilizare perfecta!
    Asa va fi si pe Calea Moldovei, acolo ar fi bine sa se prinda in deviz doua barci si un …..bac!

    14
    3
  • Iar are dl. Primar păreri. Să meargă oriunde în lume să studieze cum merg scările rulante la intrarea în gurile de metrou, acolo unde există scară rulantă pentru un singur sens. Niciunde n-o sa găsească scară setată pentru coborâre. Dar, de ce nu? La noi ca la nimenea. Sa ducem cât mai mulți oameni în subteran în pasajul inutil, de unde să nu mai poată ieși. In general aia grași au probleme la coborare ca nu văd unde calcă, de burtă. De fapt dl. primar e mai degrabă preocupat că n-o să intre nimeni în peștera de sub bulevardul Decebal și vrea să-i stimuleze la coborâre.

    18
    1
  • cifra zilei: 3. De 3 ani jumate a avut nevoie primaria sa termine aceasta lucrare mareata la care inca nu se stie daca urcam sau coboram pe tobogan. Noaptea mintii!
    Bine..inca nu e gata si cifra zile poate fi lejer 4.

    17
  • Efortul fizic este inegal. Nu o spun eu o spun studiile. Biologic, urcatul consumă mult mai multă energie decât coborâtul. O scară rulantă pe urcare elimină o povară fizică semnificativă pentru toată lumea.

    Accesibilitate prioritară. Pentru o persoană în vârstă, sau cu un picior în ghips, cu bagaje sau pur și simplu obosită, urcatul este adevărata barieră. Coborâtul, deși poate fi dificil, rămâne mai gestionabil pentru majoritate. Prin urmare, beneficiul social este maximizat pe direcția de urcare.

    Psihologic, este un “ajutor la final”. După ce ai traversat pasajul, ești “rasplatit” cu un ajutor pentru ultimul efort. Aceasta creează o experiență mai pozitivă și încurajează utilizarea pasajului.

    Riscul de accident. Scară rulantă pe urcare reduce acest risc pentru grupuri vulnerabile. Coborâtul pe scări fixe, deși solicitant pentru genunchi, prezintă un risc de cădere în față relativ mai mic decât riscul de a da înapoi și de a cădea pe spate în timpul urcării obosite.Gravitația ajută, iar riscul de accident este mai mic decât pe o scară rulantă care coboară (unde oamenii pot aluneca sau se pot dezechilibra mai ușor dacă sunt grăbiți).
    În stații de metrou sau pasaje subterane, scările rulante sunt setate predominant sau exclusiv pe urcare (ex: multe intrări de metrou au escalatoare doar “up” pentru a scoate rapid oamenii din subteran, mai ales în ore de vârf).

Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Singaporezu' Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.