Bară la bară pe centura Bistriței. Ministerul Transporturilor scoate la licitație noua ocolitoare

Holistic

(FOTO)  Trafic extrem de aglomerat, marți, la Bistrița în zi de sărbătoare și în plină lună de concediu atât pentru românii din țară, cât și pentru cei care lucrează în afara granițelor și vin acasă. Așa se face că aceia care au ales marți dimineața centura în speranța că vor tranzita mai ușor Bistrița au avut de așteptat în coloană și nu din cauza vreunei restricții, ci pur și simplu pentru că erau foarte multe mașini.

Prezent la conferința județeană de alegeri a PSD BN, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vorbit despre proiectele de infrastructură legate de județul Bistrița-Năsăud.

”Până în 15 august relicităm proiectare și execuție pentru varianta de ocolire Bistrița. În ceea ce privește DN 17 D Beclean-Cârlibaba, până la sfârșitul lunii august dăm drumul și la proiectare și la execuție. Vrem să intrăm în linie dreaptă. Centura Năsăud: Acum două săptămâni a fost o echipă de la minister, a discutat cu domnul primar despre acest obiectiv pe care îl vom băga pe fonduri, vom lansa documentația până la sfârșitul lunii septembrie ca să dăm drumul la studiul de fezabilitate”, a spus Răzvan Cuc.

În aprilie 2019, viceprimarul Cristian Niculae anunța că, împreună cu o echipă mixtă de specialiști, reprezentanți ai Consiliului Județean, CNAIR, Primăriei Livezile, Primăriei Budacu de Jos și Primăriei Municipiului Bistrița, a mers să vadă la fața locului o variantă ocolitoare care ”nu va afecta liniștea și confortul cetățenilor nici în timpul construcției, nici a utilizării ei”.

”În urma discuțiilor purtate ieri (joi -n.r.) cu Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, și reprezentanții CNAIR, am decis să găsim soluții pentru o variantă de centură ocolitoare, alta decât Centura Sud, care a produs nemulțumiri în rândul bistrițenilor. Aceasta ar fi afectat zone rezidențiale din orașul nostru, zone de agrement și recreere și ar fi fost un proiect deosebit de greu de realizat din punct de vedere tehnic. După cum îi spune și denumirea, “centura ocolioare”, căutăm să fie amplasată în afara orașului/altor localități și va tranzita, fără a deranja, (DN 17)- Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda – DN 17 (între Livezile și Rusu Bârgăului). De centura ocolitoare a Bistriței avem nevoie ca de aer, iar în perioada următoare analizăm și varianta de Nord a unei centuri, pentru a o implementa rapid pe cea mai bună, cu scopul a decongestiona și fluidiza traficul rutier din orașul nostru”, a scris Cristian Niculae pe Facebook, așa cum am scris AICI. 

Între timp se lucrează și la sensul giratoriu de la intersecția Drumului Cetății cu str. Tărpiului care ar urma să fie gata la început de septembrie așa cum același Cristian Niculae a anunțat. 

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. sofer de cursa lunga

    Pe lângă Monariu-Jelna este singurul traseu posibil pentru Varianta Ocolitoare a Bistriței.

    (20)
  2. Radu

    Nu este posibosibil prin Nord de construit un traseu de variantă ocolitoare deoarece pe acolo sunt deja cartiere rezidețiale şi alte construcți care practic blochează drumul oricărei variante de traseu ocolitor.

    (9)
  3. Tudor

    Construți mai repede sensul giratoriu de la intersecției Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetăți. Acum practic este posibil să traversezi acolo Drumul Cetăți doar cu elicopterul.

    (11)
  4. Roth Cristian

    Licitatia a fost lansata in 22 august, in aceleasi conditii cu precedenta care nu a avut succes.

    „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Bistrita”.

    Valoare estimata: 2.330.977,50 RON fara TVA

    Durata contractului: 14 luni

    Fonduri: POIM

    Termen depunere oferte: 11.09.2019

    (7)
  5. Gicu

    Peste fluidizarea traficului auto din Bustrita este necesara o ruta alternativa pe langa calea ferata: de la intersectia cu calea ferata de la Lucian Blaga, Colibitei, Artarilor, Rodnei, Imparatul Traian etc. Anul acesta sa realizat legatura dintre Colibitei si Artarilor insa imbecili au blocato cu o linie continua care nu te lasa sa travesezi strada Slavici. Aceasi situatie tampita este si la intersectia stazilor Artarilor cu Rodnei. Un prieten glumeț spunea ca „Bistrita este mai lunga decat lata”, logic circulatia pe strazile care strabat orasul pe lungime trebuie sa aiba prioritate fata de strazile ce strabat orasul pe latime. La noi situatia este complet pe dos si noi ne miram ca orasul este blocat.

    (14)
  6. Marian

    Cel mult o să se facă o centură de ocolire a Budacului de jos, Monariului și Jelnei. A Bistriței, niciodată!

    (-3)
  7. Victor S

    Oameni din Bistrita merita sa aiba a varianta ocolitarea ca lumea pe langa Monariu Jelna si nu alte improvizati de moment propuse de politiceni nauci.

    (8)
  8. cititor

    In Bistrita , se bloceheaza DN 17 ( spre V.Dornei ) si DN 17C ( Nasaud )din 2 mari motive :
    1/. Ciu.ciu.metii de la CFR, numa nu vor si nu vor sa puna semafoare la trecerile cu calea ferata dinspre nasaud si de la intrare-iesire din Livezile si intre Joseni-Susenii BG … si efectiv toate masinile trebuie sa opreasca , sa se asigure … etc. si daca ar fi semafoare traficul ar fi continuu … ;
    2/. Gica Contra de Bistrita s-a opus sa nu se faca acea sosea de ocolire, chiar daca nu se numea ” centura, curea, sau atza de nadragi… ” cum ar fi vrut ei … si efectiv numarul de autovehicule, coplesesc arterele de circulatie, care nu mai fac fatza, indiferent ce guvernare ar fi de stanga ori dreapta capitalista si este imperios necesara acea varianta de ocolire a Bistritei si care cea mai eficienta ar fi :
    – Livezile-Valea Lunga-peste deal la Dumitra-si iesire la Blejni-Sintereag , care efectiv ar ocoli Bistrita ;
    – sau Bistrita Sud, de la Livezile- pe sub Dealul Cocos-Dealul Budacului-Podurile Jelnii si Budacului-Sarata – Saratel intersectie, CARE NU AR FI O CENTURA IN ADEVARATUL SENS AL CUVANTULUI dar pe care s-ar strecura o foarte buna parte din traficul care tranziteaza Bistrita si pe care ar mai deflui si localnicii de aici .
    Interesant, ca in traficul blocat n-am vazut doar masini de culoare rosie… daca intelegeti ce vreau sa spun !
    Ma si in vremea lui Ceausescu s-au opus cei care aveau gradini pe vechea Centura ( Zona Industriala desfiintzata in prezent )… dar Partidul a analizat, Patridul a dispus… si asa s-a executat … FARA NICI UN ” MUCLESS”… DIN PARTEA NIMANUI … CA ” JAR AU MANCAT ” SI ASTAZI ESTE O STRADA IMPORTANTA SI FOARTE CIRCULATILA SI UTILA TUTUROR … si pe care circula masini de toate ” culorile ” ! ! !

    Ma nu care cumva sa aprobati ” centura ” pe Livezile-Jelna-Monariu – Budacu de jos… Saratel, ca este o magarie, o prostie, pe care n-o sa mearga aproape nimeni inafara localnicilor de acolo si vor fi bani azvarliti aiurea ! Toti soferii de TIR din Moldova si Rusia, vin prin Livezile- vechea centura-Blajenii de Sus si de Jos- Sintereag- DE .576 … fara exceptie si nici in ruptul capului nu vor merge pe la Budac… sa-si lungeasca drumul cu cel putin 15-20 km .
    SPER CA IN CAPATZANE AVETI CREIER SI NU BURETE, FUNINGINE SAU RUMEGUS … !

    (-5)
  9. cititor

    Centura Bistritei, din Livezile,
    – peste deal la Jelna-Monariu-Budacul de Jos… va fi un fiasco, niste bani azvarliti aiurea si va fi o centura pe care n-o sa mearga decat localnicii din Budac.
    – Moldovenii, daca se duc pe acolo, o sa-si LUNGEASCA drumul catre Cluj cu cel putin 15 Km …
    – Cea mai buna varianta ocolitoare este din Livezile, pe Valea Lunga, peste Deal la Dumitra si iesire la Blajenii de Jos- Sintereag. Pe acolo Moldovenii isi SCURTEAZA ruta cu 15 Km .
    Ma da pricepeti odata si daca tot investiti un ban, investiti-l cu folos .
    – Decat prin Budac-Jelna… atunci mai bine faceti „Aleeia Bistrita Sud ” … daca ” centura ” nu va place sa-i ziceti, ca cel putin pe acolo vor circula si Bistritenii …

    (-3)
    • Jianu

      @cititor Nu ai cum sa trece dealul spre Dumitra. Pe la Budacul de Jos drumul va fi mai rapid si va fi preferat si de TIR-risti si de automobilele in tranzit dinspe Suceava, Cluj, Targu Mures. Printre alte o parte din Moldoveni circula si pe Valea Sieului nu numai pe Pasul Tihuta.

      (1)
  10. loro

    Centura Bistritei , aminitita mereu in preajma alegerior (de 15 ani incoace) si nimic realizat.
    Doar bani aruncati pe studii de fezabilitate.Oricare varianta care va ocoli orasul , chiar daca vor rezulta 15 km in plus ,este binevenita. Sa nu uitam ca dupa ce va fi realizata, toate camioanele vor fi obligate sa o foloseasca si asta va duce la fuidizarea traficului .
    Iar daca se va putea circula pe centura cu 90 de km/ h , toti cei aflati in tranzit vor alege aceasta varianta.

    (5)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.