Actualitate Politică

Pentru ce se agită deputatul Daniel Suciu să introducă două cuvinte în legea drumurilor

Cu toate că nu este ales parlamentar de Bistriţa, deputatul PSD Daniel Suciu se agită să modifice legea drumurilor pentru a permite primarului Ovidiu Creţu să pună la pământ Pădurea Codrişor, susţine Asociaţia Bistriţa Civică. El a depus o iniţiativă legislativă care prevede introducerea cuvintelor - "de regulă" - aşa încât maşinile de mare tonaj să treacă direct prin oraş în baza acestei excepţii.

Preşedintele Asociaţiei Bistriţa Civică, Florin Chereji, le-a spus, sâmbătă, bistriţenilor interesaţi de ce se mai întâmplă în privinţa variantei ocolitoare Bistriţa Sud că puterea actuală face tot ce îi stă în puţină să găsească portiţe pentru a amenaja centura.

„Deputatul Daniel Suciu, deşi nu a fost ales parlamentar de Bistriţa, a depus o iniţiativă legislativă să modifice Legea drumurilor în care să introducă două cuvinte: de regulă, dar şi două virgule.  El vrea ca în lege să scrie aşa: traseul variantelor ocolitoare este, de regulă, în afara intravilanului localităţii. Atunci, dacă e de regulă, înseamnă că se poate şi prin intravilan. În situaţia noastră însă, mai mult de o treime din şosea ar trece prin intravilan. E clar că e un drum în incinta oraşului. De altfel, cu prilejul dezbaterii Planului Urbanistic General, inclusiv proiectantul PUG a spus că această arteră este foarte utilă întrucât e o legătură între două viitoare obiective de investiţii ale municipiului, respectiv Parcul Industrial Sărata şi Wonderland. Domnul primar, dacă ţineţi bine minte, a făcut în nenumărate rânduri declaraţii că aadevărata variantă ocolitoare va fi construită peste 15-20 de ani şi aceasta va fi o stradă în interiorul oraşului. Practic, este o deturnare de fonduri. Spunem CE  că vrem să facem o variantă ocolitoare, dar, de fapt, vrem să facem o arteră prin interiorul oraşului, iar interesul material ascuns este acela de a introduce în circuitul imobiliar nişte terenuri cumpărate de un grup de oameni. Nu cred că întâmplător un ex-general SIE, DIE a cumpărat la Viişoara 18 hectare pe unde intră varianta ocolitoare. E un cetăţean care nu e din Bistriţa. Mai are 3 hectare la MHC, primarul Ovidiu Creţu are 47 de ari. Numai bine un ar îl lasă la centură şi restul îi rămâne pentru viabilizare. Acolo, în Cighir, terenul nu are nicio valoare. Dacă trece o centură pe lângă el, îi creşte foarte mult valoarea. Aici sunt interesele adevărate. Nu contează că distrugem viaţa şi proprietatea şi ne batem joc de câteva sute de oameni în mod direct şi de toţi cetăţenii oraşului în mod indirect”, a spus Florin Chereji.

El a  adăugat că susţinătorii variantei ocolitoare Bistriţa Sud mai invocă un articol din Legea drumurilor potrivit căruia în cazul în care se realizează variante ocolitoare, traseul drumului naţional îşi păstrează continuitatea prin intravilanul localităţii. „La noi, DN 17 are traseul strada Libertăţii, Bulevardul Independenţei, str. Gării, Bd. Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei. Acest traseu rămâne drum naţional în administrarea autorităţilor publice locale, iar traseul variantei ocolitoare e preluat de CNADNR. Nu are una de-a face cu alta. Drumul naţional va avea două artere în municipiul Bistriţa, varianta ocolitoare şi drumul prin oraş”, a adăugat el.

Chereji a adăugat că, în răspunsul primit de Asociaţia Bistriţa Civică de la Consiliul Judeţean (CJ) Bistriţa-Năsăud, instituţia răspunde că nu are în administrare decât drumuri judeţene. „Totuşi, CJ a elaborat o strategie de dezvoltarea  judeţului în care apar două variante ocolitoare: pe la nord, Blăjeni – Dumitra, şi pe la sud: Monariu-Jelna -Livezile. Deci se contrazice şi CJ şi, practic, în toate planurile de dezvoltare a reţelei de drumuri, acestea sunt variantele care trebuie luate în dezbatere”, a mai explicat el.

Să mai spunem că deputatul Daniel Suciu se laudă că are o activitate parlamentară intensă, e veşnic preocupat de soarta copiilor, face multiple interpelări în care le plânge de milă, dar uită că, de regulă, ei sunt primii care au dreptul să respire un aer curat.

Cristiana Sabău

4 comentarii

  • CATEVA ARTICOLE DIN STRATEGIA OLIGARHILOR POLITICI :

    ART.1
    MODIFICAREA CONSTITUTIEI : CONSTITUTIA TREBUIE SA FIE PERMISIVA CA SA APERE INTERESELE OCULTE DE GRUP POLITIC, IN DAUNA INTERESULI NATIONAL
    ART.2 LEGILE TREBUIE MODIFICATE PRIN ORDONANTE ( CARE OCOLESC PARLAMENTUL) CA SA APERE INTERESELE SI AFACERILE BARONILOR LOCALI !
    ART.3 . PERMANENTIZAREA ORDONANELOR DE ” URGENTA” EMISE DE EXECUTIV CA SA MODIFICE SAU SA ABROGE LEGILE VOTATE IN PARLAMENT.
    ART.4 SCHIMBAREA PERMANENTA A CODULUI FISCAL, CU SCOPUL DE A INTRODUCE MICILOR INTREPRINZATORI NESIGURANTA SI INCERTITUDINEA DE RESPECTARE A LEGILOR.
    ART. SUBORDONAREA PRESEI IN INTERESUL PUTERILOR STATULUI PRIN LEGI DATE PRIN ORDONANTE.

  • Tu si Sova,sunteti buni la facut drumuri,de altfel va si pricepeti
    bine! Ai facut in viata ta o poteca sau o cararusa,ca de drum
    nu te intreb?
    Cel putin colegul tau de partid Pugna se pricepe,el trasa linii la
    Iproeb unde a lucrat muncitor necalificat ?

  • „Cu o floare nu se face primavara”, dar nici cu doua cuvinte nu se face o lege. Prin urmare astfel de mascarici se agita degeaba. Unde-i lege nu-i tocmeala. In toamna anului trecut, Primăria Bistriţa a obţinut aviz favorabil din partea Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud pentru Planul Urbanistic General al municipiului Bistriţa, în care este inclusă intre altele şi centura de sud. Numai ca in urma recursului inaintat de catre trei bistriteni la Curtea de Apel Cluj, privind suspendarea avizului de mediu, instanta clujeana în şedinţa publică din 12.03.2014”, a admis recursul, dispunand suspendarea avizului de mediu nr. 2/28.06.2013, printr-o hotarare definitiva. Astfel că, Primăria Bistriţa rămâne fără avizul de mediu pentru Planul Urbanistic General, ceea ce presupune stoparea demersurilor de construire a centurii de 2sud a Bistriţei si identificarea unui traseu care sa se incadreze in prevederile legale. Cu atat mai mult cu cat nu este nici o graba, mai ales ca orasul Bistrita in ceea ce priveşte căile rutiere apare nominalizat la CNADNR pe lista proiectelor „candidate ce vor fi implementate după anul 2020”.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.