Peste o sută de străzi din Bistrița pentru care s-a făcut proiectare pentru extinderea rețelei publice de apă și canalizare au fost excluse de la finanțare întrucât sunt private, iar prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) acestea nu sunt eligibile.
”Pentru Bistrița am făcut un studiu pentru extinderea rețelelor de apă și canal pe 138 de străzi și, prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), s-au aprobat 33 sau 34 pentru că celelalte străzi nu sunt în domeniul public și le-am proiectat degeaba. Pe alte programe, cum a fost ISPA, nu a interesat pe nimeni acest aspect. Acum a fost condiționalitate să fie domeniul public. Pe străzile respective nu vor putea face rețele cu toate că noi am fi vrut pentru că nu ți-e totuna să ai consumator în municipiu sau în nu știu ce sat la marginea județului. Pe acest program nu se mai poate obține finanțare. Părerea mea este că ar fi trebuit cineva să meargă pe străzile respective și să facă un tabel. E drept că, din discuțiile pe care le-am avut la Primăria Bistrița – și au durat câteva luni de zile – am fost întrebați: Păi noi să mergem? Dar cine să meargă? Cetățenii respectivi nu plătesc impozite și taxe? Măcar încercau. Ca să vină toți cetățenii de pe o stradă și să zică că sunt de acord e mai puțin probabil. S-a întâmplat și asta, dar în urma unei discuții între mine și o persoană cu care colaboram pe partea electrică și care voia să aibă canalizare pe strada pe care locuia. I-am spus să facă un tabel cu toți cetățenii de pe stradă că vor să predea strada la domeniul public, a făcut și noi am prins documentația pentru extinderea canalizării și pe acea stradă. Poate Primăria Bistrița nu a avut nici interes să treacă prea multe străzi în domeniul public fiindcă odată făcută trecerea, strada trebuie asfaltată, întreținută”, a spus Ion Șandru, managerul companiei Aquabis Bistrița, pentru Timp Online.
Potrivit acestuia este posibil să mai rămână bani în POIM dacă se fac economii în program cum s-a întâmplat și pe POS Mediu. Atunci, Aquabis a făcut rețele în 19 localități: ”Ar fi bine ca oamenii și actuala administrație să se mobilizeze pentru a trece străzile în domeniul public fiindcă s-ar putea ca din economii să se mai poată face investiții”.
În 2019, Primăria Bistrița a demarat o campanie de informare a cetățenilor care locuiesc pe străzi private, de pământ, asupra faptului că Primăria Bistrița nu poate desfășura lucrări de investiții din bani publici decât pe străzi care aparțin domeniului public. Tot atunci au fost amplasate panouri de informare.
- Școlile din județ fac liste cu elevii care vor participa la ore remediale. Cu cât ar urma să fie plătiți dascălii - 04 martie 2021
- Alunecarea de teren de pe Dealul Budacului, în versiunea proprietarului care l-a parcelat și nivelat - 04 martie 2021
- Ce consilier local a pariat pe centrul istoric și consideră că a avut numai de pierdut - 04 martie 2021
betegilor
cu fostul,nesimtitul ala arogant ne am lamurit,sa vedem asta ce a face,ma tem ca nimic nici el,ii arde de roller coster si alte aberatii,cred ca le ia mintile primaria aia,poate i bantuita.
Civilizație
Așa ar trebui să arate toate străzile din Bistrița:
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3146163045610638
Eșec total
Un nou EȘEC TOTAL al primarului Turc bine că vrea să reabiliteze ștrandul care tocmai a fost reabilitat, bine că vrea să îngroape alți bani în pârtia de schi prin construirea unui roll- coaster, bine că vrea să distrugă pista de biciclete de pe strada Drumul Cetăți numai pentru încerca să facă tâmpenia cu lărgirea acestor străzi….La ce le folosose bistrițenilor aceste tâmpeni dacă ei nu au canalizare și drumuri asfaltate ( apa și gazul și curentul și le-au adus siguri fără ca proști de politruci să miște un deget ) că altfel ar trăi can epoca de piatra. Zi Turc & co și trage apa …..
K
Pe bune, dar voi ce nu înțelegeți? Dacă oamenii nu cedează teren pentru strada, dacă nu-și muta gardurile, cum sa se facă? Limitați…
k
totusi, astept argumente, din like si unlike nu inteleg mare lucru
Rares Ujica
K, de ce trebuie sa muti un gard ca sa introduci apa sau canalizare? Uite, pe str. Falezei oamenii au fost păcăliți cu aceasta poveste. Si-au mutat gardurile ca strada sa aibă trotuare sub promisiunea ca se va baga apa. Oamenii su-aumutat gardurile strada s-a asfaltat apa nu s-a băgat. Toți cei care sunt racordați la apa sunt racordați de pe str. Zavoaie. Dar ca să te conectezi de acolo a trebuit sa te rogi de proprietarii de terenuri din zona ca sa-ti permită sa sapi. Unii au fost de acord alții nu. Aceeași situație pe str. Soarelui: mutați-va gardurile sa facem trotuare și iluminat public! Gardurile s-au mutat, trotuare nu sunt, iluminat public nu este! Aceeasi situație pe str. care duce spre pârtie și noua sala polivalenta. S-au apucat de asfaltat dar apa și canal nu exista! Bistrita datorita conducătorilor dar mai ales din cauza indiferenței și a incompetentei rămâne un amarat de sat. Fara apa, fără canalizare, fără iluminat public și cu multe străzi de pământ! Peste patru ani aceeași indivizi o sa vina cu aceleași promisiuni și vor mai trece patru ani și tot asa.
K
Rareș, multumesc pentru răspuns. Chiar apreciez și te asigur că ceea ce am spus mai sus nu e rău intenționat. Indiferența, nu cred, incompetenta, poate. Cel puțin parțial. Pe de altă parte, la soare, pe strada orizont se montează stâlpi pentru iluminat public. Deci, poate poate. Și sincer, in continuare cred că multe din voturile negative sunt politice sau doar de dragul scandalului.
Leo
Cam astea sunt limitele gandirii europene. Daca strada nu e domeniu public , locuitorii sa-si ia adio de la sustinerea europeana. E bine totusi ca au oamenii curent (dupa cum se vede din poza). Pentru apa de menaj si mici irigatii la flori si legume , probabil ca au fantani si pompe sumersibile ori hidranti. Pentru apa de beut cumpara asa numita apa de izvor de la marile sau micile magazine. Cheltuieli ar putea avea numai cu vidanjarea foselor septice. Oamenii se adapteaza intr-un fel sau altul intrucat zona noastra nu este lipsita de resurse de ape subterane . De neinteles este totusi colaborarea dintre Primarie si locuitorii acestor multe strazi . Pe de o parte locuitorii tin sa fie strazile numai pentru ei si sa nu fie deschise si pentru alti posibili „rataciti” prin zona, din diferite pricini. Pe de alta parte (asa cum pe buna dreptate afirma d-l Sandru) , Primaria nu-si doreste aceste strazi , pentru a nu-si „umfla” bugetul cheltuielilor (desigur , avand in vedere veniturile care nu ajung niciodata la cate ar fi de facut). Dragoste cu sila nu se poate face ! Situatia ma duce cu gandul la o reclama de la inceputul anilor 90 cand au reaparut in tara societatile comerciale cu capital privat , in special cele de tip SRL sau SNC. Reclama era facuta de publicatia Pagini Nationale si spunea ca daca o societate nu apare acolo , inseamna ca nu exista. In concluzie , strazile care nu sunt domeniu public , inseamna ca nu „se exista”. Nici Europa democrata nu le recunoaste… Dar paradox romanesc , strazile totusi exista !
Civilizație
Un exemplu pozitiv este strada Vasile Goldiș cea mai frumoasă stradă din Bistrița, aici oameni și-au făcut ei totul fără să aștepte impotenți de politruci :
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3137530916473851
Alex
Exact! Astea sunt limitele. Domnul Leo este european pană cand ajunge civilizația la moșia lui unde face el regulile. Europeanul din Danemarca sau Germania trebuie doar să marce banul ca sa-si ridice el inca un etaj la vila si sa faca dupa aia reguli vecinului de peste gard. Sunt unii care nu pot si nu vor sa inteleaga ca utilitatile publice sunt PUBLICE. Ca acestea functioneaza si sunt intretinute din bani PUBLICI. Pentru ca sa faci asta sectorul PUBLIC trebuie sa aibe posibilitatea sa actioneze si sa intervina la un moment dat si trebuie sa fie platit conform unor reguli gestionate la nivel public. Adica extinderea si operarea retelelor de apa si canal nu e chiar acelasi lucru cu facutul cafelei si spalatul rufelor in familie.
Nu vorbim de faptul ca compania nu are cum sa faca sute de contracte acum cu sute sa mii de proprietari si nu are cum si cand sa medieze tot felul de interese si opinii privind traseul utilitatilor pe la coltul proprietatii. Vorbim de faptul ca ulterior, orice proprietar poate la un moment dat sa dea o gaura la conducta si sa declare ca pe proprietatea lui nu mai intra nimeni si nu-l mai intereseaza de restul. Pricepeti acum domnul Leo care sunt limitele gandirii dumneavoastra. Ați ramas un politruc national-comunist cu fata umană care n-o sa priceapa niciodata cei aia Europa si care ca o relicva a ceausismului nici nu face parte din ea. Dar, ca un paradox românesc, totuși existați în Europa.
Jianu
@ Civilizație, Da Bravo lor, cei din din cartierul Henri Coandă au un IQ și un nivel de pregătire mult mult mai mare decât cei ce au ajuns să conducă primăria Bistrița.
Imamul
Paradox. sa fi sic si sa ai drum privat si sa nu dai voie si la altii sa treaca pe acolo. deci isi merita soarta daca fac pe jmecherii.
K
Corect
Anonymus
Sa mearga la dezvoltatori sa i roage sa fsca niste blocuri pe acolo si le trag astia apa.
Max
Pai cum sa aiba primaria bistrita interes? Trecand acele strazi in domeniul public trebuie întreținute…de unde bani de întreținere???
Pai va zic eu, la fel fac si cu extinderea de curent, iti da raspuns ca nu sunt bani, chiar daca ei sunt obligati sa vina in participare cu electrica si beneficiarul, sa bage curent…
Nu sunt bani pt ca 80% din bani merg spre salarii, probabil de exista vreun caz fortuit, primăria nu poate interveni ca nu are bani…
Stat de nimic si conducatori la fel.
Va platiti salariile si atat…mai bine mergeti toti acasa, chiar daca nu facem nimic 4 ani, macar avem un castig, salariile voastre nesimtite sa nu le mai platim…asa poate mai asfaltam 5 strazi cu banii aia..
Bistrițean
Politruci guriști, au mințit în campania electorală dar în ralitate sunt laf el sau dus acolo tot pentru furt legal: pentru salari și sporuri enorme și parandarăt și pentru alte afaceri și mârlăni dubioase.
https://www.metacafe.com/watch/12113873/ostrich-from-bistrita/
Șvab W.
Parafrazând o vorbă dulce de la noi : ” gras și urît”.
Zorro
No, s-o dus și speranța asta!!!
Lasa sa se spele domnii la lighean, să-și pună fosa sub fereastra dormitorului și preaplinul să-l golească în sant!
Dacă e strada privata trebuie sa putea a kkat:)))
Oare „proprietarii” nu ar trebui sa plătească impozit pentru aceste străzi???
Pai primăria cere declarații notariale la dosar, cum ca cedezi din terenul tău lățimea străzii impuse de ei, prin tot felul de puz, PUG-uri… etc…
Cum e posibil sa susții ca e privata strada respectiva?
Doru
Bistrița este orașul poluări și căcatului.
Ăștia nici măcar amărâta de centură prin afara intravilanului orașului nu sunt în stare să o facă, să scăpăm și noi cum au scăpat alte orașe mai deștepte de poluare și aglomerație.
Din cătunul Bistrița
” Fără o Centură prin afara Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume ”
Bistrița se scufundă și mai rău în noroi și deșeuri menajere …. de nu ar fi de plâns ar fi de râs, trist foarte trist
a
stie cineva care sunt cele 33 de strazi pentru care s-a aprobat extinderea retelei de apa si canal?
Feri
@a, Nu prea se știe care sunt aceste străzi fiindca secretomania este mare în primărie vezi aici că ședințele reunite, ședințele comisie economice și ședințele din comisia de urbanism a Consiliului local nu sunt încă postate online. Dar am op bănuială că sunt străzi din cartierele Compozitorilor și Henri Coandă. Însă pun pariu cu oricine că unele din străzi sunt strada Ghinzi și strada Valea Ghinzi acolo unde locuiește fostul viceprimar actualul gunoier numărul unu al județului.
Horatiu
@Feri, ai pierdut pariul. Eu stau pe Valea Ghinzii si nu mai am nevoie de acele investitii, ca sunt facute deja. De fapt, sunt in curs de executie, pe un proiect guvernamental. Si daca tot am castigat pariul, as putea sa-ti cer sa te documentezi mai mult inainte de a emite pareri? Ar fi si in avantajul tau.
Feri
@ Horațiu, Astept să sari cu banul tocmai am câștigat pariul fiindcă nu au încă canalizare proiectul este în execuție. Orare prin ce program ? De unde vin bani ? Vorbim în privat să-ți trimit contul unde să-mi trimiți banii :o)
Horatiu
Voi visati numai bani „gratis” si „a sari cu banul” e cam un jargon tipic de „pietar”. Trecand peste asta, te mai invit o data sa te documentezi. Am spus ca proiectul este „in executie” pentru ca nu e finalizat, asfaltarea e in stand-by. Canalizarea este realizata, la fel si retelele de curent, cablu/date, apa, gaz. Cand prezentati situatii sau opinii, cautati informatii si vorbiti in cunostinta de cauza, altfel pe viitor nu va mai crede nimeni, ca-n bancul cu Petrica si lupul. NU ai castigat nici un pariu, dar nu trebuie „sa sari cu nici un ban”, numai sa te documentezi mai bien si poate, sa-ti stergi pozele cu Crucea de Fier, caci e simbol al nazistilor, imprumutat de extrema dreapta dupa razboi, dar nu vine cu cele mai bune lectii de moralitate si umanitate.
Feri
@ Horațiu, Râdem glumim dar acum serios din ce bani și pe ce proiecte sau făcut rețelele pe strada Valea Ghinzi pe vremea viceprimarului de tristă amintire ?!
Si mai grav de atât și la asta ești obligat să-mi răspunzi ce treabă am eu cu POZELE MENȚIONATE DE TINE ?????????
N ROMAN HORIA
Cei de pe str.Arcasului n-au decât să-și facă budă in curte pentrucă efectiv au blocat o stradă circulației cu barieră ,ceilalți cetățeni trebuie să ocolească drumul spre str.D Dumitrei Vechi,dar ei folosesc celelalte străzi fara îngrădire,străzi cedate de foștii proprietari primăriei.Trebuie că cei de la mediu să se sesizeze pentrucă locatarii acestei străzi prin conducte ilegale deversează apele uzuale în șanțul de pe lângă această stradă.Acestia sânt stat în stat?.Primăria trebuie sa ia masuri de eliminare a barierei sau sa le îngrădească accesul spre celelalte străzi așa cum au făcut-o ei.Cine lea permis aceasta.
Gigi Contra
Încă o demonstrație de lipsa de cooperare între autorități, Primărie Consiliul Județean și AQUABIS, de nepăsare , incompetenta și dezinteres , pana la aroganta, fata de cei care plătesc taxe , impozite și tarife tot mai mari la servicii publice de slaba calitate. Ei primesc salarii tot mai mari ca sa rezolve aceste probleme și acum o pasează de la unii la alții , nu au nici o responsabilitate. Și noi suntem vinovați ca ii votam și le acceptam toate aceste mizerii ! Sa auzim numai de bine, dacă mai e posibil in aceasta țara și oraș!
Strada privata
Daca strazile au fost cedate, atunci nu mai sunt strazi private, au devenit publice.
Str. Arcasului, ca toate de altfel, au utilitati facute pe banii celor de pe strada…si mai nou, unii pun pavaj, asfalt, pe aceste strazi private…
Trinitrotoluen
Străzile private aparțin exclusiv celor care au case acolo și plătesc impozit pt stradă, ar putea să pună și porți la intrări. Evident că primăria nu are ce căuta acolo să întrețină și să amenajeze acele străzi din bani publici. Așa aș vrea și eu să îmi paveze, ilumineze și deszăpezească primăria curtea.
votant anti- psd
Din nou o gramada de analfabeti functionali nu au inteles ce citesc si dau vina pe Primar. Ce este asa de greu de inteles, cand totul este foarte clar cum se cheltuiesc banii.
Liviu
Vedeți în articolul de mai jos cine se opune pistelor de biciclete, cine se opune unui nivel de viață sănătos și cine se opune eliminări poluări din oraș.
Se opune doar pentru ași mai băga niște bani în portofel.
https://timponline.ro/florin-urite-orasul-bistrita-arata-rau-si-psd-se-lauda-cu-investitii-prost-facute/
Bistritean
Sunt multe strazi unde s-a amplasat panoul cu mentiunea ca nu sunt in totalitate in domeniul public, adica strada are 4-5 metri in domeniul public dar pentru asfaltare, conform unor normative ramase din vremea lui Ceausescu primariei ii trebuie 7 metri. De ce nu se poate face canalizare si apa pe bucata din domeniul public?
Jiji
Întreabăl pe Peteleu că el este deștept tare :o))) mă și mir cum de nu sa făcut fotbalist că doar de atâta îl duce capul.
Activistu
Nu-i scula ca levieru si primar ca si soferu /Nu-i nici jmeker ca primaru ,nici scula ca multicaru
Jkdb
Locuiesc pe o stradă cu o vechime de peste 40 ani , construită de fosta companie a statului ILIF.In 2007 am fost obligat de primărie să plătesc o taxă la ANIf nu mica,terenul este in intravilan.Anul trecut sa montat un panou in care strada ar fii privată.
Întreb dacă pe vremea lui Ceaușescu era a statului, acum a cui este ?
Paul Mercan
Daca se va aplica hotararea de a nu fi racordate la apa ,canal,gaz,asfalt …100 de strazi,va taiati craca de sub picioare si vreti sa ne intoarcem cu 100 de ani in trecut.Cine e de vina?TOTI!!! si cei ce au aprobat deschiderea acestor strazi si cei ce nu vreau sa admita ca suntem in sec XXI! Lasati gargara cu rolle pe Cocos ,lasati Strandul,lasati visele cu Nunta Zamfirei ,uitati-va la ceea ce este Lumanarea la deget! Prea ne-am intins cu asfalturi printre vii si pe dealuri pe unde numai lupul merge odata pe an si acum nu avem bani pt 100 m taeava pt esentialul vietii APA ! Iar pt cei ce nu vreau sa se alinieze cerintelor si blocheaza hotararile Primariei:APLICATI LEGEA,CAMPANIE ELECTORALA VA MAI FI PESTE 4 ANI!
Citizen
Eu nu inteleg un lucru, si poate ma lamureste cineva. De ce toate gurile de canalizare si aerisire sunt pe strada nu trotuar? Ok, au fost proiectate asa mai demult, dar noile strazi? Strazi pe care acum se baga apa, canalizare, etc? Pe strada, trec masini si gurile respective sunt mai predispuse la lasare si la a provoca daune cetatenilor. Daca se intervine la gura respectiva, se opreste circulatia probabil pe ambele sensuri, ca multe sunt pe mijloc. Daca ar fi pe trotuar, ar fi altceva la intretinut, construit si interventii.
Deci, de ce nu se fac gurile pe trotuare? Mai ales ca in unele locuri, canalizarea si toate, trec pe sub trotuare.
Remus
Te pot lămuri eu foarte ușor fiindcă pe majoritatea străzilor noi nu este făcut trotuar sau dacă acesta există el este numai pe o parte a străzii asta din cauza politicienilor imbecili. Dacă nu ai făcut trotuar nu ai unde să pui nici capacele de canal decât pe stradă. Cel mai bun exemplu este strada Drumul Cetăți unde există trotuar numai pe o parte a străzii iar pe cealaltă sunt doar pietre și noroi și de aceea capacele de canal sunt pe stradă tot din cauza politicienilor imbecili și tâmpiți.
Leo
Strazi frumoase si cu nume
Dar n-au apa , cum se spune , Si-si striga a lor durere
In planset si in tacere . Europa democrata
Hai la noi , ada-ne apa !
Nelu
Dar cu noi, cei care avem străzi ce va aparțin de 20-30 de ani ce faceți?
Cum justificați neimplicarea dacă strada are toate utilitățile făcute de peste 10 ani!?
Gânditorul
@ Nelu, Simplu banii strânși de la oameni trebuie irosiți pe ștrand, roller-coaster, stadioane și terenuri de fotbal, lini verzi și de alte culori pe pereții și alte inutilități de genul ăsta, atunci de unde să mai rămână bani pentru cele necesare unei vieți normale adică pentru străzi și utilități.
Radu
ar trebui iesit din ADI -urile astea, sau municipiul Bistrita sa aibe un vot mai puternic…municipiul Bistrita inseamna cel putin 50% din facturile la utilitati, poate sa zica cine ce o vrea, asa ca trebuie sa decida pe orice domeniu de servicii publice judetenene…nu trebuie sa raspundeti pt ca lucrurile sunt clare si stiute
costan
nici mama dracului nu va baga-n seama pe nici unul. cand o sa va rupeti o ora din timpul vostru ca sa participati la dezbateri publice atunci mai stam de vorba. deocamdata Balan, Chereji, Craciun si Tetcu sunt singurii bistriteni activi. voua in schimb va doresc postare usoara.
Locuitor din noile cartiere
Dacă primarul ar fi destul de deștept atunci ne-ar băga în seamă, din nefericire pentru dânsul și-a ales niște oameni care să-l sfătuiască total nepotriviți și de aceea nu numai că nu-l va vota nimeni peste 4 ani dar se va trezi și că va fi plin de scuipați și plin de procese.
whiteman
Gânditorule, banii nu se irosesc pe ce spui tu acolo, dimpotrivă, de ștrand, rollercoaster, satdion, linie verde beneficiază TOT ORAȘUL, toți plătitorii de impozite, pe când de asfaltarea unei străzi beneficiază doar câteva familii, pe care nu i-a pus nimeni să își construiască vile în mocirlă. Și, în afară de asta, chiar nu înțeleg de ce ar trebui să efectueze lucrări primăria pe străzile private, deci pe domeniul privat. Toate utilitățile se asigură până la limita de proprietate, pe proprietatea privată e treaba și cheltuiala proprietarului.
a
@ whiteman, ai reușit să scapi fugind după ce ai asaltat capitolul?i De terenul de golf a respectivului beneficia toată lumea ? Măi omule mai întâi și mai întâi administrația trebuie să se ocupe de treburile urgente din oraș adică de noroi și de căcat după acea ne putem gândi și la distracți și alte prosti altfel ne îmbolnăvim cu toți. Ce distracție este aia să mergi la ștrand și prin preajmă să-ți miroase a căcat sau la stadion la fel scuze la stadion todeauna mirosea a pișat. Despre prostia să mai aruncăm alți bani pe o pârtie care funcționează doar câteva zile pe an prin construirea și unui roller-coaster care să funcționeze si ăla doar câteva zile pe an dar vara este de un tembelism total. Despre linia verde-cacao care va strangula traficul din oraș nu mai este nimic de spus.
whiteman
Și acum văd din poze că strada Arcașului, stradă PRIVATĂ, este iluminată din bani PUBLICI, adică din banii contribuabililor. E legală treaba asta? Nu se sesizează nimeni?
Sisi
Eu propun ca toți locatari ce stau în noile cartiere să nu mai plătească niciun impozit și nicio taxă la stat de orice fel.
DEVOTANT
Daca Chereji este activ că la Cotul Iadului,treaba e ca și rezolvată,pe Bălan nu-l mai ia nimeni în seamă,Crăciun ce mai are coloană in rest varză de Bistrița.
toni
Există solutii pentru străzile private pentru ca acestea să beneficieze de introducerea de utilitati finantate cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM). Pentru aceasta, asa-zisele „străzi private”, trebuie trecute in domeniul public, astfel incat pe acestea să poată fi introduse utilitati (apa, canal, gaz, electricitate), si apoi să fie asfaltate.
Problema străzilor cu lătime mai mică de 6 metri, poate fi si ea rezolvata prin amenajarea lor ca „străzi cu sens unic”, cu conditia ca acestea să nu fie înfundate, astfel incat sa se poata intra pe la un capăt si iesi pe celălalt. Chiar si pentru străzile înfundate, care se termină în proprietatea unor cetăteni, s-ar putea ajunge la o intelegere cu acestia, ca acolo unde este posibil să cedeze o anumita suprafata pentru utilitate publică.
Pentru cei care doresc cu orice pret să locuiască pe străzi private, n-au decât să-si introducă utilităti si să efectueze asfaltarea pe banii lor, fără însă a recurge la solutii absurde de tipul celor semnalate anterior:
https://timponline.ro/pe-aici-nu-se-trece-strada-din-bistrita-cu-bariera-exact-la-mijlocul-ei-foto/
Normalitate
@ toni, Dacă oameni vor să treacă străzile spre domeniul public atunci ar fi normal să se întâmple:
1. Acest terenuri trebuie CUMPĂRATE de către primărie de la proprietari la prețul pieții sau la un preț mai mare dacă proprietarul dorește fiindcă mulți proprietari au cumpărat acel teren la m2 toată suprafața indiferent că era teren construibil sau stradă.
2. Furnizori de serviciu apă, gaz și curent trebuie să cumpere de la proprietari rețele la adevărata valoare pe care ei au investito atunci când au aceștia au construit rețelele plus o valoare care ar echivala cu valoarea chiriei pe care proprietari ar încasao fiindcă distribuitori au folosit rețeau lor fără plătească nimic. După vinderea spre distribuitori a rețelelor construite de proprietari distribuitorii să aibă obligația să nu modifice contractele de furnizare și să nu modifice rețelele.