Actualitate

Plângere prealabilă adresată Consiliului Local de contestatarii variantei ocolitoare Bistriţa Sud

Consilierul municipal PER Maxim Gagea, Mariana Nacu şi Silivan Crăciun au înaintat Consiliului Local o plângere prealabilă în care solicită înlăturarea din PUG a traseului variantei ocolitoare a Bistriţei, cerere care va fi supusă la vot în şedinţa de miercuri. Recomandarea juriştilor este de menţinere a prevederilor PUG, deoarece ”nu există elemente care să susţină revocarea hotărârii”.

Maxim Gagea, Mariana Nacu şi Silivan Crăciun cer Consiliului Local ”să reanalizeze legalitatea introducerii variantei ocolitoare Bistriţa Sud în noul PUG”, aprobat în şedinţa de luna trecută şi să modifice hotărârea de actualizare a Planului Urbanistic General, din care să scoată traseul variantei ocolitoare.

Ei spun că traseul inclus în PUG este acelaşi din 2010 anulat de instanţă, optimizat pentru a se putea realiza, le transmit consilierilor că dacă îşi menţin votul ”sfidează deciziile clare şi fără echivoc ale instanţelor de judecată, nesocotindu-le, poziţie de natură a atrage consecinţe juridice de natură penală, administrativă ori penală”, că ”şi dacă această variantă nu ar fi fost invalidat de instanţele de judecată în 2010, traseul său contravine prevederilor legislaţiei naţionale în domeniul drumurilor” (”articol care nu legiferează posibilitatea construirii de variante ocolitoare în intravilan”) şi că nu a fost respectată nici legislaţia de mediu (”în loc să se preia PUZ-urile vizând Pădurea şi Dealul Codrişor, se prevede defrişarea a 4 ha de pădure”).

Răspunsul Departamentului Juridic al Primăriei, pregătit pentru şedinţa de miercuri, este că nu au fost identificate elemente care să susţină revocarea hotărârii de aprobare a PUG: varianta de ocolire validată de majoritatea cetăţenilor care au participat la referendumul din septembrie are un alt traseu, altă configuraţie şi nu are regim de autostradă aşa cum prevedea hotărârea CL din 2010; documentaţia a parcurs toate etapele premergătoare obţinerii acordului de mediu; documentaţia PUZ Codrişor a expirat înainte de validarea noului PUG; actuala variantă aflată în faza de studiu de fezabilitate este singura finanţabilă prin FEDR şi va viabiliza întreaga zonă; legea spune că în cazul variantelor ocolitoare a municipiilor reşedinţă de judeţ se va păstra continuitatea drumului naţional, indiferent de limitele intravilanului; realizarea variantei nu este iluzorie, ci iminentă.

În cadrul referendumului organizat de municipalitate în 29 septembrie, 58,02% dintre alegători au spus că sunt de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene (174 de milioane de euro), a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17.

Varianta ocolitoare Bistriţa Sud are o lungime de 14,58 km. În proiect sunt prevăzute lucrări de consolidare a Dealului Codrişor în valoare de 69 de milioane de euro, iar de-a lungul arterei vor fi montate panouri fonoabsorbante şi parapete de siguranţă metalice.

8 comentarii

  • Drept sa va spun, deja m-am saturat de Gagea, Nacu si Craciun ! Mai lipsea Tuta (poate l-a prins rusinea ???). Ei vor neaparat sa-si impuna punctul de vedere, ignorand necesitatile de dezvoltare ale Municipiului. Gestul lor, de-a striga, pe unde apuca impotriva variantei ocolitoare este deja o nerusinare. Ii deranjeaza ca le va trece un drum ocolitor modern si antifonat, prin apropierea domeniului lor. Ce s-ar intampla daca am striga toti cei care locuim la casa (sau vila) ca prin fata locuintei trece o strada??

    • Roxana, in primul rand varianta propusa de primarie prin Padurea Codrisor este o prostie uriasa. O astfel de lucrare(centura ocolitoare) necesita un studiu geotehnic care in acest moment nu este facut, si aici vorbesc de studiu geotehnic realizat in urma executarii unui nr. de foraje care sa intercepteze orizontul de roca stabila. Dupa ce se va face un studiu geotehnic( pe bune) se va constata ca amplasamentul prin Padurea Codrisor este inoportuna, si va creste pretul de executie. In al doilea rand o varianta ocolitoare pe valea Budacului cu iesirea spre Vatra Dornei la Iesirea din Livezile, ar scuti traficul greu si comuna Livezile, ceea ce si-ar dori si cei ce locuiesc in Livezile. Primarul si unii consilieri ai lui au interese sa faca varianta prin Codrisor pt a rezolva niste bani frumosi pe niste terenuri care acuma nu le cumpara nimeni.

  • „necesitatile de dezvoltare ale Municipiului” depind chiar aşa de trare de un drum care în loc să fie făcut în afara oraşului….e trasat în cel mai idiot mod posibil prin oraş. Drumul de centură care trece la câţiva metri de centrul oraşului se poate întâlni doar la noi în oraş. Primarul, în nemărginita lui încăpăţânare, poate nu a văzut cum arată un drum de centură într-un oraş care se respectă. Că sigur nu a văzut un drum ce trebuie să ocolească un oraş (drum de centură / variantă ocolitoare / etc) în unul din oraşele (oraşe europene străine înfrăţite cu Bistriţa noastră) ce le-a vizitat sau în oraşele din Austria unde se laudă că merge la schi iarna.

  • Legat de PUG, nu mai avizati sau corectati situatiile in care casele de vacanta si locuintele sunt in vecinatatea unor functiuni cu noxe, zgomote sau deseuri agresive precum vulcanizari, reparatii auto etc. Este situatia zonei de la iesirea din Viisoara / livada.

  • GASTILE POLITICO-ECONMICO – ADMINISTRATIVE LOCALE SI NU NUMAI DENUMITE SI ” CAMARILE POLITICE” REPREZENTATE DE ” BARONII LOCALI SI REGIONALI ” SPECIALIZATE IN SIFONAREA BANILOR PUBLICI CONDUC ” STRATEGIA DE DEZVOLTARE ” SI A BISTRITEI IN INTERES PROPRIU.
    CONFLICTUL APARE ATUNCI CAND ACESTOR CAMARILE NU LE PASA DACA SUNT INCALCATE PROPRIETATILE, SANATATEA SI VIATA CETATENILOR DECAT DE INTERESELE PROPRII ( PENTRU A PUTEA SPONSORIZA SI CAMPANIA ELECTORALA DIN 2014) DACA PANA IN 2000 POLITICUL AJUTA PRIN LEGI CU DEDICATIE… ECONOMICUL IN DETRIMENTUL ROMANIEI , ACUM RAPORTUL S-A INVERSAT….AVEM EXEMPLUL RECENT PROPUNEREA DE MODIFICARE A CODULUI PENAL… PENTRU PROTECTIA MAFIOTILOR INFILTRATI IN INSTITUTIILE STATULUI ….
    CE VREMURI….!
    VORBA LUI NENEA IANCU ( CARAGIALE) : MARI FARSORI MARI GOGOMANI !

  • Roxana traiesti intr-o tara bananiera, sau intr-un STAT EUROPEAN de drept ( in care legile trebuie sa protejeze viata si sanatatea cetateanului) ?
    De ce crezi ca ospatarul Raducu care are casa pe Valea Rusului ( pe langa care avea prevazut noul traseu a centurii existente ) se opune cu inversunare si il combate cu MANIE PROLETARA, si sustine alt traseu… prin Codrisor ?
    Ai si tu ceva interese in aceasta chestiune ? esti cumva ” membrana” politica ? apropo…de un slagar mai vechi ” Susana si Roxana mi-au furat banana…..”

  • In „Strategia de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020” la capitolul „conectivitate sporita” se vorbeste despre centura ocolitoare conceputa pe la nord, avand urmatorul traseu: Livezile – Slătiniţa – Tărpiu – Blăjenii de Jos, cu iesire in DN17 la Sintereag. Acesta varianta ocolitoare are mai multe avantaje. In primul rand include in traseu localitatea Tarpiu cu Depozitul ecologic al deseurilor din judet, spre care se converge un important segment de trafic din judet. In al doilea rand preia tranzitul de pe DN17C in apropiere de Dumitra, fara ca acesta sa mai urce Dealul Targului. In al treilea rand reduce distanta dintre Dej si Vatra-Dornei cu cca 20 km. Centura ocolitoare din strategia judetului are in vedere si rezolvarea tranzitului dinspre Reghin de pe DN15A. In acest sens se propune legarea capetelor soselei Monariu-Jelna cu DN17 prin intermediul unor bretele de prelungire, ceea ce creaza o a doua centura a Bistritei, de data asta prin sud, ceea ce scoate total traficul de tranzit din oras.

  • Lipseste o corelare intre proiectele avansate de primarie si Strategia de dezvoltare a judeţului Bistriţa-Năsăud pentru perioada 2014-2020. Nimeni nu mai intelege nimic. Bunaoara, in strategia judetului la capitolul de protectia mediului sunt prevazute intre altele urmatoarele aspecte:
    – Dezvoltarea turistică şi energetică a zonei MHC, amenajarea zonei în scop turistic şi de promenadă;
    – Amenajarea albiei râului Bistriţa pe tronsonul MHC – Kaufland;
    – Extinderea parcului Avram Iancu spre râul Bistriţa;
    – Amenajarea albiei râului Bistriţa pe tronsonul Kaufland – Sărata;
    – Amenajare zonă de agrement Schifferberg (Codrişor);
    – Amenajarea malurilor râului Bistriţa;
    – Curăţarea apelor râului Bistriţa prin tehnologii adecvate sau prin crearea unei zone de decantare în amonte de Bistriţa;
    Prin urmare tampenia cu soseaua de trafic greu prin Padurea Codrisor nu are nici o logica, atata vreme cat zona adiacenta raului Bistrita urmeaza sa fie amenajata cu preponderenta in scop turistic si de agrement.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS