Judeţul Bistriţa-Năsăud a fost vizitat, anul trecut, de 88.516 turişti care s-au cazat în unităţi hoteliere. Potrivit informaţiilor date publicităţii de Direcţia Regională de Statistică Bistriţa-Năsăud, vizitatorii nu au petrecut mai mult de două nopţi, dovadă că turismul este în continuare unul de tranzit.
„Deşi turismul este o activitate des pomenită, nu apare cu mare lucru în statistici. Sosirile în principalele structuri de primire turistică au fost de 88.516 în anul 2016, în creştere cu puţin peste 10% faţă de anul precedent. Numărul înnoptărilor era de 178.378, mai mici cu 8,89% faţă de 2015. Iată că au stat abia un pic peste două nopţi. Cam acesta este turismul în Bistriţa-Năsăud, unul de tranzit”, a explicat Mircea Chira, şeful Direcţiei Regionale de Statistică Bistriţa-Năsăud într-o şedinţă de Colegiu prefectural.
Potrivit sursei citate, în 2016, indicele de utilizare a capacităţii de cazare a fost de 22,65%, vârful fiind în august cu 41%. Aşadar, hotelurile şi pensiunile nu au utilizat nici măcar jumătate din locuri.
Trebuie sa fim realisti Bistrita nu are niciun potential turistic. In primul rand nu are aeroport sau cel putin o autostrada care sa treaca prin apropiere, defapt nu are nici macar o amarata de varianta ocolitoare.
Asa ca discutile despre turism sunt niste ”baliverne”. Cei ce sunt catalogati drept turisti in Bistrita sunt de fapt delegatii care vin cu treburi la fabricile din Bistrita.
Asa a fost intotdeauna de la BUREBISTA si pana la O. CRETU. Si in plus de asta STRUTII le fura tot ce prind din buzunarele turistilor si -i pun pe fuga. Totusi ca sa nu fiu rau, noroc cu liftul din turnul mare al Bisericii Evanghelice , ca mai dau acolo 10 lei si pe urma o taie la manastirile din MOLDOVA. Asta-i viata !
Alţi indicatori statistici relevanţi…?
Gen
Suma medie cheluită de un turist pe perioada sejurului?
Tipul de activităţi turistice favorizate?
Tipul de turist? (Familist, Aventurier, etc)
Cetăţenia?
Perioada de vizită?
Obiectivele turistice vizitate?
Intenţia de a se reîntoarce?
Mijlocul de deplasare pe perioada sejurului?
Rezervarea şi promovarea online?
Etc. Lista poate fi mai lungă şi creativă.
Nu de alta, dar ar fo genul de informaţie publică care ar ajuta proprietarii de pensiuni,hoteluri etc..etc să-şi adapteze mai bine oferta, edilii publici să planifice şi coordoneze mai bine evenimentele ca să mărească atractivitatea.
Hmmmm cred ca „asta ” se pricepe acu si la turism..interesant speciment sinteti…ati trecut de la critici, denigrari la sfaturi turustice…sinteti jalnic
Cu toate ca Bistrita dispune de cateva locuri care ar merita sa fie puse in valoare si promovate ca obiective turistice, Primăria cu Cretu la butoane a eşuat lamentabil în încercarea da a crea BRAND-ul de oraș turistic. Mulajele de struți, merele de plastic, ouăle gigant și alte kitsch-uri urbane demonstreaza lipsa de viziune în realizarea unui BRAND TURISTIC specific orasului Bistrita. Fântânile arteziene, parcurile, zonele de relaxare spun multe despre gusturile indoielnice ale primului gospodar al urbei. Practic, turismul în Bistriţa se rezumă doar la liftul de la Biserica Evanghelică. Primăria Bistriţa nu a reuşit nici să facă evenimente importante în oraş, de tipul festivalurilor „Untold” sau „Electric Castle” de la Cluj iar tinerii sunt total neglijaţi. Sub-Cultura și bâlciurile asociate cu lipsa de viziune in organizarea evenimentelor ne fac de râs cu manifestari de tip Cântarea României (vezi Zilele Orasului in targul de vite de la Viisoara). In concluzie, absenta unui concept de promovare turistică a Bistritei alungă și putinii turiști rătăciți într-un oraș lipsit de personalitate.
Daca nu ai o infrastructura adecvata cu care sa ajungi rapid la locatia turista poti tu sa ai ‘brand-ul lui peste prajit’ ca tot degeaba. Pana atunci ‘vax albina..’ turmism la noi, nu mai trebuie sa aruncam bani pe apa sambetei cu turismul ci trebuie sa redirectionam resursele putine care le avem pentru rezolvarea necesitatilor locuitorilor judetului.