Prefectul Ovidiu Frenţ a declarat, într-o şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bistriţa-Năsăud, că în judeţ se înmatriculează „extrem de multe maşini”, riscul producerii unor accidente rutiere în sezonul estival fiind unul „crescut”.
„Avem un risc crescut al evenimentelor rutiere având în vedere că se înmatriculează extrem de multe maşini, între 150 şi 200 pe zi, fapt care conduce statistic la creşterea probabilităţii de producere a unor evenimente rutiere. Au fost multe şi tragice în ultima perioadă. La evenimentul soldat cu cinci morţi de la Viişoara, de la trecerea de nivel cu calea ferată, planul de măsuri pe care le-am cerut celor de la L8 de la CFR, pot spune că, în urma discuţiilor cu Ministerul Transporturilor a fost prins ca investiţie pentru acest an şi mă refer la instalarea unei bariere semnalizate. Sigur că astfel de evenimente nu sunt de dorit, dar sunt foarte multe locuri unde nu se respectă nici indicatorul Stop, nici Crucea Sfântului Andrei şi iată că avem victime în special din rândul tinerilor. Săptămânal avem evenimente, mai ales în week-end. Se întâmplă din cauza vitezei, a neacordării de prioritate, a nerespectării regulilor de circulaţie. Este un risc crescut mai ales că vor veni şi foarte mulţi români care lucrează în străinătate, ajung obosiţi acasă, au maşini puternice şi se întâmplă astfel de neatenţii care costă vieţi”, a spus prefectul.
Ovidiu Frenţ a atras atenţia şi asupra altor probleme specifice care pot afecta viaţa şi activitatea turiştilor, cum ar fi agresivitatea crescută a viperelor în zona de munte.
„Avem în prezent patru doze de vaccin antiviperin la UPU, să sperăm că nu vom avea atacuri urmate de muşcături ale viperelor. S-au înmulţit căpuşele, iar Direcţia de Sănătate Publică a cerut tuturor primăriilor să facă dezinsecţia. Sigur trebuie mai întâi făcute toaletări, cosiri şi apoi făcută dezinsecţia pentru a fi eficientă. De asemenea, vor fi evenimente cu public numeros în perioada de vară. Colegii de la Poliţie, ISU, Jandarmi vor fi prezenţi. Sperăm că nu vor fi evenimente neplăcute. Suntem pregătiţi pentru sezonul estival care a început. Sper eu să fie unul care să nu aibă evenimente neplăcute, deşi statistica şi probabilistica spun că întotdeauna se vor întâmpla şi astfel de fenomene”, a adăugat el.
Infrastructura adecvată. Legi mai aspre pentru șoferi. Ați auzit de așa ceva, domnilor?
-investiti in transportul in comun.
-descurajati inmatricularea de masini prin introducerea unei taxe de inmatriculare de 10% din valoarea masinii.
– masinile cu numere de (BG, PL) nu ar trebui sa aibă drept de circulatie in Romania mai mult de 30 de zile !!!
– taxe de mediu /poluare
– parcari cu plată
– subventionarea transportului in comun local si judetean
Va dati seama ce s-ar intampla daca cei 8.000 de salariati Leoni ar merge la munca cu autoturismul personal?
Dezvoltati transportul in comun!!! Acestea nu sunt idei comuniste, este trendul/tendinta in Danemarca, Olanda si multe alte țari UE.
Si eu am masină, insă merg la muncă cu trenul.
Din cei 8000 salariați Leoni , 90% nu cred să meargă la serviciu cu mașina personală. Nu au și nu își permit , nu de alta.
Puneti mana si construiti noua Varianta Ocolitoare odata, si nu va mai plangti ca sunt multe masini dar voi in acelasi timp nu faceti nimic pentru a mai degocestiona orasul. Si tu tot prin oras trebuie sa circuli.
… în judeţ se înmatriculează „extrem de multe maşini”
Dupa mintea unora, ar trebui aprobare de la Guvern sau Prefectura sa cumparam masini !
Proprietarii de masina platesc: impozit local, taxa de drum, jumatate din rezervor sunt taxe si impozite, la cauciucuri, ulei, piese de schimb, vopsea, reparatii … statul incaseaza TVA … etc …
e un mod de a spune ca le cumparam.
sa fim realisti, mai degraba îi „decontaminam” pe altii de hârburi poluante si neconforme tehnic cam în proportie de 60-70%….
Adriane ai 100% dreptate dar nu te astepta sa primesti sustinere din partea celor care s-au mutat din mediul rural la oras. Problema e ca tot agricultorul care a renuntat la caruta si la cizme de cauciuc a venit la oras si si-a cumparat o cazatura de 500-1000 euro si acum emite pretentii. Respectivul agricultor nu are nicio vina, el pana acum a circulat cu tractorul pe ulita si acum vrea sa circule cu bijuteria lui de 1000 euro pe bulevardul asfaltat, nici nu vrea sa auda de autobuz sau bicicleta. Doar de aia a venit la oras, sa scape de cizmele de cauciuc si sa fie domn cu masina mica, nu sa se ingramadeasca cu fomistii in autobuz. Mintea lor ingusta doar atat poate percepe. PRIMARIA ar putea rezolva problema asta, introducand impozitarea masinilor in functie de norma de depoluare. impozitul actual x10 pana la euro3… Chiar interzicerea accesului masinilor sub euro3-4-5 sa intre in zonele centrale. ITP la sange, cel care ia spaga pt a trece o rabla, condamnat direct la inchisoare pe 10 ani, fara discutii. Solutii ar fi, vointa nu exista…
Sau si mai bine ar fi daca s-ar reveni la vechiul sistem de inmatriculari, sa nu se poata inmatricula decat masini cu minim euro5. Asa nu ar plati impozite marite cei cu masini mai vechi, cumparate la vremea lor, dar care vor iesi natural din circulatie, iar parcul auto s-ar innoi incet-incet de la sine. Stiu ca UE nu ne dam voie sa avem o astfel de limitare, dar ia ghiciti de ce, sa-si poata vinde ei rablele in Romania…
Problema nr 1, pe lângă infrastructura deficientă , transport în comun inadecvat , lacune legislative, etc , este mentalitatea românului . Acesta nu se deplasează nici 300 m, ,,după pită”, fără a face uz de mașină.
În ziua de azi există biciclete și trotinete electrice , roll-boarduri , skate-boarduri de asemenea electrice și alte asemenea vehicule care în occident se bucură de mare popularitate. Costă puțin, poluează puțin. În România , tocmai aglomerația din trafic va determina oamenii să-și reformuleze această mentalitate, ca atare soluția problemei ar fi problema însăși.
Ma voi nu aveti rusine ma?politruci ordinari,suntem pe ultimul loc in europa la toate capitolele si iese unu d asta, sa o dea el cu pericolele?
Mai Bla Bla…nu mai face tu politruc ordinar pe nimeni,daca esti asa destept…de ce nu esti tu in locul politicilor sa vezi cum stau treburile si dupa aceea sa vorbesti…dar pana una alta…esti…Bla Bla…
Rectific…in locul politrucilor …
ok,intelegem acest fenomen ca nu suntem batuti in cap,dar pe voi pe politicieni va platim din banii nostri sa rezolvati proleme,deci o solutie la aceasta problema vrem!!!
solutia in veste este limitarea accesului masinilor sub euro 3, in unele locuri chiar euro 4 in orase.
Am cumparat o maisna din Germaia fiind mai noua dar euro 3, am platit 750 de EURO taxa.
Neamtul platea pe an o taxa de mediu de 220 EURO/ an + ca avea accesul restrictionat in orase.Acesta afost motivul pt. care a vandut amsina.
Si alti ca mine au platit o gamada de taxe,de ce nu construiti autostrazi si drumuri pentru decongestionarea traficului.Noi avem aceleasi drumuri din vremea imperiului Austro-Ungar.
Sefii si colegii de la guvernul prost si tradator de neam a facut sa apara si aceasta situatie, transformand ROMANIA in cimitir de roajbe. Ce probleme mai pot aparea ? Va spun eu D-le Prefect. La fiecare curba si iesire cu masina, oameni nevinovati sunt asteptati din pacate de TANTI cu COASA.