Actualitate

Primăria a creat un site pentru persoanele cu dizabilităţi. Asistenţii personali ar vrea bani

Primăria Bistriţa a lansat, miercuri, site-ul www.bisdiz.ro destinat persoanelor cu dizabilităţi din oraş, portalul fiind prezentat asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap din Bistriţa, chemate o dată la doi ani la o întâlnire cu autorităţile locale. Plătiţi cu 600 de lei lunar, oamenii ar vrea mai mulţi bani.

Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, le-a mulţumit, miercuri, celor 154 de asistenţi personali pentru efortul lor de a îngriji oameni cu nevoi speciale. El le-a spus că şi administraţia locală face eforturi să ridice standardele de integrare la nivel european. „Sigur că mai avem multe de făcut. Sunt oameni care au nevoie în mod direct de alţi oameni, şi mă refer la persoanele cu handicap. De aceea, o bună parte din resursele noastre sunt direcţionate în acest sens pentru ca persoanele cu handicap să se poată integra în viaţa socială, culturală a municipiului şi handicapul să nu fie un motiv de excludere a lor. Nu e o chestiune simplă, iar aportul dumneavoastră e foarte important fiindcă în afară de logistică şi de alocări financiare, e nevoie de suflet şi de inimă”, a spus Ovidiu Creţu.

La rândul ei, Floare Gaftone, secretarul municipiului Bistriţa, a spus că un oraş cu adevărat accesibil va fi doar atunci, după modelul unui oraş cu care Bistriţa este înfrăţită, primarul, viceprimarul şi secretarul vor sta într-un cărucior fiecare şi vor încerca să aibă acces la mai multe instituţii publice, să vadă dacă pot intra într-un spaţiu deschis şi dacă este accesibil persoanelor cu dizabilităţi. „Oraşul nostru va fi unul accesibil numai dacă vor vedea dintr-un cărucior cu rotile că soneria este accesibilă, că pot intra într-un centru turistic, dacă pot intra în Primărie sau Prefectură şi numai dacă accesul persoanelor cu dizabilităţi este la fel de uşor cum ne este nouă celor înzestraţi de Dumnezeu cu sănătate”, a spus Floare Gaftone.

Viceprimarul Ioan Peteleu care are în responsabilitate directă sectorul social a spus, la rândul lui, că regretă faptul că ONG-urile şi mediul privat nu se alătură administraţiei pe umerii căreia cade tot greul. „Nu este uşor să rezolvi probleme sociale. Mediul privat ar face ca multe problemele sociale să fie rezolvate mai eficient şi mai uşor. Bineînţeles că rolul administraţiei locale este acela de a asigura acordarea asistenţei sociale, dar cred că într-o echipă ar fi mult mai simplu pentru toată lumea. Ar trebui mai multă coordonare între serviciile sociale”, a spus Ioan Peteleu.

De altfel, pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilităţi la informaţie, Primăria Bistriţa a realizat site-ul www.bisdiz.ro care poate fi accesat de pe portalul administraţiei locale. Site-ul a fost prezentat de Narcisa Duda, consilier în cadrul Direcţiei Municipale de Servicii Sociale, autoarea „Ghidului persoanei cu dizabilităţi din Bistriţa”.

Asistenţii personali cu care am stat noi de vorbă ne-au spus însă că nu le lipseşte atât informaţia cât banii, ei având un venit lunar de 600 de lei cu care s-ar presupune că trebuie să trăiască. Sunt oameni care nu au avut nicio zi de concediu fiindcă nu au cu cine-i lăsa pe cei pe care îi au în grijă. Drept urmare, dacă ar vrea să-i ajute cu adevărat, Primăria Bistriţa ar trebui să facă un centru de zi pentru persoane cu dizabilităţi şi să faciliteze accesul acestora în instituţii, mijloace de transport, clădiri. Nu îl ultimul rând, nu ar fi rău ca cineva cu putere de decizie să facă acest exerciţiu şi să încerce să trăiască lunar cu 600 de lei.

Cristiana Sabău

asistenti personali 4 asistenti personali 3 asistenti personali 2 asistenti personali 6 asistenti personali 5 Narcisa Duda asistenti personali 7 dizabilitati

1 comentariu

  • Bună ziua! La Slobozia a zis că sa desființat Centrul. Ce fac când mama nu mai poate face cumpărături? Cine are grijă de mine? Mulțumesc!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.