Primăria Bistrița va scoate la licitație închirierea pentru trei ani a cinci loturi de teren la baza Pârtiei Cocoș care vor putea fi închiriate de agenții economici cu activități de alimentație publică și de comercializare și închiriere articole sportive.
Trei dintre ele sunt însă ocupate deja de foștii chiriași care nu și-au ridicat construcțiile, deși contractele de închiriere au expirat.
Proiectul de hotărâre inițiat de primarul Ovidiu Crețu pentru închirierea prin licitaţie publică a unui teren de 73 metri pătrați, proprietate publică a orașului, situat în localitatea Unirea, str. Aerodromului nr. 33, în incinta Complexului Sportiv Polivalent Bistrița, în vederea amplasării unor construcții provizorii pentru activități de alimentație publică și de comercializare și închiriere articole sportive, pentru o perioadă de 3 ani a stârnit discuții aprinse în Consiliul Local.
La inițiativa primarului Ovidiu Crețu, terenul urmează să fie scos la licitaţie în 5 loturi distincte, din care 4 loturi cu suprafața de 16 mp fiecare – situate la baza pârtiei de schi – și 1 lot cu suprafața de 9 mp este situat în partea superioară a pârtiei.
Secretarul general al municipiului Floare Gaftone a făcut mai multe obiecții de legalitate pe care le puteți citi AICI. Printre cele invocate de secretarul general, se numără și valoarea de inventar a bunurilor ”derizorie”.
”Toate cele cinci loturi totalizează o valoare de inventar de 0,46 de lei. Am solicitat Direcției Economice să corecteze această inadvertență. Nu s-a corectat. Apoi, nu rezultă că terenurile sunt libere de sarcini, ele fiind ocupate de construcțiile foștilor noștri chiriași. (…) Este greșit și extrem de birocratic ca cel care câștigă licitația
În privința valorii de inventar la care s-a referit secretarul general, Vasile Marina, șeful Direcției de Patrimoniu a Primăriei Bistrița, a spus că aceasta s-a calculat raportat la întreaga suprafață a complexului, de 210 ha care este deocamdată încadrată ca ”pășune” și că, fiind investiții în curs, abia după aceea se va dezmembra terenul și se va schimba valoarea de inventar.
Floare Gaftone l-a contrazis și i-a spus că în PUZ Wonderland, aprobat de Consiliul Local, s-a schimbat destinația terenului din Wonderland din pășune în teren pentru construcții și nu este legal ca în Cartea Funciară să rămână ”o destinație desuetă”. ”În Registrul Agricol, această suprafață de teren nici nu figurează. Nu putem schimba destinația printr-o hotărâre cu contract de închiriere care contravine prevederilor legale și Codului Fiscal. Dacă se dorește se poate face actualizarea de date. (…) Destinația de pajiște nu poate fi luată în calcul fiindcă nu se mai pot edifica construcții pe terenuri cu această destinație. (…) Trebuia precizat ce regim de înălțime să aibă construcțiile, din ce material să fie realizate. Dacă vrem să fima tractivi turistic trebuie să fima tenți și la acest gen de detalii, altfel riscăm să avem cinci construcții diferite care dau impresia de o zonă nestudiată urbanistic”, a spus secretarul general al municipiului.
”Pe trei din cele cinci loturi există construcții ale foștilor chiriași, contractul este într-adevăr expirat, dar nu s-a dorit să se ridice chioșcurile. În documentația noastră este trecut că cei care dețin construcții vor da o declarație pe propria răspundere că, în cazul în care nu vor câștiga licitația, în termen de 2 săptămâni își vor ridica construcțiile de pe proprietatea publică”, a spus Vasile Marina.
Consilierul PNL Ioan Peteleu a vrut să știe când au expirat autorizațiile pentru cele trei chioșcuri care nu au fost ridicate.
”Nu îmi dau seama cum puteți scoate la licitație o suprafață de teren ocupată. Acele construcții trebuiau să fie ridicate după expirarea perioadei, altfel pare o simulare a unei licitații. Eu nu aș participa la o licitație văzând că sunt deja ridicate construcții”, a spus Ioan Peteleu.
Vasile Marina a răspuns că această procedură este practicată de mulți ani de Primăria Bistrița. ”Nu am modificat nimic la regulamentul pe care l-am avut acum doi ani”.
Sorin Hangan (PNL): ”Și proiectul, și evidențele Primăriei la acest capitol sunt varză, dezastru. Votați ilegalități!”
Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu voturi 12 ”pentru”, unul împotrivă și șase abțineri.
Chiria lunară pentru câștigători va fi în sumă de 20 lei/mp pentru activități de alimentație publică și de 15 lei/mp pentru activități de comercializare și închiriere articole sportive, cu indexare anuală cu indicele de actualizare la inflaţie. Criteriul de atribuire a contractelor de închiriere va fi cel mai mare nivel al chiriei/mp/lună. Contractele de închiriere se vor încheia cu câștigătorii licitației pe o perioadă de 1 an, cu posibilitate de prelungire anuală prin act adițional, până la împlinirea perioadei de 3 ani, la solicitarea scrisă a locatarilor și în condițiile respectării prevederilor contractuale, iar la expirarea perioadei de 3 ani, la solicitarea locatarilor, contractele de închiriere pot fi prelungite prin hotărâre a Consiliului local.
Confirmarea desfășurării de activitate în construcțiile provizorii se va transmite lunar Direcției Patrimoniu, respectiv până la data de 5 a lunii pentru luna anterioară, de către Direcția Educație, Turism, motiv pentru care chiria se va plăti până la data de 15 a lunii pentru luna anterioară.
Discuțiile pe această temă le puteți urmări AICI.
În primăria Bistrița totul e „varză” cu primarul în frunte. Poate ne trezim la alegeri să schimbăm ceva. Doamne ajuta!
Un aspect aparent banal dar care relevă , vorba unui domn cetățean, varza ce există în primăria.
Noaptea minții.
Aceeași funcționărași cu mânecuțe, cu pixul între dinți, calculând cuminți după regula de 3 simplă, cât reprezintă 73 mp din 210 ha.
Bravos 0,43 de bai.
Atât ați merita să luați salariu voi, directori generali plenipotențiari de 100 de ani.
Așa administrați voi averea municipiului ?
Ce vă împiedica să actualizați la 2020 datele privind valoarea ?
Varză de Bistrița, un nou soi.
Neproductiv rău.
La costuri astea ar fi o gresala mare pentru cineva sa se apuca de activitatea de acollo. Mai degraba trebuie platit cineva sa se muta in pustiu cu ofertele de alimentare publica sau inchiriere echipamente. Adica ce fel de echipamente? Ski si snowboard timp de maxim 10 zile pe an si se platesti 12 luni chirie? Hilar. Eventual ceva procente din vinzari efective ar fi o solutie corecta.
Poi trebuie sa vezi si cati au votat ca daca sunt 14 voturi pentru si 1 importiva inseamna ca 6 consilieri nu au votat.