Primarul Ioan Turc a convocat o ședință extraordinară a noului Consiliu Local Bistrița pentru a face o rectificare bugetară, intenția lui fiind aceea să obțină acordul legislativului pentru a cheltui 80.000 de lei pentru a face un audit financiar și de personal, promis în campania electorală.
Propunerea primarului este să fie rectificat bugetul general de venituri și cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2020 prin diminuarea sumei de 51.557.000 lei de la capitolul venituri, ajungând la nivelul sumei de 316.082.000 lei, iar la cheltuieli cu aceeași sumă de 51.557.000 lei, ajungând la 322.516.000 lei.
Printre alocările la buget, 80.000 de lei pentru servicii de audit financiar și de personal în cadrul Primăriei Bistrița.
Totodată, se diminuează cu suma de 1.150.000 de lei cheltuielile pentru sport ale Direcţiei Educaţie Turism și cu 105.000 lei cheltuielile pentru întreținerea și funcționarea Pârtiei Cocoș.
Ședința Consiliului Local Bistrița s-a desfășurat online și poate fi urmărită aici.
Aici proiectul rectificării de buget
Execuţia pe buget la data de 30.09.2020 se prezintă astfel:
(mii lei)
Indicator | Buget total 2020 | Buget trim. III 2020 | Realizari 30.09.2020 | % realizare |
Venituri total d.c. | 350,725.00 | 310,733.50 | 199,692.00 | 56.94% |
– Sectiunea de functionare | 173,724.00 | 146,225.50 | 131,615.00 | 75.76% |
– Sectiunea de dezvoltare | 177,001.00 | 164,508.00 | 68,077.00 | 38.46% |
Cheltuieli total d.c. | 355,662.00 | 315,670.50 | 172,520.00 | 48.51% |
– Sectiunea de functionare | 175,639.00 | 148,140.50 | 120,328.00 | 68.51% |
– Sectiunea de dezvoltare | 180,023.00 | 167,530.00 | 52,192.00 | 28.99% |
Veniturile proprii, sunt realizate în procent de 72,39% față de prevederile estimate la nivelul anului 2020. La unele categorii procentul de realizare este mai ridicat: Impozit și taxă pe clădiri persoane fizice – 91,01%, Impozit și taxă pe teren persoane fizice – 85,99%.
Confm raportului, la cheltuielile de dezvoltare procentul de realizare este mai redus din cauza adoptării în luna februarie a bugetului, perioadei de timp friguros care a urmat (în mare parte execuția lucrărilor începând cu 15 martie), ritmului de lucru redus pe șantiere și întârzieri în livrarea materialelor din cauza pandemiei, procedurilor greoaie în proiectele cu fonduri europene (avizări, licitații).
ACTUALIZARE
Cam mare suma pentru un rezultat care se putea obtine gratis.Sper ca firma care va face auditul nu are legatura cu partidul.Asa cum am mai spus cred ca 4-5 directii sunt suficiente pentru marimea orasului . Luand exemplul Clujului si Oradei unde se pare ca lucrurile merg bine , dimensionarea personalului se poate face prin similitudine.Nu cunosc decat cel mult 10 persoane care lucreaza in Primaria Bistrita asa ca nu pot fi banuit de simpatii sau antipatii politice sau personale.Problema principala este numarul prea mare de directori , sefi de servicii si birouri.Daca legea nu permite diminuarea numarul de sefi decat prin audit financiar si de personal , atunci sa se faca.Probabil firma de audit va propune si o organigrama si va demonstra fara tagada ce mari economii se pot obtine prin micsorarea numarului de directii , servicii si birouri , lucru pe care il banuim cu totii , iar domnul primar in functie , se va spala pe maini si va spune ca auditul e singurul vinovat si ca dansul nu are nimic cu nimeni.Sa vedem cine se va pensiona , cine se va transfera in alte locuri caldute , desigur tot la stat si mai ales daca in urma auditului vor putea fi dati afara oameni , conform legii…ca sa zic asa.Pentru mine insa , este de mirare , cum de se cunoaste suma necesara pentru audit inainte de a se face un contract de auditare. Nu vreau sa intru in pacat dar as putea banui ca se cunoaste inca de pe acum firma de audit iar suma s-a stabilit
de catre Primar impreuna cu aceasta , daca nu chiar numai de catre aceasta firma.Altfel nu are logica , primarul nu poate stabili suma. E posibil , zic , s-o fi stabilit mai mare , asa ca sa ajunga in mai multe parti.Scuze , atata ma duce mintea.Dar parca are logica!
Leo este genul de bagator in seama fara ocupatie. El isi da cu parerea aiurea, crede ca nu poate fi banuit de simpatii sau antipatii, de parca naiba stie cine-i Leo si i-ar pasa cuiva de el si de parerile lui. Leo , tu esti singurul care te cunosti, intelegi? Esti bestial, mi-ai binedispus aceasta dimineata. N-am mai ras demult cu atata pofta.
Un audit serios este obligatoriu daca vrei sa faci ceva.
Nu stiu ce inseamna ca si costuri un audit dar sigur e mult mai necesar decat cusca de veverite parasita care a costat tot atat.
Partea cu adevarat importanta e daca dupa audit eficientizezi costurile si schema de personal ca in Oradea ,sau doar schimbi politrucii cu ai tai!
Asta o sa ne arate clar cine esti si pe ce directie o sa mergi!
Păi dacă nu știau actualii în ce direcție să o ia pentru ce au mai vrut să conducă orașul?
Draga Cristina ,ei stiu in ce directie merg doar ca acum o sa vedem si noi intentiile lor reale si nu doar cele declarate .
O sa avem un punct clar de referinta cand o sa vedem evolutia sau ,sper ca nu, involutia. …Desi e greu sa se intample asta dupa ani multi de psd .
Daca o sa avem in viitor o transparenta reala o sa ne putem face o analiza clara
Audit gratis?
Pe bune?
Cred ca nu ai nici cea mai vaga idee ce inseamna un audit serios si in ce consta!
Cat despre ideea de te autoaudita cu angajatii proprii…. e ca si cum i-ai cere unui infractor sa isi faca singur perchezitie si sa declare ce a gasit
Esti un geniu nu? Lucrezi si la stat banuiesc…
Zau Sorine, edti cu pluta, stii ce inseamna un audit financiar la o primarie de municipiu sa te joci cu toate cifrele.
Poate le sugerezi tu o firma care face gratis care sa stea o luna in primarie gratis.
Bun auditul de personal dar tare imi este ca in acest sens nu se va face mare lucru, unul a fost coleg cu primatul altul/alta este pila nu stiu carui politician.
Daca anumiti directori din primarie ar fi buni sa si faca treaba dar din pacate sunt varza di au trecut la ce stiu ei mai bine PERIIEREA SEFULUI.
Sper ca domnul primar sa nu sufere de cultul personalitatii ca si Cretu si sa i trimita la plimbare.
Daca auditul va scoate la iveală nereguli sper sa fie plătite din bani celor vinovati si nu din bani nostrii
Crețu oricum se lăfăie in delta cu Niculaie.
Vom trai si vom vedea.
Aproape 1 miliard (lei vechi) pentru un audit intern este mult, foarte mult ținând cont ca prețurile incep de undeva de la 20.000 lei. Dar na, o fi Bistrița o metropolă si se taxeaza in functie de cifra de afaceri 🙂 :). Sau deja incercam ciolanul…….??
Nu cred ca e mult pentru o firma de audit serioasa. Audit de genul asta nu poti sa il faci cu 2-3 oameni. Sunt multe date de procesat si analizat.
Buna ziua.
Audit financiar se face anual de către Curtea de Conturi. De ce trebuie unul extern? Primăria are un serviciu de audit. Auditul de personal l-ar putea face acest departament. Suna urat sa-ti începi mandatul cu o sedinta in care ceri bani. Trebuie înapoiate niște sume din campania electorala?
Manus manum lavat!
Ca pomeneai de audit, cine ii mare sefa la Curtea de conturi … va vine, repede in minte un nume? V. V. M. sotia lu R.M. cumva ?
doamne ajuta , sa cheltuie si mai mult numai sa fie rezultate . ar putea avea coaie sa anunte si el ca da afara din angajati pt ca stie toata lumea sa sunt prea multi
Calitatea unui audit depinde de cine îl face.
Financiar e un dor un tip de audit restrâns. Primăriile operează şi cheltuie „legal”..odată „votate” .. nu acolo e problema, problema e în eficiență, supradimensionare, nerespectare
Dacă suma cheltuită aduce beneficii de ordinul milioanelor..cu specialişti în restructurări şi de resurse umane( de exemplu un output pozitiv ar fi schimbarea metodologiei de angajare a noulor funcționari care să includă elemente de etică în recrutare, respectarea principiului candidatului celui mai bun, respectarea co fidențoalității subiectelor de examene…) atuncinpe termen lung administrația va câştiga.
Dacă acel audit se va face doar pentru a oferi un contract unor amici…se dă în bară.
Normal ar trebui respectat principiile pieței şi în cazul furnizorului serviciilor de audit. Experiența anterioare de succes, preț. Competența costă, să operezi cu Dorei vopsiți în auditori nu e o strategie de a ameliora.
Este exact bugetul care a fost solicitat anul acesta pt Zilele Medievale, dar in vara acesti bani nu s-au putut aloca. 🙁
Dacă vorbești de d-na Gaftone poți să te întrebi de ce nu a reușit Crețu să o înlăture? Pentru că nu a avut motive, pentru că este corectă și muncitoare… de ce să o înlăture Turc? Încă ați rămas cu ideea lui Crețu, că cine nu cântă în strună trebuie înlăturat? Dați vă cu reveneala, vremea pcr – ista (pardon psd – ista) a trecut. Bravo d-na Gaftone pentru că nu ați pupat mâna lui Crețu.
Ce se mai tem unii când aud de audit :)) Să fie!!! Da! Vrem audit!!! Bravo d-le Turc! E cazul să dea socoteală.