Actualitate

Primarul Ovidiu Creţu: Nu este exclusă o linie verde pe pneuri, nu pe şine, în centrul istoric

Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, a declarat că Piaţa Centrală este componenta de bază a centrului pietonal, care ”într-un viitor rezonabil” va fi extins cu strada Dornei şi Piaţa Unirii, şi accesul în zonă se va face printr-o linie verde, care va traversa zona centrală ”nu pe axa de circulaţie auto de astăzi”.

”Vreau să subliniez că Piaţa Centrală (foto – plan de modernizare – n.r.) este o componentă, poate cea mai importantă, componenta de bază, a centrului pietonal, care într-un viitor rezonabil va trebui să cuprindă nu numai strada Liviu Rebreanu, ci şi strada Dornei, şi Piaţa Unirii eventual cu extensie înspre Piaţa Piatra Rareş. Aceasta este organic zona pietonală a municipiului Bistriţa”, a spus Ovidiu Creţu.

Primarul Bistriţei a adăugat că în zona pietonală cetăţenii trebuie să ajungă cu mijloace de transport, mai exact cu o linie verde.

”Este clar că zonele pietonal trebuie să fie ”alimentate” cu cetăţeni. Nu cred că cineva va veni din cartierul Ştefan cel Mare sau din Independenţei pe jos în Piaţa în Piaţa Centrală. Trebuie să existe mijloace de transport. În afară de cele superecologice care sunt bicicletele, va trebui să avem transportul public. Avem în procedură de realizare un studiu pentru o linie verde în Bistriţa, care trebuie să traverseze oraşul, dar nu pe axa de circulaţie auto care este astăzi, ci pe strada Gheorghe Şincai, Piaţa Centrală, strada Dornei şi apoi racordare prin strada Bistricioarei sau mai probabil prin Piaţa Unirii către str. General Grigore Bălan. Este vorba de o linie verde, personal am spus că mi-aş dori să fie o linie de tramvai, dar din primele prezentări se pare că preţul va fi nesuportabil de către municipiu, inclusiv gândindu-ne la fonduri europene. Aşa că nu este exclusă o linie verde pe pneuri, nu pe şine. Dar, repet, este un studiu de soluţie care a fost contractat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca”, a afirmat el.

Primăria Bistriţa realizează prin intermediul Universităţii Tehnice Cluj-Napoca studiul de oportunitate pentru realizarea investiţiei ”Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau nepoluante”. Iniţial se vorbea, în cadrul acestei investiţii, de obiectivul ”Tramvai – linie verde de transport public pe traseul Viişoara – centru istoric – Unirea” care să unească, pe o lungime de 15 km, localităţile componente Unirea şi Viişoara, traversând centrul istoric prin str. Gheorghe Şincai, Piaţa Centrală, str. Dornei, Piaţa Unirii, str. Liviu Rebreanu. Valoarea proiectului era estimată la 20 de milioane de euro.

4 comentarii

  • Deci cei care avem afaceri in centru putem sa ne cautam de pe acum chirie in alte zone? Clientii care vin cu masina lasa masina in parcare si vin cu troleibuzul sau cum?
    Sunt atitea companii in zona, banci, primaria etc traficul e ridicat in zona.

  • Se pare ca primarului Creţu i-a venit mintea la cap, dupa ce cu nu mult timp in urma sustinea cu incapatanare că numai tramvaiul ar civiliza Bistriţa. Cum ar fi aratat centrul istoric al orasului cu linii de tramvai? Ar fi aratat „ca dracul”cum ar spune un clasic in viata. Intr-adevar e nevoie de mijloace nepoluante si de îmbunătăţirea indicatorilor de mediu, prin reducerea emisiei de noxe, dar lucrul acesta se poate realiza mult mai ieftin si eficient prin introducerea de linii de troleibuz care nu afecteaza cu nimic partea carosabila a strazilor din zona istorica a orasului. In plus, prin introducerea troleibuzului configuratia circulatiei pe traseul Viisoara-Unirea ar putea ramane neschimbata. Diferenta de capacitate de transport intre tramvai si troleibuz, poate fi si ea solutionata prin cresterea frecventei numarului de troleibuze la orele de varf, pe baza unui studiu de trafic.
    Asadar, nu tramvaiul ar civiliza Bistrita, ci un primar cu mai putina fantezie si o gandirea mai realista.

  • Pai din prezentari a reiesit si ca pretul Wondelandului va fi nesuportabil de catre municipiu, si ce, a renuntat la el Cretu? Chiar asa, de ce nu a pus aceasta intrebare la referendum, in loc de Circulatia de pe Liviu Rebreanu? Sau de ce nu a pus intrebarea cu Dornei pietonal? Sau poate pana in 2016 mai avem un referendum?

  • Personal, consider că într-adevăr tramvaiul ar da o altă ținută centrului istoric, ar fi o soluție mai estetică și mai utilă.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.