Social

Trasee cicloturistice pe Via Transilvanica. Alin Ușeriu: Pensionarii activi din Europa abia așteaptă să vină

”Via Transilvanica” este menționată în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru a primi finanțare pe componenta Fondul local pentru tranziția verde și digitală pentru care s-a prevăzut un buget total de 2,12 milioane de euro. ”PNRR se adresează în special realizării unor rute turistice: EuroVelo 6, Via Transilvanica și altor trasee similare, neexistând riscul unei suprapuneri teritoriale”, se arată în documentul dat publicității de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Conform sursei citate, este nevoie de intervenții pentru implementarea la nivel național a traseelor cicloturistice:

  • Realizarea planului de acțiuni și a studiilor specifice pentru traseele cicloturistice
  • Digitalizarea pistelor și traseelor velo
  • Realizarea a 3.000 km de piste pe trasee velo naționale (de exemplu Via Transilvanica), inclusiv traseele EuroVelo.
  • Realizare infrastructură conexă pentru traseele cicloturistice

Președintele Asociației Tășuleasa Social, Alin Ușeriu, a declarat în legătură cu acest subiect că, dacă va primi finanțare prin PNRR, organizația va pune macadam pe drum pentru a putea fi funcțional mai mult timp într-un an.

”Să facem sute de mii de kilometri de piste pentru biciclete așa, dintr-o dată, în ideea că lumea probabil ar avea nevoie, nu are rost. Noi nu avem nevoie. Nu suntem așa de bine dezvoltați încât să avem zeci de mii de bicicliști care să meargă pe acolo, dar știu sigur că sunt 100.000 de pensionari activi în Europa care abia ar aștepta o infrastructură de genul acesta. Suntem la o aruncătură de băț de toate capitalele europene, acolo unde acești oameni chiar caută ceva nou. Am văzut, de asemenea, interes pentru turismul ecvestru care este extrem de greu de făcut într-o țară ca Germania, unde omul nu mai știe ce e calul, unde nu mai știe ce e un grajd. La noi, sunt pline satele de grajduri și de oameni care știu îngriji cai, iar turismul ecvestru e ceva atât de nobil și de aducător de profit încât am putea folosi țara în felul acesta. Eu cred că ar trebui să ne axăm, mai ales acum, după ce s-au investit sute de milioane de euro în asfalt și canalizări, și în niște proiecte care să funcționeze. Eu nu cred că mai este alt proiect – în afară de Via Transilvanica – care să consume 1,5 milioane de euro și să fie de relevanță națională, probabil internațională, și de ce nu, la un moment dat, mondială. La un moment dat, toată lumea se va orienta către acest fel de turism. Asta am învățat nu numai în pandemie, dar și de la cum sunt acum oamenii. Tinerii își doresc să nu facă risipă, să pondereze consumul pentru că își dau seama că e singura lor șansă să aibă o viață bună, așa cum am avut-o noi”, a spus Alin Ușeriu.

În ce privește posibila și de dorit finanțare prin PNRR, Alin Ușeriu a spus că probabil Asociația Tășuleasa Social va avea un rol de management al proiectului: ”Faptul că este acolo, că este proiect național, pentru noi ca organizație, pentru mine ca președinte, e mai mult decât mi-aș fi putut imagina vreodată”.

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.