Profesorul de informatică Constantin Gălățan de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” din Bistrița – care a deținut în trecut și calitate de coordonator al lotului național de informatică al României – consideră că niciodată cursurile online nu vor valora cât cele tradiționale.
Diriginte al unei clase a XII-a de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” din Bistrița, prof. Gălățan a privit cu regret curtea goală a școlii și nu s-a putut abține să nu meargă până la gardul în spatele căruia erau elevii săi.
Întrebat de Timp Online ce simte în acele momente, domnia sa arăspuns: ”Regret că nu au posibilitatea să participe la o festivitate normală de premiere și absolvire, festivitate pe care o meritau și ei, și alți copii. Toți copiii o meritau”.
Un alt regret al profesorului care l-a antrenat pe cel mai bun elev la informatică din toate timpurile – Rareș Buhai – este cel legat de anularea olimpiadelor naționale. ”Olimpiadele naționale s-au anulat anul acesta. E o altă lovitură pentru copiii din toată țara care performau. Avem elevi calificați la toate nivelurile la informatică, elevi care nu mai merg la națională și nu mai au ocazia să încerce să bată la porțile lotului național. Nici măcar lotul național nu mai participă la olimpiada internațională din câte se pare. În această direcție merg discuțiile. Toți copiii sunt afectați în toate modurile posibile. Eu simt frustrarea și supărarea copiilor. Pe noi, ca adulți, ne afectează în măsura în care îi afectează pe ei. Avem în fiecare an copii foarte talentați. Dacă nu vor reuși prea curând să depășească performanțele lui Rareș Buhai, asta nu înseamnă că nu sunt copii foarte valoroși în toate generațiile”.
Altă problemă creată de pandemie este aceea că multe facultăți și-au anulat concursul pe care îl dădeau anual.
”Au anulat concursul onsite și l-au înlocuit cu unul de dosare, ceea ce nu e același lucru, iar unele facultăți au pus la îndemâna candidaților câte o platformă online pe care să se organizeze un concurs. Este o alternativă, dar nu cea mai fericită. Niciun concurs online nu poate avea aceeași obiectivitate cu unul onsite”, a adăugat prof. Gălățan.
De altfel, de data aceasta nu mai sunt prea mulți elevi care ar vrea să plece la studii în străinătate: ”E și rezultatul discuțiilor de-a lungul anilor în care am ajuns împreună la concluzia că avem o țară frumoasă în care merită să trăiești, în care merită să rămâi și să muncești. Din clasa mea nu merge nimeni și nici din XII-B din câte știu. Sigur că există și copii în alte clase care au decis probabil că merită să își încerce șansa peste hotare”.
În perioada următoare vor avea loc pregătiri pentru Bacalaureat, iar prof. Gălățan abia așteaptă să-și reîntâlnească elevii: ”Măcar ne putem vedea față în față și sigur că da apropierea de elevi, tabla de la clasă nu poate fi înlocuită cu niciun instrument online, iar aceasta este părerea unui profesor de informatică. Nici relația care se creează. Una e să vezi o piesă de teatru la televizor și alta să o vezi în sala de teatru”.
Întrebat care e cel mai mare regret al său din această perioadă, prof. Gălățan a răspuns: ”Regret această situație în care ne aflăm toți, nu doar elevii și profesorii”.
În ce privește digitalizarea pe care se pune atât de mult accent în această perioadă, profesorul Gălățan a spus: ”Eu cred că nu trebuie să exagerăm. Sunt de părere că niciodată cursurile online nu vor valora cât cele tradiționale. Instrumentele digitale e bine să fie folosite însă, dacă doar la ele ne gândim, atunci efectul nu va fi niciodată unul pe care îl scontăm. Trebuie să existe o relație directă între maestru și discipol, trebuie să existe apropierea fizică, trebuie să se creeze acea legătură invizibilă dintre profesor și elev și acest lucru e foarte greu să îl obții online, foarte greu, dacă nu chiar imposibil”.
Nimic nu poate inlocui profesorul din clasa……wats upul scoate copii „analfabeti”…….în sufletul copiilor s a produs o mare tragedie….alături de ei suferă si părinții….sa speram ca din toamna totul va fi bine …si aproape de normal….
Aveți, perfecta dreptate, domnule profesor! Sunt profesii , cum bine ați subliniat, care cu greu pot fi practicate online! La fel, profilaxia stomatologica, igiena oro- dentara, la copii preșcolari, școlari, adulți, cu dificultate o putem expune fără contact direct! Pierdem controlul! Cu respect, dr. MNPop
Vrem profesori online si diriginti in tablouri cu rama aurita ! Asa credeau multi trepadusi care inventau forme noi, irelevante si credeau ca aceste forme noi vor deschide apetitul mai tare pt. invatatura dar iata ca ca invatamantul s-a transformat intr-un surogat . Dupa 30 de ani de adanci cautari cu modele aduse din afara s-a ajuns la penibila si alarmanta situatie in care 41 % din cetatenii Romaniei sunt analfabeti functionali. Invatamantul isi schimba si ministrul dupa cum bate vantul pe la partide , la fel si inspectorii si directorii de scoli. Retetele mult laudate incepand cu cornul, laptele stap by stap, dual, bolonia nici nu mai stiu cum se scrie ca nu sunt de origine romaneasca etc. au dus invatamantul direct in gard, in gardul scolii.Daca Academia, Romaneasca nu se implica si marii carturari ridicati din randul profesorilor nu isi impun cercetarile si nu revizuiesc ca lumea manualele, si ceea ce trebuie cu adevarat predat in scoli, in cativa ani acest popor ajunge ca americanii, chinezi cu educatie precara crezand ca tot ce zboara se si mananca. Naivitatea lor este la cote inalte .In toate sferele si domeniile vedem slaba pregatire a absolventilor de licee si facultati . Chiar si dupa un banal concurs de carnet de soferi , vedem incapacitatea de a detine controlul volanului si lipsa intelegerii semnelor de circulatie. Eu numai de aici pornesc adica minima intelegere a individului care nu-i pasa de viata lui si a altora.Acest cadru descris se adanceste de fapt si cuprinde cu repeziciune intreaga sfera sociala in absolut toate domeniile. Probabil asta se si doreste la nivel mondial, robotizarea, lipsa de reactie si de creatie individuala in ideea de a se oferi totul de-a gata de marile concerne care isi impart influent pe taram economico-financiar. Concluzia , TARA TE VREA PROST !
Nici digitalizarea și nici învățarea online, dacă sunt făcute cum trebuie, nu scoate analfabeți funcționali. Simpla prezență a copiilor la școală, când profesorul vorbește doar să se audă vorbind, repetând mecanic niște cunoștințe, adesea înțelese doar de „cei de performanță”, da, scoate analfabeți funcționali. Învățarea trebuie să fie pentru toți. Așa că mai lăsați criticile și lamentările.
Fals. Am invatat din youtube si instrumente online mai mult decat ma putea invata toata scoala romaneasca in 100 de ani. Degeaba se tot fofileaza profesorii, scoala romaneasca e ramasa in urma total te invata chestii total inutile si fara sens in acest secol.
Ar trebuii regandit total modul de predare si ce se preda.
Total greșit. Am făcut școala in bănci pe timpul comunismului, și am făcut școala online in state. Deci îți scriu din propria experiența. Lucrez de aproape 20 de ani între oameni fără cultura vasta, cu noțiuni minime de viata, cu vocabular redus, și cu multe lacune gramaticale. România a scos studenți eminenți pe banda. De pe YouTube nu poți învata mare lucru, decit ce “vor ei” sa te învețe. Avind un profesor la catedra, pe lingă lecția predata, înveți din mimica, exprimarea, orientarea, experiența acelui profesor. Păcat ca va lasati duși de val cu atita ușurintă.
Aș vrea să știu părerea profesorului Gălățan și a soției sale, doamna directoare de la Liviu, despre profesorii care dau meditații în particular, pe bani grei, copiiilor de la clasă. Prietenii știu de ce!!! Ce spuneți domnule Gălățan?
Cate case au acei profesori? Parca vad ca au cate 6-7 case fiecare, numai din meditatii.
Atâta timp cât se garanteaza performanta acelor copii, chiar nu vad care e problema meditatiilor.
De sucuri, bautura si tigari majoritatea au bani, dar atunci când trebuie investit în viitorul copiilor toti se trag pe dos.
Mentalitate de neam de traista, muieti îs posmagii?
Citizen
Mă refeream la profesorii care predau la clasa si care iau copiii la meditatii acasa. Multi dintre ei mari profi la colegiile nationale. Problema e de moralitate. Și, nu numai!!!
Fara suparare…..Una e sa înveți lucruri noi de pe dr youtube….cand deja ai acumulat un bagaj de cunoștiință si învățătura în spate (12 de scoala)….si alta e cand încerci să înveți copiii de pe clasele I-VIII prin wats up……
WhatsApp nu este o platformă educațională, Stop! Nu WhatsApp este învățare online.
Corect doar ca 70% din bagajul bagat in cap la scoala e degeaba
Domnul profesor are dreptate și ii înțeleg tristețea.
Cat despre cei care sunt Gică contra, le reamintesc ca omul sfințește locul.
Adica atât profesorul corect și dedicat profesiei, cât și elevul care învață și are idealuri. În nici un caz nu sfințește locul elevul leneș, sau cel card merge la școală doar ca să socializeze cu colegii.
Parinti, educați-va copiii pentru munca și corectitudine, și apoi dați vina pe profesori!
Asta e parerea unuia dintre cei mai buni profesori pe care-i are judetul.
Una foarte pertinenta, pentru a transmite elevului informatia trebuie de multe ori creata si o legatura afectiva si emotionala, asta pentru ca înca suntem oameni – nu roboti.
Un om deosebit, care a ajuns acolo unde este prin inteligenta si talent.
Cârcotasii ar trebui sa se abtina, ca ei sunt destui, profesorii de nota 10+ îi putem numara pe degetele de la o mâna.
Mda, afara vopsit gardul, inauntru leopardul. Din exterior totul pare perfect. Daca n,ar fi si meditatiile cu elevi de la clasa…..
Părerea mea este ca, de la o anumita vârstă, sa zicem după 13 – 14 ani, ar putea fi binevenite și cursurile online. Mai devreme, e dificil pentru noi părinții sa gestionam situația, deoarece suntem la serviciu și poate avem acasă copii de 7-10 ani, care nu pot fi lăsați nesupravegheați și sa avem pretenția sa aibă conștiința de a participa la cursurile online. Nici nu ne dorim sa petreca mult timp în fata gadgeturilor. Ei au nevoie de conectare, de socializare. Sa nu mai vorbim de învățătorii care considera ca își fac bine treaba doar atunci când ii încarca cu nenumărate teme, când le scot în evidenta doar greșelile, fără a sublinia vreodată ca, în mare parte, e corect ceea ce fac. Cei care au avut de suferit de pe urma învățământului online, au fost, în special, părinții de copii sub 11 ani, care au fost bombardați de pretențiile multor învățători, iar apoi copiii, pe care, la rândul lor, părinții au tot pus presiune să-și finalizeze temele. Din punctul meu de vedere, mama a trei copii de diverse vârste, cursuri online eficiente și benefice pentru toți, se pot organiza pentru copii mai mari.
Pentru unele discipline de invatamant ,învățământul online are aceeasi rezultat ca si agricultura online. Cineva sublinia, aici, cat de Importanta e si varsta elevilor. Spre exemplu clasele 0- VI.
Ps. Cand nu lucrezi cu elevii la acest nivel e usor sa faci apologia onlinelui. Analfabeti functionali va scrie pe fruntea lor cu litere de o schioapa. In ivatamant, ca si-n viață calea de mijloc e de preferat extremelor, mai ales în zilele noastre. Sufletul unor asemenea copii mai are nevoie de dragostea , încurajarea si mângâierea sufletească reală a învățătorului.
Baiatul meu inca viseasa la ONI 2020.Se pregateste intens , in paralel cu examenul de bacalaureat. Ca el sunt multi elevi care asteapta ca ministerul sa faca ceva in acest sens. Li s_a anulat dreptul de a participa la competitie. Cei din minister se gandesc la examene banale, precum evaluare nationala, bacalaureat, dar la copiii capabili de performanta se mai gandeste cineva? Rezultatele vin dupa multi ani de munca intensa si chiar daca raman sa studieze in tara, ei stiu ca locul lor este acolo unde vor fi bine platiti si apreciati.
Partidul are nevoie de prosti.
Desteptii voteaza imprevizibil.
Ca porofesor de informatică, domnul Constantin Gălățan când vorbeste de tabla de la clasă probabil se referă la tabla interactivă si nu la vechea tabla pe care se scrie cu creta. De multe ori se confunda tabla interactiva cu proiectorul sau computerul, desi lucrurile nu stau asa. Proiectorul pur si simplu proiectează imaginea oferita de computer pe tablă, dar functia de interactivitate este oferită tocmai de către tablă. Astfel, sub suprafata vizibilă a tablei se afla un numar urias de circuite electrice care generează interactivitatea. Altele modele functionează pe baza unor dispozitive care se lipesc de tablă si o transformă intr-un component interactiv. Legat de cu tablele interactive, mai important decât modul de interactivitate sunt pachetele de software sau programele disponibile. Cele mai multe table interactive sunt echipate cu un software gratuit, care arată si performanta produsului respectiv. Dacă produsul urmează să fie folosit pentru prezentarea lectiilor la clasă, atunci profesorul se va baza substantial pe ajutorul oferit de tabla interactivă si deci va avea nevoie de functii mai complexe.
Intr-adevar, tabla de la clasă de tip interactiv nu poate fi înlocuită cu niciun instrument online.
La Liviu nu se pune problema de tabla interactiva. Abia curge apa la baie. La orele de informatică este vorba de o tabla cu creta și un proiector. Nimic interactiv in a sta o ora cu ochii la o imagine de pe proiector și profesorul „ascuns ” undeva printre calculatoare, doar vocea amintindu-ti că mai e și el în clasa….
Nu ar fi nimic in neregula cu meditatiile in afara orelor de scoala, daca s-ar resepcta niste norme etice, ca si in tarile civilizate din Europa. Aceste meditatii, ore de ajutor etc se fac in academii specializate, in grup, sau individual. Preturile sunt afisate, se cunosc si atentie la urmatorul detaliu. Un profesor de matematica in cadrul unei scoli, nu poate preda la o academie de acest tip. De ce? Pentru ca e incompatibil. Cand se va adopta o astfel de lege in Romania, atunci se va termina cu aceste meditatii (bani negri care nu se impoziteaza).