Actualitate

Proiectarea pistelor de cicliști în Slătinița, la licitație

Municipalitatea a scos la licitație contractul de proiectare (DALI) pentru investiția ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița, localitatea componentă Slătinița”, care va fi derulată prin PNRR. Valoarea estimată pentru aceste servicii este de 184.345,92 lei fără TVA.

Pentru realizarea pistelor de biciclete în cartierul Slătinița (5 km pe DJ 172B) s-a alocat suma de 5.921.279,54 lei.

Pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții: o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori); o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri; un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m; asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului; un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei; pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h; asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete; proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă; delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor; se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.

Municipalitatea primește bani din PNRR și pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului (3,9 km pe DJ 173C) – 4.374.588,37 lei și pe Dealul Jelnei (2,3 km pe DJ 173) – 2.763.810,53 lei.

Primăria Bistrița derulează în prezent un proiect european de amenajare de piste pe 26 de km în oraș cu 24,3 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro). Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I” prevede lucrări pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.

De asemenea, sunt prevăzute piste pentru cicliști și în alte proiecte cu fonduri europene, precum Linia Verde și Axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu.

16 comentarii

  • Ca Bistrițean plătitor de taxe îl întreb personal pe Turc pe unde vor putea trece pistele de biciclete pe străzile înguste de pe Budac și Jelnei că acolo nu poți arunca un ac ? Dacă nu știe îi recomand din inimă să tacă să nu spună nimic aici .

    48
    1
    • Probabil pistele vor trece prin curțile oamenilor că pe altundeva nu au pe unde . Văd că acum guristul Turc tace nu poate spune nimic nu mai are cuvintele la el !

      41
    • Turc mai are să dea un răspuns : În cazul pasajului subteran Gării – Tărpiului cum se va asigura conexiunea DIRECTĂ esențială pentru fluidizarea traficului auto a străzilor Rodnei cu Arțarilor respectiv cu Gării iar pe partea cealaltă a Căi Ferate a străzilor Industrilor cu Dimitrie Cantemir respectiv Tărpiului ?!
      Şi în acest caz tace ca porcul în păpuşoi.

      37
      1
  • Eu si mulți prieteni de-ai mei așteptăm aceste piste, toate cele enumerate mai sus. Să știți domnule primar că noi, bicicliștii și cei care nu ne temem să coborâm din mașini, susținem aceste proiecte. Doar dacă ați reuși cumva să le finalizați într-un timp rezonabil. Îmi cer scuze că postez de pe un singur cont, nu ca acel domn care nu are ce face toată ziua și postează același lucru de pe zeci de conturi și își dă singur sute de like-uri. Este aceeași persoană care îmi va da la acest post 75 de dislike-uri.Gramatica îl trădează pe acest domn plictisit, niciodată nu reușește să folosească numărul corect de i-uri. i, ii, iii, foarte greu…

    26
    • Behind am o întrebare simplă pentru tine : Pe unde vrei tu să treacă o pistă de biciclete pe Valea Budacului că șoseau acolo este atât de îngustă încât deabia pot trece două mașini una pe lângă alta ?

      29
    • Nu știu pe unde va trece, bănuiesc că se va lărgi drumul sau se va face o rută oarecum paralelă cu drumul. De aia se fac proiecte de către ingineri și specialiști mai deștepți decât noi. Evident îngustarea drumului nu este o soluție.

      17
    • După ce că străzile sunt înguste și cu multe curbe tâmpiții au pus și săritori nasoale ( limitatoare de viteză ). Și să vrei nu poți avea viteză la urcare pe acele străduțe înguste. Ar trebuia ca șoferii să trimită la primărie facturile de reparație pentru telescoape etc….

      26
    • @ Behind, Nici primarul nu ştie pe unde vor putea trece aceste piste ! Totuşi înainte să se lanseze aceste proiecte nu ar trebui consultați specialişti adevărați dacă aceste proiect chiar se pot realiza sau vor fi doar nişte cârpeli inutile aşa cum sunt celelate piste de biciclete de pe străduțele înguste din oraş care mai mult strică decât ajută sau cu este SF -ul pasajul subteran aiurea Gării – Tărpiului.

      13
  • Stimată redație, Formatul timponline din dimineța aceasta cu articolele postate în ordine cronologică mie mi-se pare mult mai accesibil decât cel pe categori. Aceasta este doar o părere personală nu trebuie nicidecum să ține-ți seama de ea, probabil că sunt eu sunt foarte obișnuit cu formatu cronologic de foarte mult timp de când citesc timponline. O zi agreabilă și la cât mai multe articole bune !

  • Eliberați Zidul Cetății din gratile de închisoare !
    Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu biccicleta și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    13
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.