Actualitate

Prototip de autobuz electric, testat la Bistrița. Ioan Turc: Sunt o soluție pentru un mediu mai curat

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a circulat cu un prototip de autobuz electric adus la Bistrița pentru testare, producătorul având în portofoliul său primul astfel de vehicul românesc. Prețul unui astfel de autobuz pornește de la 375.000 de euro.

Modelul ATP Bus, fabricat în România, are o capacitate de peste 80 de locuri și o autonomie de minim 200 km pe consum urban, capacitatea putând fi extinsă prin mărirea numărului de baterii, montate deasupra autobuzului. Pe viitor, producătorul ATP Group ar putea participa și la licitațiile organizate de municipalitate pentru achiziționarea de vehicule electrice.

Ioan Turc a precizat că pentru Linia Verde urmează să fie livrate cele 10 autobuze electrice configurate de alt producător așa cum a solicitat municipalitatea, modelul fiind deja testat și făcute observațiile de rigoare.

”Autobuzele nepoluante sunt o soluție pentru un mediu mai curat. UE, prin PNRR și prin alte programe cu bani europeni, asigură finanțări pentru soluții ecologice. După finalizarea lucrărilor la Linia Verde vor circula 10 autobuze electrice. În prima fază, pentru că vom continua acest proces. Pentru culoarul verde de mobilitate aferent râului Bistrița ne gândim la alte 10-15 autobuze, pentru culoarul de mobilitate Calea Clujului – Drumul Cetății – str. Lucian Blaga, ne gândim de asemenea să avem vehicule nepoluante, probabil tot 10. Pentru transportul special, gratuit, al elevilor, ne dorim să cumpărăm autobuze sau, dacă nu se va putea, atunci microbuze”, a declarat Ioan Turc.

Municipalitatea are în plan să organizeze licitații pentru cel puțin încă alte 25-30 de vehicule electrice, a mai spus primarul Ioan Turc.

El a adăugat că există un operator al serviciilor de transport în oraș, însă achizițiile le face municipalitatea deoarece ”rolul autorității locale nu poate fi luat de nimeni”. ”Pentru transportul elevilor rămâne de văzut cine va fi operatorul, s-ar putea să fie Primăria Bistrița, s-ar putea să căutăm un operator extern. Pentru partea de transport public, atâta timp cât avem un contract în derulare, juridic nu avem ce discuta. Genul acesta de soluții, în care autoritatea locală externalizează anumite tipuri de servicii este unul corect atunci când și serviciile sunt de calitate”.

9 comentarii

  • Primarule dacă îți plac așa mult troleibuzele sau tranvaiele punele să circule pe strada ta Liviu Rebreanu și nu nenoroci pe alți . Atunci o să ai plăcerea să ți-le admiri de la fereastra ta în fiecare zi.

  • Dacă sunt făcute de ATP Exodus atunci sunt niste chinezării asamblate în România, si nimic mai mult, doar cu scopul evitării taxei de dumping.

  • Seamănă interiorul cu cele care mergeau la leoni acum 10 ani.
    Puteau opta ceva cu podea joasa, nu e confortabil pt bătrâni sa urce și să coboare de pe scaun. Zic și eu…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.