”S-au obținut cele mai importante avize pentru varianta de ocolire a orașului Beclean. Din acest moment, mai trebuie făcute doar demersurile de licitație pentru a selecta constructorul acestei lucrări”, spune primarul orașului Beclean, Nicolae Moldovan.
Pentru varianta ocolitoare a Becleanului a fost emis acordul de mediu. Centura a fost proiectată cu parametrii unui drum de clasă tehnică II, dar cu o singură bandă pe sens, cu lungimea L = 1,195 km.
”Justificarea soluției adoptate este faptul că centura de ocolire a orașului Beclean este o primă etapă în realizarea legăturii dintre drumul expres Someș Expres Turda÷Halmeu (indicativ DX4) și Autostrada Nordului (cu mențiunea că în viitor varianta ocolitoare va fi adusă la profil complet de drum expres: 2 x 3,50 m benzi pe sens)”, se arată în proiect.
Varianta de ocolire prevede: două tronsoane de drum, unite printr-un pod peste râul Someşul Mare și două sensuri giratorii pentru racordare la drumurile DN17/E58 și DN17D. Partea carosabilă va avea 2 x 3,50 m = 7,00 m; acostamente 2 x 1,50 m, din care 2 x 0,75 m benzile de încadrare și 1 x 0,75 m acostament din piatră spartă pe stanga și 1 x 0,75 m dreapta (0,15 m sistem rutier consolidat și 0,60 m rigolă de acostament); platforma drumului 10,00 m. Lungimea celor două tronsoane de drum este de L= 611,40 m, lungimea podului, L = 583,60 m include și zidurile întoarse. Podul – viaduct va traversa râul Someșul Mare și insula formată de brațele acestuia, suprastructura proiectată are 14 deschideri egale (podul are 2 culei și 13 pile intermediare), cu gabaritul podului în sens transversal de 11,60 m.
Traseul variantei ocolitoare se suprapune parțial cu situl Natura 2000 ROSCI0393 Someșul Mare. Ecosistemul acvatic va fi afectat doar temporar, în perioada execuţei lucrărilor în albia minoră și în sit, prin realizarea a două peninsule cu caracter temporar se va modifica secţiunea de curgere a apei, astfel: pe brațtl drept de la 55 m la 30 m și pe brațul stâng de la 40 m se va reduce la 20 m, în condițiile în care debitul apei pe brațul stâng este mult mai mic decât cel de pe brațul drept.
Perioada de implementare a proiectului – conform graficului de realizare al investiției, 36 luni, care include și perioada obținerii avizelor aferente, iar durata de execuție propriu-zisă este de 23 luni.
Aceleași povești cu pești în fiecare an electoral. Acum patru ani erau aceleași basme desenate pe panourile din oraș: centură, Băile Figa extinse (chestii suspendate, ozn-uri etc), autobuze electrice, centre de cultură. Câte s-au făcut? Exact! Nici măcar străzile dintre blocuri nu sunt asfaltate.
Trist e că în 99% dintre localități e la fel. Vorbe.
Eu zic sa va apucati de treaba dupa care sa dați la presa rezultatele… Degeaba va lăudați cu licitația… După licitație pot urma câțiva ani de contestări între firmele care participă la licitație … Asa ca mai lăsați campania electorală…
In schimb Politicenii IPOTENTI din Bistrita, politiceni de tot CACAO nustiu alceva decat decat sa inchida si sa blocheze tot, nu sunt in stare sa faca nici macar o amarata de varianta ocolitoare a Bistritei si vin cu tot felul de alte aberti cum ar fi largirea strazilor de pe fosta centurs. Rusine!
Din pacate in România..ca sa ajungi la planul .si proiectarea unei .șosele..si mai ales unui ..Pod..peste râuri…stimați mei …este nevoie de .Aprobări..semnături..planuri ..si multe altele ..semnături.. (ex..Eu ..ca sa .imi construiesc un gard .de beton ..in jurul casei..e nevoie de Plan..Proiect..trebuie să umblu la ..proiectant ..cu ..sărut mâna.. s.a.m.d.p..) E drept .s-ar fii putut realiza multe ..dar ….fiecare stie ..punga lui …Felicitari ..domnule Primar ..
Noi bistrtenii nu avem decat sa ridicam inca o data palaria in fata beclenarilor si sa-i felicitam.Ati realizat Baile Figa si ne luati banutii, {de modul cum i-ati cheltuit se vede ca nici voi nu prea sunteti multumiti!},iar acum faceti centura ,in timp ce noi suntem tot in stadiul discutiilor sterile.