Actualitate

S-au reluat lucrările la Podul Berăriei și Ștrandul Municipal Codrișor

(FOTO) După pauza de iarnă, muncitorii firmelor care au câștigat lucrările de construcție a Podului Berăriei și de modernizare a Ștrandului Municipal Codrișor, investiții de 4,8 milioane lei respectiv 4,1 milioane lei, au reînceput treaba.

La Podul Berăriei, lucrările au stagnat la finalul anului trecut. ”E un pod mai special, l-am ales cu o arhitectură deosebită care creează și probleme mai mari în execuție. Ele sunt rezolvate, la Aiud unde se toarnă grinzile, și vom reuși să ne înscriem în termenul contractat, a doua parte a anului. Va fi nu numai un pod bun, ci și un pod frumos. Un termen realist de finalizare este august-septembrie, poate iulie, vom vedea. Dacă am fi ales o variantă mai simplă a construcției, probabil că lucrurile erau mult mai avansate. Dar atunci când am ales dintre variantele proiectantului am mers pe o variantă mai elegantă, mai frumoasă, cu arhitectură deosebită, care presupune și elemente deosebite în tehnica construcțiilor. Am ales o soluţie spun eu de viitor, nu futuristă, că nu discutăm chiar la nivelul acesta, dar o soluţie arhitecturală mai deosebită care presupune nişte grinzi speciale, grinzi care presupun cofraje speciale, tehnologii speciale şi aşa mai departe”, a spus la începutul anului primarul Ovidiu Crețu.

1 podul berariei lucrari 9 mar 16 2 podul berariei lucrari 9 mar 16 3 podul berariei lucrari 9 mar 16 4 podul berariei lucrari 9 mar 16

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015, sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

Până la finalizarea podului se va amenaja și strada Faleză, acum în proiectare, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.

5 podul berariei lucrari 9 mar 16 6 podul berariei lucrari 9 mar 16 7 podul berariei lucrari 9 mar 16 8 podul berariei lucrari 9 mar 16

Și la Ștrandul Municipal Codrișor s-au reluat lucrările, care se vor încheia anul acesta, chiar dacă pe autorizația de construcție termenul final este 2018. De la bugetul local pe 2016 a fost alocată suma de 3.067.000 lei pentru acoperirea bazinului cu folie şi utilizarea de panouri solare pentru prelungirea perioadei de utilizare a bazinului pentru adulţi, cu un consum minim de energie şi reducerea pierderilor de apă, plus alte facilități. Anul trecut s-au realizat lucrări în valoare de 1.266.000 lei. Anul acesta va fi achiziționat, cu 28.000 de lei, un robot pentru curățarea și întreținerea bazinelor Ștrandului Codrișor.

Firma care realizează lucrările de modernizare a Ștrandului Municipal, în valoare totală de 4.177.360 lei, este SC Record SRL. Termenul realist de finalizare a lucrărilor, începute în septembrie 2015, este septembrie 2016, iar cel optimist – iunie 2016, a spus primarul Ovidiu Crețu.

Pe lângă acoperirea bazinului cu folie şi utilizarea de panouri solare vor fi realizate şi alte amenajări: sistem de filtrare, tratare şi recirculare a apei cu preaplin pentru cele trei bazine, bazin de compensare şi sala echipamentelor, reţele de canalizare, amenajarea aleilor de legătură, dotarea cu mobilier urban (şezlonguri de lemn, umbrele de soare, bănci, banchete pentru tribună, coşuri de gunoi, cişmelele de apă), refacerea duşurilor exterioare, amenajarea unui spaţiu de joacă pentru copii şi a unui teren de sport multifuncţional destinat jocurilor cu mingea (baschet, volei/fotbal-tenis, minifotbal), amenajarea vestiarelor, a unui chioşc la intrarea în incintă şi a unui panou informativ de afişaj cu harta Ştrandului Codrişor, refacerea grupului sanitar, inclusiv dotarea acestuia cu obiecte sanitare adaptate persoanelor cu dizabilităţi, amenajarea spaţiilor verzi, zonă distinctă pentru picnic dotată cu mese şi bănci, grătare, locuri pentru ceaun, cişmele cu apă potabilă, coşuri de gunoi, toalete ecologice şi pichet de incendiu, realizarea unei instalaţii de sonorizare şi trei locaţii pentru conexiune hot-spot wireless la internet, realizarea sistemului de iluminare de incintă şi supraveghere video pentru obiectivele principale, înlocuirea gardului existent cu o împrejmuire transparentă.

9 lucrari strand codrisor 9 mar 16 10 lucrari strand codrisor 9 mar 16 11 lucrari strand codrisor 9 mar 16 12 lucrari strand codrisor 9 mar 16

7 comentarii

  • Macarale vad in zare . …normal ,vin alegerile si in 4 iunie vom taia panglica unui pod care nu duce nicaieri. Este foarte bun pt. pescari sa treaca apa pe malul celalalt cu batul in mana . Toata iarna lui 2015- 16 a fost terenul dezghetat. Iarna a fost fix 2 saptamani. Se putea termina 2 poduri intr-o tara cu chef de lucru. HALAL administratie !!!

  • Podul Berariei este o realizare importanta pentru fluidizarea circulatiei prin trecerea unei parti a traficului rutier pe malul stang al raului Bistrita, unde strada Zavoaie ar urma sa devina o artera principala. De aceea o legatura cat mai directa intre Podul Berariei si strada Zavoaie este necesara fi realizata. Numai ca primarul Cretu care are o gandire prea rigida se ineaca ca tiganul la mal. El nu stie decat sa taie, sa defriseze, sa distruga sau sa aleaga cea mai proasta solutie dintre cele posibile. Legatura pe strada Falezei care este practic paralelă cu strada Petru Maior, doar pe celălalt mal al râului este cea mai proasta solutie. In plus, strada Falezei este si foarte ingusta ca sa permita amenajarea corespunzatoare a circulatiei. De aceea, o solutie alternativa ceva mai rationala este strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod al Berariei.
    Chiar daca si strada Malinului este prea ingusta, ea ar putea fi amenajata cu sens unic, preluand circulatia care traverseaza podul dinspre strada Libertatii spre strada Zavoaie in timp ce sensul invers dinspre Zavoaie spre Libertatii ar putea sa fie asigurat pe strada Profesor Vasile Haja. In felul acesta ar putea beneficia de modernizatre si cele cateva strazi din preajma Podului Berariei. Pana la urma, strada Zavoaie ramane cea mai importanta asigurand legatura pe malul stang al apei atat spre Podul Budacului dar mai ales spre Parcul Industrial Sarata, evitand aglomeratia auto din Viisoara .

  • Podul nu duce nicareri pentru simplul motiv ca Primaria Bistrita nu a fost in stare sa cumpere terenul de la oameni ca sa asigure acces catre strada Zavoaie.
    Iar asa zisa strada a Falezei nu exista pentru ca Primaria nu a fost in stare sa faca nici macar proiectul pentru aceasta strada. Strazile care sa lege podul nu exista nici macar pe hartie asa ca primarul Cretu va fi primul edil din lume care va inaugura unicul pod din lume care asigura legatura catre nicaieri.

  • Asa zisa strada a Falezei este un drum lasat de catre proprietarii terenurilor din zona pentru a avea acces. Terenurile, conform titlurilor de proprietate se invecineaza cu raul Bistrita, deci asa zisa strada a Falezei nu exista. Oamenii au cedat din terenul lor 7-8m pentru drum si ar fi de accord sa retraga gardurile inca 2 m daca e nevoie pentru a se construi o strada astfaltata cu 2 benzi de circulatie si trotuare, cu canalizare si apa, asa cum este normal pentru o Bistrita europeana (asa cum ii place primarului sa spuna) si asa cum ar fi normal intr-o zona impozitata A.
    Primarul Cretu a trimis adrese agresive catre proprietarii din zona acuzandu-i ca si-au construit gardurile fara autorizatie si ca trebuie sa-I mute gardurile dinspre asa zisa strada a Falezei. Dar nu cu 1 sau 2 m cum ar fi normal ci HAOTIC. In conceptia primarului Cretu, unii trebuie sa mute gardul 10m, vecinul lui 5m, celalalt vecin, 2 m, celalalt 9m, iar celalalt vecin 1m,….asa ca primarul Cretu se va putea lauda cu unica strada din lume care are traseul cel mai sinuos din lume, sau cu unica strada din lume cu LATIME VARIABILA.

    Problema este ca desi se construieste podul, si primarul s-a laudat ca strada Falezei va fi astfaltata si va avea canalizare si apa, defapt primaria nu are la ora actuala nici macar proiectul realizat pentru strada Falezei.

  • Doamna Prisecaru de la primaria Bistrita s-a intilnit saptamina trecuta proprietarii din zona F pentru a le spune cat sa retraga gardurile dinspre strada Falezei.
    Surpriza! In loc sa vina cu proiectul strazii si sa explice oamenilor ce latime trebuie sa aiba strada, doamna Prisecaru a venit cu mina in c…r., spunind ca nu au nici un proiect pentru strada, spunind ca nu pot sa faca nici un proiect pentru ca, terenul este al oamenilor si nu este domeniu public, cu toate acestea pe un ton agresiv le cerea sa-si mute gardurile haotic.
    Doamna Prisecaru s-a comportat ca o comunista tampita, agresiva, cerind lucruri ilogice si fara nici o baza legala.

  • Primarul Crețu omite să spună ceva important! Că face un pod de 37m x 12,36m (457,32mp) cu 4,8 milioane de lei, adică 10496 lei/mp, cand Standarul de cost dat de CNADR (http://www.cnadnr.ro/Standarde/autostrazi%2024-40%20indirecte.pdf) pentru asemenea construcții este de 4578 lei/mp. Deci, mai mult decât dublu (diferenta este de 5918 lei/mp). Chiar dacă adaugam la standardul de cost de 4578 lei/mp un TVA de 20% ajungem la 5493 lei/mp și la o diferenta de 5003 lei/mp (aproape dublu).
    Cu alte cuvinte, cu aceeași bani se puteau face DOUĂ poduri peste râul Bistrita.
    Ăsta e modul în care cheltuie banii contribuabililor administrația Crețu!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.