Actualitate

Şedinţă CL Bistriţa în 17 decembrie: rectificare de buget, PUZ Centru intermodal de transport

Consiliul Local Bistriţa este convocat în şedinţă ordinară miercuri 17 decembrie, ora 14.00, pe ordinea de zi fiind înscrise 18 puncte, printre care rectificarea bugetului pe 2014 şi execuţia bugetului pe trimestrul IV, aprobarea PUZ Centru intermodal de transport în zona Gării şi a unor studii de fezabilitate.

Ordinea de zi: 

1. Proiect de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă al Consiliului Local al municipiului Bistriţa

2. Proiect de hotărâre privind stabilirea planului de lucrări de interes local aferent anului 2015 pentru persoanele apte de muncă beneficiare de ajutor social conform Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2014

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului local, bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local si bugetul creditelor interne al municipiului Bistriţa pe Trim IV 2014

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ”Centru intermodal str. Gării, str. Rodnei, str. Industriei, str. Tărpiului, str. Trandafirilor, str. Arţarilor” în municipiul Bistriţa, beneficiar Municipiul Bistriţa

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Stdiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici şi a cofinanţării proiectului “Extindere de reţele de alimentare cu apă, canalizare, tratare ape uzate şi branşamente individuale în localităţi din judeţul Bistriţa-Năsăud”, finanţat prin POS Mediu – Axa Prioritară 1

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii ”Extindere reţele de iluminat public Subcetate etapa II”, municipiul Bistriţa

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii ”Reabilitarea unor suprafeţe de pajişti degradate şi includerea în circuitul pastoral”

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei contractului de închiriere încheiat cu Dămăcuş Maria Intreprindere Familială, cu destinaţia de „chioşc – alimentaţie publică”, situat în incinta sediului Primăriei municipiului Bistriţa, Piaţa Centrală nr. 6

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

10. Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de concesiune nr. 18292/805//05.10.2000 încheiat cu SC MERCURCOM IMPEX SRL, pentru terenul în suprafaţă de 2.319 mp, situat în municipiul Bistriţa, Calea Moldovei, nr. 13A

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

11. Proiect de hotărâre privind repartizarea unui număr de 20 de locuinţe sociale situate în blocul nr. 1 din municipiul Bistriţa, localitatea componentă Viişoara

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea cumpărării unui teren în suprafaţă de 2.072 mp, situat în municipiul Bistriţa, str. Subcetate, F.N., identificat în CF nr. 3522, nr.cadastral 73522, proprietatea doamnei Cucerzan Claudia-Alina

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării prin licitaţie publică deschisă a bazei sportive pentru tenis de câmp, având suprafaţa totală de 1.197 mp, proprietate publică a municipiului Bistriţa, situată în str. Cuza-Vodă, nr. 4-6, în vederea modernizării, întreţinerii şi exploatării acesteia

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei contractului de închiriere încheiat cu S.C. EMI PLATINUM PRODCOM S.R.L. Bistriţa, pentru terenul agricol în suprafaţă de 27 ha, proprietatea publică a municipiului Bistriţa, aferent Liceului Tehnologic Agricol Bistriţa

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

15. Proiect de hotărâre privind atribuirea unei licenţe de traseu pentru transport persoane prin curse regulate speciale operatorului de transport SC TREHOS BIS SRL Bistriţa

– iniţiator: Primarul municipiului Bistriţa

16. Adresa nr. II D 20.904/18.11.2014 a Instituţiei Prefectului – Judeţul Bistriţa-Năsăud, înregistrată la Primăria municipiului Bistriţa cu nr. 94.586/20.11.2014 cu privire la modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistriţa nr. 79/31.07.2014 şi la legalitatea Hotărârilor Consiliului Local al municipiului Bistriţa nr. 95-98/16.10.2014, precum şi Obiecţiile nr. 85.927/21.10.2014 ale Secretarului municipiului Bistriţa cu privire la legalitatea Hotărârii Consiliului Local nr. 95/16.10.2014, Obiecţiile Secretarului municipiului Bistriţa cu privire la legalitatea Hotărârii Consiliului Local, Obiecţiile nr. 86.946/23.10.2014 ale Secretarului municipiului Bistriţa cu privire la legalitatea Hotărârilor Consiliului Local nr. 96 şi 97/16.10.2014 şi obiecţiile formulate în adresa nr. 88.227/28.10.2014 privind Hotărârea Consiliului Local nr. 98/16.10.2014

17. Informarea Direcţiei Municipale de Servicii Sociale cu privire la absenteismul şcolar şi abandonul şcolar al beneficiarilor ajutorului sociale, precum şi cu privire la participarea părinţilor la şedinţele cu părinţii

18. Diverse.

5 comentarii

  • Problema reabilitarii primei scoli romanesti de la Bistrita este data uitarii. Si asta dupa ce la un moment dat se vorbea insistent despre cumpărarea imobilului de pe strada Crinilor colt cu Cerbului, unde a funcţionat prima şcoală românească pe care municipalitatea isi propumea să o includă într-un circuit turistic. Casa este situată langa cel mai vechi cimitir românesc din Bistriţa care a fost reabilitat în 2012 de către Primărie. Istoricii spun ca in acest cimitir se afla si osemintele fratelui lui Andrei Muresanu. Cu ocazia resfintirii cimitirului primarul Cretu vorbea entuziasmat despre reabilitarea primei scolii romanesti. Numai ca „verba volant” iar, vorba multa-i saracia omului, si pana in prezent aceasta căsuță unde a funcționat prima școală confesionala se afla in paragina si se degradează cu fiecare zi ce trece. Ea ar trebui de urgenta reabilitata si transformata in muzeu, dupa modelul muzeului primei scoli romanesti din Scheii Brasovului. De altfel, din 2011 si la Sf. Gheorghe (Covasna) exista un muzeu al primei scoli romanesti dupa reabilitarea casei in care a functionat scoala respectiva.

  • Centrul intermodal de transport, conceput ca o platforma de beton cocotata peste linii nu va rezolva problema circulatiei aglomerate din zona garii. Este numai o gaselnita prin Cretu vrea sa mai tapeze niste bani publici pe proiecte fara viitor. Cea mai mare problema pe strada Garii este fluidizarea circulatiei prin deschiderea unei legaturi directe cu strada Tarpiului. Se cauta tot felul de solutii care mai de care mai fanteziste desi este clar ca nu e loc suficient nici pentru o pasarela si nici pentru un pasaj subteran care sa traverseze calea ferata. Poate ca una din cele mai bune rezolvari ar fi devierea caii ferate spre Bistrita Bargaului, din gara pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. In felul acesta s-ar crea posibilitatea ca pe traseul actual al caii ferate sa fie amenajat un mare bulevard iar la actualele treceri peste calea ferata din Piata Decebal si strada Ioan Slavici sa fie amenajate sensuri giratorii creindu-se fluxuri ample de circulatie si eliminand o incorsetare inutila a orasului. In plus, prin mutarea caii ferate se pot construi mai usor pasarele peste linii in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii. Astfel, gara Bistrita ar putea fi cap de linie si amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori.

    • Excelenta sugestia cu devierea caii ferate. Pastrand proportiile, aceasta solitie este pentru Bistrita similara cu daramarea zidului Berlinului pentru capitala germaniei. Ea rezolva o problema de dezvoltare in perspectiva a orasului. Din fericire solutia mutarii caii ferate este si posibila avand in vedere ca pe o portiune importanta din traseul propus se afla o linie electrica aeriana de inalta tensiune, care poate fi ingropata sau deviata fara a fi necesare alte demolari. Referitor la problema punctuala pentru centrul intermodal de transport, cel mai potrivit loc ar fi in zona garii Saratel care se afla pe o magistrala feroviara Bucuresti-Baia Mare si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. Pana la urma solutia propusa de primarie pare cu atat mai mult lipsita de sens cu cat ar urma sa fie dirijat tot acest aflux de transport in interiorul orasului Bistrita. In jurul garii Saratel exista spatii mult mai generoase pentru un centru intermodal de transport, decat in jurul garii Bistrita, ceea ce ar permite extinderea activitatii centrului intermodal si pentru transportul de marfuri. Astfel, centrul intermodal ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati in zona. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea invesrtitie gara din Saratel ar putea deveni pentru Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.

  • Perfect D-le ADI. Dar nu ajunge. Mergeti o ora la CL si spuneti -va propunerea acolo la microfon. Este o idee excelenta care rezolva si elibereaza mult teren din jurul garii pana la piata DECEBAL. Vedeti ca edilii alesi nu au fost instare sa judece asa miscare. Am spus tot timpul ca de atata politica si polite alesii nu au cum sa vada bine lucrurile. Tot timpul cetatenii stiu cel mai bine ce au nevoie, si daca nu vom reusi sa ne facem auziti prin atitudine civica mai curajoasa, sa stiti ca pe reprezentanti nu i doare capul.

  • D-le ADI; cereti va rog de la D-na CRISTIANA SABAU nr. meu de mobil. Eu voi fi prezent la sedinta de CL unde se discuta acest subiect . Daca nu aveti timpul necesar , de a fi prezent, eu va rog sa imi permiteti sa preiau ideea grozava a D-vs, si sa aducem un amendament necesar la ceea ce ati punctat. Am posibilitatea ca prin cei doi consilieri de la PER sa imbunatatim ori sa incercam sa schimbam ,optica edililor privind acest proiect. Trebuie sa ne miscam repede pt. ca este nevoie si de o cerere scrisa, adresata consilierilor. Nu este obligatoriu sa o faceti , o adresam noi ecologistii. Aveti nr de tel al TIMP ONLINE, cand deschideti pagina. VA MULTUMESC !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.