Actualitate

Stelian Dolha explică de ce Protecția Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei Electrica Furnizare

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Bistrița-Năsăud a amendat cu 50.000 de lei compania Electrica Furnizare pentru că nu a transmis conform contractului, facturi lunare abonaților săi, a declarat comisarul șef-adjunct Stelian Dolha în ședința Colegiului Prefectural de miercuri.

”Am sancționat Electrica cu 50.000 de lei. Cred că suntem printre primele CJPC care am sancționat Electrica pe 363 (Legea nr. 363/2007 din 21/12/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii) cu această sumă pentru că au fost foarte reclamații în ce privește întârzieri la emiterea facturilor. S-au adunat 3, 4, 5 luni de zile până au emis ei facturi. A existat o discuție principală cu ei. Bineînțeles că, după ce vine factura, petentul se adresează lor și apoi vine la noi pentru că nu se întâmplă aproape nimic și încercăm o eșalonare de plată. Gândiți-vă că nu s-a emis factura pe 3, 4, 5 luni de zile și se ajunge la sume foarte mari”, a spus Stelian Dolha.

El a ținut să prezinte cazul unui bătrân care s-a adresat instituției: ”Un bătrânel a început să plângă în instituție pentru că factura lui era dată după patru luni de zile și nu mai avea bani să-și plătească factura”.

Dolha a explicat că, împreună cu comisarul care ”instrumenta cazul” a luat decizia să aplice companiei de electricitate amenda de 50.000 de lei pentru că ”trebuie tras un semnal de alarmă”.

”Trebuie tras acest semnal de alarmă în legătură cu tot ce se întâmplă legat de facturi, Electrica Furnizare fiind obligată, prin contract, să emită factura lunar”, a spus Dolha.

Amenda a fost achitată, a adăugat el, ceea ce înseamnă că Electrica Furnizare și-a recunoscut vinovăția.

El a mai totodată că unii consumatori au sesizat și faptul că nu au beneficiat de plafonările și compensările prevăzute de legislația în vigoare. În acest sens au fost depuse la CJPC Bistrița-Năsăud un numpăr de 93 reclamații, din care 15% sunt întemeiate pentru care operatorii economici au fost sancționați contravențional.

20 comentarii

  • Vorbește prostii Dolha. Achitarea amenzilor nu înseamă recunoașterea faptelor. Ulterior poți contesta în instanță PVC. Vina harababurii in emiterea facturilor sunt desele schimbări ale legislației de către guvernanții. Uneori chiar săptămânal se schimbă reglementări, tarife.

    31
    8
    • El bietul este defazat tot timpul, nu înțelege nimic. Guvernul „lui” schimbă lunar tarifele, ăia trebuie amendați.

      25
      8
  • Puțin domnule Dolha, ăștia ar trebui să își piardă tot profitul pe cel puțin un an. O gașcă de excroci care își bat joc de semenii lor.

    33
    7
    • Distrugeți tot ce mai avem, vindeți și amendați, apoi mergeți pe plantație la Leoni și lucrați pe bonuri de masa și minim pe economie. Așa s-a întâmplat cu Petrom, cu Gazul, cu cărbunele,tot vindeți și amendați fraților, tot.
      Niște Dolhi de ăștia fără creier au „rezolvat” și celelalte companii românești, acum constatăm că EON nu mai sunt decât online. Așa merităm, că doar noi am votat ca unul de asta precum Dolha care era un falimentar de meserie, să ajungă mare sef.

      16
      2
    • Corect .Deși sunt angajat la ei ,NU susțin ceea ce fac ,sunt total în potriva și investițiile lor sunt 0 (Zero) dar vor tot mai mulți bani .Nu va mai detaliez faptul ca pericolul sa mori în acest job (din cauza lipsei de investitii) este unul foarte ridicat și nici măcar nu se acorda spor de pericol .Au monopol pe cablurile trase de pe vremea lui ceașcă și de atunci sunt tot carpite prea puțin schimbate .Vorbesc de partea 20 KV.

      5
      1
  • A amendat tot statul, adică pe tot pe noi cei care plătim. Bravos Dolha, ești foarte deștept! Nu aveți bani de salarii la instituția pe care o conduceți dumneavoastră?

    19
    9
  • Acum vor fi și mai mari fracturile, se aduna amenda lui Dolha.
    Sau poate vrea să treacă oamenii la filmele de băieți deștepți din jurul PD.

    18
    6
  • Din pacate multa lume se pronunta , putina lume intelege de fapt ce se intampla. Dupa parerea mea la Electrica , dupa ce statul a vandut asa numita actiune de aur , actualii actionari majoritari au incercat sa faca profit cat mai mare dar acest lucru convine si statului pentru ca se aduna multi bani la buget. Avand in vedere ca tot statul in urma aplicarii legilor cu privire la plafonarea si compensarea energiei cu multele si imbarligatele instructiuni (de aplicare , sic!) nu se prea tine de ce anunta ( pentru cei care nu inteleg aluzia , trebuie spus ca statul da banii cu mare intarziere) , Electrica a incercat la fel ca alte companii sa rezolve intr-un fel problema. Astfel ca d-nii cei mari s-au gandit ce s-au gandit si rezultatul gandirii a fost acela ca firmelor si persoanelor fizice care nu au transmis lunar indexul contorilor li s-a „dilatat” un picut consumul (in unele cazuri cam de 10 ori!) cei vizati fiind nevoiti astfel sa plateasca in fapt o energie neconsumata … S-o plateasca IN AVANS , d-le Dolha , finantand astfel activitatile firmelor de furnizare ( desigur si „Electrica Furnizare” , printre alte multe firme „de apartament”). Acest lucru nu vrea nimeni sa-l spuna CLAR si RASPICAT pe canalele media , nici la Tv nici in presa (scrisa si „desenata”). Lucrurile se vor imbunatati numai cand ANRE va impune prin legislatie un sistem coerent de urmarire a consumurilor si de intocmire a facturilor , simplu si la obiect . CONSUMUL LUNAR (Kw) sau pe o anumita perioada) * PRETUL ENERGIEI ELECTRICE (la valoarea plafonata) la care se adauga nelipsita TVA. Eon a inteles acest lucru fara nicio amenda. Consumatorul nu poate sa citeasca si mai ales sa inteleaga o factura stufoasa in care apar tot felul de termeni cum ar fi cogenerare , certificate verzi , pretul de achizitie a energiei , tot felul de recapitulari de la inceputul lumii etc. „Cestiunile” legate de aceste notiuni trebuie sa fie numai intre stat si firmele de furnizare. Consumatorii nu au nicio vina ca statul nu s-a tinut de cuvant si nu a dat la timp banii cuveniti. Punct. Sa-l dea in judecata !In alta ordine de idei , felicitari pentru amenda . Electrica Furnizare are multe pacate si amenda o sa-i faca sa reflecteze putin si sa le micsoreze din lacomia aratata.

    20
    3
    • Electrica furnizare nu este firmă românească ,sunt ăia care dau facturile mărite peste limita nesimtiri zeci de mii de consumatori au facturile mărite la acest furnizor .Cei care sunteți la ei mutativa repede.Sper să dea faliment cât mai repede .

      4
      3
    • Vorbești prosti , cum să anuleze facturile care n-au fost emise ?
      Dar te-au ascultat, au anulat facturile și NU le-au mai trimis.

  • Dar întreb și eu ceva bun de prin afară nu se poate importa ? Macar geniala idee a celor din UK care au montate contoare de energie cu cartela SIM reîncărcabilă și un preț fix pe kw/h , și gata bâlciu,cat încarci pe cartelă sold atât folosești și .

  • 50000 de lei e un mărunțiș față de câștigurile astronomice care le fac furnizorii. Singura soluție e NAȚIONALIZAREA acestor companii ! Să nu mă luați că sunt comunist sau alte prostii ! În Germania și Franța tocmai se întâmplă acest fenomen.

    3
    2
  • Pe perioada in care se aplica in tara legislatia privind plafonarea pretului la energia electrica si respectiv compensarea de catre stat , calculul facturii de energie electrica trebuie sa fie foarte simplu . Trebuie sa se inmulteasca (sa se multiplice) consumul de energie inregistrat de contor (in kwh) cu pretul plafonat (lei/kwh) iar la rezultat sa se adauge TVA. Atat. Intrucat in pretul plafonat nu se specifica ponderea cogenerarii , certificatelor verzi , accizelor si nici alte cheltuieli ale firmelor de furnizare pentru achizitia energiei , consider ca trebuie ca ANRE sa intervina urgent si sa oblige aceste firme pentru simplificarea modului de calcul. Modul in care statul face compensarea trebuie sa fie „o afacere” intre stat si firmele de furnizare , reglementata de ANRE. In alta ordine de idei pot sa spun ca Electrica Distributie monteaza de mai multi ani contoare inteligente , in masura in care este asigurata finantarea pentru acestea . Costurile sunt insemnate si consider ca vor trece inca multi ani pana cand toti consumatorii vor putea beneficia de facilitatile aduse de contoarele inteligente.Din cate am constatat exista o anumita politica la nivel de firma privind inlocuirea contoarelor existente cu cele asa zis inteligente , in general (pentru inceput) s-a preconizat inlocuirea contoarelor din zone slab populate unde nu se justifica activitatea cititorilor de contori dat fiind consumul redus si imprastierea consumatorilor pe arii intinse. Apoi s-a dorit inlocuirea contorilor montati in interiorul locuintelor unde se faceau citirile cu mare greutate intrucat erau cazuri cand nu se puteau gasi locatarii acasa. In ultima vreme se preconizeaza inlocuirea contorilor clasici in toate zonele in care se fac lucrari de modernizare a retelelor de distributie sau in mod particular numai a bransamentelor. Desigur in masura in care sunt asigurate fondurile pentru modernizare. Precizarile sunt pentru toti cititorii , inclusiv pentru #cc si #Dumitru. Legislatia nu permite achizitionarea unor astfel de contori de catre consumatori. Inca…Poate se va schimba.

  • Și eu sunt client la Electrica și sunt foarte mulțumit. Nu am avut probleme cu facturile și cu prețul niciodată. Eu transmit lunar indexul prin email. Cred că sunt puține cazurile în care se produc greșeli și sunt de nedorit.
    Pentru cei care nu știu, îi informez că acționarul cel mai mare la Electrica este Statul Român prin Ministerul Energiei cu 48,79% și el decide. Ceilalți acționari sunt forte mici și dispersați, nu pot acționa ca un mare acționar, adică nu pot exercita nici o influență.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.