Proiectul, implementat de Alexandru Barteş, Emilia Petraş (Colegiul Tehnic InfoEl) şi Alex Dreptate (Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu”), sub coordonarea prof. Monica Halaszi de la Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu”, este unul din cele trei proiecte câştigătoare ale concursului organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent – CJI (Bucureşti) şi Norsensus MediaForum (Oslo), în cadrul programului Competenţe media şi de advocacy pentru liceeni, finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România, se arată într-un comunicat.
“Am învăţat la cursul organizat de CJI că putem face schimbări în bine dacă ne mobilizăm. Cred că cel mai greu este să faci primul pas, să te decizi că vrei să te implicit. Proiectul nostru asta face: am luat o temă importantă pentru noi, despre care nu prea se vorbeşte încă, şi încercăm să găsim soluţii. Noi pentru noi, elevii”, a precizat Alex Barteş, adolescentul care a avut ideea proiectului.
Cei trei liceeni vor discuta cu 1.000 de colegi din Bistriţa despre bullying, lipsă de reacţie, ajutorul pe care îl pot da colegilor care sunt hărţuiţi şi despre ce poate face fiecare dintre ei pentru a reduce agresivitatea în şcoli. “În cadrul proiectului vom organiza şi întâlniri cu profesori şi consilieri şcolari, precum şi ateliere în care elevii interesaţi vor afla cum pot consilia, în primă instanţă, victimele bullying-ului”, a spus Alex Dreptate, elev în clasa a XI-a.
“Ne dorim să implementăm acest proiect deoarece vrem să schimbăm ceva în comunitatea noastră. Vrem să arătăm că tinerii sunt afectaţi puternic de acest fenomen, chiar dacă foarte mulţi dintre ei nu vor să recunoască. Le este ruşine, frică şi cred că oricum nu pot rezolva nimic. Vrem, prin acest proiect, să le arătăm contrariul. Este normal să îţi fie frică, dar, la fel de normal trebuie să fie să ceri ajutorul”, a menţionat Emilia Petraş, elevă în clasa a XI-a, coordonatoarea proiectului.
”Pe mine mă bucură să văd că ei sunt atât de optimişti şi entuziaşti. Este şi meritul Centrului pentru Jurnalism Independent că i-a mobilizat astfel. Este un proiect complex, cu multe activităţi. Vrem să colaborăm cu IJP Bistriţa-Năsăud şi Consiliul Local, cu Inspectoratul Şcolar. Când elevii sunt atât de motivaţi şi de puşi pe treabă, şcoala şi autorităţile trebuie să îi sprijine”, a afirmat prof. Monica Halaszi.
Adaugă comentariu